Revolution Pro Speed X2 rullaluistimiin jarrupaloja ja vinkkejä?

Minä vain

Niin mistä niitä jarrupaloja kannattaisi alkaa etsimään? Ostin nuo rullaluistimet juuri käytettynä, huomenna käyn noutamassa. Ovat hyvin vähän käytetyt joten en usko että myyjältä saan jarrupalojen suhteen infoa, tuskin on tarvinnut jarrupaloja vaihtaa(jos niissä edes on jarrupaloja en ole kysynyt :D). Ovat Stadiumista ostettu pari vuotta sitten, löytyyköhän niitä vielä..? Meinaan en ole koskaan eläissäni rullaluistellut mutta päätin että on aika opetella, niin ne jarrupalat vois olla ainakin alkuun ihan kivat kun täällä Helsingin keskustan lähellä liikun.. Ja onko aloittelijalle parempi sauvojen kanssa vai ilman? Ja milloin olisi sopiva aika aloittaa, tai siis mikä on ns. liian paljon hiekkaa tiellä..?

Kiitos jos joku viittii vastata.. :)

3

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S-KV

      Et kai sikaa säkissä ostanut, jos ostit aikaisemmin ja vasta olet hakemassa??? Paras kokeila jalkaankin (koko ja lesti tositärkeitä) ja samalla tarkistaa kunto ja se, onko luistimet jarrupalalliset vai eivät. Jos ne ovat jarrupalalliset, kannattaa hakea samanmerkkiseen luistimeen niitä jarrupaloja urheiluliikkeistä ja tavarataloista (Stadiumista).

      • Minä vain

        Luotan siihen että luistimien kunto on hyvä, myyjä kertoi että muutaman kerran käytetyt ja sen pystyi kuvistakin toteamaan. Mutta kuinkahan helppo niillä on rullaluistelu aloittaa, JOS niissä ei ole jarrupaloja? Silloin varmaan kannattaisi olla sauvat mukana?


      • n 4000 km luisteltu
        Minä vain kirjoitti:

        Luotan siihen että luistimien kunto on hyvä, myyjä kertoi että muutaman kerran käytetyt ja sen pystyi kuvistakin toteamaan. Mutta kuinkahan helppo niillä on rullaluistelu aloittaa, JOS niissä ei ole jarrupaloja? Silloin varmaan kannattaisi olla sauvat mukana?

        Aloita opettelemalla jarruttaminen.. ;)

        Suurella osalla ihmisistä joilla tiedän luistimet olevan kaapin perukoilla ongelmana on että he eivät koskaan oppineet jarruttamaan. Ts pelko alamäkiä ja koko lajia kohden muotoutui kynnykseksi.

        Sauvoilla ei jarruteta ja ilman jarrupalaa aloittelijalle on rengasjarrutus hankala. Mutta eiköhän se jarrupala siellä ole.

        Itse koen sauvat todella hyviksi kuntoluistelussa, mutta aloitettaessa niitä ei kannata ottaa. Yksi sörkkäisy väärään paikkaan ja kaatuminen ei ole mikään hiihto-onnettomuus. Alkuun suojat ehdottomasti päällä ja itse olen kouluttanut kaverit kaatumaan ihan ensimmäiseksi. Pieni vauhti ja nurmikolle muks, niin ei pelota kaatuminen niin paljoa. Ei luistimilla yleisesti ottaen kaadu kovin usein, mutta sitten kun kaatuu niin voi käydä pahasti (Vertaa polkupyörä).

        Itse en vielä lähtisi luistelemaan, kadut on monin paikoin harjattu mutta niillä on vielä niin paljon pientä pölyä, joka rikkoo laakerit nopeasti. Vasta sateiden/pesun jälkeen ajattelin itse, ei tässä kauaa varmaan tarvitse odotella. (pääkaupunkiseudulla)

        Tsemppiä uuden, HYVÄn lajin parissa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe