Irtisanomisen

peruuttaminen

Minut irtisanottiin muutama kuukausi sitten tuotannollisista- ja taloudellisista syistä, mutta työnantajani organisaatiosta löytyi minulle uusi työ vähän yli viikko sitten, minkä jälkeen olen ollut lomalla.

Lyhyt tilannekatsaus:
- Vanhan työni, josta minut irtisanottiin, piti loppua 31.5.2010.
- Uusi työni alkaa 1.8.2010
- Vanhasta työstäni minulla on kertynyt lomia (osa säästetty) n. 1,5 kk:n verran

Olen yrittänyt kysyä liiton lakimieheltä, miten minun pitää toimia, kun palaan lomilta, mutta en
ole saanut kunnon vastausta. Lakimies vain totesi, ettei tiedä, onko irtisanomiseni peruttu. Tietääkseni näin ei ole ainakaan toistaiseksi tehty. Yritin kysyä, pitäisikö minun pyytää sellainen kirjallisesti, mutta en ole saanut tähän vastausta. Sovimme ennen lomia, että uuden työn työsopimus tehdään sitten, kun palaan lomilta. Meidän organisaatiossamme lakia tulkitaan usein hyvin omaperäisesti ja siksi
haluaisin tietää, miten tässä tilanteessa tulisi lain mukaan toimia. Luonnollisestikaan en haluaisi, että työsuhteeni katkeaa välillä.

Kaikki tiedonmurut otetaan suurella kiitollisuudella vastaan :)

2

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajateltuna

      Laista en tiedä, mutta kertomuksesi perusteella työsuhteesi katkeaa joksikin aikaa.

      Eli vanha työsuhteesi päättyy 31.5.2010 ja uusi alkaa 1.8.2010, eli olet ilman töitä kesä- ja heinäkuun.

      Tuo, että uusi työsopimus allekirjoitetaan lomiesi jälkeen, niin sillähän ei ole mitään tekemistä sen kanssa, koska uusi työsi alkaa. Ainahan työsopimukset allekirjoitetaan joskus kauankin ennen kuin varsinainen työ alkaa.

    • irtisanottu

      Jos työsuhde päättyy 31.5. Sinulle maksetaan kesälomakorvaukset ja lomarat rahana.
      (Mitä siihen mennessä olet ansainnut)
      Lomapäivän palkka lasketaan kuukausipalkka/25 pv. (mikä rahana maksetaan)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe