Vl-herätysliikkeen opetus keskittyy täysipainoisesti SYNTEIHIN. Vl-saarnoissa mässäillään synneillä. Syntejä esitellään edestä ja takaa, vasemmalta ja oikealta.
Eli sielunvihollinen ja sen teot ovat loistavasti esillä vl-saarnoissa ja vl-opetuksessa.
Pelastuksen ehtona virallinen vl-opetus opettaa: "Kun on synnit anteeksi, niin pelastut".
Missä kohtaa Raamattu opettaa ja painottaa noin? Mitä Raamattu sanoo pelastuksen ehdoksi?
USKO JEESUKSEEN, NIIN SINÄ PELASTUT!!
Joh. 3:16
"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Apt. 16:
"29. Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."
Kuinka usein vl-saarnoissa puhutaan USKOSTA JEESUKSEEN? Kuinka usein vl-saarnoissa puhutaan siitä AINOASTA Raamatun mukaisesta pelastuksen ehdosta = USKOSTA JEESUKSEEN?
Kuinka usein?
Tämä synneillä mässäilevän opetuksen oheen vl-johtomiehet ovat historian saatossa keksineet, että VAIN ME (= vanhoillislestadiolaiset) voimme antaa synnit anteeksi.
Tämähän on ihan loogista - synneistä rummutetaan rummuttamasta päästyä ja sitten opetetaan SUURELLA NÖYRYYDELLÄ: VAIN ME voimme antaa synnit anteeksi.
Tässä ei raamatuita eikä Jumalaa tarvita. Eikä Jumala vl-opetuksen mukaan pystykään antamaan syntejä anteeksi eikä pelastamaan ihmissielua.
Dante: ”Ken tästä käy, saa kaiken toivon heittää”
Mieleeni piirtyy jokaisen rauhanyhdistyksen portin päälle kirjoitus:
”Ken tästä käy, saa kaiken toivon heittää”
Vl-opetus metsässä
55
748
Vastaukset
- Omolla puhtaaksi
aloitettu aivopesu tuottaa uskollisia alamaisia SRK:lle. Jos SRK:n opetus ja Raamatun opetus ovat ristiriidassa keskenään, alamaiset valitsevat ilman muuta SRK:n opetuksen.
- se.
vl-piiri pyörii.
- Herra ohjaa
se. kirjoitti:
vl-piiri pyörii.
ihmisen askelet, kukapa arvaa tiensä suunnan?
- Kuka uskaltaa jättää
Herra ohjaa kirjoitti:
ihmisen askelet, kukapa arvaa tiensä suunnan?
Ja Raamattu! Mutta eipä taida sen kirjan teksti olla kovin rakasta vl:lle?
Vl-oppien raamatullisuuden arviointi on kuulemma kiellettyjä, mikä pitää koko lahkon metsän puolella. Tosin Raamattu jopa käskee tutkimaan ja arvostelemaan kaiken, mutta pelotellut vl:t ovat tietämättömyytensä, väärien käskyjen takia saaneet väärin syyttävän omantunnon ja sen takia ainasen väärän pelon vallassa ja vankilassa.
Lisä painona on vielä kirkon väärät opit ja väärä Jumalanpalvelus sekä lahkohenki, mutta vääräänkin kasvaa ja pitää sitä oikeana sekä tuomita oikean uskon ja sen vapauden harhaoppisena.
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=35
- Tietty.
Jeesuksesta pidä puhua. Silloin SRK jäisi kakkoseksi.
- kristitty t
Vl:äisten yksinkertainen oppi on uskoa synnit anteeksi Jeesuksen sovitustyön perusteella ja uskoa Apostolisen uskontunnustuksen mukaan!
kuulit vl-puhujan opettavan/saarnaavan, että USKO JEESUKSEEN on sielun pelastuksen Alfa ja Omega - A ja O?
Apt. 16
"29. Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."- korkeasti koulutettu
Melperi1 kirjoitti:
kuulit vl-puhujan opettavan/saarnaavan, että USKO JEESUKSEEN on sielun pelastuksen Alfa ja Omega - A ja O?
Apt. 16
31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."""Alfa ja Omega - A ja O?""
Tiesit jopa tuon - toki kysymysmerkki pelastaa itsensä munaamiselta, ellei se olisikaan noin.
=)
seuraava testi; mitä tarkoittaa ö ? - ni kuuluttaa
korkeasti koulutettu kirjoitti:
""Alfa ja Omega - A ja O?""
Tiesit jopa tuon - toki kysymysmerkki pelastaa itsensä munaamiselta, ellei se olisikaan noin.
=)
seuraava testi; mitä tarkoittaa ö ?omaa rehellisyyttään, mutta mistä löytyy todella luotettava mies?
- oikeasti vapaudessa!
ni kuuluttaa kirjoitti:
omaa rehellisyyttään, mutta mistä löytyy todella luotettava mies?
Niin hyvä miettiä, mitä Jumala tarkoittaa, kun hän sanoo, että pelastus on armosta ILMAN TEKOJA!!!!
a.) Tarkoittaako se, että ilman tekoja?
b.) Tarkoittaako se, että tekoja pitää tehdä uskon lisäksi?
Onhan teko, että jos pitäisi kuitenkin :
1.) käydä kokouksissa pelastuakseen
2.) ottaa joka viikko synninpäästö
3.) synnyttää määräämätön määrä lapsia
4.) kuulua vl:iin
5.) olla arvostelmatta kaikkea, vaikka huomaa, että Raamattu opettaa aivan eri tavalla?
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=35 - oikeasti vapaudessa
oikeasti vapaudessa! kirjoitti:
Niin hyvä miettiä, mitä Jumala tarkoittaa, kun hän sanoo, että pelastus on armosta ILMAN TEKOJA!!!!
a.) Tarkoittaako se, että ilman tekoja?
b.) Tarkoittaako se, että tekoja pitää tehdä uskon lisäksi?
Onhan teko, että jos pitäisi kuitenkin :
1.) käydä kokouksissa pelastuakseen
2.) ottaa joka viikko synninpäästö
3.) synnyttää määräämätön määrä lapsia
4.) kuulua vl:iin
5.) olla arvostelmatta kaikkea, vaikka huomaa, että Raamattu opettaa aivan eri tavalla?
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=35Raamatun kohta:
Ef. 2:8-10
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja -9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme."
http://www.youtube.com/watch?v=b-g2MkK_MaU
- Vain synti
Synti erottaa ihmisen Jumalasta.
- 1+1+1=3
Melperi1 kirjoitti:
missä kohden Raamatussa sanotaan:
"Uskokaa syntinne anteeksi.""Se joka ei tiedä mitään, ja tietää ettei tiedä mitään, tietää enemmän kuin se joka ei tiedä mitään, eikä tiedä ettei tiedä mitään."
- 88+88
1+1+1=3 kirjoitti:
"Se joka ei tiedä mitään, ja tietää ettei tiedä mitään, tietää enemmän kuin se joka ei tiedä mitään, eikä tiedä ettei tiedä mitään."
tietää ja tarpeeksi, koska tietää tärkeimmän asian: Miten ihminen pelastuu Raamatun mukaan.
Mutta kysymys kuuluu: Tiedätkö sinä? - 1+1+1=3
88+88 kirjoitti:
tietää ja tarpeeksi, koska tietää tärkeimmän asian: Miten ihminen pelastuu Raamatun mukaan.
Mutta kysymys kuuluu: Tiedätkö sinä?minä vaan uskon
- 88+88
1+1+1=3 kirjoitti:
minä vaan uskon
on hyvä! USKO JEESUKSEEN, NIIN SINÄ PELASTUT!
- 1+1+1=3
88+88 kirjoitti:
on hyvä! USKO JEESUKSEEN, NIIN SINÄ PELASTUT!
ollaan samaa mieltä.
- 88+88
1+1+1=3 kirjoitti:
ollaan samaa mieltä.
olemme monessa asiassa samaa mieltä. Kaikkea hyvää Sinulle!
- Kaksi eri asiaa
1+1+1=3 kirjoitti:
minä vaan uskon
Jeesukseen vai vl-valheoppeihin?
1+1+1=3 kirjoitti:
"Se joka ei tiedä mitään, ja tietää ettei tiedä mitään, tietää enemmän kuin se joka ei tiedä mitään, eikä tiedä ettei tiedä mitään."
tie Jumalan luokse on Jeesus Kristus. USKO JEESUKSEEN antaa synnit anteeksi ja tuottaa sielun pelastuksen. Tätä Raamatun punaista lankaan ei julisteta lainkaan vl-rauhanyhdistyksillä.
Miksi ei?
Joh. 14:6
"6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."- Pieni polku...
Melperi1 kirjoitti:
tie Jumalan luokse on Jeesus Kristus. USKO JEESUKSEEN antaa synnit anteeksi ja tuottaa sielun pelastuksen. Tätä Raamatun punaista lankaan ei julisteta lainkaan vl-rauhanyhdistyksillä.
Miksi ei?
"6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."kulkee SRK:lle kuuliaisuuden kautta. Minne se tie johtaa?
- Leksa-Veksa
Melperi1 kirjoitti:
Miksi ei?
"6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."Sinun määritelmäsi on kyllä ihan passeli ja aivan raamatun mukainenen. Noinkin voi toimia ja uskoa. Mutta uskon myös vanh.lestadiolaisen näkemykseeen päästä syntikuormastaan.
Mutta eikö se ole näin, että vaikka Jeesus sovitti etukäteen kaikkien synnit,. niin niistä alkaa vapautumaan vasta sen jälkeen, kun on tehnyt parannuksen joko sinun tavallasi tai vanh.lestad. menetelmällä.
Kummatkin menetelmät ovat ihan yhtä uskottavia.
Syntiveloista alkaa vapautua sillä hetkellä kun on tullut uskoon, tehnyt parannuksen tai käynyt kasteella.
Samaan lopputulokseenhan tässä kuitenkin päädytään, metodit ovat vain vähän erilaisia.
Mutta miten saada ihmiset uskomaan omalle kohdalleen parannuksen armo tai sinun tapauksessasi saada heidät ottamaan Jeesus henkilökohtaisena vapahtajanaan.
Tästä monet lähhetystyöntekijät ja saarnaajat kantavat huolta, miten puhua niin viisaasti, että sanoma menisi perille. Olishan se upeaa, kun edes tällä palstalla kirjoittavaiset ottaisivat Herran Jeesuksen sydämeensä asumaan. Raamattu kyllä puhuu yhdestä tiestä, joka vie perille, mutta kukapa tässä voi rinta rottingilla ylvästellä, että meidän tie, ei teidän. - 88+88
Leksa-Veksa kirjoitti:
Sinun määritelmäsi on kyllä ihan passeli ja aivan raamatun mukainenen. Noinkin voi toimia ja uskoa. Mutta uskon myös vanh.lestadiolaisen näkemykseeen päästä syntikuormastaan.
Mutta eikö se ole näin, että vaikka Jeesus sovitti etukäteen kaikkien synnit,. niin niistä alkaa vapautumaan vasta sen jälkeen, kun on tehnyt parannuksen joko sinun tavallasi tai vanh.lestad. menetelmällä.
Syntiveloista alkaa vapautua sillä hetkellä kun on tullut uskoon, tehnyt parannuksen tai käynyt kasteella.
Samaan lopputulokseenhan tässä kuitenkin päädytään, metodit ovat vain vähän erilaisia.
Mutta miten saada ihmiset uskomaan omalle kohdalleen parannuksen armo tai sinun tapauksessasi saada heidät ottamaan Jeesus henkilökohtaisena vapahtajanaan.
Tästä monet lähhetystyöntekijät ja saarnaajat kantavat huolta, miten puhua niin viisaasti, että sanoma menisi perille. Olishan se upeaa, kun edes tällä palstalla kirjoittavaiset ottaisivat Herran Jeesuksen sydämeensä asumaan. Raamattu kyllä puhuu yhdestä tiestä, joka vie perille, mutta kukapa tässä voi rinta rottingilla ylvästellä, että meidän tie, ei teidän.Kirjoitit: "Samaan lopputulokseenhan tässä kuitenkin päädytään, metodit ovat vain vähän erilaisia."
Kunpa kaikki vl:ät olisivat samaa mieltä. Leksa-Veksa kirjoitti:
Sinun määritelmäsi on kyllä ihan passeli ja aivan raamatun mukainenen. Noinkin voi toimia ja uskoa. Mutta uskon myös vanh.lestadiolaisen näkemykseeen päästä syntikuormastaan.
Tästä monet lähhetystyöntekijät ja saarnaajat kantavat huolta, miten puhua niin viisaasti, että sanoma menisi perille. Olishan se upeaa, kun edes tällä palstalla kirjoittavaiset ottaisivat Herran Jeesuksen sydämeensä asumaan. Raamattu kyllä puhuu yhdestä tiestä, joka vie perille, mutta kukapa tässä voi rinta rottingilla ylvästellä, että meidän tie, ei teidän."Raamattu kyllä puhuu yhdestä tiestä, joka vie perille, mutta kukapa tässä voi rinta rottingilla ylvästellä, että meidän tie, ei teidän."
Sinun edustamasi herätysliikkeen virallinen oppi = VAIN MEIDÄN tie vie perille.
Näin opettavat rinta rottingilla SRK:n jehut, vl-pomomiehet ja vl-saarnamiehet.
Raamatun oppi = Vain Kristus-tie vie perille.Leksa-Veksa kirjoitti:
Tästä monet lähhetystyöntekijät ja saarnaajat kantavat huolta, miten puhua niin viisaasti, että sanoma menisi perille. Olishan se upeaa, kun edes tällä palstalla kirjoittavaiset ottaisivat Herran Jeesuksen sydämeensä asumaan. Raamattu kyllä puhuu yhdestä tiestä, joka vie perille, mutta kukapa tässä voi rinta rottingilla ylvästellä, että meidän tie, ei teidän.Sinun määritelmäsi on kyllä ihan passeli ja aivan raamatun mukainenen. Noinkin voi toimia ja uskoa. Mutta uskon myös vanh.lestadiolaisen näkemykseeen päästä syntikuormastaan.
Mutta eikö se ole näin, että vaikka Jeesus sovitti etukäteen kaikkien synnit,. ** Mutta Lexa, missä kohti Uudessa Testamentissa on Jeesus paljastavana kertonut, - synnit on sovitettu. Tähdennän, Jeesus on itse sen sanonut.
Toisaalta, vaikka kuinka on synnit sovitettu, pelastaako se mielestäsi?
Jeesushan itse kertoo asian näin. - Joh. 19:30
Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on TÄYTETTY." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Jeesus täytti lain, joka on sovitus ihmisen ja Jumalan välillä.
Lain täyttäminen kertoo siitä, että laki ei ole voimassa uudestisyntyneellä ihmisellä! Hän ei ole synnistä velkaa Jumalalle.
Taas VL, joka hokee – synnit on anteeksi annettu, ELÄÄ LAIN ALLA, ei Kristuksen ruumissa, joka on poispesty koko jutusta, synnistä. Sehän on täytetty jo 2000 v sitten.
VL oppi on sama kun muslimeilla, aina pitää olla joka synnistä ERILLINEN UHRILAHJA. Mutta meillä Pyhillä, se on ITSE KRISTUS, JOKA ON TÄYTTÄNYT KOKO LAIN. Meidän ei tarvitse hokea kun heikkopäinen – synnit on anteeksi nyt,,, suksen veressä. Meillä on SOVITETTU KOKO LAKI.
VL: joka hokee, - synnit on anteeksi, on syypää muuhun lakiin, eikä näin ollen pelastu.
Kummatkin menetelmät ovat ihan yhtä uskottavia.** Ei ole, toinen vapauttaa LAISTA, TOINEN EI, eli VL, joka anoo vain lain OSAA, ELI SYNTIÄ ANTEEKSI.
Ajattele, tämä saa aikaan sen saatanallisuuden, että JOKU VOI VIELÄ KUVITELLA TOISEN SYNNIN PIDÄTTÄMISTÄ?? Voiko saatanallisempaa enää kuvitellakaan. Heille Jeesus on variksenpelätin ristillä.
Syntiveloista alkaa vapautua sillä hetkellä kun on tullut uskoon, tehnyt parannuksen tai käynyt kasteella.** Kasteella ei vapaudu pelkästä syntivelasta, VAAN KOKO LAISTA. Se pitää sisällään 12 käskyä ja n 520 Mizvaa Raamatusta, ja lestadiolaisille omat listat päälle.
Samaan lopputulokseenhan tässä kuitenkin päädytään, metodit ovat vain vähän erilaisia. ** Ei päästä, toinen vei kadotukseen, toinen pelastaa.
Ajattelepa, jo sinun poikasi joutuu tulvan viemäksi, ja syynit vilkuteltiin anteeksi viime sunnuntaina. Kuka sinne jäiden sekaan ui Hänelle ne nyt saarnaamaan, joten helvettiin menee, mutta jos on ottanut Jeesuksen vastaan, ei tarvita VL saarnaajia.
Mutta miten saada ihmiset uskomaan omalle kohdalleen parannuksen armo tai sinun tapauksessasi saada heidät ottamaan Jeesus henkilökohtaisena vapahtajanaan. ** Kerro tuosta parannuksen armosta tarkemmin, milenkiintosita ja uutta, näin Raamatun harrastetutkijalle??
Tästä monet lähhetystyöntekijät ja saarnaajat kantavat huolta, miten puhua niin viisaasti, että sanoma menisi perille. Olishan se upeaa, kun edes tällä palstalla kirjoittavaiset ottaisivat Herran Jeesuksen sydämeensä asumaan. Raamattu kyllä puhuu yhdestä tiestä, joka vie perille, mutta kukapa tässä voi rinta rottingilla ylvästellä, että meidän tie, ei teidän. ** Kyllä voi – MINÄ ( Jeesus ) OLEN TIE.
Kes.- Leksa-Veksa
Kesitas kirjoitti:
Mutta eikö se ole näin, että vaikka Jeesus sovitti etukäteen kaikkien synnit,. ** Mutta Lexa, missä kohti Uudessa Testamentissa on Jeesus paljastavana kertonut, - synnit on sovitettu. Tähdennän, Jeesus on itse sen sanonut.
Toisaalta, vaikka kuinka on synnit sovitettu, pelastaako se mielestäsi?
Jeesushan itse kertoo asian näin. - Joh. 19:30
Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on TÄYTETTY." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Jeesus täytti lain, joka on sovitus ihmisen ja Jumalan välillä.
Lain täyttäminen kertoo siitä, että laki ei ole voimassa uudestisyntyneellä ihmisellä! Hän ei ole synnistä velkaa Jumalalle.
Taas VL, joka hokee – synnit on anteeksi annettu, ELÄÄ LAIN ALLA, ei Kristuksen ruumissa, joka on poispesty koko jutusta, synnistä. Sehän on täytetty jo 2000 v sitten.
VL oppi on sama kun muslimeilla, aina pitää olla joka synnistä ERILLINEN UHRILAHJA. Mutta meillä Pyhillä, se on ITSE KRISTUS, JOKA ON TÄYTTÄNYT KOKO LAIN. Meidän ei tarvitse hokea kun heikkopäinen – synnit on anteeksi nyt,,, suksen veressä. Meillä on SOVITETTU KOKO LAKI.
VL: joka hokee, - synnit on anteeksi, on syypää muuhun lakiin, eikä näin ollen pelastu.
Kummatkin menetelmät ovat ihan yhtä uskottavia.** Ei ole, toinen vapauttaa LAISTA, TOINEN EI, eli VL, joka anoo vain lain OSAA, ELI SYNTIÄ ANTEEKSI.
Ajattele, tämä saa aikaan sen saatanallisuuden, että JOKU VOI VIELÄ KUVITELLA TOISEN SYNNIN PIDÄTTÄMISTÄ?? Voiko saatanallisempaa enää kuvitellakaan. Heille Jeesus on variksenpelätin ristillä.
Syntiveloista alkaa vapautua sillä hetkellä kun on tullut uskoon, tehnyt parannuksen tai käynyt kasteella.** Kasteella ei vapaudu pelkästä syntivelasta, VAAN KOKO LAISTA. Se pitää sisällään 12 käskyä ja n 520 Mizvaa Raamatusta, ja lestadiolaisille omat listat päälle.
Samaan lopputulokseenhan tässä kuitenkin päädytään, metodit ovat vain vähän erilaisia. ** Ei päästä, toinen vei kadotukseen, toinen pelastaa.
Ajattelepa, jo sinun poikasi joutuu tulvan viemäksi, ja syynit vilkuteltiin anteeksi viime sunnuntaina. Kuka sinne jäiden sekaan ui Hänelle ne nyt saarnaamaan, joten helvettiin menee, mutta jos on ottanut Jeesuksen vastaan, ei tarvita VL saarnaajia.
Mutta miten saada ihmiset uskomaan omalle kohdalleen parannuksen armo tai sinun tapauksessasi saada heidät ottamaan Jeesus henkilökohtaisena vapahtajanaan. ** Kerro tuosta parannuksen armosta tarkemmin, milenkiintosita ja uutta, näin Raamatun harrastetutkijalle??
Tästä monet lähhetystyöntekijät ja saarnaajat kantavat huolta, miten puhua niin viisaasti, että sanoma menisi perille. Olishan se upeaa, kun edes tällä palstalla kirjoittavaiset ottaisivat Herran Jeesuksen sydämeensä asumaan. Raamattu kyllä puhuu yhdestä tiestä, joka vie perille, mutta kukapa tässä voi rinta rottingilla ylvästellä, että meidän tie, ei teidän. ** Kyllä voi – MINÄ ( Jeesus ) OLEN TIE.
Kes.Parannuksen armo on outo minullekkin. En ole päässyt jyvälle vanh.lestadiolais. uskosta ja siksi täällä kirjoittelen. Harmittelen vain sitä, kun toiset lestadiolaiset eivät ota kantaa.
Moni ottaa hatkat täältä, kun väsähtää väittelyssä jo alkumetreille.
Koska suorapuheisuutta ei seuroissa voi harrastaa, se on pakko tehdä jossain muualla.
Mutta kun vertaa Sinun ja Melperin pelastusoppia, niin onhan niissä eroa. Miksi ette keskustele koskaan kahdestaan?
Minusta lestadiolainen pelastusoppi on yksi muiden joukossa.
Laulussa sanotaan: - Liekkejä jo on monta, valo on yksi, Hän on Jeesus Kristus... hän johdattaa meitä.
- Oksia on monta, runko on yksi, Hän on Jeesus Kristus,.. hän johdattaa meitä...!
Pakko uskoa, että on "monta tietä taivaaseen!"
Menee nyt liian vaikeaksi tämä esittämäsi teologia, en jaksa ottaa kantaa.
Sinulla ja Melperillä on yksi paha puoli. Käytätte liian karkeaa kieltä ja tuomitsette herkästi lestadiolaisen herätysliikkeen alimpaan helvettiin. Muistakaa tämäkin raamatun sana: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi"!
Tämä syntein sovitus ei olekkaan helppo ymmärtää, olemme sen täällä tulleet näkemään.
Minun puolestani en voi jatkaa enää syvemmälle. Saisi tulla SRK.n puolesta korkeasti koulutettu teologi valaisemaan asioita. Tokihan voisin copy-pastata tänne pitkät litaniat valmista tekstiä, mutta kun se ei ole oikein mielekästä. Omin sanoin kerrottu on aina vakuuttavampaa.
Mikä sitten on seurakuntayhteyden merkitys, jos voin hoitaa asiani suoraan yläkerran Isännän kanssa, kun kerta seurakunta ei voi tehdä mitään pelastukseni hyväksi.
Melperi tuli yksikseen uskoon, ei tarvinnut siihen seurakuntaa. Tarvitsi kyllä seurakunnan puolesta kastajan, ei sentään voinut mennä yksikseen veteen itseään kastamaan Leksa-Veksa kirjoitti:
Parannuksen armo on outo minullekkin. En ole päässyt jyvälle vanh.lestadiolais. uskosta ja siksi täällä kirjoittelen. Harmittelen vain sitä, kun toiset lestadiolaiset eivät ota kantaa.
Koska suorapuheisuutta ei seuroissa voi harrastaa, se on pakko tehdä jossain muualla.
Mutta kun vertaa Sinun ja Melperin pelastusoppia, niin onhan niissä eroa. Miksi ette keskustele koskaan kahdestaan?
Laulussa sanotaan: - Liekkejä jo on monta, valo on yksi, Hän on Jeesus Kristus... hän johdattaa meitä.
- Oksia on monta, runko on yksi, Hän on Jeesus Kristus,.. hän johdattaa meitä...!
Sinulla ja Melperillä on yksi paha puoli. Käytätte liian karkeaa kieltä ja tuomitsette herkästi lestadiolaisen herätysliikkeen alimpaan helvettiin. Muistakaa tämäkin raamatun sana: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi"!
Tämä syntein sovitus ei olekkaan helppo ymmärtää, olemme sen täällä tulleet näkemään.
Minun puolestani en voi jatkaa enää syvemmälle. Saisi tulla SRK.n puolesta korkeasti koulutettu teologi valaisemaan asioita. Tokihan voisin copy-pastata tänne pitkät litaniat valmista tekstiä, mutta kun se ei ole oikein mielekästä. Omin sanoin kerrottu on aina vakuuttavampaa.
Mikä sitten on seurakuntayhteyden merkitys, jos voin hoitaa asiani suoraan yläkerran Isännän kanssa, kun kerta seurakunta ei voi tehdä mitään pelastukseni hyväksi.
Melperi tuli yksikseen uskoon, ei tarvinnut siihen seurakuntaa. Tarvitsi kyllä seurakunnan puolesta kastajan, ei sentään voinut mennä yksikseen veteen itseään kastamaan"Eväät alkaa olla vähissä"
Vl-eväät syötiin loppuun silloin, kun SRK ja vl-puhujat käänsivät selkänsä Jumalalle ja kumarsivat uudelle isännälleen saatanalle sekä alkoivat opettaa "VAIN ME" -oppia ja muita Raamatun vastaisia VALHEOPPEJA.
"Harmittelen vain sitä, kun toiset lestadiolaiset eivät ota kantaa."
Vl-VALHEILLA on vaikea taistella Jumalan sanan totuuksia vastaan.
"Käytätte liian karkeaa kieltä ja tuomitsette herkästi lestadiolaisen herätysliikkeen alimpaan helvettiin. Muistakaa tämäkin raamatun sana: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi"!"
Raamatun sana ei kiellä arvostelemasta ittestään perkeleestä nousevia VALHEOPPEJA. Sellaisia ovat keskeiset vl-opit.
"Saisi tulla SRK.n puolesta korkeasti koulutettu teologi valaisemaan asioita."
Vaikka olisi Harvardissa tai Oxfordissa oppinsa saanut vl-teologi, niin turhaa on ÄIJÄPOLON pyristely, mikä hän opettaa vl-valheoppeja. YKSIKÄÄN vl ei pysty kumoamaan Raamatun totuuksia nykyisillä Vl-VALHEOPEILLA.
Ei yksikään!!
"Mikä sitten on seurakuntayhteyden merkitys, jos voin hoitaa asiani suoraan yläkerran Isännän kanssa, kun kerta seurakunta ei voi tehdä mitään pelastukseni hyväksi."
Seurakunnassa koetaan uskovien yhteyttä, saadaan Jumalan sanan opetusta, vahvistutaan yhteisestä uskosta. Jne.
Mutta...
Seurakuntaa ei tarvita siinä, kun ihminen uudestisyntyy elävään uskoon. Tarvitaan vain USKO KRISTUKSEEN. Raamattu ei tunne 2 pakollisen välimiehen oppia, jota vl-herätysliike opettaa.
Hepr. 10:25
"25. älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän."
"Melperi tuli yksikseen uskoon, ei tarvinnut siihen seurakuntaa."
Juuri näin.Leksa-Veksa kirjoitti:
Parannuksen armo on outo minullekkin. En ole päässyt jyvälle vanh.lestadiolais. uskosta ja siksi täällä kirjoittelen. Harmittelen vain sitä, kun toiset lestadiolaiset eivät ota kantaa.
Melperi tuli yksikseen uskoon, ei tarvinnut siihen seurakuntaa. Tarvitsi kyllä seurakunnan puolesta kastajan, ei sentään voinut mennä yksikseen veteen itseään kastamaanHepr. 4:12
"12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;"
Terävä Jumalan sana puhkaisee myös vl-MÄTÄPAISEEN. Se tunkee lävitse ja paljastaa sen kaiken VALHESAASTAN, jota SRK:n ja vl-saarnamiesten toimesta vl-kansalle opetetaan.
MÄRKIVÄ MÄTÄ vain roiskuu ja kyseiset valheopettajat ohjataan Jumalan toimesta sinne, minne he kuuluvatkin.
Jer. 23:29
"29. Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?"
Tämän tulen alta ja tämän vasaran alta ei selviä YKSIKÄÄN VL-VALHEOPETTAJA. Ei yksikään!
Jumalan tulen ja Jumalan vasaran kohtaaminen tapahtuu joko täällä ajassa tai ikuisuudessa.
Jumala on armon ja rakkauden Jumala. Mutta Jumala on myöskin TULEN JA TUOMION Jumala. Hänen iäti kestävää sanaansa vastaan taistelevat SRK:n pamput ja vl-saarnamiehet tulevat tämän eräänä päivänä tuntemaan!- Leksa-Veksa
Melperi1 kirjoitti:
Hepr. 4:12
"12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;"
Terävä Jumalan sana puhkaisee myös vl-MÄTÄPAISEEN. Se tunkee lävitse ja paljastaa sen kaiken VALHESAASTAN, jota SRK:n ja vl-saarnamiesten toimesta vl-kansalle opetetaan.
MÄRKIVÄ MÄTÄ vain roiskuu ja kyseiset valheopettajat ohjataan Jumalan toimesta sinne, minne he kuuluvatkin.
Jer. 23:29
"29. Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?"
Tämän tulen alta ja tämän vasaran alta ei selviä YKSIKÄÄN VL-VALHEOPETTAJA. Ei yksikään!
Jumalan tulen ja Jumalan vasaran kohtaaminen tapahtuu joko täällä ajassa tai ikuisuudessa.
Jumala on armon ja rakkauden Jumala. Mutta Jumala on myöskin TULEN JA TUOMION Jumala. Hänen iäti kestävää sanaansa vastaan taistelevat SRK:n pamput ja vl-saarnamiehet tulevat tämän eräänä päivänä tuntemaan!> 12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;" <
Tätä raamatunpaikkaa kuulee hyvin usein meidän seuroissa luettavan ja sitä selitettävän.
Se selitetään sillä tavalla, että kun ihminen tulee aralle tunnolle, se on merkki siitä, että miekka on päässyt tunkeutumaan kovan epäuskon kilven lävitse ja sydän on valmis avautumaan parannuksen armolle. Sinä selität aivan toisin, mutta meitähän on moneen junaa ja jää vielä asemallekkin.
Sinun olisi pitänyt alkaa runoilijaksi Elias Lönrotin tapaan, sillä niin kukoistavaa on sinun vl-valheopeista koottu runosuoni.
- Hyvä idea
¤¤¤Mieleeni piirtyy jokaisen rauhanyhdistyksen portin päälle kirjoitus:
”Ken tästä käy, saa kaiken toivon heittä䔤¤¤
olisi ihan oikeasti hyvä ja totuudellinen teksti ry:n portin yläpuolelle.- meitsi.
sitä ole vitsit vähissä sen jälkeen, kun astuu vl-portista sisälle.
- H3PO4
sinä se RUIKKUPURON UUNO
- 88+88
kirjoittaa: "Hyvän Paimenen ääni kaikuu Jumalan valtakunnan saarnassa vielä jokaiselle, sillä kuuluuhan siellä Jeesuksen kehotus: ”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni” (Matt. 28:19.
Nyt ei puutu muuta kuin lähdetään Jeesuksen kehoituksen mukaan viemään sanomaa Kristuksesta kaduille ja aitovierille ja kaikkialle maailmaan. Jätetään vähäksi aikaa ne temppelinlaajennukset ja muut rakentamiset vähän vähemmälle. - 19.34
88+88 kirjoitti:
kirjoittaa: "Hyvän Paimenen ääni kaikuu Jumalan valtakunnan saarnassa vielä jokaiselle, sillä kuuluuhan siellä Jeesuksen kehotus: ”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni” (Matt. 28:19.
Nyt ei puutu muuta kuin lähdetään Jeesuksen kehoituksen mukaan viemään sanomaa Kristuksesta kaduille ja aitovierille ja kaikkialle maailmaan. Jätetään vähäksi aikaa ne temppelinlaajennukset ja muut rakentamiset vähän vähemmälle.pitää huolta siitä, että vl-harhaopit eivät leviä kaduille eikä ulkomaille.
- mielestä ope-
tus on metsässä, joko kokonaan tai osittain.
- Jumalan lasten
mielestä JUmalan valtakunnassa vallitsee rauha ja vapaus.
- miten ollut
kuulevinani, että synneillä mässäilemisen sijasta saarnataan synninpäästöä.
- mansikkilehmä
on Kristuksen sovitustyö!
- Joh. 3:16
mansikkilehmä kirjoitti:
on Kristuksen sovitustyö!
on se synninpäästö, joka Raamattu ja oikeat Jumalan sanan julistajat saarnaavat.
- 1nkertainen
Joh. 3:16 kirjoitti:
on se synninpäästö, joka Raamattu ja oikeat Jumalan sanan julistajat saarnaavat.
Joka uskoo, se pelastuu.
- havainnut, että
synneillä mässäiltäisiin. Päinvastoin kehotetaan panemaan synti pois.
- keksitään
Saarnamies saarnasi asioista, jotka on hyvin "epäolennaisia"
- meikkaamisesta
- korvakoruista
- rytmimusiikin kuuntelemisesta
- ehkäisystä
- urheilun synnillisyydestä
Kaikki täysin keksittyjä, pois Raamatun sanomasta.
Minkälainen on asenne kuulijalla?
Ja sitten vaan lopuksi, että uskokaa synnit anteeksi. - Näin se vaan on
..on alkuseurakunnasta muotoutunut, on se ollut kiinnostunut syntien anteeksi saamisesta. Jeesus sanoo: "olkaa täydelliset niin kuin Taivaallinen Isä on täydellinen". Se, mikä tästä erottaa on syntiä, esim. mies ja nainen erikseen on sitä. Kristus-ihminen pitäisi olla.
Jeesuksen "puhaltaesaan" Pyhän Hengen opetuslapset tulivat Kristuksen vaikutuksen alaiseksi. Tällainnen Mestari-sielu vetää puoleensa syntiseksi ja epäeheäski itsenä tuntevaa. Niin kuin Kristus olisi sanonut hänelle: "sinun syntisi ovat anteeksi annetut" sellaiselle epätaydelliselle, siis syntiselle vaikuttaen häneen puhdistavasti, nostavasti ja rauhoittavasti.
Vain Jeesus Kristuksen kaltainen voi antaa syntejä anteeksi. Kristus on sama kuin "Isä Taivaassa". Paavalin mukaan kaikki tulemme kerran "eläväksi Kristuksessa", jolloin olemme täydellisiä. siis yhtyneet takaisin isään.
Vl ei yleisesti ole Kristuksessa tullut eläväksi, sillä hehän katsovat naista tai vaimoa himoiten ja menevät naimisiinkin. Harvinaista on valittunaolo kunakin aikakautena. - riittää noita
juttuja. Mutta lipa opetus metsässä tai ei, Jumalan valtakunta on ja pysyy. Mitä siihen sanot?
- ukko 45
niin pysyy myös todellisten uskovaisten valtakunta.
- ..........
.................
- 16+11
¤¤¤Dante: ”Ken tästä käy, saa kaiken toivon heittää”
Mieleeni piirtyy jokaisen rauhanyhdistyksen portin päälle kirjoitus:
hyvä rinnastus. - Onko se Sinusta
paha asia, jos opetus on metsässä? Silloin ainakin ollaan keskellä puhdasta luontoa.
- vyisä vastaus
taltuttaa kiukun, loukkaava sana nostaa vihan.
Viisaiden sanat ovat tiedon mauste, tyhmän suu syytää tyhmyyksiä.
Herran katse yltää kaikkialle, sen alla ovat sekä hyvät että pahat.
Lohduttava puhe antaa elämänrohkeutta, petollinen sana murtaa mielen.
Tyhmä väheksyy isänsä opetusta, viisas se, joka nuhteita kuulee. - kani, ellet
taivu kuriin, silloin eksyt tiedon tieltä.
- 18+20
Kuri ja tieto ei ole toisistaan riippuvaisia. Tiedoton ohjaa poikaansa kurilla. Auktoriteetti on heikkouden merkki.
- lytä, poikani,
harkinta ja maltti, älä päästä niitä silmistäsi,
sillä ne ovat sinun elämäsi tae, ne ovat kaulaasi kiertävä koru.
Näin kuljet tietäsi turvallisesti, et jalkaasi loukkaa,
ja maata mentyäsi nukut rauhallisesti, et mitään pelkää.
Älä säikähdä vaaraa, joka äkisti kohtaa, tuhon myrskyä, joka yllättää jumalattomat,
sillä Herra on sinun tukesi ja turvasi, hän varjelee jalkasi ansoilta. - 13+4
¤¤¤Mieleeni piirtyy jokaisen rauhanyhdistyksen portin päälle kirjoitus:
Hyvin sopii ry:n portin päälle. - .....
Missä kohtaa Raamattu opettaa ja painottaa noin?
Ei missään kohtaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 60894
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111833Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla253751- 55722
- 50638
- 57570
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k91550Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai45546- 22546
- 76533