Kun ystävä pettää?

Tyhmäkö vain

Minulla on hyvä "sydän"ystävä. Aikuisena saatu ja tunnettu melkein kymmenen vuotta.
Tunnen ystäväni kuin omat taskuni ja olen itse huomannut sekä muualta kuullut, että hän on rakastunut.
Minulle hän ei ole asiasta kertonut. Salaa vaivihkaa pitää rakkaaseen yhteyttä, keskustelee asiasta yhteisen ystävämme kanssa, asiasta vaietaan kun tulen paikalle..
Minua harmittaa kun tunnen itseni petetyksi, hävettää. Miksi hän ei avautunut elämän tärkeämmässä asiassa minulle? Mitä hän pelkää minun sanovan? Mitä minussa on vikaa? Haluaisin jutella asiasta hänen kanssaan, mutta ehkä hän suuttuu asiasta? Mutta kun minä olen "suuttunut" vaikka olen oikeasti onnellinen hänen puolestaan ja halusin jakaa tämän asian hänen kanssaan. Olemme kokeneet ja tehneet paljon yhdessä, kertoneet asiat toisillemme..En tiedä kenelle tämän asian purkaisin joten kirjoitin teille tänne.

54

9692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuusku...

      Mitä se sinulle kuuluu. Ei toi ole pettämistä.

      • Niiiiihku

        Olet tuntenut henkilön yli 10 vuotta ja olette hyviä ystäviä; henkilö löytää rakkauden ja salaa asian sinulta tarjoituksella. Neuvosi: "Asia si sinulle kuulu."

        Onpa outoa suhtautumista. Et taida omistaa yhtään ystävää etkä taida edes tietää, mitä ystävyys on. Sääli, sillä olet menettänyt paljon. Ole vähemmän kyyninen, ehkä löydät ystäviä sinäkin...


      • ^^^^^^^^
        Niiiiihku kirjoitti:

        Olet tuntenut henkilön yli 10 vuotta ja olette hyviä ystäviä; henkilö löytää rakkauden ja salaa asian sinulta tarjoituksella. Neuvosi: "Asia si sinulle kuulu."

        Onpa outoa suhtautumista. Et taida omistaa yhtään ystävää etkä taida edes tietää, mitä ystävyys on. Sääli, sillä olet menettänyt paljon. Ole vähemmän kyyninen, ehkä löydät ystäviä sinäkin...

        Voi teitä. Kerronpa oman kantani. Mulle "sydän"ystavä on jotain muuta kuin Naispuolinen ystävä. Naisystäväni on mun parhaita ystäviä, tärkeitä ystäviä, tärkeitä ihmisiä mun elämässä, mut ei missään tapauksessa "sydän"ystäviä. Ja jos minä rakastun, se on pelkästään mun asia, mun elämä, Jos en levittele kaikille heti tätä asiaa, en mielestäni "petä" ketään. Ystävilläkin pitää olla oikeus, omaan henkilökohtaiseen elämään. Mulla on kaksi tärkeetä ystävää, aivan erilaisia kskenään. Tuntenut molemmat parikymmentä vuotta.Toinen on luonnonlapsi ja onnennelinen kaikesta omassa elmässä ja siitä mikä tekee minut onnelliseksi, tällä hetkellä sairaudesta selviaminen, uusi työ, ja ehkä myöhemmin muutto. Eikä hänelle tarvii olla joka käänteessä tekemässä selvitystä asioista. Meillä on tän luonnonlapsen kanssa tosi hyvä toimiva ystävyys suhde, niinkuin myös hänen avokkinsa kanssa. Mikään ei ole muuttunut hänen avoliittonsa myötä. ja mikä parasta heidän kassaan voi olla rento oma itsensä.,Toinen ystäväni no,, hänelle olen joutunut sanomaan, että itse päätän mitä teen ja mitä haluun mun elämässä. Pitäis olla aina valmis selvitys joka askeleesta, ja se, jos mikä on tosi rasittavaa. Ja samaten, kun hän itse seurustelee tai asuu jonkun kanssa. Välit viilenee sillä siunaamalla, mut ei mua haittaa se on hänen elämä. Nyt kun hän on eronnut ja minä lähden kuuemmsksi töihin, hän yrittää manipuloida minua ja syyllistää siitä kun lähden. Mutta sori mulla on oma elämä. Mun mielestä tosi ystävät kannustaa asiassa kuin asiassa. Ja jokaisella on oikeus omaan elämään.
        Aloittajalle sanon sen verran, anna ystäväsi elää omaa elämää. Jossai kohtaa, joka tapauksessa on selvää, että nainen tapaa miehen johon rakastuu. Kirjoituksesi perusteella olet kovin riippuvainen ja mustasukkainen. ^Tästä ystävästä. Hanki oma elämä, ennen kuin on liian myöhäistä.


    • Miralix

      Meikäläisen logiikkaan ei nyt millään uppoa se, mikset voi kysyä asiaa suoraan? Ystävältä, jos keltä, voi aina tarkistaa pitävätkö huhupuheet paikkansa.

    • olemassakaan

      Monesti ne kuvitellut "sydänystävät" ovat loppujen lopuksi jotain aivan muuta kuin sitä. Ihmiset vaan haluu ajatella sillai, et jotkut ihmissuhteet olisivat jotenkin erityisiä, mut kun ei oo. Korkeintaan ihan läheisimmät ihmiset, omat vanhemmat, omat lapset, sisarukset, isovanhemmat voivat olla jotain erityistä, mutta niissäkin saa joskus pettyä pahasti.

      • Olen täysin erimieltä niiden kanssa jotka väittävät ettei ole sydänystäviä, tai ettei naisella voi olla aikuisena naista sydänystävänä. Omakohtaisten kokemusten kautta uskon löytäneeni itselleni sydänystävän. Olen tosin vielä nuori nainen, mutta uskon tämän ystävyyden olevan jotain erityistä. Parempaa se on ainakin, kun ns. perhesiteeni


    • tarrrrja

      kysypäs kaverilta ihan suoraan asiasta.

    • Vanha kettu

      Jospa hän on rakastunut jo sinulle rakkaaseen ihmiseen.

      • lööllölööö

        Mulle tuli ihan tuo sama mieleen, jos se on rakastunut sulle tosi läheiseen ihmiseen, ja hän pelkää miten suhtaudut asiaan.


    • sunnuntaita

      Ei niin kuulu sinulle .. Ehkä hänen mielestään et ole ``sydän`` ystävä vaikka omasta mielestäsi olet .
      Minusta ei muutenkaan nainen voi pitää naista ``sydän `` ystävänä enää aikuisena . Minusta aikuisen naisen `` sydän `` ystävä on mies. Omituinen ajattelu tapa kirjoittajalla että jos toinen ei kerro jotain niin se on pettämistä !!

      • simuliini

        Kyllä nyt on todellakin pahasti pielessä,jos sydänystävä ei voisi olla nainen aikuisena,tottakai voi,paljon paremminkuin mies,mielestäni Mies ei voi olla naiselle sydänystävä,miehelle kylläkin


    • Näin..

      Tulee ekaksi mieleen,että haluaa salata asian sinulta koska on rakastunut ihmiseen jota sie et hyväksy tai joka on jo sinulle rakas...varattu tms.
      Kyllä tosi ystävyys (toisin kuin nuo alussa ollet pari kirjoittajaa väitti) on sitä,että ystävälle kertoo niin hyvät kuin huonotkin asiat..Koska ystävä huomaa kuitenkin,mikä toisen mieltä askarruttaa.
      Eli ei ole sinulle tosi ystävä,enkä sinuna kertoisi hälle kaikkia asioitani,koska voihan olla ettei hän ole niin uskollinen kamu kuin antaa ymmärtää.Kysy häneltä suoraan asiaa...jos suuttuu tms niin sitten siinä on jotain hämärää...Ota etäisyyttä ystävääsi ja katso miten käy.
      Iloista kevättä kuitenkin. Tottahan on että luotettavimpia ihmisiä maailmassa on vain vanhemmat,omat lapset ja sisarukset...mie en ainakaan muihin luota läheskään yhtä paljon..ja ystävillenikin kerron rajatusti asiat koska en pidä heistä ketään sydänystävänä..ja en halua kuulla heidänkään asioista kaikkea.

      • simuliini

        Halusin vain kertoa myös minä,ettei todellakaan SISARUS, aina ole ollenkaan luotettava,voi pettää todella pahasti,ja olla kuin susi toiselle,todella petollinen,vain omanedun tavoittelija,näin puhuu kokemusta on.


      • niin9

        Minusta on aina tuntunut sille että sisarukset eivät hyväksy toisiltaan mitään. Sama koskee vanhempia, eivät hyväksy muutakuin sen mitä itse pitävät hyvänä. Pidän rajoittuneina ihmisiä, jotka eivät osaa solmia sukulaisuuden ulkopuolella olevia ihmissuhteita. Maailmankuva jää tosi ahtaaksi.


      • No se tästä
        simuliini kirjoitti:

        Halusin vain kertoa myös minä,ettei todellakaan SISARUS, aina ole ollenkaan luotettava,voi pettää todella pahasti,ja olla kuin susi toiselle,todella petollinen,vain omanedun tavoittelija,näin puhuu kokemusta on.

        Ei ole normaali sisarsuhde jos ei voi luottaa.Minä ainakin luotan veljiini täysin.
        Mulla on muitakin tuttavia kuin sukulaisena..Jo ammattinikin puolesta.Harva pystyy terveydenhoitoalalla olemaan ilman työkamuja jne. Mut jokaisella on omat mielipiteet.Kuitenkin olen sitä mieltä että hyvät välit lähimmäisiin on kantavin voima.Myös hyvät ystävät.Mut se tästä.


    • elämää on

      Itse olen 'rakastunut', tai ainakin syvästi ihastunut 'ei luvalliseen' kohteeseen, eli avioituneeseen mieheen. Minulla on ystäviä, siis muutama, joiden kanssa keskustelen aiheesta. Sitten on niitä ystäviä, joita en halua tiedolla loukata. Jotkut ystävät ovat vaan sen tyyppisiä, tai itse sellaisessa elämäntilanteessa, että saatan ajatella heidän loukkaantuvan kun elän ns. ei siveellisessä tilanteessa, että tapailen ukkomiestä.

      Just. Joudun todellakin valikoimaan kenelle uskoudun asiassa. Se ei aseta ystäviäni tärkeysjärjestykseen. Eräille uskon tiettyjä asioita ja toisille toisia. Olen avoin ja sosiaalinen ihminen ja minusta varmasti näkyy että olen ihastunut.
      Älä loukkaannu ystävästi käytöksestä. Kysy häneltä suoraan jos asia sinua kaivaa. Kerro tunteistasi ainakin.

      • Utelias Nuuskija

        Nyt jänskättää ja pahasti, koska haluaisin tietää että miten tämä aloittajan juttu tästä etenee ja kuka sen rakkauden kohde oikein oli jota ei voinut ystävälle, eli aloittajalle kertoa.

        Ahdistaa koska tässä on suuren kolmiodraaman ainekset :D

        Eikö ketään muuta kiinnosta?


      • pitämään
        Utelias Nuuskija kirjoitti:

        Nyt jänskättää ja pahasti, koska haluaisin tietää että miten tämä aloittajan juttu tästä etenee ja kuka sen rakkauden kohde oikein oli jota ei voinut ystävälle, eli aloittajalle kertoa.

        Ahdistaa koska tässä on suuren kolmiodraaman ainekset :D

        Eikö ketään muuta kiinnosta?

        suurempia mölyjä mahassasi. Että jänskättää oivoi. Sinä et ainakaan olisi hyvä ystävä kenellekään.


      • Ole hiljaa
        pitämään kirjoitti:

        suurempia mölyjä mahassasi. Että jänskättää oivoi. Sinä et ainakaan olisi hyvä ystävä kenellekään.

        Onko elämäsi pilalla kun olet noin säälittävän katkera?


      • SSSalarrakas
        Utelias Nuuskija kirjoitti:

        Nyt jänskättää ja pahasti, koska haluaisin tietää että miten tämä aloittajan juttu tästä etenee ja kuka sen rakkauden kohde oikein oli jota ei voinut ystävälle, eli aloittajalle kertoa.

        Ahdistaa koska tässä on suuren kolmiodraaman ainekset :D

        Eikö ketään muuta kiinnosta?

        Joku Roti nuuskijallakin pitää olla!


    • gsdgdfgfd

      Jos sä olet joskus, vaikka vaan heittämällä ohimennen tokaissut jotain jostain tavasta seurustella, vaikka et olekaan tarkoittanut ketään erityistä (TV-ohjelmasta, kadulla..). Olisiko hänellä nyt semmoinen suhde menossa, josta hän ajattelee sinun olevan jotain vähemmän positiivista mieltä.
      Tai onko tämä hänen rakkautensa joku sun entisesi, vaikka vaan ihastus? Tai onko tämä ystäväsi rakkaus jotenkin mutkan kautta sun tuttusi ja heillä nyt yhdessä on sinusta huono mielikuva. Arvailla sopii.
      Joskus joku puolihuolimaton ehkä leikilläänkin laukaistu murjaisu voi tulla eteen hyvinkin paksuna seinänä.

    • usein yksin

      Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa tunnettu noin 15 vuotta. Puhumme myös kaikki asiat ja koen hänet erittäin hyväksi ystäväksi. Yksi asia pelkästään on joskus vaivannut eli jos minulla on suhde jonkun kanssa, hän löytää aina tästä miehestä jotakin vikaa, mikä vaikuttaa minuun siten, että kohta jätän miehen. En tiedä, miksi hän tekee näin, ehkä suojellakseen minua tai sitten ei yksinkertaisesti halua, että minun aikaani vie joku toinen. Olen monta suhteen alkua lopettanut samalla tavalla eli en ole edes ehtinyt kunnolla tutustua mieheen ennen jättämistä. Tilanne on onneksi vuosien myötä muuttunut parempaan suuntaan eli nyt hän jopa kannustaa minua jatkamaan suhdetta. Täydellistä miestä kun ei voi löytää....

      • heh hee

        Mikä pistää kuunteleen tuollain toista. Sehän vaatii sun kokoaikaisen huomios. (En tiedä, onhan sille hienokin sana narsismi). Mutta sinä se vasta vietävissä olet. Vai vielä suojella, mitä kuvittelet itsestäs? Taidatte olla rakastuneita?


      • tuollaiset
        heh hee kirjoitti:

        Mikä pistää kuunteleen tuollain toista. Sehän vaatii sun kokoaikaisen huomios. (En tiedä, onhan sille hienokin sana narsismi). Mutta sinä se vasta vietävissä olet. Vai vielä suojella, mitä kuvittelet itsestäs? Taidatte olla rakastuneita?

        " haluan tietää kaiken sinusta ja elämästäsi " ystävät. Saa joku yksityisyys ihmisellä olla. Olet melkoinen nuusku.


      • puolen.
        tuollaiset kirjoitti:

        " haluan tietää kaiken sinusta ja elämästäsi " ystävät. Saa joku yksityisyys ihmisellä olla. Olet melkoinen nuusku.

        Kehityshäiriö. "Hän ei kerro elämänsä tärkeintä asiaa,rakastumista"Kenelle on tärkein ja kenelle ei. Aloittajan mielestä se on HÄNEN elämässä tärkeintä. Tarvitseeko aikuisen ihmisen kertoa ystävälleen kaikki asiansa? Ei todellakaan tarvitse,eikä myöskään ystävään tarvitse olla päivittäin yhteydessä. Aloittaja voisi jo kasvaa aikuiseksi ja ensimmäiseksi alkaa elämään omaa elämäänsä.


    • tjah

      Eipä täällä näytetä ymmärtämystä jakavan, tai edes vaivauduttavan pohtimaan. Monet näemmä ajattelet, että koska alkuperäinen näkee ongelman jossakin, HÄNEN pitää olla jotenkin vajavainen. Ilmeisesti nämä viisaat ovat yhä siinä ongelmassa, että sosiaalisille ongelmille on helppo löytää yksittäinen syntipukki. Onneksi en elä kenenkään kanssa heistä. Onhan tuossa toki jotkut ajatelleet, että ehkä ap. on tullut sanoneeksi jotakin, minkä vuoksi hänen ystävänsä katsoo aiheelliseksi pitää suhteensa omana tietonaan. Kuulostaa kovin mahdolliselta.

      En katso aiheelliseksi neuvoa erityisemmin. Tulee vain mieleen ne kaksi mahdollista vaihtoehtoa: sietää vallitseva tilanne. Mikään ei muutu, mutta tuo ahdistava tilanne jatkuu kunnes se lakkaa olemasta ajankohtainen. Toinen vaihtoehto on, että kysyy, mistä kiikastaa. Voi olla, että siitä koituu jonkinlainen tunteenpurkaus, mutta tuleepa ystävyys koeteltua.

      • souris---

        Kylläpä nyt hieman liioittelet.

        Täällä on ihan asiallisia viestejä laidasta laitaan. On täysin ymmärrettävää pohtia, onko ap. itse mahdollisesti tehnyt jotain tai ollut tekemättä. Se ei tarkoita, että ap. olisi huono ihminen.

        Olen itse ollut tilanteessa, jossa ystäväni syytti minua siitä, etten ollut tarpeeksi selvästi tuonut esiin, että aion erota miehestäni. Kun hän sai raivonpurkauksensa, olin täysin ymmällä. Kaikki muut ystäväni olivat tietoisia siitä, että ero on tulossa, koska olin tuonut asiaa esille enemmän tai vähemmän pidemmän aikaa. En ollut koskaan kaunistellut tilannetta, johtanut harhaan tms. Muta tämä yksi ystävä koki, että asia olisi pitänyt hänelle vääntää rautalangasta, eli tilittää ilmeisesti vähintään viikon välein, mikä tilanne minulla ja miehelläni on ja koska aiomme erota.

        Tämä on esimerkki siitä, miten eri ystävät voivat kokea saman tilanteen. Toiset lukevat rivien välejä ja ovat hienotunteisia ja ymmärtäväisiä. Toisille pitää tilittää jokainen asia, muuten pidetään asioiden salaajana.


    • pohdiskelijanro11

      Vähän samanlainen tilanne minulla, satuin vaan kuulemaan keskustelun, ei ollut tarkoitettu minulle. Ja muutastakin käytöksestä päättelin niin. Tajusin, että ystäväni jostain syystä salaa minulta asioita. Eikä todellakaan kerrota kaikkea toisillemme, mutta huomasin sen muustakin. Kovastihan se vaivaa, että miksi. En halua olla kenellekään vaivaksi ja nyt sitten on vaan otettava etäisyyttä. On tullut mieleen, että ollaanko liiankin läheisiä, onko niin, että olen velvoite. Sitä en missään nimessä halua olla.
      Luultavasti on niin, että ystävyydessä aina välillä haetaan rajoja. Ehkä ystäväsi ei jostain syystä uskalla kertoa asiaa sinulle. Mutta älä ota sitä itseesi, siinähän pelaavat hänen tunteensa, ehkä hän kuvittelee, että sinä et pitäisi uutisesta. Vähän etäisyyttä, pelaa hänen peliään ja katso mitä tuleman pitää. Ystävyys on myös vapaaehtoista ja sellaisena sen pitää pysyä molemminpuolin.

      Niin minä olen ajatellut tehdä. Sitäpaitsi on hyvä välillä keskittyä muihinkin ystäviin ja ihmisiin.

    • ??????

      Nyt miten ystäväsi pettää sinua ? Se ei ole pettämistä ettei joka asiaa sulle kerro, minkälainen ystävä itse olet, jos vain sinulle saa kertoa asioista eikä muille ? Oletko ehkä kuitenkin liian utelias ?

    • Kokenut tuon

      minunkin naispuolinen sydänystävä tavallaan petti minut,kun mulle tuli avioero ja kerroin ystävälleni kaiken ja purin hälle sydäntäni.Ihmettelin,mistä kummasta ex-mieheni tiesi kaikki menoni ja uudet mieskontaktini .Ex kuittaili minulle,että tietää kaiken menoistani,koska hällä on paljon tuttuja ja aina joku on nähnyt minut josain.Jatkoin ihmettelyäni ystäväni kanssa ja "pohdimme" asiaa yhdessä.Meille syy eroon oli aikoinaan mieheni toinen nainen.Exän kuittailut ja muu outo käytös selvisi minulle,kun sain tietää,että hänellä oli suhde myös tähän minun niin sanottuun sydänystävään.Kaikki mitä olin hänelle kertonut,hän välitti tiedon edelleen exälleni.Siihen päättyi meidän sydänystävyys..

    • ystävät ja kaverit

      Moi!
      Ystävyys suhde on siinä mielessä paljonkin kuin rakkaussuhde, että siihenkin kuuluu mustasukkaisuutta, keskusteluja, sitä pitää hoitaa ja pitää kasassa, ja siinä syttyy samoja tunteita. Oikein rakas ystävä voikin olla kuin sisko tai veli, perhettä. Sitten tämän perheen kanssa meillä on erilaisia odotuksia. Osa pitää enemmän yhteyttä, jotkut toiset eivät ollenkaan. Osa osaa puhua, osalla se alkaa jossain vaiheessa tökkimään jne.

      Mutta ihmiset ovat erilaisia. Ystäväsi ei ehkä halua kuitenkaan vielä avautua asiasta, ehkä sinä olet mustasukkainen ihminen ja hän arastelee sitä. Oletko tuomitseva? Vaativa? Voisiko mies olla sinulle joku ketä et hyväksy? No, sinä olisit nyt oikeasti onnellinen, ehkä hän ei syystä tai toisesta tiedä sitä. Kuulostaa ainakin siltiä, että kyseessä voisi olla joku tyyliin sinun exäsi tms. mistä voi olla vaikeaa kertoa.

      Joskus ihmiset myös muuttuvat ja ystävistäkin saattaa paljastua puolia, mitä emme tienneet olevankaan! Itsellänikin on käynyt näin, kun tajusi tunteneeni 7 vuotta ihmisen, joka väitti olevansa parhaita ystäviäni, mutta tajusin, että hemmetti! Hän oli paras ystävä kyllä, aina kun se hänelle sattui sopimaan, ja itseasiassa käyttää hyvin tehokkaasti kaikkia läheisiään vain hyväksi. Hän onkin hyvä tyyppi: niin kauan kun sinusta on hyötyä tai satut jotenkin sopimaan tilanteeseen. Mutta kyllä siinä meni aikaa että tajusin ja halusin tajuta. No, asian ei tarvitse olla tällainen, mutta tosiasia on se, että tunnemme ystäviämme aika vähän loppujen lopuksi.

      Meillä on kovin erilaiset ystävyys käsitteet, mutta: asioista saa aina kysyä ja jos toinen suostuu puhumaan, voi puhua. On kuitenkin parempi selvittää asiat, kun jättää ne oman mielikuvituksen varaan. Monesti tilanteen kuvittelee pahemmaksi, kun se todellisuudessa onkaan. Voit siis sanoa, että tiedät ja että olet onnellinen heidän puolestaan, ja olet vain miettinyt, miksi sinulle ei kerrottu. Sano, että koet, että olet tehnyt jotain väärin tämän takia, vaikket mitään totaalista avautumista vaatisikaan: olisi vain ollut kiva tietää edes jotenkin. Olla osa elämää.

      Ystävyys on ihmissuhde ja mun mielestä ne on kaikki vaikeita. Kun niihin liittyy niin paljon kaikkea, ja ihminen on aina tuntematon. Mutta toisaalta, kaikki tunteet on sallittuja, ei siinä mitään pahaa ole, jos erimielisyyksiään selvittää. Kyllä oman kantansa saa ilmaista. Toinen saa sitten halutessaan olla eri mieltä. Olen siis joskus myös päättänyt ystävyyssuhteita, ihan sanomalla, että ei tää ystävyys ole ystävyyttä, enkä mä halua enää teeskennellä. Mun mielestä siinä voi olla rehellinen, jos toinen ei muuten tajua ja tekee vaan väärin jatkuvasti.Teillä nyt tuskin tällaiseen on tarvetta.

      Kysy ystävältäsi, juttu voi olla pienempi kuin luuletkaan :)

      • Anonyymi

        Vanha ketju.

        Mutta onhan se ettei ystävä kerro, että oma rakastunut Harmi asia kun ei voi iloita hänen puolestaan.

        Harmi myös siks, että voisi tarjota heille pullakahvit ja onnitella.

        Enemmän tulee fiilis, että luuleeko että viet hänen uuden rakkauden?

        Sinkkuna ei pyydetä mihinkään ja eikä se harmita sinällään, ja kaikilla on joku sinä jatkat yksin elämää?

        Uusia ystäviä aikuisena ei saa kun vastakkain sukupuolelle ei kelpaa ystävyys ja suhdetta en halua, koska olen liian erilainen ja tulisi vain ongelmia jotka johtaisi riitaan. Tarvin välillä omaa rauhaa jotta kestän sekamelskaa


    • oletko chatterboxi?

      No, minulle tuli kyllä mieleen, että oletko miettinyt jos olet sitä sorttia, että keskustelet kavereitesi hyvistäklin uutisista toisten yhteisten kavereidn kanssa? Mieti tarkkaan, huonoa tarkoittamatta sellainen kuvio voi olla, että takaovesi on aina auki ja sieltä vuotaa tietoa ulos. Luot urbaani legendoja ennen kuin ne itsekin sitä tietävät.

      Minulla on omakohtainen kokemus, olin vaikean eron käynyt ja monen vuoden tauon jälkeen alkanut seurustella. Ystävättäreni asui samalla kadulla yhteisen tutun pariskunnan kanssa ja oli huutanut heille kadulla kävellessä parvekkeelle- xx on löytänyt miehen!

      Opin samalla varomaan kaikkea, mitä hänelle kerron. Pieni kaupunki, monia yhteisiä tuttuja, ja moni muukin tieto on siitä seulasta vuotanut ulos jos jälkikäten nyt yhdistän asioita. Sitäpaitsi, deittailu ei aina johta seurusteluun, vaan on normaalia kanssankäyntäi, ei sitä muuten voi ihmisiiin tutustua.

      Eli mieti, olisiko sinne koira haudattuna.

    • jösses..

      ei toi ole pettämistä, hän haluaa ehkä pitää suhteen vain salassa toistaiseksi. Vituttaa tuommoiset kyylät jotka luulee että kaikki kuuluvat heidän tietoon, hei tee palvelus itsellesi ja ystävällesi VITTU HANKI ELÄMÄ!

    • ...............

      Itse teen ainakin niin että esittelen miehen ja puhun siitä miehestä vasta sitten ku ole valmis tai juttu on siinä pisteessä että tiedän että siitä tulee jotain, ettei joka viikko vaihdu kohde. Siten saa jätettyä myös muille arvokkaamman vaikutelman. Ei sitä kannata kaikille kertoa keneen rakastuu koska täällä on niin paljon katkeria ihmisiä jotka haluaa rikkoa toisen suhteen pelkästään mustasukkaisuuden takia.

      Voihan se olla että hän on rakastunut esim. sinun exään tai ihastukseesi...

      • kk

        niinhän se taitaa olla,että jos kertoo kaikki toiselle ei kohta tiedä itse mitään.


    • ghjlg

      Hän voi pelätä, että mies on sinun mielestäsi liian "ruma" ja tuomitset hänet

    • vaatteita

      Muutoin mustasukkaisuus tukahduttaa sanan.

    • Pohdiskelija!

      Okei, mun mielestä kyseisellä asialla ei sinänsä ole mitään tekemistä kyllä pettämisen kanssa. Ei tuo ole mitään pettämistä, vaikka voikin tuntua sinusta pahalta. Jos itse aloittaisin seurustelun, niin en kertoisi siitä heti kaikille. Ne kenelle jättäisin kertomatta ovat niitä, kenellä on eniten tapana kohdistaa kritiikkiä muiden mies-suhteisiin ja seurusteluasioihin. Eräällä kaverillani on tarkka visio siitä, miten vastakkaista sukupuolta voi lähestyä, millä tavalla olla tekemisissä, miten pitää seurustelun alkaa, mitä sen pitää pitää sisällään ja mihin se tulee päätyä. Muu sitten ei olekaan hyvästä. Kova arvostelemaan muiden seurustelu-suhteita. Joten ei tulis ensimmäisenä mieleen hänelle kertoa mahdollisesta seurustelustani.

      Yksi vaihtoehto on se, että jostain syystä hän haluaa tehdä olosi mustasukkaiseksi tai ulkopuoliseksi jättämällä sut jostain asiasta ulkopuolelle. Tai sitten hän luulee, ettei sinua kiinnosta hänen asiansa muutenkaan ja jättää siksi kertomatta. Voithan sä ottaa itse asian puheeksi kysymällä, että onko totta, että hän on aloittanut seurustelun.

    • anna meren se selvit

      Sydänystävä, jonka tunnet kuin omat taskusi?
      1. Et tunne häntä tai et tiedä mitä taskuissasi on.
      2. Hän ei ole sydänystävä, ystävä jollain tasolla toki, tai tuttava.
      3. Ei hän ole sinua pettänyt, sinä vain et ole ystävä, jolle kerrotaan juuri sellaiset asiat.
      4. Hänellä on ystäviä. Jollekin heistä kerrotaan sellaista, mitä ei toiselle kerrota.
      5. Onko se, joka kertoi sinulle enemmän sinun ystäväsi vai ketku vai tavisystis, lopulta asai ihan se ja sama, mutta niin se menee....ystävyys:)
      6. Se, mitä kaipaat hänessä, ei ole itsessäsi: se on suoruuus. Siis...
      7. Kysy häneltä asiaa,
      8. Pelitä ystävyytasosi realiteetteihin ja hyväksy tai hylkää ja
      9. Säilytä unelmat ystävyydestä enivei.
      10 Elämä on.

      • Aion vielä luottaa..

        Ei kukaan saísi luottaa ihmiseen niin, että uskoisi kaikki asiansa toiselle. Olen joutunut "parhaan" ystäväni ja rakkaimpani pettämäksi tavalla, jonka ensin uskoin vievän pohjan koko elämältäni... Ja kun luulin löytäneeni toisen luotetun ystävän ja sain hänestä itselleni ymmärtäväisen kuuntelijan, petti hänkin jonkin ajan kuluttua kertoen luottamuksella vuodatetut tunteeni eteenpäin. Tähän liittyvät myös nimettömät puhelut ja tekstiviestit, jotka asiattomuuksissaan ovat lähes epäinhimillisiä. Ja kaiken jälkeen myös uusi rakastettu jäi kiinni "valkoisista" valheista.

        On se mielenkiintoista, kuinka paljon surua ja pettymyksiä hyviltä ystäviltä ja rakkaimmiltaan voi saada ilman, että sydän halkeaa pelkästä petoksen määrästä.


    • Asialla voi olla monta puolta.
      Ehkä hän on rakastunut sinulle tärkeään ihmiseen ja pelkää suhtautumistasi.
      Ehkä hän on rakastunut huomattavasti vanhempaan/nuorempaan ja pelkää toisten reaktioita.
      Tai ehkä hän on rakastunut samaa sukupuolta edustavaan henkilöön.
      Kyse voi olla mistä vain.
      Mitäs jos vain kysyisit häneltä suoraan!
      Jos hän ei halua vastata, niin anna hänelle aikaa. Kertoo sitten jos kertoo.

    • enhaluapahuutta

      onko sinulla seurustelukumppani?

      entä jos... jätän sanomatta kuitenkin... päättele itse, jotain kauheaa...

      toivon tietty ettei niin olisi.

    • salkkis

      Minullakin on monta hyvää ystävää, mutta en jaa kaikkea kaikkien kanssa. Enkä vaadi, että jos ytäväni kertoo jonkun asian yhteiselle ystävällemme, että pitäisi kertoa minullekin.

      Ystävälläsi on varmaan oma syynsä miksi ei kerro. Oletkohan turhan utelias? Ehkä hän on rakastununut johonkin yhteiseen tuttavaanne. Jota ehkä vihaat tai tunnet vetoa häneen. Tai olet liian omistushaluinen, ja ystäväsi pelkaä että olet mustasukkainen. Yhteenvetona: asia ei kuulu sinulle, ystäväsi kertoo jos kertoo.

      • naslei

        pakko sanoa , itse en kertonu hyvälle ystävälle enää mitään tärkeitä asioita, koska hän ei osannu pitää leipäläpeään kiinni. Sotki mm. mun ja erään mulle tärkeän miehen välit...... Oletko sin' luottamuksen arvoinen??????? Asiasta puhuttiin, mutta luottamusta se ei palauttanut!!!!!!


    • välinne?

      Onko teidän välillänne ollut jotain? Oletko ollut rakastunut häneen tai hän sinuun?


      ...?

    • ----ttttt----

      Oletko muiden asioita ympäri maailmaa juoruileva tapaus? Oletko kärkäs esittämään mielipiteesi siitäkin, mikä ei sinulle kuulu? Toisin sanoen, entä jos itsessäsi on jotain, minkä takia sinulle ei kerrota ihan kaikkea?

      On kaikenlaisia toriämmiä, joille kerrotaan vain ihan valitut asiat. Jotkut näistä ovat niin hölmöjä, että eivät älyä tätä vaan puhuvat "sydänystävistä" ja "lapsuudenystävistä", mitä se toinen ihminen ei taida heille ihan olla

      • redrtdfygihkjöäläo

        Nämä toriämmät ovat harvemmin ystäviä ,tuttuja korkeintaan. Itse pidän tähän lajikkeeseen välimatkaa niin paljon kuin mahdollista, enkä varmasti hiiskahdakkaan heille omista asioistani.

        En usko, että tässä on kyse juoruilusta tai toisten asioiden urkkimisesta, koska kaikki salaisuudet on tätä ennen aina jaettu. Veikkaan, että ystäväsi on ihastunut joko sinulle tai jollekin läheisellesi tärkeään henkilöön. Tai voihan olla, että ihastuksen kohde ei hyväksy sinua jostain syystä. Valitettavasti on myös naisia, jotka kääntävät selkänsä ystävilleen kun löytävät elämäänsä miehen.


      • jsahjs
        redrtdfygihkjöäläo kirjoitti:

        Nämä toriämmät ovat harvemmin ystäviä ,tuttuja korkeintaan. Itse pidän tähän lajikkeeseen välimatkaa niin paljon kuin mahdollista, enkä varmasti hiiskahdakkaan heille omista asioistani.

        En usko, että tässä on kyse juoruilusta tai toisten asioiden urkkimisesta, koska kaikki salaisuudet on tätä ennen aina jaettu. Veikkaan, että ystäväsi on ihastunut joko sinulle tai jollekin läheisellesi tärkeään henkilöön. Tai voihan olla, että ihastuksen kohde ei hyväksy sinua jostain syystä. Valitettavasti on myös naisia, jotka kääntävät selkänsä ystävilleen kun löytävät elämäänsä miehen.

        Omasta mielestä kuulostaa omituiselta, että hän on kertonut asiasta jollekin toiselle muttei sinulle. Haluaa osoittaa sinulle jotain? Ottaa välimatkaa/on etääntymässä sinusta? Ettei hänellä ole suhde sinun mieheesi?
        Kaikki on mahdollista, ehkä asia selviää joskus.


    • 43vuotia
    • mumma 65

      Minä olen aina luullut että ystävyys on luottamista toiseen rehellisyyden nimissä ,sanat oli muuta ja teot muuta ei sellainen ole oikeaa ystävyyttä.Yksi ystävä on niin ihana vaikka näemme naamatusten harvoin tuntuu että kaikki sujuu kuin tanssi ,olemme tunteneet yli 20 vuotta ,Ei kaikki ole epäluotettavia ja tämä hyvä ystävä on minulle jo aika päiviä sanonut anna sen mennä joka ei ole sanojensa mittainen.Tuottaa vain niin mielipahaa pitkäksi aikaa ettei meinaa päästä yli.

      • Ystävät ja rakkaat

        Miksi ystävälle pitäisi kertoa, jos on rakastunut? Pitäisikö?


    • Anonyymi

      Minullakin on sydän.ystävä sanna paakkunainen olen tuntenut kauan koulusta asti ollut mullr tärkeä ystävä tosi.ystävä välillä se kiusaa toisia kääntämällä toisille selkänsä puhu ilkeästi ja kometelee aina minulla on tyttöystävä jenna vittaniemi Sannan.uinti.kaveri on aina sen kanssaa ei ole aikaa olla mun kans pitää mun tyttöystävää minusta erossa välillä meinas tulla riitelyä ja tapelua koitui pahaksi mun tyttöystävä loukkasi itsensä Sanna Paakkunaisen takia tapelun aiheuttaja oli sanna itse joka syyttää minua minä muka se aiheuttanut olen syytön.viaton herrasmies puhut suoraat sanat ystävälle nyt loppuu tuo kiusaaminen ja pettämisen

    • Anonyymi

      Jospa tyyppi on joku sellainen, josta hän tietää, ettet moista suhdetta hyväksyisi. Jospa tyyppi on jotenkin tavaomaisesta poikkeava, joiden kanssa hänellä yleensä on ollut sutinaa. Ehkä tyyppi on joku iäkkäämpi. Tai varattu. Tai rikas. Tai tunnettu henkilö. Tai joku, jota sinä ehkä kadehtisit. Tai jotain muuta vastaavaa. Tai ehkä tyyppi on narsisiti, käskyttää tuota ystävääsi, valikoi, keiden kanssa hän saa olla yhteyksissä.

      Jotain outoa tässä asiassa (ja luultavammin juuri siinä tyypissä) selvästikin on, jos oikeasti olette molemminpuolisia sydänystäviä olleet ja ennenkin jakaneet tällaisia suhdeasioita. Pidä ystävästäsi huolta. Koita saada selville, kuka tuo tyyppi on.

      Sitten on tietysti sekin mahdollisuus, ettei sydänsytävyytenne olekaan ollut ihan niin molemminpuolista kuin sinä olet uskonut sen olevan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1582
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      38
      1020
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      182
      676
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe