Olen ärsyttävä ihminen

ärsyttävä_ihminen

Minulla on ongelma. Olen nimittäin ärsyttävä ihminen ja siksi tunnen, että vaikka minulla kavereita onkin (koska olen kuitenkin hyväntahtoinen samaan aikaan), niin kukaan ei halua olla kanssani päivittäisissä tekemisissä. Se tulee esille esim. siinä, että koulussa huomaan että olen ihmisten mielestä ärsyttävä, koska he näkevät minua päivittäin. Sen lisäksi, että jotenkin ärsytän ihmisiä, niin olen jotenkin sellainen että minulle ollaan myös helposti ilkeitä. Mielestäni pidän puoleni hyvin, mutta silti jotenkin ihmiset kävelevät helposti ylitseni ja yritän olla ehkä liian kiva. Minua on yläasteella koulukiusattu toisten tyttöjen taholta.

Jotkut ystävistäni eivät itse soita minulle paljoa ja jotenkin huomaan, kun soitan, että en vain ole niin hyvää seuraa. Minulla on ollut syömishäiriö ja jotenkin tuntuu, että olen kauhean jäykkä. En osaa selittää sitä, en sano mitään ilkeää tai määräile ketään (jaan kyllä liian paljon neuvoja varmaan, en kuitenkaan niin hirveästi, en nimittäin silti ajattele olevani oikeassa, yritän vain ratkaista ongelman). Mutta jotenkin minusta ei pidetä niin paljon kuin muista. Kyllä ihmiset haluavat olla kavereitani ja minua usein, ei aina, pyydetäänkin mukaan, mutta ei kukaan halua olla sellainen sydänystävä.

Asia vaivaa minua. Lisäksi minulla ei ole ollut kunnon seurustelusuhdetta, koska kyllä minusta ollaan kiinnostuneita ja pyydetään ulos ja juttu jatkuu usein montakin kuukautta, mutta sitten lopulta ei minuun rakastutakkaan. Olen 21- vuotias nainen ja opiskelen sairaanhoitajaksi. Tämän asian takia minulle on kehittymässä huono itsetunto, koska pelkään että olen jotenkin ihan hirveä ihminen mutta en huomaa sitä itse.

13

4874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärsyttävä_ihminen

      Niin, jatkaisin siis asiaani vielä, että mitäköhän asialle voisi tehdä. Pitäisikö minun oppia oleman jotenkin hiljaisempi. Esim. minua ei kutsuttu viikonloppuna mukaan, kun eräs kaveriporukka meni ulos. En sanonut mitään asiasta, kun kuulin tänään puhelimessa että olivat olleet ulkona ja kysyin vain ettö oliko kivaa. Olin itse kotona. Kuitenkin eräs heistä soitti tämän jälkeen minulle, että olin kuulemma pahoittanut mieleni ja sanoi, että heillä on oikeus mennä ulos ilman että kaikkia pyydetään mukaan. Minua ei loukannut se, että minua ei pyydetty mukaan vaan se että hän niin agressiivisesti soitti minulle ja sanoi näin vaikka en edes suuttunut asiasta.

      • Tessa''

        Selititkö tuttavallesi saman asian kuin täälläkin, ettet ollut loukkaantunut ja hän oli turhaan aggressiivinen sinua kohtaan? Osaatko siis pitää puolesi? Kirjoituksestasi kun ei saa selvää oletko taipuvainen nielemään kaiken, mitä muut tekevät tai sanovat sinulle? Joka tapauksessa lopeta vertailemasta itseäsi muihin ja lopeta myös olemasta varma, mitä muut sinusta ajattelevat. Vai osaatko lukea ajatuksia? Nimittäin yleensä meistä suurin osa ei millään arvaa, mitä toisen päässä todellakin liikkuu ja jos ryhtyisit haastattelemaan tuttaviasi , mitä mieltä he ovat sinusta, saattaisit todellakin yllättyä mitä kaikkea he sinusta sanoisivat. Eikä välttämättä ollenkaan nin kielteistä kuin sinä nyt arvelet.

        Jäykkyys ei ole mikään erityisen suuri pahe. Suurin osa suomalaisista on aivan sitä samaa ja sillekin löytyy verrattavissa olevia nimikkeitä, kuten asiallinen/kohtelias/itsensä hillitsevä/vetäytyvä/jne. Koeta siis miettiä onko jäykkyytesi ihan niin voimallista kuin itse uskot. Varmasti kaveripiiriisi kuuluu monenlaista persoonaa, joista jäykkyys tuskin on pahin ominaisuus.

        Jos nyt jossakin haluat muuttua, niin opi vain pitämään enemmän puoliasi ja luota siihen, että elämässä tapahtuu asioita vielä huomennakin ja tulevaisuudessa. Siis hyviä asioita.


      • Vanhan neuvot
        Tessa'' kirjoitti:

        Selititkö tuttavallesi saman asian kuin täälläkin, ettet ollut loukkaantunut ja hän oli turhaan aggressiivinen sinua kohtaan? Osaatko siis pitää puolesi? Kirjoituksestasi kun ei saa selvää oletko taipuvainen nielemään kaiken, mitä muut tekevät tai sanovat sinulle? Joka tapauksessa lopeta vertailemasta itseäsi muihin ja lopeta myös olemasta varma, mitä muut sinusta ajattelevat. Vai osaatko lukea ajatuksia? Nimittäin yleensä meistä suurin osa ei millään arvaa, mitä toisen päässä todellakin liikkuu ja jos ryhtyisit haastattelemaan tuttaviasi , mitä mieltä he ovat sinusta, saattaisit todellakin yllättyä mitä kaikkea he sinusta sanoisivat. Eikä välttämättä ollenkaan nin kielteistä kuin sinä nyt arvelet.

        Jäykkyys ei ole mikään erityisen suuri pahe. Suurin osa suomalaisista on aivan sitä samaa ja sillekin löytyy verrattavissa olevia nimikkeitä, kuten asiallinen/kohtelias/itsensä hillitsevä/vetäytyvä/jne. Koeta siis miettiä onko jäykkyytesi ihan niin voimallista kuin itse uskot. Varmasti kaveripiiriisi kuuluu monenlaista persoonaa, joista jäykkyys tuskin on pahin ominaisuus.

        Jos nyt jossakin haluat muuttua, niin opi vain pitämään enemmän puoliasi ja luota siihen, että elämässä tapahtuu asioita vielä huomennakin ja tulevaisuudessa. Siis hyviä asioita.

        Järki käteen kuule! Oman mielenterveytesi säilyttääksesi on sinun alettava ajattelemaan että NE MUUT ärsyttäviä ovat - et sinä!

        Tuolla tyylillä mielistelemällä muita ja elämällä muiden mukaan menetät itsesi ja itsetuntosi kyllä tyystin alta aikayksikön!
        Tunne itsesi ja mieti mitä oikeasti haluat elämältäsi. Sellaisten ihmisten kanssa kannattaa olla yhteyksissä, jotka arvostaa sinua erilaisuudestasi huolimatta. Kaikki muu on ajan haaskausta.. Sillä emmehän ole täydellisiä kukaan. Omia persooniamme olemme kaikki. Kanna omasi nöyristelemättä ketään... Opiskelet sellaista ammattia, että siinä sinusta ei ole masentuneena ja lannistuneena kenellekään mitään hyötyä! Hoitoala on raskas monella tapaa.
        Siispä löydä itsesi ja seiso siten sanojesi ja mielipiteidesi takana! T. Vanha puuma (:


      • Anonyymi
        Vanhan neuvot kirjoitti:

        Järki käteen kuule! Oman mielenterveytesi säilyttääksesi on sinun alettava ajattelemaan että NE MUUT ärsyttäviä ovat - et sinä!

        Tuolla tyylillä mielistelemällä muita ja elämällä muiden mukaan menetät itsesi ja itsetuntosi kyllä tyystin alta aikayksikön!
        Tunne itsesi ja mieti mitä oikeasti haluat elämältäsi. Sellaisten ihmisten kanssa kannattaa olla yhteyksissä, jotka arvostaa sinua erilaisuudestasi huolimatta. Kaikki muu on ajan haaskausta.. Sillä emmehän ole täydellisiä kukaan. Omia persooniamme olemme kaikki. Kanna omasi nöyristelemättä ketään... Opiskelet sellaista ammattia, että siinä sinusta ei ole masentuneena ja lannistuneena kenellekään mitään hyötyä! Hoitoala on raskas monella tapaa.
        Siispä löydä itsesi ja seiso siten sanojesi ja mielipiteidesi takana! T. Vanha puuma (:

        Hyviä neuvoja, kuin omasta ajatusmaailmatani - hyvä Vanha Puuma... Vaikka et varmaan tätä enää luekkaan, siltikin.


    • ns "syrjijä" mies

      En halua joskus olla sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat kaikin puolin hyviä ihmisiä, mutta ujoja. Itseäni ahdistaa olla ujojen ihmisten kanssa, koska välillä tulee hiljaisia hetkiä. Siitä asiasta pääsee kuitenkin eroon olemalla siinä porukassa paljon, sillä silloin alkaa olla perillä toisten jutuista, ja mistä kannattaa keskustella muiden kanssa.

      Kaveriporukan vaihto kannattaisi, vaikka se onkin melkein yhtä vaikeaa kuin iskeminen, mutta kavereiden kanssa kannattaa tutustua niiden kaukaisempiin kavereihin, joilla on erillinen porukka, ja vähä kerrassaan vaihtaa siihen itsensä.

      • Anonyymi

        >> En halua joskus olla sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat kaikin puolin hyviä ihmisiä, mutta ujoja. Itseäni ahdistaa olla ujojen ihmisten kanssa, koska välillä tulee hiljaisia hetkiä. <<

        Tämän olen itsekin havainnut, että ujoja ja hiljaisia kartetaan, vaikka me olemme ihan tavallisia ihmisiä muuten.


    • se on parasta

      Ei sussa mitään vikaa ole, saat olla juuri sellanen kun oot, niin ne on muutkin. Useimmiten ne, joiden ympärillä pyörii iso lössi porukkaa, ovat vaan pellejä, jotka ovat vaan kuin ajanvietettä tai sitten niillä on sellainen taukoamaton sanatulva jatkuvasti päällä, joten tyhmät ihmiset haluaa vaan niitä kuunnella, kun eivät osaa muutakaan keksiä.

      • gfggfgfgfgfh

        en leiki tai oleskele ärsyttävien ihmisten kanssa koska he kiusaavat ja kiroilevat aivan koko ajan vittu saatana ja helvetti.tietenkin vaikka minuakin ärsytetään niin silloin minulla pääsee helvetti suustani. minä olen reipas nelos luokkalaine poika joka ei ole ärsyttäjä.jos minua ärsytetään niin minä ärsyitän takaisin. ja annan muisatomerkin otsaan oikeinkunnolla.taas kiusaamisestä ei ole iloa. siitä tulee kaikille harmia ja itsetuntoa.en anna muidenkaan kiusata tai ärsyttää toisia että se on jumalauta sellainen juttu. oppikaa nyt tästä saakelin kiusaajat ja ärsyttäjät. ai niin unohdin sanoa yhden tärkeän jutun.se tärkeä juttu on tyhmään leikkin meneminen se joka kaverille kuoppaa kaivaa se itse siihen lankeaa. elikkä minä yritin tässä juuri selittää miten käy kun antaa parhaan kaverin tehdä tyhmää niin sinä itse joskus teet parhaalle kaverille jotain tyhmää. sitten kaverisi saa nauttia kun sinä seisot kotiarestissa tai jälkässä. siinä teille opetus..................


      • hghgfghffgfgfghfg
        gfggfgfgfgfh kirjoitti:

        en leiki tai oleskele ärsyttävien ihmisten kanssa koska he kiusaavat ja kiroilevat aivan koko ajan vittu saatana ja helvetti.tietenkin vaikka minuakin ärsytetään niin silloin minulla pääsee helvetti suustani. minä olen reipas nelos luokkalaine poika joka ei ole ärsyttäjä.jos minua ärsytetään niin minä ärsyitän takaisin. ja annan muisatomerkin otsaan oikeinkunnolla.taas kiusaamisestä ei ole iloa. siitä tulee kaikille harmia ja itsetuntoa.en anna muidenkaan kiusata tai ärsyttää toisia että se on jumalauta sellainen juttu. oppikaa nyt tästä saakelin kiusaajat ja ärsyttäjät. ai niin unohdin sanoa yhden tärkeän jutun.se tärkeä juttu on tyhmään leikkin meneminen se joka kaverille kuoppaa kaivaa se itse siihen lankeaa. elikkä minä yritin tässä juuri selittää miten käy kun antaa parhaan kaverin tehdä tyhmää niin sinä itse joskus teet parhaalle kaverille jotain tyhmää. sitten kaverisi saa nauttia kun sinä seisot kotiarestissa tai jälkässä. siinä teille opetus..................

        hgjhgjgdfhgjhdejgherjhhgdfhgdhhghfhgfdhgjhdfjghfhgjfhjghfdjghfjhgjgfhgjdfkghfjdghjdfhgjfdhgjfhdjghdfjghjfhgjfdhjghfdjghjdfhgjdfhgjhdfjghjfhgjfhdgjhdfghdfhgjdfhgjhfjhgjfhghjghfjhfjghjfhgjfhjghfjhgkjfhgjdfhkjghgfhdkjfghfjdhgjdfhgjfhgjhfjghdfhgjfhgjfdhjghfjghfjdhgjdfhgjghfjghjgfhjfhgjdfjghdfkjghfjhgjfhjghjfhgjhfjghdfjhgjfhgjhgfdhgjdfhgjdfhgjhfjhgjfhgkdfhgjdfhjghjfdhghjfhghfjdhgjdfhhghjdfhgjhdfghdfjhgfhjghdhghfjdhgdfhghdhgjhgfgjhfghhjfdhjdfhgdfjhgfhgfhgjhdfjhgjdfghfghdfjghghjhfjdhgjhdhgfhhghdfhgdghfhgfhfjhghfgjhjhdgjhdfhgfdghfhdgfdhghfhgfhgfhgdhghdghfhjghfhgjfhjfhjghdfjhfjfhhfhgfhghfhjhfhgjdfdgjhdfjhgjdfhgdfhgjfdhghdfjghdfghdfjhghdfjghhdfhjghdfjghdfhgfjdjghjgjdfhgjdfgjfjgfhgjfjhgjdfhgjdfhjhgdfhgdfjjghfghfdhhgdfhgdfhjdfjhgdjhgjdhgfdhjghhjfdhfhfghfghjgfhjhfghhhhdffhdfhfhfdhjhfhgdfgdfgfdgdfjghjdfhgjdfhjghdfjhfghdggfdhjhjdfhjfdjghfdjghfhgjhfjdhghjfhgdfhjghdfgjdfhgjhfjghdfjhjdfhgdfghfghjdfhgjfhgdjfhjdhgjfhfhgjhfghjdjhgjdhhjhdfhdjhgdjhgjdbdfvbdfhhjfggfhjgfhbgffhbgfdhgbhdbvfhgggvhbgfvggfgvdfhdfhgdfhfgvfdhgfhdsgfhdgfhgfhgdgfhdgfhgfdsfdgsfgffggd


      • Pippelimato
        hghgfghffgfgfghfg kirjoitti:

        hgjhgjgdfhgjhdejgherjhhgdfhgdhhghfhgfdhgjhdfjghfhgjfhjghfdjghfjhgjgfhgjdfkghfjdghjdfhgjfdhgjfhdjghdfjghjfhgjfdhjghfdjghjdfhgjdfhgjhdfjghjfhgjfhdgjhdfghdfhgjdfhgjhfjhgjfhghjghfjhfjghjfhgjfhjghfjhgkjfhgjdfhkjghgfhdkjfghfjdhgjdfhgjfhgjhfjghdfhgjfhgjfdhjghfjghfjdhgjdfhgjghfjghjgfhjfhgjdfjghdfkjghfjhgjfhjghjfhgjhfjghdfjhgjfhgjhgfdhgjdfhgjdfhgjhfjhgjfhgkdfhgjdfhjghjfdhghjfhghfjdhgjdfhhghjdfhgjhdfghdfjhgfhjghdhghfjdhgdfhghdhgjhgfgjhfghhjfdhjdfhgdfjhgfhgfhgjhdfjhgjdfghfghdfjghghjhfjdhgjhdhgfhhghdfhgdghfhgfhfjhghfgjhjhdgjhdfhgfdghfhdgfdhghfhgfhgfhgdhghdghfhjghfhgjfhjfhjghdfjhfjfhhfhgfhghfhjhfhgjdfdgjhdfjhgjdfhgdfhgjfdhghdfjghdfghdfjhghdfjghhdfhjghdfjghdfhgfjdjghjgjdfhgjdfgjfjgfhgjfjhgjdfhgjdfhjhgdfhgdfjjghfghfdhhgdfhgdfhjdfjhgdjhgjdhgfdhjghhjfdhfhfghfghjgfhjhfghhhhdffhdfhfhfdhjhfhgdfgdfgfdgdfjghjdfhgjdfhjghdfjhfghdggfdhjhjdfhjfdjghfdjghfhgjhfjdhghjfhgdfhjghdfgjdfhgjhfjghdfjhjdfhgdfghfghjdfhgjfhgdjfhjdhgjfhfhgjhfghjdjhgjdhhjhdfhdjhgdjhgjdbdfvbdfhhjfggfhjgfhbgffhbgfdhgbhdbvfhgggvhbgfvggfgvdfhdfhgdfhfgvfdhgfhdsgfhdgfhgfhgdgfhdgfhgfdsfdgsfgffggd

        Viisita sanoja


    • joooooooo jaaaaaa

      sukulaisia ei voi vaihtaa mutta ystäviä voi...yleensä ihmiset puhuvat selän takana paljon vähemmän kuin luulisi...kyl se siitä!

    • Suututtaja

      Minulla on sama. Tai siis.. Onhan minulla joitakin kavereita, mutta vain yksi ei ole koskaan suuttunut minulle luonteeni takia.
      Olen itse luonteeltani todella suorapuheinen, eikä suurinkaan osa ihmisistä pidä siitä, kaikki suuttuvat siitä, että olen mikä olen, enkä muuksi muutu. Itse olen yrittänyt saada ihmiset ymmärtämään, että luonnetta ei ole niin helppo muuttaa mitä he luulevat. Onko vika minussa vai heissä? Olen lisäksi saanut koulukiusaamisen seurauksena vähän lisäagressiivisutta.
      Olen kyllä saanut luonnettani hiukan parempaan päin, mutta nyt minulle on tullut paha enne... Onko minusta nyt tullut liian nopeasti luovuttava?

    • Anonyymi

      Olen aivan samanalainen kuin aloittaja, paitsi tuon syömishäiriön ja seurustelun suhteen. Mutta en ole itsekään löytänyt jotain yhtä tiettyä syytä sille, miksi olen niin luotaantyöntävä ystävänä ja seuralaisena.

      Olen aika tunnontarkka, se voi olla yksi syy, koska monet tuntuvat harrastavan jotain vilppiä tai selän takana puhumista yms. En myöskään juuri jaksa niin sanottua small talk'ia eli turhan höpinöitä. Tykkään asiakeskusteluista ja monet tykkäävät vain puhumisesta.

      Tein joskus äo-testin ja sain tosi hyvän osamäärän. Perheessäni on keskivertoa lahjakkaampaa väkeä. Perheessämme esiintyy myös autismia; aspergeriä. Olen joskus ajatellut, että niillä saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa, vaikka en itse ole käynyt autismitesteissä. Olen myös luovasti lahjakas; piirrän ja kirjoitan kiitettävästi, soitankin. Ehkä siis olen ihan oikeasti vähän poikkeava. Vaikka minusta vastaavia ihmisiä kyllä on reilusti muitakin, joten ei sen nyt pitäisi olla este ystävyydelle ym. Onhan huippulahjakkaillakin ystäviä. Ja kaikenlaisilla ihmisillä.

      Asia jäänee mysteeriksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      664
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe