Hera80

EkaaKertaa

Onko joku kokeillut? Mihin suosittelisit, massan lisäämiseen, palautusjuomaksi ect. Varmaan toimii vähän kaikkeen, mutta mielipiteitä mihin paras? Jos treenaa useamman kerran viikossa , kannattaa ottaa varmaan vain niinä päivinä?? Vai riippuuko tavotteista yms.?

8

1483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota treenin

jälkeen. Ateriankorvikkeeksi jos et pysty syömään kunnon ruokaa.

• junu7676

Syö vaan pitkin päivää ja ei kannata pelätä mitään yliannoksia koska niitä ei nuilla luontaistuote jauhoilla tule ja jos tulee niin maha voi mennä sekasin mutta mitään muuta ei. Jos jotain tosissaan haluat niin ei kannata päivän annos suositusta noudattaa, vetele vaan naamaan sitä minkä kerkiät niin on jotain vaikutustakin ei ne jauhot ihmeitä tee. :)

• tokakertaa

Itse käytän pääasiassa palautusjuomana, johon lisään hiilareita tarvittavan määrän. Ja joskun illalla jos ei oo esim. päivällä syönnyt kunnolla tai tasapainoisesti, niin juon annoksen.

Periaatteessahan noita kannattaa ottaa päivittäin 1-3kpl jos siis treenaa säännöllisesti, jotta elimistö saa "rakennusaineita".

• Totta!

"rakennusaineita"!

• Mika++

Heraproteiini on hyvä kaikkeen tarkoitukseen ja erityisesti palautusjuomaan. Imeytyy nimittäin nopeasti. Otat desin kerrallaan. Jos alkaa pierettämään niin vähennä annostusta ruokalusikka kerrallaan. Turha syödä likaa. Jos sulla on laktoosiongelmia, niin vaihda soijaan tai maitoon. Itsellä laktoosijuttu ja soija-allergia. Käytän Fast Muscle palautusjuomaa ja Prode -maitoproteiiniä protskudrinkissä.

Treenin jälkeen voit vetää simppelin palautusjuoman, jossa 50-50 heraa ja maltodekstriiniä, ja ruokalusikka hedelmäsokeria (käynnistää nopeasti insuliinin erityksen ja nopeuttaa proteiinin imeytymistä). Aina voi käyttää valmiita sekoituksia.

Pelkkä treenin jälkeinen palautusjuoma ei riitä. Tee tämmöinen proteiinidrinkin aamuin illoin. Jomman kumman drinkin yhteydessä vedät Bona ruusunmarja-omena sosetta (A ja C):
      - 3,5 dl vettä
      - 1 dl proteiinijauhetta
      - 1 dl talkkunajauhoa (hiilari, B, kalium, magn, rauta, sinkki, jodidi, iltadrinkissä voi olla puolet vähemmän)
      - 1 rkl kaakaojauhetta (E, runsaasti kaliumia, magn)
      - 1 rkl vehnänalkioita (B, E, kalium, magn, sinkki)
      - 1 rkl vehnäleseitä (B, kalium, magn, sinkki)
      - 1 rlk rypsiöljyä (E, K, linolihappo, alfalinoleenihappo)

Drinkistä puuttuu B12 ja D. Niitä saa lihasta ja kalasta. Itse otan aamulla Friggs Omega-3/vitamiini/hivenaine valmistetta ja päivällä Calci Strongia. Friggsissä on oikeaoppisesti vähennetty kalsiumia ja magnesiumia, jotta ne ei haittaa muiden mömmöjen imeytymistä. Calci Strongissa on kalsium, magnesium ja D-vitamiini.

ELI PELKKÄ PROTEENI TREENIN JÄLKEEN EI RIITÄ! Pitää saada samalla hidasta ja nopeaa hiilaria. Proteiiniä pitää saada tasaisesti, koska lihas jatkaa kasvua useita päiviä treenin jälkeen. Lihassolujen ja hermoston toiminta vaatii myös vitamiinit ja hivenaineet. Pillerit on hyviä, mutta parhaiten elimistö saa ravinteet oikeasta ruoasta.

• EkaaKertaa

Kiitos paljon, tuo selvensi paljon=).

• Mika++

Jäi tuossa sanomatta, että mihin palautusjuomassa tarvitaan hidasta hiilaria. Eli kunnon treenin jälkeen energiavarasto rupeaa käymään vähiin. Elimistö osaa ottaa energian proteiinistäkin, mutta hiilari on halvempaa, imeytyy nopeammin, eikä sen pilkkominen rasita maksaa. Eli proteiiniä lihasten rakennusaineeksi, hidasta hiilaria energian palauttamiseen, nopeaa hiilaria insuliinin erityksen käynnistämiseen. Käynnistyy se aikanansa muutenkin, mutta nopean hiilarin kanssa proteiini alkaa imeytyä nopeammin. Kuulemma.. en ole tehnyt itse itselleni ruumiinavausta, mutta näin olen syrjäsilmällä kuullut.

• Eikä!?

Onko totta että jos sekoittaa heran maitoon, sen lihaksia palauttava vaikutus "katoaa" melkein kokonaan???
      Näin olen kuullut..Se vaan maistuu niin p*skalta veden kanssa. Kait siihenkin tottus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4881
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3051
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe