Varpaankynnet irtoaa

kynnet mustana

Onko kauhean tavallista, että isovarpaankynnet alkaa irtoamaan, kun alkaa lisätä juoksumääriä viikossa? Juoksen tällä hetkellä n.5 kertaa viikossa, tavoitteena HCM, ja nyt on alkanut olla ongelmia noitten kynsien kanssa. Yksi kynsi jo irronnut ja uusi kasvanut, niin nyt se uusikin on alkanut sykkimään inhottavasti, todennäköisesti irtoamassa sekin. Toinen kynsi jo puoliksi musta, sekin varmaan kohta irtoaa. Ei oo kauheen kivaa juosta kun tuntee kynsien sykkeen lähes koko ajan.

5

2229

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yömyssykkä

Puoli numeroa isompi kenkä vois auttaa.
      Tuli joskus ostettua itelle puoli numeroa pienempi kuin pitäis olla ja ei niillä kovin montaa lenkkiä viikossa viitsi juosta. Maratonia en edes harkitse niillä.

• kenkä pieni

Kyllä vika on kengissä. Joko lesti liian kapea tai koko liian pieni. Itsellä maratonilla mustui kynnet aikoinaan, mutta kengän mallin vaihto auttoi. Kenkien kokoeroissa on myös huomattavia eroja, jos vaihtaa kenkämallia. Tämä kannattaa huomioida, jos tilaa kenkiä esim. netistä.

• Leveälestisissä kengissähän on se ongelma, että voi tulla hankittua liian lyhyet kengät, jolloin ne kynnet lähtee, kun kenkä voi olla leveydeltään sopiva, mutta pituudeltaan liian lyhyt.

• z00la

kokeile paljasjaloin juoksua

• ghfq

varmaankin se vika. Aikoinaan kun aloitin niin sain penikat (myös liian paljon harjoittelua) kengänmerkki auttoi ja aikaa myöten penikat hävisivät.
        Eräillä kengillä (uusilla) 3km.n juoksu oli liikaa ja isovarpaat (kynnet) olivat kumpikin pari viikkoa kipeänä, ja se oli ensimmäinen ja viimeinen juoksu niillä kengillä.
        Liian pienet kengät juuri sen puoli numeroa, kuten yllä joku kirjoittikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe