Kristus nousi kuolleista.
Totisesti nousi.
Tiedote palstallekin
61
480
Vastaukset
- Mr.Kalluppi
ei pelkästää käydä lukemassa. Jos aloitukseni ei aiheuttanut kommentointia, niin ainahan voi yrittää vaihtaa keskusteluaihetta. Pääsiäisateria tuli syödyksi yhteisömme yön päätteeksi. Korkkasin kotona ROSEMOUNT/SHIRAZ/2007 punkkupullon. Tapoihini ei kuulu jättää viiniä väljähtymään pulloon, joten sehän on juotava pois aamuun mennessä.
Jk. Haluaako joku viinilasillisen?- ap.
Juon koko punkkupullon yksikseni kun ei janoisia näytä ilmaantuvan palstalle. Itseasiassa vähän liian arvokasta minun kukkarolleni olisikin tarjota mainitsemaani viiniä vieraille. Tulen seuraavan kerran viintarjouksineni kun minulla on viiden euron viiniä tarjottavana. Odottelen kaikessa rauhassa kunhan ensimmäiset aamuvirkut heräävät, sitten itse painun pehkuihin.
Jk. Edellyttäen, että puteli on tyhjentynyt. - Mr.Kalluppi
ap. kirjoitti:
Juon koko punkkupullon yksikseni kun ei janoisia näytä ilmaantuvan palstalle. Itseasiassa vähän liian arvokasta minun kukkarolleni olisikin tarjota mainitsemaani viiniä vieraille. Tulen seuraavan kerran viintarjouksineni kun minulla on viiden euron viiniä tarjottavana. Odottelen kaikessa rauhassa kunhan ensimmäiset aamuvirkut heräävät, sitten itse painun pehkuihin.
Jk. Edellyttäen, että puteli on tyhjentynyt.takaisin. Miksikö? Siksi koska olen melko varma siitä, että tulen poistamaan kaikki omat viestini myöhemmin. Oikeastaan ihan hyvä, että nukutte ettekä kommentoi viesteihini. Saan vapaasti käydä dialogia itseni kanssa. Voin rauhassa pohdiskella suhdettani palstaanne. Sitä, miksi ylipäätään täällä olen aikaani viettänyt. Sitä mitä olen hyötynyt palstailusta, mitä palstalaiset minusta ovat hyötyneet.
Olen ortodoksi uskossani, siksi en moralisoi enkä ketään syyllistä. Uskoni mukaisesti pyrin etsimään ensisijaisesti omia puutteitani ja heikkouksiani, en ulkopuolisten.
Kristukseni ei myöskään ylenkatsonut väärin tekijöitä, eikä porttojakaan. Hänellä riitti rakkautta ja ymmärtämystä myös niille, joita lainoppineet ja fariseukset karsastivat/tuomitsivat. Ehdoton ei silti ollut Kristuksenikaan hyväksyminen. Ihmisten oli mentävä itseensä tehtävä parannus. Sen jälkeen kaikki oli anteeksi annettu, kaikki sovitettu.
Vilkaisin jotain aloitusta liittyen pääsiäisen viettoon. Sieltä poimin seuraavan viestin:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8975008/flat#comment-43444773
Nyt tiedostan oleskelleeni helvetin esikartanossa, jossa minun paikkani ei todellakaan ole.
Jk. Kiitos, että nukuitte ja annoitte minulle aikaa miettiä ja selventää palstanne tarkoitusta kohdallani.
- MUT:::.!!11#%+
.
KUI SE SILLAI KUALI
.- Mr.Kalluppi
lähettäjänsä tahto, jota isälleen kuuliainen poika toteutti. Olisihan pojalla ollut toki valinnanvapaus tehdä voimallansa mitä olisi halunnut tehdä, vaan eipä uskottua tehtäväänsä halunnut väärin käyttää.
Jk. Samankaltaisen valinnanvapauden hän myös antoi meille ihmisillekin.
edustajan mukaan Jeesus nousee joka vuosi haudastaan.
Eikö se yksi kerta riitä?
Toki joka vuosi Helsingissä tehdään ristinsaato pääsiäisenä. Tänä vuonna nainen toimii Jeesuksena.- Mr.Kalluppi
yksi kerta - ihmiselle. Jumala itse ei tarvitse noita ylösnousemusrituaalejaan vuodesta toiseen. Me ihmiset kehittyäksemme niitä tarvitsemme. Siis ne ihmiset, jotka kehittymisensä laskevat noiden uskonnollisten menojensa varaan.
Olen kuullut tuosta luterilaisten naisjessestä. Ensi vuonna lienee samaisessa saattueseessa kaksi akkaa yhdessä. Eiköhän ne jo vuodessa kehittele teoriansa, jonka mukaan Jeesus eli lesbosuhteessa. Mr.Kalluppi kirjoitti:
yksi kerta - ihmiselle. Jumala itse ei tarvitse noita ylösnousemusrituaalejaan vuodesta toiseen. Me ihmiset kehittyäksemme niitä tarvitsemme. Siis ne ihmiset, jotka kehittymisensä laskevat noiden uskonnollisten menojensa varaan.
Olen kuullut tuosta luterilaisten naisjessestä. Ensi vuonna lienee samaisessa saattueseessa kaksi akkaa yhdessä. Eiköhän ne jo vuodessa kehittele teoriansa, jonka mukaan Jeesus eli lesbosuhteessa."Eiköhän ne jo vuodessa kehittele teoriansa, jonka mukaan Jeesus eli lesbosuhteessa."
Eikö se sitten elänyt?- Mr.Kalluppi
Ratikkakuski kirjoitti:
"Eiköhän ne jo vuodessa kehittele teoriansa, jonka mukaan Jeesus eli lesbosuhteessa."
Eikö se sitten elänyt?jos minulta kysyt. Jos taas kysyt muutaman vuoden kuluttua protestanteilta, jotka kilpailevat yleisellä humaanisuuden/suvaitsevaisuuden tasolla muiden trendikkäiden aatesuuntausten kanssa, niin ehkä eli.
- Dazu-Z
Mr.Kalluppi kirjoitti:
jos minulta kysyt. Jos taas kysyt muutaman vuoden kuluttua protestanteilta, jotka kilpailevat yleisellä humaanisuuden/suvaitsevaisuuden tasolla muiden trendikkäiden aatesuuntausten kanssa, niin ehkä eli.
lahkon nimeen? Ei kai mitenkään...
- Mr.Kalluppi
Dazu-Z kirjoitti:
lahkon nimeen? Ei kai mitenkään...
En ymmärtänyt mitä tarkoitit.
"Miten usko liittyy lahkon nimeen? Ei kai mitenkään..."
Jk. Taidat olla ihan originaali dazu. Hänenkään viesteistään en mitään irti saanut.
Ei mikään ihme juttu tietenkään mun mielestä.
Sitäpaitsi ihminen, tämä maan matonen, ei kohta enää edes kuole:
"Ikääntymistä tutkivat tiedemiehet ovat löytäneet geenin, joka vaikuttaa vahvasti sekä elinikään että sairauksien vastustuskykyyn. Brittitutkijat tekivät löydön laboratoriokokeissa.
Vaikka geenin ominaisuuksia tutkittiin madoilla, sama geeni löytyy myös ihmiseltä sekä monelta muulta eläinlajilta.
Geenitutkijat arvioivat, että löytö voi tuoda uusia mahdollisuuksia vaikuttaa ihmisen ikääntymiseen ja vastustuskykyyn.
STT "- Mr.Kalluppi
Tiedemiehet viisaudessaan pian kumoavat koko ylösnousemus fiktion. Todellakin mullistavaa, pian kukaan ei enää ole kuoleva. Ihanaa ikuinen elämä maanpäällä ilman vastuuta porskutellen. Pilleri aamulla ja taas yksi päivä lisää elämässä.
Jk. Lieneekö samat tutkijat olleet tutkimassa, jotka sitä ilmastonmuutosta tutkivat? - 3-1=2
Mr.Kalluppi kirjoitti:
Tiedemiehet viisaudessaan pian kumoavat koko ylösnousemus fiktion. Todellakin mullistavaa, pian kukaan ei enää ole kuoleva. Ihanaa ikuinen elämä maanpäällä ilman vastuuta porskutellen. Pilleri aamulla ja taas yksi päivä lisää elämässä.
Jk. Lieneekö samat tutkijat olleet tutkimassa, jotka sitä ilmastonmuutosta tutkivat?pakene vastuutaan "Jumalan" selän taakse tiukan paikan tullen? Jumala on ikäänkuin armoautomaatin asemassa ja eikun uudestaan tekemään samaa.
- Mr.Kalluppi
3-1=2 kirjoitti:
pakene vastuutaan "Jumalan" selän taakse tiukan paikan tullen? Jumala on ikäänkuin armoautomaatin asemassa ja eikun uudestaan tekemään samaa.
Ihmisiä ne kristitytkin ovat siinä missä jumalattomatkin. En väitä, etteikö liiankin usein kävisi niin kuin itse kerroit. "Jokapäivä on armo uus" on vanha hokema. Oikein ymmärrettynä tuo tarkoittaa armoa uuden virheen oivaltamisessa ja korjaamishalussa itse kunkin kohdalla. Samoja töppäyksiä kun ei pitäisi toistaa kerta toisensa jälkeen ja niihin sitten olla armoa ruikuttamassa uudestaan ja uudestaan.
Mielestäni edellä kertomani ei ollut se pahin Jumalan selän taakse piiloutuminen. Kuinka usein ruoskitaan ja syyllistetään Jumalan kostolla. Mr.Kalluppi kirjoitti:
Jk. Lieneekö samat tutkijat olleet tutkimassa, jotka sitä ilmastonmuutosta tutkivat?Uskokoon kuka tahansa mihin tahansa menninkäiseen. Ja miksei olisi Jeesus ollutkin olemassa, mutta että Jumala... menee aika överiksi. Vaan toisaalta onhan sitä ollut Adolf Hitlerkin ollut.
Missä voimme käydä moista ihmettä todistamassa?
- Mr.Kalluppi
Se ihme ei avaudu uteliaille. Ainoastaan todellista tietoa ko. asiasta perään kuuluttaville. Jos olet protestantti, voi olla ettei avaudukaan vaikka mistä sitä ihmettä etsisitkin. Ateisteista nyt puhumattakaan. Protestanttien Kristus kun tahtoo unohtua ristille pitkänäperjantaina, josko edes ristillekään saakka ennättää kun naisjesseä peesaavat.
Mr.Kalluppi kirjoitti:
Se ihme ei avaudu uteliaille. Ainoastaan todellista tietoa ko. asiasta perään kuuluttaville. Jos olet protestantti, voi olla ettei avaudukaan vaikka mistä sitä ihmettä etsisitkin. Ateisteista nyt puhumattakaan. Protestanttien Kristus kun tahtoo unohtua ristille pitkänäperjantaina, josko edes ristillekään saakka ennättää kun naisjesseä peesaavat.
Sattuneesta syystä japanilainen naisjeesus oli minusta mitä mainioin idea. ;-)
- Mr.Kalluppi
Ratikkakuski kirjoitti:
tuosta japanilaisten naisjessestä. En ole lukenut siitä juttua. Menikö siellä koko homma puihin? Tai oikeastaan siis ei mennyt puihin laisinkaan:)
Mr.Kalluppi kirjoitti:
tuosta japanilaisten naisjessestä. En ole lukenut siitä juttua. Menikö siellä koko homma puihin? Tai oikeastaan siis ei mennyt puihin laisinkaan:)
En minäkään tiedä asiasta enempää kuin mitä TV:stä näin. Oli kärsimysnäytelmää pistetty uusiksi aika luovalla otteella. Mutta kyllä se ainakin TV-kuvan perusteella oli aivan puissa. ;-)
- Mr.Kalluppi
Ratikkakuski kirjoitti:
En minäkään tiedä asiasta enempää kuin mitä TV:stä näin. Oli kärsimysnäytelmää pistetty uusiksi aika luovalla otteella. Mutta kyllä se ainakin TV-kuvan perusteella oli aivan puissa. ;-)
missä jotkut ihmiset haluavat samaistua Kristuksen kokemaan tuskaan antamalla itsensä ristiinnaulita.
Jk. Eivät kaikki siltikään voi kuolleista herätä. Piratismi on tuhoon tuomittu jo yritys vaiheessa. - :}
Ratikkakuski kirjoitti:
J.I.L.F
Jesus i'd like to fuck
- alrighty
on muuten astetta kovempi jätkä, jos tollasen tempun teki
- Mr.Kalluppi
En minä vain tuollaiseen pystyisi. Jos minut vietäisiin vuorelle ja luvattaisiin maailmassa kaikki sen kulta, rikkaus, loisto ja valta, toisaalta vaakakupissa olisi vaihtoehtona ristinkuolema ja häväistys, niin eipä olisi helppo nakki kohdallani valintaa tehdessäni.
teki niin.
- Mr.Kalluppi
se lumikkikin oikeesti olemassa? Siitä on niin pitkä aika kun tuon kirjan viimeksi olen lukenut.
Mr.Kalluppi kirjoitti:
se lumikkikin oikeesti olemassa? Siitä on niin pitkä aika kun tuon kirjan viimeksi olen lukenut.
on ja Grimmin veljekset ovat profeettoja.
- Mr.Kalluppi
ttuplai kirjoitti:
on ja Grimmin veljekset ovat profeettoja.
Minkä iltasadun haluat minun sinulle kertovan tänä iltana?
Jk. Haluatko myös, että käyn peittelemässä sinut? Mr.Kalluppi kirjoitti:
Minkä iltasadun haluat minun sinulle kertovan tänä iltana?
Jk. Haluatko myös, että käyn peittelemässä sinut?herjausta. Grimmin veljesten kokoama pyhä kirja on suoraan Julmalan (c) sanaa.
- Mr.Kalluppi
ttuplai kirjoitti:
herjausta. Grimmin veljesten kokoama pyhä kirja on suoraan Julmalan (c) sanaa.
Jatkan silti kun kerta pääsiäisilosta jotain irti pitäisi repiä. Olkoon sitten välillä vaikka tällaista sekoilua. Grimmin veljekset Jakob (1785–1863) ja Wilhelm Grimm (1786–1859) olivat saksalaisia kielitieteilijöitä ja kulttuurintutkijoita, jotka keräsivät talteen vanhoja satuja ja julkaisivat useita satukokoelmia, joita kutsutaan Grimmin saduiksi. Veljekset itse eivät pitäneet juttujaan Jumalan totuuksina vaan satuina. Itse olet satujesi lumossa ja uskot sadut todeksi, jopa Jumalan totuuksiksi.
Jk. Luenko sinulle illalla jonkun Grimmin sadun? Mr.Kalluppi kirjoitti:
Jatkan silti kun kerta pääsiäisilosta jotain irti pitäisi repiä. Olkoon sitten välillä vaikka tällaista sekoilua. Grimmin veljekset Jakob (1785–1863) ja Wilhelm Grimm (1786–1859) olivat saksalaisia kielitieteilijöitä ja kulttuurintutkijoita, jotka keräsivät talteen vanhoja satuja ja julkaisivat useita satukokoelmia, joita kutsutaan Grimmin saduiksi. Veljekset itse eivät pitäneet juttujaan Jumalan totuuksina vaan satuina. Itse olet satujesi lumossa ja uskot sadut todeksi, jopa Jumalan totuuksiksi.
Jk. Luenko sinulle illalla jonkun Grimmin sadun?ovat jälleen asialla. Vain oikealla Grimmistillä on oikeus tulkita mitä profeetat oikeasti tarkoittivat. Satu on myös käännösvirhe - mä olen tutkinut aitoja pyhiä kirjoituksia ja niissä selkeästi puhutaan Julmalan sanasta.
- Mr.Kalluppi
ttuplai kirjoitti:
ovat jälleen asialla. Vain oikealla Grimmistillä on oikeus tulkita mitä profeetat oikeasti tarkoittivat. Satu on myös käännösvirhe - mä olen tutkinut aitoja pyhiä kirjoituksia ja niissä selkeästi puhutaan Julmalan sanasta.
Poistun fasebookiin, josko siellä jotain järkevämpää kehittelisin.
Mr.Kalluppi kirjoitti:
on JUST NYT Disney Channelilla ihan livenä.
Olen kuullut teorian, jossa kyseinen herrasmies ei koskaan kuollutkaan ennen niin sanottua ylösnousemustaan.
- Mr.Kalluppi
Äläpäs nyt heti tuoreeltaan ala horjuttamaan ylösnousemususkoani. Ihan mielenkiinnosta kysyn, nouskiko tuossa teoriassa herrasmies ihan elävältä taivaaseen?
Mr.Kalluppi kirjoitti:
Äläpäs nyt heti tuoreeltaan ala horjuttamaan ylösnousemususkoani. Ihan mielenkiinnosta kysyn, nouskiko tuossa teoriassa herrasmies ihan elävältä taivaaseen?
Älä multa kysy xD
Lentokoneilla pääsee taivaaseen kyllä, siihen aikaan ei vissiin semmosia ollut, joten en usko että meni sinne ollenkaan. Uskomus vs. uskomus :)- Mr.Kalluppi
alruna kirjoitti:
Älä multa kysy xD
Lentokoneilla pääsee taivaaseen kyllä, siihen aikaan ei vissiin semmosia ollut, joten en usko että meni sinne ollenkaan. Uskomus vs. uskomus :)tuosta teoriasta vihjailit. Kerroit siitä kuulleesi. Kysy sitten siltä, keneltä kuulit ja tule sitten kertomaan tietosi.
Lensihän se Juri Gagarinkin aikoinaan maapallon ympäri. Kun ateistijohtoinen tiedemiesyhteisö neukkulassa tivasi Jurilta näkyikös sitä Jeesusta siellä taivaissa, vastasi hän, ettei näkynyt satuolentoja. Tuohon kommentoi eräs arkkipiispa mielestäni sattuvasti: "Joka ei maanpäällä näe Jumalaa, ei sitä taivaassakaan tule näkemään". Mr.Kalluppi kirjoitti:
tuosta teoriasta vihjailit. Kerroit siitä kuulleesi. Kysy sitten siltä, keneltä kuulit ja tule sitten kertomaan tietosi.
Lensihän se Juri Gagarinkin aikoinaan maapallon ympäri. Kun ateistijohtoinen tiedemiesyhteisö neukkulassa tivasi Jurilta näkyikös sitä Jeesusta siellä taivaissa, vastasi hän, ettei näkynyt satuolentoja. Tuohon kommentoi eräs arkkipiispa mielestäni sattuvasti: "Joka ei maanpäällä näe Jumalaa, ei sitä taivaassakaan tule näkemään".Joo, sanoin kuulleeni teorian enkä mä jaksa nyt alkaa vääntää asian tiimoilta. Itepähän nostit asian esille :D
- Mr.Kalluppi
alruna kirjoitti:
Joo, sanoin kuulleeni teorian enkä mä jaksa nyt alkaa vääntää asian tiimoilta. Itepähän nostit asian esille :D
kiinnostiko oikeesti:)
Täällähän se näyttäisi Mr.Kalluppina hengailevan...
- Mr.Kalluppi
parituhatta vuotta sitten vielä palaavani takaisin.
- Älykääpiöinen
Mr.Kalluppi kirjoitti:
parituhatta vuotta sitten vielä palaavani takaisin.
Kunnioitettu Herra Kalluppi. Uskontotiede ei varsinaisesti ole ykköslajini, mutta eikös tämä nyt ole sensaatiomainen tieto. Taitaa nimittäin Ristus olla tänä vuonna etuajassa. Siis jos jo nousi.
- Mr.Kalluppi
Älykääpiöinen kirjoitti:
Kunnioitettu Herra Kalluppi. Uskontotiede ei varsinaisesti ole ykköslajini, mutta eikös tämä nyt ole sensaatiomainen tieto. Taitaa nimittäin Ristus olla tänä vuonna etuajassa. Siis jos jo nousi.
tämä toistaiseksi vain palstan tiedossa. Jos ette lavertele asiasta ulkopuolisille, lupaan olla myötämielinen suhtautuessani teidän vajavaisuuksiinne palstakäyttäytymisissänne/kirjoitteluissanne.
- Älykääpiöinen
Mr.Kalluppi kirjoitti:
tämä toistaiseksi vain palstan tiedossa. Jos ette lavertele asiasta ulkopuolisille, lupaan olla myötämielinen suhtautuessani teidän vajavaisuuksiinne palstakäyttäytymisissänne/kirjoitteluissanne.
Kunnioitettu Herra Kalluppi. Kun kerroin, että uskontotiede ei ole ykköslajini, kirjoitin rehellisesti.
Kalluppikin voinee tähän yhtyä. Näin meidän kesken kirjoitettuna tunnustan kysyneeni Herra Kuukkelilta lisävalaistusta ajankohtaisista tapahtumista. Kyllä, jo tänään hauta on tyhjä. Varsinainen tapaaminen Marian ja opetuslasten kera tapahtunee huomenna. Kalluppi viisaudessaan oikaisee, jos taas meni vikaan.
Ymmärsinköhän siinä väärin, kun olin huomaavinani Kallupinkin kirjoituksessa tiettyä horjumista uskon kysymyksiin.
Aikaisemmin kirjoitettiin, että kohta emme kuole koskaan. Tämä on uhkakuvista hirmuisin. Tämä pitäisi kirkollisissa piireissä hyödyntää. Ehdottaisin slogania, vain uskomalla kuolet ja pääset taivaan iloihin. - Mr.Kalluppi
Älykääpiöinen kirjoitti:
Kunnioitettu Herra Kalluppi. Kun kerroin, että uskontotiede ei ole ykköslajini, kirjoitin rehellisesti.
Kalluppikin voinee tähän yhtyä. Näin meidän kesken kirjoitettuna tunnustan kysyneeni Herra Kuukkelilta lisävalaistusta ajankohtaisista tapahtumista. Kyllä, jo tänään hauta on tyhjä. Varsinainen tapaaminen Marian ja opetuslasten kera tapahtunee huomenna. Kalluppi viisaudessaan oikaisee, jos taas meni vikaan.
Ymmärsinköhän siinä väärin, kun olin huomaavinani Kallupinkin kirjoituksessa tiettyä horjumista uskon kysymyksiin.
Aikaisemmin kirjoitettiin, että kohta emme kuole koskaan. Tämä on uhkakuvista hirmuisin. Tämä pitäisi kirkollisissa piireissä hyödyntää. Ehdottaisin slogania, vain uskomalla kuolet ja pääset taivaan iloihin.Toiset meistä ovat kiinnostuneita uskontotieteistä, toiset aivan muista tieteen haaroista. Herra Kuukkeli tuntuu olevan aika hyvin perillä tapahtumain kulusta. Itseasiassa jo tämän illan evankeljumi julistaa tuota kuolemansa jälkeistä kohtaamista opetuslastensa keskuudessa. Lainaus Johanneksen evankeljumista, liittyen tähän iltaan:
"Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!" Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Yksi kahdestatoista opetuslapsesta, Tuomas, josta käytettiin myös nimeä Didymos, ei ollut muiden joukossa, kun Jeesus tuli. Toiset opetuslapset kertoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta Tuomas sanoi: "En usko. Jos en itse näe naulanjälkiä hänen käsissään ja pistä sormeani niihin ja jos en pistä kättäni hänen kylkeensä, minä en usko."
Väärin sinä ymmärsit. Uskoni on tulessa koeteltu, siksi horjumaton.
Jk. Tuo loppuosuus, jossa kuolemattomuutta tieteen valossa käsittelit oli hyvin oivallettu. - ***
Mr.Kalluppi kirjoitti:
Toiset meistä ovat kiinnostuneita uskontotieteistä, toiset aivan muista tieteen haaroista. Herra Kuukkeli tuntuu olevan aika hyvin perillä tapahtumain kulusta. Itseasiassa jo tämän illan evankeljumi julistaa tuota kuolemansa jälkeistä kohtaamista opetuslastensa keskuudessa. Lainaus Johanneksen evankeljumista, liittyen tähän iltaan:
"Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!" Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Yksi kahdestatoista opetuslapsesta, Tuomas, josta käytettiin myös nimeä Didymos, ei ollut muiden joukossa, kun Jeesus tuli. Toiset opetuslapset kertoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta Tuomas sanoi: "En usko. Jos en itse näe naulanjälkiä hänen käsissään ja pistä sormeani niihin ja jos en pistä kättäni hänen kylkeensä, minä en usko."
Väärin sinä ymmärsit. Uskoni on tulessa koeteltu, siksi horjumaton.
Jk. Tuo loppuosuus, jossa kuolemattomuutta tieteen valossa käsittelit oli hyvin oivallettu.mitään rakentavampaa? :) Me ollaan varmaan fiksoiduttu tälle palstalle "jumiin". Ainakaan ilman vieroitusoireita ei täältä pois pääse.
- Älykääpiöinen
*** kirjoitti:
mitään rakentavampaa? :) Me ollaan varmaan fiksoiduttu tälle palstalle "jumiin". Ainakaan ilman vieroitusoireita ei täältä pois pääse.
Käsitykseni Herra Kallupin uskon hauraudesta perustuu 12.56 päiväytyneeseen kirjoitukseen, missä Kalluppi kertoo ylösnousemusfiktiosta. Tulessa (ei kuitenkaan siinä ikuisessa) koetettu usko mielestäni kirjoittaisi ylösnousemuksen yhteydessä faktasta. No, minua sivistyssanat ovat sekoittaneet aiemminkin.
Tuosta päähenkilön ilmestymisestä en saa oikein otetta. Rauha, sanana virkistää kyllä välittömästi. Kiinnostaisikin Kallupin näkemys siitä. Mitä ilmeisemmin kirjoittajan on pitänyt muodostaa kanta varusmiespalveluun. Se on? Myös Herra Kallupin näkemys naispappeudesta olisi kiintoisa kuulla. - Mr.Kalluppi
Älykääpiöinen kirjoitti:
Käsitykseni Herra Kallupin uskon hauraudesta perustuu 12.56 päiväytyneeseen kirjoitukseen, missä Kalluppi kertoo ylösnousemusfiktiosta. Tulessa (ei kuitenkaan siinä ikuisessa) koetettu usko mielestäni kirjoittaisi ylösnousemuksen yhteydessä faktasta. No, minua sivistyssanat ovat sekoittaneet aiemminkin.
Tuosta päähenkilön ilmestymisestä en saa oikein otetta. Rauha, sanana virkistää kyllä välittömästi. Kiinnostaisikin Kallupin näkemys siitä. Mitä ilmeisemmin kirjoittajan on pitänyt muodostaa kanta varusmiespalveluun. Se on? Myös Herra Kallupin näkemys naispappeudesta olisi kiintoisa kuulla.jos tätä viestiäni tarkoitit:
"Tiedemiehet viisaudessaan pian kumoavat koko ylösnousemus fiktion. Todellakin mullistavaa, pian kukaan ei enää ole kuoleva. Ihanaa ikuinen elämä maanpäällä ilman vastuuta porskutellen. Pilleri aamulla ja taas yksi päivä lisää elämässä.
Jk. Lieneekö samat tutkijat olleet tutkimassa, jotka sitä ilmastonmuutosta tutkivat?"
Tuossa viestissähän provoilevasti pilkkaan valheeseen perustuvaa tiedettä, joka tarkoitushakuisesti harhaanjohdattelee/valehtelee jopa omissa tieteellisissä tutkimuksissa havaittuja todennäköisyyksiä. Jk:ssa vertaankin näitä "ikuinen kuolemattomuus" tiedemiehiä ilmastonmuutos kuplan tutkijoihin.
Ylösnoussut ja kuolemallaan kuoleman voittanut Kristus on minulle faktaa siinä kuin yön jälkeen tulee aamu.
Päähenkilön ilmestymisestä kuolemansa jälkeen ei voi saada otetta, ellei otetta ole saanut sitä edeltäviinkään tapahtumiin, puhumattakaan siitä, että päähenkilöllä olisi mitään osaa ja arpaa ylipäätään mitä elämäämme tulee.
Mistä moinen pohdinta liittyen varusmiespalvelun kannanottooni?
Naispappeuden kannanottoni selviää niistä provoviesteistä ketjussa, joissa olen ottanut kantaa naisjessen päärooliin pitkänperjantain ristisaatossa.
Jk. Tulin juuri lasten pääsiäisjuhlasta. Totesin eräälle toimittavalle papille, että melkeinpä parasta tässä ortodoksisessa uskossa on se kun saa heittäytyä itsekin lapsenmieliseksi eikä kukaan sitä kummastele.
keskusteluun voin lainata hyvän ystävän ja idolini lauseen." Ei ole olemassa evoluutioteoriaa, on vain Chuck Norris, joka päättää, kuka elää ja kuka ei."
- Dazu-Z
ylösnouseminen kieltää mielestäsi evoluutioteorian? Sähän ajattelet melkein, kuin ne jotkut uskovaiset...
Dazu-Z kirjoitti:
ylösnouseminen kieltää mielestäsi evoluutioteorian? Sähän ajattelet melkein, kuin ne jotkut uskovaiset...
herätttäminen ennen klo:15.00 tietää ongelmia! Sinä Juudas älä ikinä tule laittamaan sanoja minun suuhun tai edes ajattelemaan sitä mitä minä ajattelen.
- Dazu-Z
modelli kirjoitti:
herätttäminen ennen klo:15.00 tietää ongelmia! Sinä Juudas älä ikinä tule laittamaan sanoja minun suuhun tai edes ajattelemaan sitä mitä minä ajattelen.
kunnioittavaa miettiä toisen ajatuksia, jos niiden paljastaminen tuottaa toiselle negatiivisia tunteita.
- ja toinenkin
"Autuaita, ne jotka ovat juoneet tätä viiniä, jota juotuaan irstaat ovat puhdistuneet, syntiset ovat unohtaneet kompastuskivensä, joupot ovat muuttuneet paastajiksi, rikkaat ovat alkaneet janota köyhyyttä, köyhistä on tullut rikkaita toivossa, sairaista on tullut vahvoja ja tyhmät ovat viisastuneet"
Siinä Iisak Niniveläisen "maljapuhe".
Tätä viiniä ei kaadeta pullosta vaan se kumpuaa rakkauden viinilähteestä.
"Kristus nousi kuolleista!- Mr.Kalluppi
Totisesti nousi.
- Dazu-Z
Ei mikään turha jätkä.
- Älykääpiöinen
Herra Kalluppia kiinnostaa kiinnostukseni Kallupin suhtautumisesta asepalvelukseen. Syy on yksinkertainen. Tällä luotaan uskon syvyyttä, sama koskee suhtautumista naispappeuteen ja voisin vielä lisätä kysymyksen homosuhteiden hyväksynnästä.
Olen ymmärtänyt uskossa olevien pitävän raamattua Jumalan ilmoituksena, joka on sanasta sanaan tosi.
Siinä varmastikin kirjan ristiriitaisuuksien johdosta esiin tulee ongelmia.
Aiemmissa viesteissä sivuttiin myös evoluutioteoriaa. Oletan uskossa olevienkin pitävän sitä tieteellisenä totuutena. Tiede onkin mahdollisen Jumalan työntänyt alkuräjähdyksen hämärään.
Herra Kalluppi kirjoittaa kauniisti lasten pääsiäisjuhlasta ja heittäytymisestä lasten kaltaiseksi, joka uskossa on miltei parasta.
Tällainen heittäytyminen lienee uskossa lähes yhtä oleellinen piirre, kuin ikiaikainen pelottelu kuolemanjälkeisillä tapahtumilla. Tosin jälkimmäinen on nykyisin verhotumpaa. Enempi tuodaan esiin taivaan iloja. Hyvä niin. Älykääpiöinen kirjoitti:
Herra Kalluppia kiinnostaa kiinnostukseni Kallupin suhtautumisesta asepalvelukseen. Syy on yksinkertainen. Tällä luotaan uskon syvyyttä, sama koskee suhtautumista naispappeuteen ja voisin vielä lisätä kysymyksen homosuhteiden hyväksynnästä.
Olen ymmärtänyt uskossa olevien pitävän raamattua Jumalan ilmoituksena, joka on sanasta sanaan tosi.
Aiemmissa viesteissä sivuttiin myös evoluutioteoriaa. Oletan uskossa olevienkin pitävän sitä tieteellisenä totuutena. Tiede onkin mahdollisen Jumalan työntänyt alkuräjähdyksen hämärään.
Herra Kalluppi kirjoittaa kauniisti lasten pääsiäisjuhlasta ja heittäytymisestä lasten kaltaiseksi, joka uskossa on miltei parasta.
Tällainen heittäytyminen lienee uskossa lähes yhtä oleellinen piirre, kuin ikiaikainen pelottelu kuolemanjälkeisillä tapahtumilla. Tosin jälkimmäinen on nykyisin verhotumpaa. Enempi tuodaan esiin taivaan iloja. Hyvä niin.- Mr.Kalluppi
Älykääpiöinen kirjoitti:
Tällainen heittäytyminen lienee uskossa lähes yhtä oleellinen piirre, kuin ikiaikainen pelottelu kuolemanjälkeisillä tapahtumilla. Tosin jälkimmäinen on nykyisin verhotumpaa. Enempi tuodaan esiin taivaan iloja. Hyvä niin.Anteeksi kun en ymmärtänyt vieläkään. Mitä tekemistä asepalveluksen kannanotollani on uskoni syvyyteen? Ei minulla henkilökohtaisesti ole mitään homoja vastaan. Onhan ystävieni joukossa jokunen homokin. Kunhan eivät ala minua ahdistelemaan ja intiimejä ehdotuksia tekemään. En ole teologi, siksi jäävään itseni syvällisemmistä pohdinnoista mitä raamatun tuntemukseen tulee kokonaisvaltaisesti ajateltuna. Jätän kissa-hiiri leikit minua oppineemmille. Mitä on lapsenmielisyys uskossa oleville? Riippuu siitä mihin uskontokuntaan kuuluu. Lapsenmielisyys voi olla parhaimmillaan aidon lapsen kaltaista olemusta. Pahimmillaan se "lapsenmielisyys" on naivia hurmostilassa tapahtuvaa "lapsellista" hihhulointia, jossa joka toisessa lauseessa julistetaan sitä, kuinka olen löytänyt jeesuksen. Näillä kahdella lapsenmielisyydellä on ero kuin yöllä ja päivällä. Viimeksi mainitut "lapsenmieliset" ovat myös pahimmat tuomionpasuunat ikuisine tulimerineen.
- Älykääpiöinen
Mr.Kalluppi kirjoitti:
Anteeksi kun en ymmärtänyt vieläkään. Mitä tekemistä asepalveluksen kannanotollani on uskoni syvyyteen? Ei minulla henkilökohtaisesti ole mitään homoja vastaan. Onhan ystävieni joukossa jokunen homokin. Kunhan eivät ala minua ahdistelemaan ja intiimejä ehdotuksia tekemään. En ole teologi, siksi jäävään itseni syvällisemmistä pohdinnoista mitä raamatun tuntemukseen tulee kokonaisvaltaisesti ajateltuna. Jätän kissa-hiiri leikit minua oppineemmille. Mitä on lapsenmielisyys uskossa oleville? Riippuu siitä mihin uskontokuntaan kuuluu. Lapsenmielisyys voi olla parhaimmillaan aidon lapsen kaltaista olemusta. Pahimmillaan se "lapsenmielisyys" on naivia hurmostilassa tapahtuvaa "lapsellista" hihhulointia, jossa joka toisessa lauseessa julistetaan sitä, kuinka olen löytänyt jeesuksen. Näillä kahdella lapsenmielisyydellä on ero kuin yöllä ja päivällä. Viimeksi mainitut "lapsenmieliset" ovat myös pahimmat tuomionpasuunat ikuisine tulimerineen.
Herra Kalluppi, Yritän avata kartoitukseni. Vuorisaarnassa oppimestarisi kertoi rauhantekijöiden olevan autuaita, joita pitää Jumalan lapsiksi kutsuttavan. Hän puhui myös toisenkin posken kääntämisestä jne.
Mieti, miten tämä korreloi varusmiespalvelun suhteen.
Nainen vaietkoon seurakunnassa. Selkeä ohje.
Kirjassa myös mainitaan iljettävyydestä, kun miehet yhtyvät miehiin.
Näillä vain kartoitan uskoa kirjan oppiin. Siis otetaanko ilmoitus vakavasti, vai peilataanko ja säädetään nykyaikaan.
Mikäli päädytään muutoksen tielle, on jälleen ongelma, mikä alkuperäisessä ilmoituksessa pitää, vai pitääkö lainkaan.
Varmastikin parhaiten pärjäät sen lapsen uskon seurassa, missä ei tarvitse tutkailla mokomia.
Toivotan Herra Kallupille hyvää pääsiäisen jälkeistä elämää valitsemallaan tiellä.
Ps. Ja ennen kuin lapataan lunta tupaan ovista ikkunoista, ilmoitan olevani itse uskonnoton. - Mr.Kalluppi
Älykääpiöinen kirjoitti:
Herra Kalluppi, Yritän avata kartoitukseni. Vuorisaarnassa oppimestarisi kertoi rauhantekijöiden olevan autuaita, joita pitää Jumalan lapsiksi kutsuttavan. Hän puhui myös toisenkin posken kääntämisestä jne.
Mieti, miten tämä korreloi varusmiespalvelun suhteen.
Nainen vaietkoon seurakunnassa. Selkeä ohje.
Kirjassa myös mainitaan iljettävyydestä, kun miehet yhtyvät miehiin.
Näillä vain kartoitan uskoa kirjan oppiin. Siis otetaanko ilmoitus vakavasti, vai peilataanko ja säädetään nykyaikaan.
Mikäli päädytään muutoksen tielle, on jälleen ongelma, mikä alkuperäisessä ilmoituksessa pitää, vai pitääkö lainkaan.
Varmastikin parhaiten pärjäät sen lapsen uskon seurassa, missä ei tarvitse tutkailla mokomia.
Toivotan Herra Kallupille hyvää pääsiäisen jälkeistä elämää valitsemallaan tiellä.
Ps. Ja ennen kuin lapataan lunta tupaan ovista ikkunoista, ilmoitan olevani itse uskonnoton.selvennyksestä. Nyt voin lähestyä tuota varusmiespalvelu teemaa kun tiedän mitä haluat tietää. Juuri tuon tyyppistä tiedonhaluasi ajattelinkin. Olisihan siinä ollut se toinenkin puoli lähestymiselleni. Kokemani häväistys kapiasen taholta suorittaessani varusmiespalvelusta aikoinani. Häväistys, joka johti kohdallani panssarimuurin rakentamisen ympärilleni vuosikymmeniksi, niin etten keneenkään voinut luottaa ja kaikkia pelkäsin. Se siitä.
Millaiset/ketkä ovat rauhanrakentajia? Ovatko he kenties hippiaatteen edustajia, jotka yhdessä elävät kommuuneissaan ja John Lennonia kuuntelevat auvoisessa olotilassaan. Vai ovatko niitä, jotka humaanisuudesta puhuvat ja suvaitsevaisuutta suitsuttavat. Suvaitsevat kaikkea, paitsi suvaitsemattomia. Vai kenties rauhanaatteen asiamiehiä, jotka julistavat kaikkien maiden rauhaarakastavia yhdistymään yhteisen punalipun alle rauhan tähden. En jaksa jatkaa luetteloani, on kiire Leijonien kuukausikokoukseen.
Voisin toki pähkäillä armeijan tarpeellisuudestakin jos sen kokisin jotenkin innostavana teemana. Sanon kuitenkin sen, että kunnioitan suuresti sotiemme veteraaneja ja sankarivainajia, jotka uhrasivat henkensä vapaan Suomen puolesta. Jos noita uhrautujia ei olisi aikanaan ollut, kuinkahan moni meistä tälläkin palstalla kirjoittelisi? Uskoisin useimman kirjoittajan esivanhempien elinpäivien päättyneen Siperian kaivoksilla luokkavihollisiksi ja Ohranan kätyreiksi luokiteltuina.
Ei kirkon opin tarvitse hyväksyä ja siunata homoja, vaikka minä en heitä karsastaisikaan.
Iloista ja onnellista loppu elämää sinullekin.
Jk. Parempi selkeä ateisti kuin sekopäinen uskis:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 923528
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442897Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742386- 612328
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512281Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162256Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212143Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202097- 1152045
- 621974