Niin mistä niitä jarrupaloja kannattaisi alkaa etsimään? Ostin nuo rullaluistimet juuri käytettynä, huomenna käyn noutamassa. Ovat hyvin vähän käytetyt joten en usko että myyjältä saan jarrupalojen suhteen infoa, tuskin on tarvinnut jarrupaloja vaihtaa(jos niissä edes on jarrupaloja en ole kysynyt :D). Ovat Stadiumista ostettu pari vuotta sitten, löytyyköhän niitä vielä..? Meinaan en ole koskaan eläissäni rullaluistellut mutta päätin että on aika opetella, niin ne jarrupalat vois olla ainakin alkuun ihan kivat kun täällä Helsingin keskustan lähellä liikun.. Ja onko aloittelijalle parempi sauvojen kanssa vai ilman? Ja milloin olisi sopiva aika aloittaa, tai siis mikä on ns. liian paljon hiekkaa tiellä..?
Kiitos jos joku viittii vastata.. :)
Revolution Pro Speed X2 rullaluistimiin jarrupaloja ja vinkkejä?
3
767
Vastaukset 3
- S-KV
Et kai sikaa säkissä ostanut, jos ostit aikaisemmin ja vasta olet hakemassa??? Paras kokeila jalkaankin (koko ja lesti tositärkeitä) ja samalla tarkistaa kunto ja se, onko luistimet jarrupalalliset vai eivät. Jos ne ovat jarrupalalliset, kannattaa hakea samanmerkkiseen luistimeen niitä jarrupaloja urheiluliikkeistä ja tavarataloista (Stadiumista).
- Minä vain
Luotan siihen että luistimien kunto on hyvä, myyjä kertoi että muutaman kerran käytetyt ja sen pystyi kuvistakin toteamaan. Mutta kuinkahan helppo niillä on rullaluistelu aloittaa, JOS niissä ei ole jarrupaloja? Silloin varmaan kannattaisi olla sauvat mukana?
- n 4000 km luisteltu
Minä vain kirjoitti:
Luotan siihen että luistimien kunto on hyvä, myyjä kertoi että muutaman kerran käytetyt ja sen pystyi kuvistakin toteamaan. Mutta kuinkahan helppo niillä on rullaluistelu aloittaa, JOS niissä ei ole jarrupaloja? Silloin varmaan kannattaisi olla sauvat mukana?
Aloita opettelemalla jarruttaminen.. ;)
Suurella osalla ihmisistä joilla tiedän luistimet olevan kaapin perukoilla ongelmana on että he eivät koskaan oppineet jarruttamaan. Ts pelko alamäkiä ja koko lajia kohden muotoutui kynnykseksi.
Sauvoilla ei jarruteta ja ilman jarrupalaa aloittelijalle on rengasjarrutus hankala. Mutta eiköhän se jarrupala siellä ole.
Itse koen sauvat todella hyviksi kuntoluistelussa, mutta aloitettaessa niitä ei kannata ottaa. Yksi sörkkäisy väärään paikkaan ja kaatuminen ei ole mikään hiihto-onnettomuus. Alkuun suojat ehdottomasti päällä ja itse olen kouluttanut kaverit kaatumaan ihan ensimmäiseksi. Pieni vauhti ja nurmikolle muks, niin ei pelota kaatuminen niin paljoa. Ei luistimilla yleisesti ottaen kaadu kovin usein, mutta sitten kun kaatuu niin voi käydä pahasti (Vertaa polkupyörä).
Itse en vielä lähtisi luistelemaan, kadut on monin paikoin harjattu mutta niillä on vielä niin paljon pientä pölyä, joka rikkoo laakerit nopeasti. Vasta sateiden/pesun jälkeen ajattelin itse, ei tässä kauaa varmaan tarvitse odotella. (pääkaupunkiseudulla)
Tsemppiä uuden, HYVÄn lajin parissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen431960- 791341
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔841321Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!
Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m151204Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t1291085Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???
LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.94999- 74989
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok154822Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast56782Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää61728Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.86717Suomen 4. seksikkäin mies Miika Nousiaisen tilalle - Pitääkö olla huolissaan palaa tv:seen
Suosittu keskusteluohjelma tekee paluun. Tällä kertaa panelistina ei jatka enää Miika Nousiainen, vaan hänen tilalleen t13709Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27688- 43675
- 147671
Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93642Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa24641- 28638
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.95635- 51627