Sekahedelmäsoppaa:

kruusaileva

laiskotellaan, ollaan saamattomia, mielikuvituksettomia, äkäisiä, morkkaavia,
tympääntyneitä ja nyhjääntyneitä elämmenoa kohtaan, vainko tätä me vanhemmat ihmiset
ollaan, eikö enää kiinnosta uussuunittelu ja elämän muutos, jatkuvuus ilman toisten nokittelua
jos jossakin asiassa.

Näitäkö tyyppejä ainoastaan täällä kaivataan, jotka eivät anna tilaa erilaisuudelle vaan kaikessa
itse junnaavat katkeruudessa ja samoissa kuvioissa, vaikka ei kenenkään ole pakko puuttua
kirjoitukseen, joka ei kiinnosta, on liian pitkä ja monisäikeinen tai josta ei pidä,
niin voi kaikin mokomin pysyä poissa siitä ja antaa toisten kirjoitella rauhassa,
koska ei tämä, tietämäni mukaan, ole minkäänlaisten vaatimuste ja tasojen toimintaa.

Järkeviäkin juttuja saa kirjoittaa niille, jotka niistä pitävät, ei sekään ole kielettyä kirjoittelua.
Avatkaa itse uusia juttuja esm. vaikka " Täysin rinnoin äkäilen ja rähisen" ja siinä kirjoituksessa
sitten paineet hemmettiin heittäkää.

48

729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klicerklacer

nähdä, tuleeko reilulla tyylillä purnauksia vai onko se näillä sivuilla ja ikäisillä vain
      kiusanteon tai kuitenkin oman alemmuuden nostoa.
      "Kiusaa se on se pienikin kiusa."

Olisi vain niin mukavaa saada lueskella kaikkia sivuja ilman välihuomautuksia ja kannanottoja.
      Mukavaa olisi myös lueskella monien kirjoittajien hyviä kirjoituksia.
      Niitä löytyy tuolta toisiltakin sivuilta, mutta ikäihmistenkin mielipiteet ovat hyviä ja niitäkin
      mielellään seurailee.

• muinamiehinä

niin valitan siitä, että miksi asiat sotketaan, kun ei kunnolla lueta alkutarkoitusta vaan
        pompitaan asiaoissa toisiin aivan eriaiheisiin,

se myöskin, että miksi aloituksia on samasta ja taas samasta aiheesta, kyllä pituuttakin saa olla,
        ei oikein kiinnosta uusi samaa aihetta käsittelevä.

Ompelusta ompelujuttuja, seurakunnasta seurakunnanjuttuja, liikenteestä liikennejuttuja,
        ureheilusta urheilujuttuja jne. kyllä juttuja riittää ilman sotkemisiakin.
        Niin kuin puheenjohtajakin sanoo: Pysytään asiassa, tämä näppäröittää tosi paljon asiain
        käsittelyä myös asiain lukemista.

Sivu palkilla pääsee näppärästi pitkän sivun viimeiseenkin kirjoitukseen ja taas takaisinkin.

• harmitteluille
        muinamiehinä kirjoitti:

niin valitan siitä, että miksi asiat sotketaan, kun ei kunnolla lueta alkutarkoitusta vaan
        pompitaan asiaoissa toisiin aivan eriaiheisiin,

se myöskin, että miksi aloituksia on samasta ja taas samasta aiheesta, kyllä pituuttakin saa olla,
        ei oikein kiinnosta uusi samaa aihetta käsittelevä.

Ompelusta ompelujuttuja, seurakunnasta seurakunnanjuttuja, liikenteestä liikennejuttuja,
        ureheilusta urheilujuttuja jne. kyllä juttuja riittää ilman sotkemisiakin.
        Niin kuin puheenjohtajakin sanoo: Pysytään asiassa, tämä näppäröittää tosi paljon asiain
        käsittelyä myös asiain lukemista.

Sivu palkilla pääsee näppärästi pitkän sivun viimeiseenkin kirjoitukseen ja taas takaisinkin.

kun oikein tarjoillaan tämä riepottelusivu.
        Se kuulostaa hyvältä, että jos mielenkiinto ei toistaiseksi ainakaan suivaannu tänne.
        Tämä on kuin likariepu, johon voi katkeruutensa ja kaunansakin purkaa, niin että siitä vaan kehiin.

• mämmä
        harmitteluille kirjoitti:

kun oikein tarjoillaan tämä riepottelusivu.
        Se kuulostaa hyvältä, että jos mielenkiinto ei toistaiseksi ainakaan suivaannu tänne.
        Tämä on kuin likariepu, johon voi katkeruutensa ja kaunansakin purkaa, niin että siitä vaan kehiin.

surkeilen, kun aina vain saan olla yksin nyhjöttämässä "nurkassa", kun jollekin kirjoittelen
        treffipalstalle ja nuoret kollit siellä minulle vastailee vaikka laitan ikäni reilusti esille,
        tämäkin asia on vähän järjestelyissä niin ja näin.

Kyllä nuoremmillakin on toisinaan muutakin asiaa kuin vain sexin saanti, mutta enimmäkseen
        se on sitä tai ainakin vihjailua,ei oikein mukavaa tämä, kun sitten kuitenkin yrittää ja
        yrittää löytää kunnon juttukaveria niin mistä, kysyn vaan.

• 16+

ja sama moni nikki

• Tiputipu

Ee piäsiäiskukkokkaa käskien laala!

• *Kukkahame*

Aloitus on kuin tuulettuva vanha patja, jossa ilot, surut, nautinnot ja kärsimykset samassa paketissa.
        Näin minä tämän tulkitsen, eikä sitten muuta!

9 1....ei ole 10

• kannattaakin
        *Kukkahame* kirjoitti:

Aloitus on kuin tuulettuva vanha patja, jossa ilot, surut, nautinnot ja kärsimykset samassa paketissa.
        Näin minä tämän tulkitsen, eikä sitten muuta!

9 1....ei ole 10

Asioihin puuttumattomuus ei ole toisten huomioimista vaan välinpitämättömyyttä.

R. Oksanenkin kirjoittaa: " Eikö siitä sitä paitsi tule jonkinlainen onnistumisen tunne,
        kun avaa suunsa oikeassa paikassa. Miksi et siis kokeilisi."

• ulkopuolisesta
        kannattaakin kirjoitti:

Asioihin puuttumattomuus ei ole toisten huomioimista vaan välinpitämättömyyttä.

R. Oksanenkin kirjoittaa: " Eikö siitä sitä paitsi tule jonkinlainen onnistumisen tunne,
        kun avaa suunsa oikeassa paikassa. Miksi et siis kokeilisi."

kuin sivusto olisi jonkun vanhan kirjoittajasakin omaksuma, kun näitä uusia ei sitten millään
        uskaltaudu mukaan kirjoittelemaan.
        Näin sivusta tulleena ja vähän aikaa seuranneena, näyttää tämä "kahvipirtti" olevan joidenkin
        hallussa, jossa myöskään ei uusia näy.
        Jos on ollut uusi kirjoittaja niin ei kauaa.

En ole vielä katsellut sivuston historiaa, mutta jo tämä tuntuu aika ikävältä ja koomiseltakin.
        Voihan näissäkin olla sellaisia jäänteitä elämänsä vallanhalupaineista toisilla niin, ettei hyväksutä
        toisia PIIREIHIN mukaan,
        vaan heti yritetään uudet kirjoittajat syrjiä ja poistaa, jos jollain konstilla, vaikka nämähän ovat yleisiä ikäihmisten sivustoja, eikä tietämäni mukaan mitään nimikoituja tai kaavoitettuja.

Aika kurjaa ja kummallista pyrkimystä omimaan ja määräilemään miten pitää olla tai toimia.

• SkillaN*
        ulkopuolisesta kirjoitti:

kuin sivusto olisi jonkun vanhan kirjoittajasakin omaksuma, kun näitä uusia ei sitten millään
        Näin sivusta tulleena ja vähän aikaa seuranneena, näyttää tämä "kahvipirtti" olevan joidenkin

En ole vielä katsellut sivuston historiaa, mutta jo tämä tuntuu aika ikävältä ja koomiseltakin.
        Voihan näissäkin olla sellaisia jäänteitä elämänsä vallanhalupaineista toisilla niin, ettei hyväksutä
        toisia PIIREIHIN mukaan,
        vaan heti yritetään uudet kirjoittajat syrjiä ja poistaa, jos jollain konstilla, vaikka nämähän ovat yleisiä ikäihmisten sivustoja, eikä tietämäni mukaan mitään nimikoituja tai kaavoitettuja.

Aika kurjaa ja kummallista pyrkimystä omimaan ja määräilemään miten pitää olla tai toimia.

määräilyyn ja palstan omimiseen, sitä en allekirjoita.

Kauan on kahvipirtti palstalla ollut, mutta enpä kenenkään kirjoittajan sieltä ole huomannut poikkeavan sääntöjä antamaan.

Pirttiin on myös tervetulleita uudet kirjoittajat, mutta taitaa se halu kirjoittaa rauhassa ja huumorilla, toisiaan kunnioittaen, olla hakusissa.
        Joka ketjun alussa toivotan tervetulleeksi uudet, kuin vanhatkin kirjoittajat, kyllä se itsestä on kiinni miten porukkaan sopeutuu.
        Kenellekään ei sanoja suuhun laiteta ja jokainen etsii omimman ketjun, aiheita on valita.

Jos ei heti saa vastausta, yrittää toiste;)

• kokemuspuhuu
        ulkopuolisesta kirjoitti:

toisia PIIREIHIN mukaan,

Kannattaa pysyä pois kahviporukasta sillä siellä juorut kulkevat ja ihmiset leimataan.
        Jos et rekisteröi nimimerkiäsi niin sinua kutsutaan puskastapuhujaksi mutta älä siitä
        välitä, koska meitä on monia, jotaka olemme luopuneet nimimerkeistämme ja
        kannamme ylpeinä puskiksen leimaa.
        Iloa elämääsi, täälläkin voi hymyillä ystävällisesti.

• SkillaN*
        kokemuspuhuu kirjoitti:

Kannattaa pysyä pois kahviporukasta sillä siellä juorut kulkevat ja ihmiset leimataan.
        Jos et rekisteröi nimimerkiäsi niin sinua kutsutaan puskastapuhujaksi mutta älä siitä
        välitä, koska meitä on monia, jotaka olemme luopuneet nimimerkeistämme ja
        kannamme ylpeinä puskiksen leimaa.
        Iloa elämääsi, täälläkin voi hymyillä ystävällisesti.

minkälaiset juorut?

• C\_/
        SkillaN* kirjoitti:

minkälaiset juorut?

Aika pian reagoitiin pirtistä ;-DDD

• $$$$$$$$$
        C\_/ kirjoitti:

Aika pian reagoitiin pirtistä ;-DDD

So, what?

• ulkopuoliseen
        $$$$$$$$$ kirjoitti:

So, what?

tuli, kuinka siellä huumorilla ja rauhaa hakusessa ettei mukamas muilla sitä,
        en "kahvipirttimäistä" kaipaa, vain ison esimerkin iskin

• depressiivo
        ulkopuoliseen kirjoitti:

tuli, kuinka siellä huumorilla ja rauhaa hakusessa ettei mukamas muilla sitä,
        en "kahvipirttimäistä" kaipaa, vain ison esimerkin iskin

olispa edes maanis depressiivinen,niin tietäis,että joskus vois vielä mennä lujaa,mutta vetämättömyys ja jatkuva pahaolo.Kesä tulossa ja elämä takana,näin sen tälläkertaa koen.
        Repikää siitä irvailunaihe.
        Täällä on niin vahvoja kirjoittelijoita,että tuntee itsensä ihan kynnysmatoksi.
        Tällä saitilla,kyllä karisee ne vähäisetkin itsetunnon rippeet,kun suomut putoavat silmiltä.
        Oli todella hyvä aloitus ja ajattelinkin,että nyt alkaa sujua,mutta Kahvipirtin mollaamislinjahan se sieltä taas löytyi.
        Kenellä todella menee vielä huonommin,kuin minulla,että täytyy sitä malkaa kaivaa sieltä toisen silmästä jatkuvasti.
        Älkää tehkö niinkuin minä teen,kun masis on pahintalaatua ja päivä ihan syvältä.
        Minä olen antanut sairaudelle kasvot,siis pahalleololle ja kiukuttelulle ja se on mielestäni aika paljon.
        Nyt voi sitten alkaa tulla lunta tupaan,kyllä etsivivä-amadeus lakaisee viimeisillä voimillaan..

• Katl..Eija
        depressiivo kirjoitti:

olispa edes maanis depressiivinen,niin tietäis,että joskus vois vielä mennä lujaa,mutta vetämättömyys ja jatkuva pahaolo.Kesä tulossa ja elämä takana,näin sen tälläkertaa koen.
        Tällä saitilla,kyllä karisee ne vähäisetkin itsetunnon rippeet,kun suomut putoavat silmiltä.
        Oli todella hyvä aloitus ja ajattelinkin,että nyt alkaa sujua,mutta Kahvipirtin mollaamislinjahan se sieltä taas löytyi.
        Kenellä todella menee vielä huonommin,kuin minulla,että täytyy sitä malkaa kaivaa sieltä toisen silmästä jatkuvasti.
        Älkää tehkö niinkuin minä teen,kun masis on pahintalaatua ja päivä ihan syvältä.
        Minä olen antanut sairaudelle kasvot,siis pahalleololle ja kiukuttelulle ja se on mielestäni aika paljon.
        Nyt voi sitten alkaa tulla lunta tupaan,kyllä etsivivä-amadeus lakaisee viimeisillä voimillaan..

Rohkea on kirjoituksesi et-am kuten aina. Sanoit antaneesi pahalle ololle ja kiukuttelulle kasvot, sairautena. Osaammeko täällä auttaa, ainakin avuttomuutta tunnen vaikka halua onkin.
        Täällä sanot tuntevasi toisten kirjoittajien rinnalla itsesi kynnysmatoksi. Tuosta päätellen palsta ei tee sinulle hyvää, kuten eivät tee ajoittaiset "kiukuttelusi" hyvää niillekään, jolle ne osoitat.
        Liekö joku muu taho kuitenkin parempi depressiosi hoitoon kuin tämä palsta. Täällä voi toki purkaa sisintään, muttaako se pitkän päälle.
        Sanotaan keväällä depression olevan pahimmillaan. Toivon että valkovuokkojen myötä mielialasi on valoisampi. Kyllä ihmiselämässä on laaksoja sekä kukkuloita sinullakin. Katsoppa hiukan tarkemmin ja muistele saamasi hyvää, löytyyhän sitäkin.

• C\_/juoja
        $$$$$$$$$ kirjoitti:

So, what?

sitä vaan että rekatulla aina? . . ko?

se siitä väitteestä taas.

• katl..eija
        C\_/juoja kirjoitti:

sitä vaan että rekatulla aina? . . ko?

se siitä väitteestä taas.

Harvemmin rekatulla. Skillan on ainoa rekkaantunut tässä ketjussa. Muita kirjoituksia on 17, mutta kirjoittajien lukumäärästä ei ole tietoa. Tämä on yleinen suuntaus ja sääntöjen mukainenkin. Valinnan vapaus.

• näin mietin......
        katl..eija kirjoitti:

Harvemmin rekatulla. Skillan on ainoa rekkaantunut tässä ketjussa. Muita kirjoituksia on 17, mutta kirjoittajien lukumäärästä ei ole tietoa. Tämä on yleinen suuntaus ja sääntöjen mukainenkin. Valinnan vapaus.

täällä saa jytääkin ihan ilman toisten ryhmiin sotkeutumista,
        "antaa tulla lunta tupaan"
        on ihan sopiva kehoitus tähän hyvään purkaussivuun,
        annaetaan sapen ja harmin kiehua, kun asia tai asiat harmittaa niin harmittaa.

Mua sapettaa, kun mun ystävätär ei ole uskonut minua ja toisiakaan, että tupakka vie lopulta
        sairaalaan ja nyt on sitten keuhkot limaa täynnä ja sairaalassa.

Kuinka me ihmiset usein teemme juttuja, joista tiedämme seuraavan ikävyyksiä ja pahaa ja
        vaan jatkamme entiseen malliin,
        on niitä tietämättömiäkin ikävyyksiä ihan tarpeeksi.

Täällähän on lupa purkautua, setviä asioita, mielipahoja, mökötyksiä ja elämän pelkotiloja,
        eikö vähän näin ole avauksessa mainittu, ilman kuitenkaa jonkun henkilökohtaisia
        haukkumisia vaan vain yleistettyjä huolia ja harmitteluja,
        niin ja omiakin huolia on hyvä joskus purkaa jos haluaa ulkopuolisesti niin tehdä,
        näin tarkoitus sivulle kai suurinpiirtein ymmärtääkseni on.
        Ei yleisistä kirjoituksista ja kannanotoista kannata ottaa nokkiin henkilökohtaisesti,
        se on todella rasittavaa puhaa.

• depressiivo
        Katl..Eija kirjoitti:

Rohkea on kirjoituksesi et-am kuten aina. Sanoit antaneesi pahalle ololle ja kiukuttelulle kasvot, sairautena. Osaammeko täällä auttaa, ainakin avuttomuutta tunnen vaikka halua onkin.
        Täällä sanot tuntevasi toisten kirjoittajien rinnalla itsesi kynnysmatoksi. Tuosta päätellen palsta ei tee sinulle hyvää, kuten eivät tee ajoittaiset "kiukuttelusi" hyvää niillekään, jolle ne osoitat.
        Liekö joku muu taho kuitenkin parempi depressiosi hoitoon kuin tämä palsta. Täällä voi toki purkaa sisintään, muttaako se pitkän päälle.
        Sanotaan keväällä depression olevan pahimmillaan. Toivon että valkovuokkojen myötä mielialasi on valoisampi. Kyllä ihmiselämässä on laaksoja sekä kukkuloita sinullakin. Katsoppa hiukan tarkemmin ja muistele saamasi hyvää, löytyyhän sitäkin.

Eipä ole mahdollisuutta osallistua tyttöjen iltapäiväbardyihin,kun 81v.muistisairaan perään vilkuilee,siis mieheni omaishoitajana.
        Aika ei lainkaan ole yksitoikkoista,on hyviä päiviä ja sitten huonoja päiviä.
        Tämä on ainoa kanava ulospäinsuuntautumiselle,että pysyn täysipäisenä edes tämänkin verran.
        Depressio on sairaus,joka ei tartu,että älä pelkää Katl..Eija.
        Aloittaja kehoitti,että ärhennellä saa.Mielestäni kirjoittaminen on terapiaa ja jos ja kun minulle lyödään ohjeet,että mene muualle hulluuttas hoitamaan,niin varmaankaan en sitä tee.
        Tämähän on jo järjen vastaista.Pöpilässäkin antavat piirustusvehkeet käteen ja sanovat,että piirrä tunteitas paperille,hoitajilla on kahvitauko.
        Migreeni ja depressio ovat sairauksia jotka vaivaavat yleensä A tyypin ihmisiä,sanoi kerran eräs kuuluisa psykiatrianproffa ja sen kyllä uskon,
        molemmista kokemusta

• depressiivo kirjoitti:

Kirjailija Tervokin viisasteli äskettäin, että hän mieluummin suuruudenhullu kuin terve. Näinhän se ain kulkee, itsestään tehty letkautus ei tunnu omassa nilkassa.

Itsellä oli eilen illalla syvä depisvaihe. Tekemättömiä kevättöitä paljon ja työteho on kun Jaakko Tepon Ryynäs Topilla; sätkäntekokin jo otti hänellä voimille.
        Yritin lukea Esko Valtaojan kirjaa, Kotona Maailmankaikkeudessa. Se on todellinen tietoteos, hämmästyttävä paketti, mutta ei väsähtäneelle.

Siintä brandypaukku ja ei kun untenmaille...että se nukuttikin. Tällä viikolla muuten Aloin testaamaan uutta ravintokokeilua.
        Sen luontaiskauppalitkun nimi on Mivi Total. Sitä ohjeen mukaan aamulla heti herättyä pari rkl. Sitten vahva haudutettu kaurapuuroannos ruisvoileivän kaa lisukkeineen.
        A vot, sii voi viipyillä aamulehen kaa. Ravintoainekset alkaa imeytymään elimistöön ja voimat palailla vähin erin.

Tällä konstilla eli totuttautumalla vahvaan aamuateriaan on oikein 'dosenttien' mukaan enemmän kuin 'häveliään kissan tassuttelu strategiaa'.

Ei minulla diagnosoitua bibolaarisuutta ole, mutta sehän on selvä ja kirkas asia kuin pläkki. Työaikana vanhanliiton psykiatri kirjoitti vaivaani Libriumia.
        Kun työelämästä pääsin, loppui tarve lääkkeen käytöllekin.

Niin että hoi hoi depressiivo: öljyä koneeseen, oikeaaan aikaan, uusi räkä nokkaan ja eikun menoiksi.

• Kaura....puuro
        näin mietin...... kirjoitti:

täällä saa jytääkin ihan ilman toisten ryhmiin sotkeutumista,
        "antaa tulla lunta tupaan"
        on ihan sopiva kehoitus tähän hyvään purkaussivuun,
        annaetaan sapen ja harmin kiehua, kun asia tai asiat harmittaa niin harmittaa.

Mua sapettaa, kun mun ystävätär ei ole uskonut minua ja toisiakaan, että tupakka vie lopulta
        sairaalaan ja nyt on sitten keuhkot limaa täynnä ja sairaalassa.

Kuinka me ihmiset usein teemme juttuja, joista tiedämme seuraavan ikävyyksiä ja pahaa ja
        vaan jatkamme entiseen malliin,
        on niitä tietämättömiäkin ikävyyksiä ihan tarpeeksi.

Täällähän on lupa purkautua, setviä asioita, mielipahoja, mökötyksiä ja elämän pelkotiloja,
        eikö vähän näin ole avauksessa mainittu, ilman kuitenkaa jonkun henkilökohtaisia
        haukkumisia vaan vain yleistettyjä huolia ja harmitteluja,
        niin ja omiakin huolia on hyvä joskus purkaa jos haluaa ulkopuolisesti niin tehdä,
        näin tarkoitus sivulle kai suurinpiirtein ymmärtääkseni on.
        Ei yleisistä kirjoituksista ja kannanotoista kannata ottaa nokkiin henkilökohtaisesti,
        se on todella rasittavaa puhaa.

Sekahedelmäsoppaa, viime viikolla valmistettua, jo hiukan käynyttä!

• Tähtisilmä **
        Kaura....puuro kirjoitti:

Sekahedelmäsoppaa, viime viikolla valmistettua, jo hiukan käynyttä!

ja sekahedelmäsoppa on hyvää ja terveellistä. En ollut tienytkään, että nuo kuivatut hedelmät sisältävät runsaasti rautaa! Paljon niitä käytettiinkin ennen.

Talkooruuaksi olen tehnyt sitä juuri sen vuoksi ja lisännyt vielä itse kuivaamia omenanlohkoja. Ne olikin hauskoja kuivattaa hellan yläpuolella olevalla entisella ikkunankarmilla, johon olin naulanut pikkunauloja ja pujottanut narut omenoineen kuivamaan.

Vintillä säilytin paperipussissa omppuja, joita lastenlapset hakivat naposteltavakseen.
        Oli niitä paljon, kun en halunut tehdä makeaa hillokaan liikaa.

• depressiivo
        capt.cöpenick kirjoitti:

Kirjailija Tervokin viisasteli äskettäin, että hän mieluummin suuruudenhullu kuin terve. Näinhän se ain kulkee, itsestään tehty letkautus ei tunnu omassa nilkassa.

Itsellä oli eilen illalla syvä depisvaihe. Tekemättömiä kevättöitä paljon ja työteho on kun Jaakko Tepon Ryynäs Topilla; sätkäntekokin jo otti hänellä voimille.
        Yritin lukea Esko Valtaojan kirjaa, Kotona Maailmankaikkeudessa. Se on todellinen tietoteos, hämmästyttävä paketti, mutta ei väsähtäneelle.

Siintä brandypaukku ja ei kun untenmaille...että se nukuttikin. Tällä viikolla muuten Aloin testaamaan uutta ravintokokeilua.
        Sen luontaiskauppalitkun nimi on Mivi Total. Sitä ohjeen mukaan aamulla heti herättyä pari rkl. Sitten vahva haudutettu kaurapuuroannos ruisvoileivän kaa lisukkeineen.
        A vot, sii voi viipyillä aamulehen kaa. Ravintoainekset alkaa imeytymään elimistöön ja voimat palailla vähin erin.

Tällä konstilla eli totuttautumalla vahvaan aamuateriaan on oikein 'dosenttien' mukaan enemmän kuin 'häveliään kissan tassuttelu strategiaa'.

Ei minulla diagnosoitua bibolaarisuutta ole, mutta sehän on selvä ja kirkas asia kuin pläkki. Työaikana vanhanliiton psykiatri kirjoitti vaivaani Libriumia.
        Kun työelämästä pääsin, loppui tarve lääkkeen käytöllekin.

Niin että hoi hoi depressiivo: öljyä koneeseen, oikeaaan aikaan, uusi räkä nokkaan ja eikun menoiksi.

voi kuinka aamu alkoi mukavasti ja oikein ääneen nauroin Sinun hervottomalle "läpälle".
        Jos olisin hukkuva,niin oitis roikkuisin ritapielissäsi,kun sanovat,että hukkuva tarttuu siihen oljenkorteen.
        Nyt menee jo huomattavasti paremmin,sairaus siirtyi päästä käteen,jonkinasteinen niveltupentulehdus.En sais edes kaljapullonkorkkia auki,mutta onnex sitä ei edes olekkaan.
        Eilen oli upea päivä täällä mansessa,siis tamperella/nokialla oli 12astetta joten villahousut jo laiton naftaliiniin ja pihakalusteita rahjasin ulos.
        Metsähanhilla ja kurjilla näkyi olevan mahoton kiire pohjoista kohti.Kyllä minäkin muuttomatkalle olisin lähtenyt,mutta kun älävänä(tarkoittaa tyhmää)menin ja vuokrasin sen rantatilan.
        Voisin kyllä vettää as.vaunun sinne rannalle,joka on siellä tilalla ja ostaa agregaatin,niin johan rupeis sempalot soimaan..
        Kuten huomaat,ei peliä vielä ole menetetty amateus tarmoa täynnä..kunnes lopahtaa

• niin saakutisti
        Tähtisilmä ** kirjoitti:

ja sekahedelmäsoppa on hyvää ja terveellistä. En ollut tienytkään, että nuo kuivatut hedelmät sisältävät runsaasti rautaa! Paljon niitä käytettiinkin ennen.

Talkooruuaksi olen tehnyt sitä juuri sen vuoksi ja lisännyt vielä itse kuivaamia omenanlohkoja. Ne olikin hauskoja kuivattaa hellan yläpuolella olevalla entisella ikkunankarmilla, johon olin naulanut pikkunauloja ja pujottanut narut omenoineen kuivamaan.

Vintillä säilytin paperipussissa omppuja, joita lastenlapset hakivat naposteltavakseen.
        Oli niitä paljon, kun en halunut tehdä makeaa hillokaan liikaa.

kermakastike paloi pohjaan, ja nyt on tosi karmea lemu koko huoneistossa tuulettimen
        tehosta huolimaatta, ja minä hypin kiukkujalalla pitkin huushollia kiljun, kiljun koko ääneni teholla
        yäk, yäk

• 15+7
        niin saakutisti kirjoitti:

kermakastike paloi pohjaan, ja nyt on tosi karmea lemu koko huoneistossa tuulettimen
        tehosta huolimaatta, ja minä hypin kiukkujalalla pitkin huushollia kiljun, kiljun koko ääneni teholla
        yäk, yäk

Senkun tuuletat, ja keksit jotakin muuta kastikkeeksi! Minäpä tein tosi hyvää lohikeittoa tänään. Paljon lohta ja keitto oli ihan sakea, ja täyteläinen, tillimaku tuntuva itse kuivatusta tillistä, joka antaa paremman maun kuin nuo hennot kevättalven tuoretillit.

• susmor
        depressiivo kirjoitti:

voivotteluusi suoran sanoen amateus.
        Älä voivottele, etsittävä se on itsekunkin omat ratkaisunsa ja keinonsa , sen verran tiedät ystäväni minunkin omista, oman henkisen kestokyvyn rajoilla olen monet vuodet ollut, tieddät kyllä. Ja vielä sellaisissa asioissa, joille ei voi mitään. Kamalinta on todeta yhteiskunnan avuttomouus näissä lastensuojeluasioissa, eikä isoäitinä, kaikkensa yrittäneenä, neljään kansanedustajaankin yhteydenottaneena voi mitään. Lasta heitelty laitoksesta toiseen kuusi vuotta, hänet jätetty kestokyvyn rajoille, lopputuloksena rikollisuus, huumeet, kohta lopputuloksena hullujenhuone.
        Se on erilaista kestävyyttä kuin kiukkusen ukkos kanssa. Heitä hatkat ja jätä ukkos omansa nojaan. Minä en voi niinkauan kuin henki minussa pihisee.
        Huumori kuitenkin aina mukana...voiaan Pitkässäniemessä vierihuoneissa asua kohta eikä ole sekopäinä huolta huomisesta. Tuuhan porukkaan mukkaan...heh.Kaipa ryypytkin voiaan sallaa ottaa salapulloista.

• depressiivo
        susmor kirjoitti:

Älä voivottele, etsittävä se on itsekunkin omat ratkaisunsa ja keinonsa , sen verran tiedät ystäväni minunkin omista, oman henkisen kestokyvyn rajoilla olen monet vuodet ollut, tieddät kyllä. Ja vielä sellaisissa asioissa, joille ei voi mitään. Kamalinta on todeta yhteiskunnan avuttomouus näissä lastensuojeluasioissa, eikä isoäitinä, kaikkensa yrittäneenä, neljään kansanedustajaankin yhteydenottaneena voi mitään. Lasta heitelty laitoksesta toiseen kuusi vuotta, hänet jätetty kestokyvyn rajoille, lopputuloksena rikollisuus, huumeet, kohta lopputuloksena hullujenhuone.
        Se on erilaista kestävyyttä kuin kiukkusen ukkos kanssa. Heitä hatkat ja jätä ukkos omansa nojaan. Minä en voi niinkauan kuin henki minussa pihisee.
        Huumori kuitenkin aina mukana...voiaan Pitkässäniemessä vierihuoneissa asua kohta eikä ole sekopäinä huolta huomisesta. Tuuhan porukkaan mukkaan...heh.Kaipa ryypytkin voiaan sallaa ottaa salapulloista.

Kantakaa toistenne kuormia jostain vähän isommasta ja viisaammasta kirjasta muistan lukeneeni.
        Kyllähän minäkin sitä Sinun kaljakassias voisin kantaa,vai mitä aineita siellä lieneekään,brändyä tietty ja minä tykkään valkkarista,kaiketi sitä olis laitettu mukaan.
        Minulla lyhyt matka sinne Pitkikseen,kun asun jo valmiiksi paikkakunnalla.
        Voi pyhäjyssäys,siinä oliskin potkua siinä vanhaikodissa.
        Jos minä ton ukkoni hylykään,niin usseammastahan Sinun pitäs luopua,eikös sinulla niitä ole tuvallinen?
        Sielunisilmin näen jo meitit siellä,koivikkoisella rantatiellä kompuroimassa toistamme tukien me kassialmat.
        Meillä vois mennä tosi lujaa..asiaa kannattaa harkita amateus

• katl,eija
        depressiivo kirjoitti:

Kantakaa toistenne kuormia jostain vähän isommasta ja viisaammasta kirjasta muistan lukeneeni.
        Kyllähän minäkin sitä Sinun kaljakassias voisin kantaa,vai mitä aineita siellä lieneekään,brändyä tietty ja minä tykkään valkkarista,kaiketi sitä olis laitettu mukaan.
        Minulla lyhyt matka sinne Pitkikseen,kun asun jo valmiiksi paikkakunnalla.
        Voi pyhäjyssäys,siinä oliskin potkua siinä vanhaikodissa.
        Jos minä ton ukkoni hylykään,niin usseammastahan Sinun pitäs luopua,eikös sinulla niitä ole tuvallinen?
        Sielunisilmin näen jo meitit siellä,koivikkoisella rantatiellä kompuroimassa toistamme tukien me kassialmat.
        Meillä vois mennä tosi lujaa..asiaa kannattaa harkita amateus

Jos olis mulla vakinikki, niin olisin tuon ylempänä olevan kirjoitukseni jo aikoja pois vipannut. Niin naivilta se tuntui heti, kun olin sen ketjuun saattanut. Usko tai älä, mutta säälitti niin tuo sinun paha olosi sillä hetkellä ja noin se minuun vaikutti. Vääriä troppeja tyrkytin, itekin sen heti huomasin.
        Onneksi kapu ja sus tulivat apuun, oikiat sanat kaivoivat esille ja saivat hyväksyvän vastaanoton. Hyvää kevättä e-a valkovuokkoja ootellen.

• Voi elämän kevät
        15+7 kirjoitti:

Senkun tuuletat, ja keksit jotakin muuta kastikkeeksi! Minäpä tein tosi hyvää lohikeittoa tänään. Paljon lohta ja keitto oli ihan sakea, ja täyteläinen, tillimaku tuntuva itse kuivatusta tillistä, joka antaa paremman maun kuin nuo hennot kevättalven tuoretillit.

Ehkä kaljavelli ei palaisi herkästi pohjaan, sitä kun ei tarvi keitellä!

• Kala-Kaisa2
        Voi elämän kevät kirjoitti:

Ehkä kaljavelli ei palaisi herkästi pohjaan, sitä kun ei tarvi keitellä!

Kotonani laitettiin aikoinaan sitä ilolientä pyhiksi,joten esitän väittämän kaljavellistä ja sen pohjaanpalamisesta.

• depressiivo
        katl,eija kirjoitti:

Jos olis mulla vakinikki, niin olisin tuon ylempänä olevan kirjoitukseni jo aikoja pois vipannut. Niin naivilta se tuntui heti, kun olin sen ketjuun saattanut. Usko tai älä, mutta säälitti niin tuo sinun paha olosi sillä hetkellä ja noin se minuun vaikutti. Vääriä troppeja tyrkytin, itekin sen heti huomasin.
        Onneksi kapu ja sus tulivat apuun, oikiat sanat kaivoivat esille ja saivat hyväksyvän vastaanoton. Hyvää kevättä e-a valkovuokkoja ootellen.

Ei kat,eija kannanotossasi ollut mitään väärää,se osoittaa vain,että minullakin on ystävä täällä jossain.Kiitos siitä.Ystävät ovat melko vähissä minulla,kun vasta syksyllä tänne muutimme.
        Sus on mukava kirjoittelija,usein samoista asiosta taitamme peistä.
        Hyvää kevättä ja kiitos kukkasista amateus

• susmor
        susmor kirjoitti:

Mitäs näitä hullujenhuoneita onkaan, onko Lapinlahti vielä, sielhä eliittihullut kävivät lattautumassa, no Niuvanniemi, Paihola...tavallisillimme hulluille.Ohan se vakavakin asia, vaikka hullut ei itte siitä pittaaa, hauskaaki voipi olla. No, sitten tiertysti erittäin eliittihullut luostareissa lattautumassa, sekkii ihan kunnia-asia.
        Vakavammin viel, eihän omat taakat olekaan kestämättömiä, mutta toisten taakkojen kantamiseen kestokyky iäkkäämpänä rajoittuu. Me naiset olemme tottuneet kaiken kestämään, äiteinä, vaimoina, mummuina...raja tulee kuitenkin. En myöskään vähättele miesten murheensietoa, se saattaa aiemmin lopsahtaa kuin meiän "vahvojen" naisten.

Niin...Pitkäniemi....kaunis paikkahan se, kuten ylleensä taitavat hulluillle tarkoitetut laitokset. Ihana oli sekkii elokuva, kun hullu oli kiivenny katolle hulluinhuoneella ja saatiin vasta alas toisen hullun avulla, joka uhkasi kaataa talon, jos hullu ei tuu alas.

Pitkäniemi siinä veen äärellä...kalastammaan ja soutelemmaan päästän, mie oivallinen verkonsoutaja ja kalanperkaaja, Amateus ammattikalastaja, Kat hauskuttaja venneen keikuttaja. Avarat metätkii riehaantummaan mennä ja ukkoin kans pelehtimmään.

Kyllä kannamme toistemmekin taakkoja...juuri näin...esittämällä eri näkökantoja asioihin, eivätkä kaikki osaa itseään ilmaista aina samoin kuin toinen....voi auttaa, kun huomaa toisen kirjoittaneen sen, mitä on itse yrittänyt, tarkoittanut.

Ketähän ukkoi saatas täält mukkaan sinne hulluinhuoneelle, rupesin aattellemmaan....mehtään sit pelehtimmään...hehheh.

• susmor
        niin saakutisti kirjoitti:

yäk, yäk

miten selvisit?
        Otan osaa. leikkimielisesti tässä sanottu, mutta teeskentelyä, tahatonta kuitenkin, meidän sanomisellemme...otan osaa.Kunnon halaaminen merkitsee enemmän kuin sanat.

• depressiivo
        susmor kirjoitti:

Mitäs näitä hullujenhuoneita onkaan, onko Lapinlahti vielä, sielhä eliittihullut kävivät lattautumassa, no Niuvanniemi, Paihola...tavallisillimme hulluille.Ohan se vakavakin asia, vaikka hullut ei itte siitä pittaaa, hauskaaki voipi olla. No, sitten tiertysti erittäin eliittihullut luostareissa lattautumassa, sekkii ihan kunnia-asia.
        Vakavammin viel, eihän omat taakat olekaan kestämättömiä, mutta toisten taakkojen kantamiseen kestokyky iäkkäämpänä rajoittuu. Me naiset olemme tottuneet kaiken kestämään, äiteinä, vaimoina, mummuina...raja tulee kuitenkin. En myöskään vähättele miesten murheensietoa, se saattaa aiemmin lopsahtaa kuin meiän "vahvojen" naisten.

Niin...Pitkäniemi....kaunis paikkahan se, kuten ylleensä taitavat hulluillle tarkoitetut laitokset. Ihana oli sekkii elokuva, kun hullu oli kiivenny katolle hulluinhuoneella ja saatiin vasta alas toisen hullun avulla, joka uhkasi kaataa talon, jos hullu ei tuu alas.

Pitkäniemi siinä veen äärellä...kalastammaan ja soutelemmaan päästän, mie oivallinen verkonsoutaja ja kalanperkaaja, Amateus ammattikalastaja, Kat hauskuttaja venneen keikuttaja. Avarat metätkii riehaantummaan mennä ja ukkoin kans pelehtimmään.

Kyllä kannamme toistemmekin taakkoja...juuri näin...esittämällä eri näkökantoja asioihin, eivätkä kaikki osaa itseään ilmaista aina samoin kuin toinen....voi auttaa, kun huomaa toisen kirjoittaneen sen, mitä on itse yrittänyt, tarkoittanut.

Ketähän ukkoi saatas täält mukkaan sinne hulluinhuoneelle, rupesin aattellemmaan....mehtään sit pelehtimmään...hehheh.

Ehkä tämä hulluttelu meni överix.Ei ole oikein leikkiä todella vakavalla mielenterveysongelmalla.Minulla 22vpoika oli pitkässäniemessä hoidossa ja kun Hänet poistettiin muonavahvuudesta,hän teki itsarin.
        Olin silloin niin yksin,täynnä itsesyytöksiä,että mitä tein väärin.Se elämä oli yhtä helvettiä.
        Se huuhtikuunaamu,kun menimme yliopistolliseen Ks sairaalaan 13.04.1986 katsomaan kuollutta poikaani aamyöstä oli koskettava.Hoitaja itki ja minä olin ihan shokissa halasimme.
        Se kokemus todella pysäytti.Juoksin jokaisen vaaleatukkaisen pojan perään lukemattomia kertoja,kun luulin että minun Hannu se siinä kulkee..

Vain ja ainoastaan se,että pystyin olemaan avoin pelasti täydelliseltä sortumiselta
        Haluan tämän mielenterveyskeskustelun päättää tähän amateus

• susmor
        depressiivo kirjoitti:

Ehkä tämä hulluttelu meni överix.Ei ole oikein leikkiä todella vakavalla mielenterveysongelmalla.Minulla 22vpoika oli pitkässäniemessä hoidossa ja kun Hänet poistettiin muonavahvuudesta,hän teki itsarin.
        Olin silloin niin yksin,täynnä itsesyytöksiä,että mitä tein väärin.Se elämä oli yhtä helvettiä.
        Se huuhtikuunaamu,kun menimme yliopistolliseen Ks sairaalaan 13.04.1986 katsomaan kuollutta poikaani aamyöstä oli koskettava.Hoitaja itki ja minä olin ihan shokissa halasimme.
        Se kokemus todella pysäytti.Juoksin jokaisen vaaleatukkaisen pojan perään lukemattomia kertoja,kun luulin että minun Hannu se siinä kulkee..

Vain ja ainoastaan se,että pystyin olemaan avoin pelasti täydelliseltä sortumiselta
        Haluan tämän mielenterveyskeskustelun päättää tähän amateus

minä täällä nyt itselleni levottomana aikana valvoilen. Ilmeisesti keräilen niitä menetettyjä uupuneita voimiani, tämä minun ratkaisuni. Tiedän, että kun kriisivaiheeni saan ohi, olen voimaa täys taas.
        En minä pelleile vakavien asioitten kanssa, on vain helpompi huumoriksi asiat muuttaa, siksihän olen jaksanutkin.kyllä meillä kaikilla omat menetyksemme koettu elämässä, niistä pit6ää yrittää irrottaaa....koska on pakko nimenomaan oman mielenterveytensä takia.Ei meistä ole kellekään apua itse vajavaisena.
        En revittele täällä tämän itselleni vaikean asian kanssa, koska minun on pakko poistaa mielestäni se voimattomuuteni ymmärtäessäni, kaikkeni yrittänyt, mutta kamala tuska, jos sitä miettisin, en enää mitään voi.
        Ainahan minä Amateus-kulta pohojanmaan kautta elämän otan, överiksi menee niin täysillä välillä. Se kuuluu minun luonteeseeni, hyväksyn sen.Riehun tuolla myrskyn kourissa merellä, sitten jaksan taas.
        Anna sinäkin itsellesi mahdollisuus hyväksyä itsesi ja elämäsi, jaksat sitten taas....kulta pien.

• depessiivo
        susmor kirjoitti:

minä täällä nyt itselleni levottomana aikana valvoilen. Ilmeisesti keräilen niitä menetettyjä uupuneita voimiani, tämä minun ratkaisuni. Tiedän, että kun kriisivaiheeni saan ohi, olen voimaa täys taas.
        En minä pelleile vakavien asioitten kanssa, on vain helpompi huumoriksi asiat muuttaa, siksihän olen jaksanutkin.kyllä meillä kaikilla omat menetyksemme koettu elämässä, niistä pit6ää yrittää irrottaaa....koska on pakko nimenomaan oman mielenterveytensä takia.Ei meistä ole kellekään apua itse vajavaisena.
        En revittele täällä tämän itselleni vaikean asian kanssa, koska minun on pakko poistaa mielestäni se voimattomuuteni ymmärtäessäni, kaikkeni yrittänyt, mutta kamala tuska, jos sitä miettisin, en enää mitään voi.
        Ainahan minä Amateus-kulta pohojanmaan kautta elämän otan, överiksi menee niin täysillä välillä. Se kuuluu minun luonteeseeni, hyväksyn sen.Riehun tuolla myrskyn kourissa merellä, sitten jaksan taas.
        Anna sinäkin itsellesi mahdollisuus hyväksyä itsesi ja elämäsi, jaksat sitten taas....kulta pien.

kun tiedän mitä Sinä olet elämässässäsi läpikäynyt hyväksyn,että samalta pysäkiltä junaan hyppämme.
        Elämänjunaan ja eteenpäin yhdessä porhallamme läpi kaikien esteiden.
        Olet samoilla raiteilla kulkeva lähimmäinen ja se mitä parhainta ystävyyttä,kiitos suske,että olet olemassa.
        Amateuksen ajatelmia kevätaamuna

• amateus
        depessiivo kirjoitti:

kun tiedän mitä Sinä olet elämässässäsi läpikäynyt hyväksyn,että samalta pysäkiltä junaan hyppämme.
        Elämänjunaan ja eteenpäin yhdessä porhallamme läpi kaikien esteiden.
        Olet samoilla raiteilla kulkeva lähimmäinen ja se mitä parhainta ystävyyttä,kiitos suske,että olet olemassa.
        Amateuksen ajatelmia kevätaamuna

Voisko olla,että jokaiseen suruun löytyy lohduttaja,aito sellainen.
        Minä yritin julkituoda kerran työkaverille Hänen menettäessä lapsensa autokolarissa.Pariviikkoa ennen olin oman poikani pannut multiin.
        Työkaverini oli katkera ja melkein kirosi,kun kysyin pystytkö anteeksiantoon.
        Lumiaura oli mäennyppylällä väärään aikaan..

• depressiivo

voin olla oma itseni kaikkine v.mäisiltä tuntuvine tunteiteni.
      Kevät kaiketiti nousee hattuun myös muistisairailla.
      Se,että vietän ansaittua vaparia,ei poista sitä vastuuta,että huomenna päivä on taas täynnä sitä huolehtimista.
      Uskomatonta sekin,että kun minulta lopuu käämitys,siis käämit palaa,niin jopa onkin eriäviä mielipiteitä,että olen ilkeämielinen ja jopa lähes mielenvikainen ja olen vain omaishoitaja.
      amateus ulapalla määränpää tuntematon

• NUORUUDEN VETERAANI

NIUVANNIEMI ON HULLUJEN PAIKKA HÄH

• Jotain kolahti tossa viestiketjussa,kun kevät saapuu,kun veet on villimillään niin hullut on hulummillaan,vanha kansa sanoi

• görgyj

Kun ihminen eristäytyy,
      alkaa nähdä napansakin
      ihan eri valossa.

• se napa

työntyykin ensimmäisenä joka paikkaan näillä rasvoittuneilla ukoilla ja akoilla.
      Pahan näköistä.

• jOKO SEKOSITTE?

Mitä hittoa nämä monen vuoden vanhat jutut täällä pyörii?

• joillain kolahti
        jOKO SEKOSITTE? kirjoitti:

Mitä hittoa nämä monen vuoden vanhat jutut täällä pyörii?

Sanoppas muuta, mikähän tässä Ritulissa niin kolahti .että piti vanhoja ketjujaan ylös nostella,
        Ruuneperi kehui tätä Rituliinia fiksusksi, Ei tämä kyllä siltä näytä.

• pajun--kissa

Toivon mukaan ajan kuluttua olet paremmalla päällä.

Aurinko loistaa, hanget hohtavat, on kevät.
      Aika uuden ihanuuden.
      Aika uuden alun,
      aika rakkauden halun.

• susmorsian ek.

Ei se mittään haittaa, varsinkaan näin, kun oman aloittamansa ketjun nostaa. Luettava oli minunkin, turha menneitä kirjoituksiaan ainakaan katua tai hävetä,silloin oli silloin ja nyt on nyt.

Paljon onkin vettä ennättänyt vajaassa kahdessa vuodessa Tammerkoskessakin ryöpytä. Kummallista vaiko luonnollista, että ihmisen elämässä vaikeuksien keskellä tulee oikeaan osuvia tienhaaroja, poukkoillaan mielen tasapainon hakemisessa ja ehkä vaistonvaraisesti nimenomaan itse osuu välillä oikeille poluille.
      Onko vahvuutta vai alistumista, sitä en osaa sanoa, tyytymistä vain olosuhteisiin, joille ei voi mitään Hyvä on oppia ymmärtämään oman kestävyytensä rajat, opittava hellittämään ja kulkea mukana kevyemmin askelin. Opittava sanomaan, nyt minä en enää jaksa, silloin on hellitettävä monesta asiasta...oltava ihan terveesti itsekäs.

Ilahduttavaa on huomata ,vielä näin vanhemmilla päivilläkin, pystyvänsä kehittymään, hiljaisemmalla mukanaololla saa enemmän aikaan kuin yltiöpäisellä "yrittämisellä", tekee vain voitavansa.
      Autettavallekin se tekee hyvää, kun huomaa lähelläkulkijansa kulkevan rauhallisesti hänen rinnallaan, ei yli voimiensa.

Ja minulla kun se omituinen usko, että kaikki mitä elämässä tapahtuu, on jotenkin meille sopivaksi katsottu. Ei toisenlaista elämää olisi voinut olla.
      Ja vielä...kullekin katsottu sopiviksi ne "taakatkin", mitkä kukin meistä jaksaa kantaa. Tavalla tai toisella.

Kevätterveiset sullekin Ama....opitaan kulkemaan hitaammin askelin eikä yritetä enää "yli ymmärryksemme." Meillä on kuules ollu helekutin hyvä elämä, kaikkine mutkineen...tai ehkäpä juuri mutkien ansiosta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      9497
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      14
      3833
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      31
      3161
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      89
      2468
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2090
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      396
      1974
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      242
      1511
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1351
    9. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      73
      1138
    10. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1115
    Aihe