Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Epilaattori ei poista karvoja?

lannistunut

Missä vika kun epilaattori jättää sänkeä? Ostin Braun Silk epil (SoftPerfection) 3170 laitteen noin vuosi sitten, mutta käyttö on jäänyt aika vähäiseksi tämän ongelman takia. Vaikka saman kohdan ajelisi miljoona kertaa, ei auta. Olen kokeillut ajella oikeanpituista karvaa 2-5mm, eli viikko pari sheivauksesta. Ohjeessa sanotaan, että ajelu olisi tällöin mukavinta. Eikö laitteen kuitenkin pitäisi poistaa pidemmätkin karvat (ei väliä vaikka sattusi enemmän)? Kuinka kauan muuten käytätte aikaa epilaattorilla ajamiseen (esim. jalkoihin). Tuntuu, että tässä vois mennä monta tuntia, mutta tulos ei silti ole tyydyttävä.:( Ei viittis laittaa kallista laitetta taas sivuun pölyttymään ja jatkaa sheivausta kun sitä pitää sitten tehä melkeinpä päivittäin...

15

4268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samma häär

      Ei voi sanoa jos ei tiedä tarkalleen mistä on kyse, onko karvat tiheässä? paksuja? leikkaatko vastakarvaan? Olisi paljon selvempää jos voisit laittaa vaikka kuvan karvoistasi leikkausvaiheessa.

    • mietintöjä

      En lyhennä karvoja koskaan epilointia varten, ajan suoraan pitkätkin karvat ja lähtevät niinkin. Epilaattorilla ajellessa sitä liikutetaan iholla suhteellisen hitaasti, jotta pinsettirumpu ehtii tarttua kaikkiin karvoihin. Jos epiloinnin jälkeen tuntuu selvä sänki, karvat ovat olleet ehkä liian lyhyitä eikä pinsetit ole päässyt tarttumaan kunnolla karvaan. Tai sitten karvat ovat katkenneet eikä irronneet juurineen. Epiloinnin jälkeen ilmestyvät karvat ovat uusia, lepovuorossa olleita karvoja ja ne eivät pitäisi tuntua terävänä sänkenä vaan hentoina karvoina. Itse ajelen joka suuntaan vedellen jotta kaikki karvat irtoaisivat (ei siis pelkästään kasvusuuntaa vastaan).

      • lannistunut

        no täytyypä sitten varmaan olla vaan tosi kärsivällinen, jalkojen ajamiseenki voi sitten mennä monta tuntia..Ei mulla erityisen paksuja karvoja ole ja kait ne ihan normi tiheään on. Ja juu itsekin vetelen vähän joka suuntaan, mutta useimmiten sääret alhaalta ylös..Tyhmä jos se just tolleen katkasee karvat eikä ota niitä juurineen,


    • humpuukkia(ko)?

      sama ongelma.. Itse omistan Philipsin Satinelle Ice Premium Epilaattorin ja vaikka säärikarvat ovat tosi pitkät ja tuntuu kyllä sille että karva irtoaa, niin huomaan oikein, että karva vain katkeaa eikä lähde kokonaan pois. Turhauttavaa, varsinkin siksi, koska laite oli todella kallis.. Enkä tiedä mikä neuvoksi.. liekkö vaan laite täysin p*ska.

      • ongelmakohtaa

        Olen kuullut muiltakin kommentteja ettei Philipsin epilaattori poista karvoja kunnolla. Myös tuo että yrittää epiloida pitkiä karvoja, voi olla osallisena huonoon tulokseen. Omassa Braunin epilaattorissani on lisäkampa joka liitetään vaihtoehtona olevaan sheivauspäähän ja näin pitkät karvat voidaan leikata epilaattorille sopivan mittaiseksi. Olen kyllä ajellut enimmäkseen karvoja pitkänäkin ja ainakin Braun saa ne nypittyä juurineen.


    • lispe2

      Mulla Philipsin SatinPerfect ja sama ongelma... Eikä ollut edullinen laite!

      • Halvempi riittää

        Philipsistä on kerrottu huonoja ajelutuloksia aiemminkin. Ehkäpä se johtuu erilaisesta pinsettirumpurakenteesta.

        Minulla on sama Braunin laite jota myydään muutamalla kympillä ja toimii hyvin, karvat lähtee juurineen.


    • SilkÉpil 7 SkinSpa

      Suosittelen Braunin SilkÉpil 7 SkinSpa Wet&Dry epilaattoria!
      Monia eri päitä hieromapää (:

      • vaalea blondi

        Nyt kyllä tunnustan tyhmyyteni vaikka olen jo 35 ikäinen nainen.. Mulla on joku Philipsin peruslaite vuosien takaa, hoitaa hommansa kun viitsii viikon välein ajella. Mutta mitä, nyppääkö tuo laite ne karvat, olen aina luullut että katkaisee, ikään kuin miesten partakone?

        Ajan laitteella sääret, kädet sekä kainalot. Ei ongelmia.

        Vanhaksi sitä näköjään saa elää ennen kuin kaikkea ihmeellistä oppii. Jos se nyppii ne karvat, miksi ei satu kuten pinseteillä? Esim. kulmia en VOI nyppiä pinseteillä koska se sattuu niin turkaisesti vaan muotoilen kulmat kynsisaksilla.


      • vaalea blondi
        vaalea blondi kirjoitti:

        Nyt kyllä tunnustan tyhmyyteni vaikka olen jo 35 ikäinen nainen.. Mulla on joku Philipsin peruslaite vuosien takaa, hoitaa hommansa kun viitsii viikon välein ajella. Mutta mitä, nyppääkö tuo laite ne karvat, olen aina luullut että katkaisee, ikään kuin miesten partakone?

        Ajan laitteella sääret, kädet sekä kainalot. Ei ongelmia.

        Vanhaksi sitä näköjään saa elää ennen kuin kaikkea ihmeellistä oppii. Jos se nyppii ne karvat, miksi ei satu kuten pinseteillä? Esim. kulmia en VOI nyppiä pinseteillä koska se sattuu niin turkaisesti vaan muotoilen kulmat kynsisaksilla.

        Katsoin oikein googlesta tuosta epilaattorista, ja toden totta, se nyppii ne karvat. Olempa ollut tietämätön. Mutta mikään kivulias keino ei tämä ole, ihmettelen kun sivuilla mainitaan että tämä karvanpoistotapa olisi jotenkin kivulias. No ei kyllä mun mielestä vaikka laitteeni on joku markka-aikana jo ostettu härpäke :D eikä ole ollut mikään juhlapainos silloinkaan vaan joku halvin Philipsin häkkyrä :D


      • Eri laite
        vaalea blondi kirjoitti:

        Katsoin oikein googlesta tuosta epilaattorista, ja toden totta, se nyppii ne karvat. Olempa ollut tietämätön. Mutta mikään kivulias keino ei tämä ole, ihmettelen kun sivuilla mainitaan että tämä karvanpoistotapa olisi jotenkin kivulias. No ei kyllä mun mielestä vaikka laitteeni on joku markka-aikana jo ostettu härpäke :D eikä ole ollut mikään juhlapainos silloinkaan vaan joku halvin Philipsin häkkyrä :D

        Koska olet ostanut halvimman laitteen, olet ilmeisesti ostanut ladyshaverin joka toimii samoin kuin esimerkiksi hiustenleikkuukone. Sen käyttö ei todellakaan satu koska se leikkaa karvan poikki ihon pintaa pitkin.

        Epilaattorin toiminta perustuu todellakin karvojen nyppimiseen juurineen. Epilaattoreissa on pyörivä rumpu jossa on kymmeniä pikkuisia pinsettejä jotka rummun pyöriessä tarttuu karvoihin ja nyppää ne irti juurineen. Epilaattorilla ajelu sattuu, mutta kivun tunne vaihtelee eri ihmisillä huomattavasti. Ensimmäisellä ajelukerralla kun karvat ovat paksuja ja tiukasti kiinni, kipu voi olla hyvinkin kovaa jos on herkkä iho. Mutta kun epilointia jatketaan säännöllisesti ja riittävän tiheästi (jo silloin kun karvat ovat vielä pieniä ja ohuita) tuntuu vain nipistelyä.

        Epilaattorilla ajelu vastaa vahausta tai sokerointia, karvat lähtee juurineen ja parhaimmillaan iho pysyy sileänä viikkoja.


      • vaalea blondi
        Eri laite kirjoitti:

        Koska olet ostanut halvimman laitteen, olet ilmeisesti ostanut ladyshaverin joka toimii samoin kuin esimerkiksi hiustenleikkuukone. Sen käyttö ei todellakaan satu koska se leikkaa karvan poikki ihon pintaa pitkin.

        Epilaattorin toiminta perustuu todellakin karvojen nyppimiseen juurineen. Epilaattoreissa on pyörivä rumpu jossa on kymmeniä pikkuisia pinsettejä jotka rummun pyöriessä tarttuu karvoihin ja nyppää ne irti juurineen. Epilaattorilla ajelu sattuu, mutta kivun tunne vaihtelee eri ihmisillä huomattavasti. Ensimmäisellä ajelukerralla kun karvat ovat paksuja ja tiukasti kiinni, kipu voi olla hyvinkin kovaa jos on herkkä iho. Mutta kun epilointia jatketaan säännöllisesti ja riittävän tiheästi (jo silloin kun karvat ovat vielä pieniä ja ohuita) tuntuu vain nipistelyä.

        Epilaattorilla ajelu vastaa vahausta tai sokerointia, karvat lähtee juurineen ja parhaimmillaan iho pysyy sileänä viikkoja.

        No tuo ladyshaver kuulostaa tutummalta... olempas minä pöllö! :D
        Se on siis eri laite.

        Ihmettelenkin miten joku voi kokea tuskaa mun laitteella... jossain naistenlehdessä oli vain joku vertailu eri ihokarvanpoistokeinoista ja ainoana tuollaisena laitteena mainittiin epilaattori, joten luulin että mullakin on sellainen. Siitä sanottiin että "masokistin keino".Ladyshaverista ei puhuttu mitään. Onkohan niitä edes olemassa enää? Mielelläni poistaisin sillä karvat enkä millään kemikaaleilla ja tulee paljon halvemmaksikin.


      • Eri laite
        vaalea blondi kirjoitti:

        No tuo ladyshaver kuulostaa tutummalta... olempas minä pöllö! :D
        Se on siis eri laite.

        Ihmettelenkin miten joku voi kokea tuskaa mun laitteella... jossain naistenlehdessä oli vain joku vertailu eri ihokarvanpoistokeinoista ja ainoana tuollaisena laitteena mainittiin epilaattori, joten luulin että mullakin on sellainen. Siitä sanottiin että "masokistin keino".Ladyshaverista ei puhuttu mitään. Onkohan niitä edes olemassa enää? Mielelläni poistaisin sillä karvat enkä millään kemikaaleilla ja tulee paljon halvemmaksikin.

        Ladyshavereita myydään edelleen ja joissakin kalliimmissa epilaattorimalleissakin voi vaihtaa epilointipään tilalle sheivauspään.

        Onhan se nopea, helppo ja kivuton karvapoistokeino. mutta jotkut eivät pidä siitä että muutaman päivän kuluttua sänki jo kiusaa ja viikon päästä pitä ajaa uudelleen.

        Epilaattorilla ajeluväli on harvempi ja kasvava karva on ohutta ja huomaamatonta. Säännöllisessä käytössä karvankasvukin voi heikentyä ja jopa loppua. Omalla kohdallani säärien ja käsivarsien karvankasvu on loppunut käytännössä kokonaan, kainalot ajelen noin kuukauden tai parin välein.


      • karvainen lady
        Eri laite kirjoitti:

        Ladyshavereita myydään edelleen ja joissakin kalliimmissa epilaattorimalleissakin voi vaihtaa epilointipään tilalle sheivauspään.

        Onhan se nopea, helppo ja kivuton karvapoistokeino. mutta jotkut eivät pidä siitä että muutaman päivän kuluttua sänki jo kiusaa ja viikon päästä pitä ajaa uudelleen.

        Epilaattorilla ajeluväli on harvempi ja kasvava karva on ohutta ja huomaamatonta. Säännöllisessä käytössä karvankasvukin voi heikentyä ja jopa loppua. Omalla kohdallani säärien ja käsivarsien karvankasvu on loppunut käytännössä kokonaan, kainalot ajelen noin kuukauden tai parin välein.

        Omalla kohdallani ei mene niin että kasvava karva olisi ohutta ja huomaamatonta. Olen käyttänyt epilaattoria nyt reilun puoli vuotta. Aikaa menee yhteensä liki tunti molempiin jalkoihin eikä silti ole kaikki karvat poissa. Olen ajanut hitaasti, moneen suuntaan, nopeasti, lyhyttä sänkeä ja pidempää karvaa. Mikään ei auta. Karva on edelleen yhtä paksua ja yhtä tiheää. Sama juttu on viiksien kanssa, perinnöllinen vaiva jo monessa polvessa. Olen nyppinyt, vahannut, sheivannut ja epiloinut viiksiäni jo yli kolmekymmentä vuotta ja aina ne vaan kasvaa.


    • 2+16

      Kohtalaisessa kännissä ei epilointikaan ole kivulias!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe