Minut irtisanottiin muutama kuukausi sitten tuotannollisista- ja taloudellisista syistä, mutta työnantajani organisaatiosta löytyi minulle uusi työ vähän yli viikko sitten, minkä jälkeen olen ollut lomalla.
Lyhyt tilannekatsaus:
- Vanhan työni, josta minut irtisanottiin, piti loppua 31.5.2010.
- Uusi työni alkaa 1.8.2010
- Vanhasta työstäni minulla on kertynyt lomia (osa säästetty) n. 1,5 kk:n verran
Olen yrittänyt kysyä liiton lakimieheltä, miten minun pitää toimia, kun palaan lomilta, mutta en
ole saanut kunnon vastausta. Lakimies vain totesi, ettei tiedä, onko irtisanomiseni peruttu. Tietääkseni näin ei ole ainakaan toistaiseksi tehty. Yritin kysyä, pitäisikö minun pyytää sellainen kirjallisesti, mutta en ole saanut tähän vastausta. Sovimme ennen lomia, että uuden työn työsopimus tehdään sitten, kun palaan lomilta. Meidän organisaatiossamme lakia tulkitaan usein hyvin omaperäisesti ja siksi
haluaisin tietää, miten tässä tilanteessa tulisi lain mukaan toimia. Luonnollisestikaan en haluaisi, että työsuhteeni katkeaa välillä.
Kaikki tiedonmurut otetaan suurella kiitollisuudella vastaan :)
Irtisanomisen
2
411
Vastaukset
- Ajateltuna
Laista en tiedä, mutta kertomuksesi perusteella työsuhteesi katkeaa joksikin aikaa.
Eli vanha työsuhteesi päättyy 31.5.2010 ja uusi alkaa 1.8.2010, eli olet ilman töitä kesä- ja heinäkuun.
Tuo, että uusi työsopimus allekirjoitetaan lomiesi jälkeen, niin sillähän ei ole mitään tekemistä sen kanssa, koska uusi työsi alkaa. Ainahan työsopimukset allekirjoitetaan joskus kauankin ennen kuin varsinainen työ alkaa. - irtisanottu
Jos työsuhde päättyy 31.5. Sinulle maksetaan kesälomakorvaukset ja lomarat rahana.
(Mitä siihen mennessä olet ansainnut)
Lomapäivän palkka lasketaan kuukausipalkka/25 pv. (mikä rahana maksetaan)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308438Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571123Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17766Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?64670Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28663En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36617- 34588