Hienoa että jotkut ovat huomanneet

yleisivistymätönyht

että Rock vaatteet mitä nyt ovat iso IN muoti ( niittejä, paskasia revittyjä farkkuja nahkaa) sopivat vain rokkareille. NÄytätte nii hassuilt ku kävelette nokkaa ylöpäin omg mä on rock. LOPETTAKAA se on jotain mitä mä en voi sietää eikä muutkaa rokkareita.


Tai sitten monet luulee että HM on keksinyt niitit. 70 luvusta lähtien punkkareilla ja hevareilla on ollut niittejä ja te ootte vihannu niitä. Nyt te "rakastatte ne". Onko teillä mitään aavistusta kuinka tyhmiltä te näytätte ku pistätte päälle niittejä ihan ku olisi pakko pullaa? jättäkää tätä 80s luvun rock tyyliä meille rokkarille, meillä on se asenne mihin sopii.


KOittakaa pukeutua semmosiin tyylikkäisiin vaatteisiin jotka sopivat teille. Ihmellistä ku jopa keskiikäiset naiset kulkevat siellä stadissa niitti laukkujen kanssa, ja katsovat meitä glämäreitä huonosti.

19

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • belleblue

      nähdä ku rokkari miehet ostavat nahka leggarit ja prätkärotsin Gina Tricotista. Taitaa tosiaan olla niin että rokkari ukot ovat olleet eniten innokkaita ostamaaan :,D

    • Hupaisaa X)

      Jaha, taas kuohahti teiniahdistus yli pääkopan laitojen!

      • ja taas..

        Ja taas vaihteeksi täällä riehutaan tästä samasta aiheesta...Eiköhän jokaisella ole oikeus pukeutua juuri niin kuin haluaa. Ei eri tyylejä kukaan voi omia eikä määräillä miten kenenkin on "sopivaa" pukeutua. Get over it.


      • kyseell
        ja taas.. kirjoitti:

        Ja taas vaihteeksi täällä riehutaan tästä samasta aiheesta...Eiköhän jokaisella ole oikeus pukeutua juuri niin kuin haluaa. Ei eri tyylejä kukaan voi omia eikä määräillä miten kenenkin on "sopivaa" pukeutua. Get over it.

        mulle vain sitä että miksi ihmeessä monet pukeutuu rokki tyyliin vaikka sitä ollaan aina vihattu? Miksi ku se tuli muotiin halutte olla sen näköisiä?

        Mitä muoti tekee teille? en ymmärrä. Esimerkkiksi yks mun luokkalainen haukkui minua silloin aikoja sitten että olen ihan pelle ku mulla on prätkä rotsi ja niittejä.

        Tänä vuonna se ite tuli kouluun prätkä rotsin kanssa, mutta se pelkää mua ni ei halunnut enään pistää päälle. Muuten vaa kuulemma lissut tekee mitä tahansa saadaksen rokki kaverin jotka kertovat niille minkalaista asennetta meillä on.

        Kuin feikki pitää olla? ku pitää mennä oikein anella pliis tee musta rokkari.


        Jos tästä puhuttais nyt ihan järkevästi. Teen pientä tutkimusta ni olisi tosiaan kiva tietää että miksi pukeututte rock tyyliseksi vaikka ette siedä sitä.


      • dgjtb
        kyseell kirjoitti:

        mulle vain sitä että miksi ihmeessä monet pukeutuu rokki tyyliin vaikka sitä ollaan aina vihattu? Miksi ku se tuli muotiin halutte olla sen näköisiä?

        Mitä muoti tekee teille? en ymmärrä. Esimerkkiksi yks mun luokkalainen haukkui minua silloin aikoja sitten että olen ihan pelle ku mulla on prätkä rotsi ja niittejä.

        Tänä vuonna se ite tuli kouluun prätkä rotsin kanssa, mutta se pelkää mua ni ei halunnut enään pistää päälle. Muuten vaa kuulemma lissut tekee mitä tahansa saadaksen rokki kaverin jotka kertovat niille minkalaista asennetta meillä on.

        Kuin feikki pitää olla? ku pitää mennä oikein anella pliis tee musta rokkari.


        Jos tästä puhuttais nyt ihan järkevästi. Teen pientä tutkimusta ni olisi tosiaan kiva tietää että miksi pukeututte rock tyyliseksi vaikka ette siedä sitä.

        en ole teini joka angstaa, enkä halu saarnata olen vaa niin utelias tietää. Olen kihloissa oleva 21v nainen. Mua vaa harmittaa nähdä ku ihmiset ovat niin lampaita. Olen onnellinen että uskallan olla omaa itteni ja pitää kiinni omista mielipiteistä.

        Se ei vaa ole kivannäköistä nähdä ku jotkut yrittävät olla niiin rock ja 50s. Vaikka eivät edes tiiä mitään siitä.

        Jos esim haluu olla jonkun tyylinen, ni eikö se olisi kivaa perehtyä myös siihen? mistä se tulee ja ketkä sitä on käyttänyt? ei nyky teini enään tutki asioita. Siksi yleisivistystä puuttuu.


      • sdghggt
        dgjtb kirjoitti:

        en ole teini joka angstaa, enkä halu saarnata olen vaa niin utelias tietää. Olen kihloissa oleva 21v nainen. Mua vaa harmittaa nähdä ku ihmiset ovat niin lampaita. Olen onnellinen että uskallan olla omaa itteni ja pitää kiinni omista mielipiteistä.

        Se ei vaa ole kivannäköistä nähdä ku jotkut yrittävät olla niiin rock ja 50s. Vaikka eivät edes tiiä mitään siitä.

        Jos esim haluu olla jonkun tyylinen, ni eikö se olisi kivaa perehtyä myös siihen? mistä se tulee ja ketkä sitä on käyttänyt? ei nyky teini enään tutki asioita. Siksi yleisivistystä puuttuu.

        haastatellut muusikkoja ja ihmisiä , ja etsinyt netistä. Ni tässähän on monta monta monta kymmeniä ihmisiä jotka ovat ärsyntyneitä tästä asiasta. Ei se siitä että haluisi olla erilainen tai jtn.

        Mutta jopa 46 v rokki ukko on ihan hämmästynyt, että miten nyt ihmiset haluu olla rokkarin näköisiä ku eivät kuitenkaa tykkää.

        Tästä ei ole kysessä siitä että täytyy olla jotenkin erilainen. Me vaa ihmetellään mitä ihmisiin on mennyt. Mä olin kyllä 110% varma että tää rokki muoti tekisi iso floppi koska se olisi aivan liian raju ja sotkuinen normaaleille ihmisille.

        Se on kyllä niin naurettavaa ku joku normaali/lissu kävelee rokki jengin ohi sil menee paskat housuihin. Se on kyllä huippu juttu, saa kunnon naurut. Ku nää rokki lissut väistää kadut ku rokkari tulee vastaan.


      • Rok rok rok
        sdghggt kirjoitti:

        haastatellut muusikkoja ja ihmisiä , ja etsinyt netistä. Ni tässähän on monta monta monta kymmeniä ihmisiä jotka ovat ärsyntyneitä tästä asiasta. Ei se siitä että haluisi olla erilainen tai jtn.

        Mutta jopa 46 v rokki ukko on ihan hämmästynyt, että miten nyt ihmiset haluu olla rokkarin näköisiä ku eivät kuitenkaa tykkää.

        Tästä ei ole kysessä siitä että täytyy olla jotenkin erilainen. Me vaa ihmetellään mitä ihmisiin on mennyt. Mä olin kyllä 110% varma että tää rokki muoti tekisi iso floppi koska se olisi aivan liian raju ja sotkuinen normaaleille ihmisille.

        Se on kyllä niin naurettavaa ku joku normaali/lissu kävelee rokki jengin ohi sil menee paskat housuihin. Se on kyllä huippu juttu, saa kunnon naurut. Ku nää rokki lissut väistää kadut ku rokkari tulee vastaan.

        Kuulepas nyt, kyllä sinullekin naureskellaan selän takana ja varmaan vähän päin naamaakin, kun niin tohkeissasi olet olevinasi Oikea Rokkari ja pidät muita lampaina. Sinä seuraat yhtä tyyliä - olet siis IHAN samanlainen muotipelle, joksi haukuskelet muita - ja monet muut seuraavat sitten jonkin muun genren ja aikakauden juttuja. Jotkut sitten ottavat sieltä täältä elementtejä, jotka muuten vain miellyttävät silmää.

        Nyt, kun niin aikuisesti teet asiasta ihan tutkimustakin, voit varmaan kertoa, mikä sinusta tekee oikean rokkarin. Ja kuinka paljon harrastuneisuutta pitää osoittaa ennen kuin saa luvan vetää ylleen rivin niittejä?


      • rockistihopparihippi
        Rok rok rok kirjoitti:

        Kuulepas nyt, kyllä sinullekin naureskellaan selän takana ja varmaan vähän päin naamaakin, kun niin tohkeissasi olet olevinasi Oikea Rokkari ja pidät muita lampaina. Sinä seuraat yhtä tyyliä - olet siis IHAN samanlainen muotipelle, joksi haukuskelet muita - ja monet muut seuraavat sitten jonkin muun genren ja aikakauden juttuja. Jotkut sitten ottavat sieltä täältä elementtejä, jotka muuten vain miellyttävät silmää.

        Nyt, kun niin aikuisesti teet asiasta ihan tutkimustakin, voit varmaan kertoa, mikä sinusta tekee oikean rokkarin. Ja kuinka paljon harrastuneisuutta pitää osoittaa ennen kuin saa luvan vetää ylleen rivin niittejä?

        Komppaan täysin edellistä. Naureskelen täällä poloisen alottajan hädälle.. Jotain on pakko olla vinossa jos jokin niinkin merkityksetön asia kuin tuntemattomien vaatetus saa sapen kiehumaan ja paniikin kasvamaan? Jos olet vielä koulussa, niin en yhtää ihmettele jos luokkasi tytöt haluavat kuulua joukkoon ja olla hyväksyttyjä, SE YKSINKERTAISESTI KUULUU TEINI-IKÄÄN. Epävarmuus, ulkopuolisuuden pelko, täysin luonnollista ja inhimillistä käytöstä aikuisuuteen astuvilta lapsosilta. Sinulla on selvästi samaa ongelmaa, ainoastaan käänteisessä järjestyksessä. On niitä, jotka haluavat hinnalla millä hyvänsä kuulua massaan, ja nitä jotka haluavat hinnalla millä hyvänsä erottua massasta. Sinä olet jälkimmäinen. Kumpikin omalla tavallaan hiukan säälittävää mutta minkäs teet.

        Itse olen ostanut nyt mm. muutaman niittivyön ja -laukun koska niitit tuovat kivasti lisää särmää muuten tyttömäiseet tyyliini. Ostin nuo asusteet, koska TYKKÄSIN niistä aidosti. Ja usko pois, hyvin hyvin harva ostaa sellaisia vaatteita, jotka eivät miellytä omaa silmää. Minusta minullakin on oikeus käyttää rock-henkisiä vaatteita, vaikka en ahdakaan itseäni yhteen muottiin ja kiellä itseltäni myös muiden tyylilajien vaatteita/musiikkia.


      • jaahasjaahasjaahas
        rockistihopparihippi kirjoitti:

        Komppaan täysin edellistä. Naureskelen täällä poloisen alottajan hädälle.. Jotain on pakko olla vinossa jos jokin niinkin merkityksetön asia kuin tuntemattomien vaatetus saa sapen kiehumaan ja paniikin kasvamaan? Jos olet vielä koulussa, niin en yhtää ihmettele jos luokkasi tytöt haluavat kuulua joukkoon ja olla hyväksyttyjä, SE YKSINKERTAISESTI KUULUU TEINI-IKÄÄN. Epävarmuus, ulkopuolisuuden pelko, täysin luonnollista ja inhimillistä käytöstä aikuisuuteen astuvilta lapsosilta. Sinulla on selvästi samaa ongelmaa, ainoastaan käänteisessä järjestyksessä. On niitä, jotka haluavat hinnalla millä hyvänsä kuulua massaan, ja nitä jotka haluavat hinnalla millä hyvänsä erottua massasta. Sinä olet jälkimmäinen. Kumpikin omalla tavallaan hiukan säälittävää mutta minkäs teet.

        Itse olen ostanut nyt mm. muutaman niittivyön ja -laukun koska niitit tuovat kivasti lisää särmää muuten tyttömäiseet tyyliini. Ostin nuo asusteet, koska TYKKÄSIN niistä aidosti. Ja usko pois, hyvin hyvin harva ostaa sellaisia vaatteita, jotka eivät miellytä omaa silmää. Minusta minullakin on oikeus käyttää rock-henkisiä vaatteita, vaikka en ahdakaan itseäni yhteen muottiin ja kiellä itseltäni myös muiden tyylilajien vaatteita/musiikkia.

        Olen täysin samaa mieltä edellisten kanssa. Hieman epäilen kirjoitusta provoksi. Onkohan tekstissä ainuttakaan oikein kirjoitettua lausetta? Ja kirjoittajan ajatukset ovat kieltämättä äärettömän lapsellisia. Ihmettelen suuresti näitä ihmisiä, jotka osaavat lukea muiden ajatukset ja tietävät ohikulkijoidenkin toiminnan motiivit!


      • -mirkku-
        jaahasjaahasjaahas kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä edellisten kanssa. Hieman epäilen kirjoitusta provoksi. Onkohan tekstissä ainuttakaan oikein kirjoitettua lausetta? Ja kirjoittajan ajatukset ovat kieltämättä äärettömän lapsellisia. Ihmettelen suuresti näitä ihmisiä, jotka osaavat lukea muiden ajatukset ja tietävät ohikulkijoidenkin toiminnan motiivit!

        Heh, epäilenpä minäkin tuota aloittajan ikää "21-v", ettei nyt olisi lisännyt muutaman vuoden omaan oikeaan ikäänsä? ;) Tai sitten on harvinaisen naiivi tapaus. Ymmärrän kyllä, että teinareilla on tapana nähdä maailma mustavalkoisesti sekä luokitella ihmisiä jyrkästi eri luokkiin jotta omasta identiteettikriisistä selviytyminen olisi astetta helpompaa.

        Muoti tulee, muoti menee. Niinhän se on, että kun jonkin aikakauden tyyliin tottuu, näyttävät muut tyylit naurettavilta, silmä tottuu tiettyihin tyyleihin. 1700-luvulla oli tarjolla sen aikakauden tyylisiä vaatteita ja niitä myös käytettiin, nyt on tarjolla nahkatakkeja ja niittejä ja niitä käytetään. Ymmärsin, että niitit, musta nahka ym. "rokki-elementit" tuntuvat olevan vahva tekijä identiteettisi rakentumisessa ja ärsyynnyt, kun kaikki eivät suhtaudukaan rock-ulkonäköön samalla vakavuudella, vaan pitävät sitä lähinnä leveisiin housun lahkeisiin verrattavana ohi menevänä muoti-ilmiönä. Ajatusmaailmasi kuulostaa hyvin pinnalliselta tuon rock-henkisyyden sekä kanssaihmisten arvostamisen perustuessa lähinnä ulkoisiin seikkoihin. Kun aikuistut, ymmärrät, että persoonallisuus, identiteetti sekä asenne ovat paljon paljon paljon enemmän kuin pelkkä ulkokuori. Ei ne niitit tahi niitittömyys tee sinusta yhtään sen enempää tai vähempää rokkaria kuin kenestäkään muustakaan. Ja jos pitää jonkun ihmisen tyyliä karseana, ei se kuitenkaan ole mikään kunnollinen syy inhota tai halveksua ketään.

        Eikös se ole sitä aivan samaa lammasmaisuutta, että jos joukkoa ihmisiä yhdistää yksi sama tekijä (olkoot vaikka se rock-musan fanittaminen) niin sitten noiden samojen ihmisten täytyy väkisin koittaa myös muilta ominaisuuksiltaan (ajatuksiltaan, mielipiteiltään, vaatetukseltaan, elämäntyyliltään) olla samanlaisia? Ja sitten yksikään "ulkopuolinen" ei saisi miltään ominaisuudeltaan muistuttaa em. ryhmää? Tyyliin 70-luvun länsimaiset hipit käyttivät kukkakuosia, se on varattu, kukaan muu ei saa sitä enää käyttää ;D

        Älä huolehdi identiteettisi "varastamisesta", persoonallisuuksia mahtuu lähes 7 miljardia tähän maailmaan, vaikka jollakulla olisikin samantapaiset vaatteet:)


      • -mirkku-
        -mirkku- kirjoitti:

        Heh, epäilenpä minäkin tuota aloittajan ikää "21-v", ettei nyt olisi lisännyt muutaman vuoden omaan oikeaan ikäänsä? ;) Tai sitten on harvinaisen naiivi tapaus. Ymmärrän kyllä, että teinareilla on tapana nähdä maailma mustavalkoisesti sekä luokitella ihmisiä jyrkästi eri luokkiin jotta omasta identiteettikriisistä selviytyminen olisi astetta helpompaa.

        Muoti tulee, muoti menee. Niinhän se on, että kun jonkin aikakauden tyyliin tottuu, näyttävät muut tyylit naurettavilta, silmä tottuu tiettyihin tyyleihin. 1700-luvulla oli tarjolla sen aikakauden tyylisiä vaatteita ja niitä myös käytettiin, nyt on tarjolla nahkatakkeja ja niittejä ja niitä käytetään. Ymmärsin, että niitit, musta nahka ym. "rokki-elementit" tuntuvat olevan vahva tekijä identiteettisi rakentumisessa ja ärsyynnyt, kun kaikki eivät suhtaudukaan rock-ulkonäköön samalla vakavuudella, vaan pitävät sitä lähinnä leveisiin housun lahkeisiin verrattavana ohi menevänä muoti-ilmiönä. Ajatusmaailmasi kuulostaa hyvin pinnalliselta tuon rock-henkisyyden sekä kanssaihmisten arvostamisen perustuessa lähinnä ulkoisiin seikkoihin. Kun aikuistut, ymmärrät, että persoonallisuus, identiteetti sekä asenne ovat paljon paljon paljon enemmän kuin pelkkä ulkokuori. Ei ne niitit tahi niitittömyys tee sinusta yhtään sen enempää tai vähempää rokkaria kuin kenestäkään muustakaan. Ja jos pitää jonkun ihmisen tyyliä karseana, ei se kuitenkaan ole mikään kunnollinen syy inhota tai halveksua ketään.

        Eikös se ole sitä aivan samaa lammasmaisuutta, että jos joukkoa ihmisiä yhdistää yksi sama tekijä (olkoot vaikka se rock-musan fanittaminen) niin sitten noiden samojen ihmisten täytyy väkisin koittaa myös muilta ominaisuuksiltaan (ajatuksiltaan, mielipiteiltään, vaatetukseltaan, elämäntyyliltään) olla samanlaisia? Ja sitten yksikään "ulkopuolinen" ei saisi miltään ominaisuudeltaan muistuttaa em. ryhmää? Tyyliin 70-luvun länsimaiset hipit käyttivät kukkakuosia, se on varattu, kukaan muu ei saa sitä enää käyttää ;D

        Älä huolehdi identiteettisi "varastamisesta", persoonallisuuksia mahtuu lähes 7 miljardia tähän maailmaan, vaikka jollakulla olisikin samantapaiset vaatteet:)

        Ainiin, vielä tuosta lammasmaisuudesta. Vaikka itsellesi vaatteet ovat suuri osa egoa, niin kaikki eivät ajattele samalla tavalla. Jollekulle, jolle vaatteet eivät ole niin tärkeitä, saattaa hakea ne (massa)vaatteensa lähiseppälästä tai henkasta ja siten näyttää massamuotipelleltä tai tylsältä ilman että kyseessä olisi itseisarvoinen massatyyli.

        Ei ihmislaji sentään niin yksinkertainen ole, että olisimme jaettavissa mielenkiintoisiin persoonallisuuksiin ja tavallisen tylsiin pulliaisiin pelkästään ulkonäön perusteella. Ulkonäkö on vain ulkonäkö, ei sen kannata antaa määritellä ketään kokonaisuudessaan.


      • keskustterll
        rockistihopparihippi kirjoitti:

        Komppaan täysin edellistä. Naureskelen täällä poloisen alottajan hädälle.. Jotain on pakko olla vinossa jos jokin niinkin merkityksetön asia kuin tuntemattomien vaatetus saa sapen kiehumaan ja paniikin kasvamaan? Jos olet vielä koulussa, niin en yhtää ihmettele jos luokkasi tytöt haluavat kuulua joukkoon ja olla hyväksyttyjä, SE YKSINKERTAISESTI KUULUU TEINI-IKÄÄN. Epävarmuus, ulkopuolisuuden pelko, täysin luonnollista ja inhimillistä käytöstä aikuisuuteen astuvilta lapsosilta. Sinulla on selvästi samaa ongelmaa, ainoastaan käänteisessä järjestyksessä. On niitä, jotka haluavat hinnalla millä hyvänsä kuulua massaan, ja nitä jotka haluavat hinnalla millä hyvänsä erottua massasta. Sinä olet jälkimmäinen. Kumpikin omalla tavallaan hiukan säälittävää mutta minkäs teet.

        Itse olen ostanut nyt mm. muutaman niittivyön ja -laukun koska niitit tuovat kivasti lisää särmää muuten tyttömäiseet tyyliini. Ostin nuo asusteet, koska TYKKÄSIN niistä aidosti. Ja usko pois, hyvin hyvin harva ostaa sellaisia vaatteita, jotka eivät miellytä omaa silmää. Minusta minullakin on oikeus käyttää rock-henkisiä vaatteita, vaikka en ahdakaan itseäni yhteen muottiin ja kiellä itseltäni myös muiden tyylilajien vaatteita/musiikkia.

        Kerro minulle rehellisesti. Jos sä tykkäät niittivöistä aidosti, ni miksi et ostanut sitä jo ennen ku rock tuli muotiin?ehkä kuitenkin trendisesonki veti sinuakin mukaan ;)

        Sitä paitsi en tarkoita semmoisia ihmisiä kuten sinä. Kait nyt jokainen voi ostaa niittivyön tai muuta ilman että on rokkari. Mua ja monta muita lähinnä ärsyttää nää fashion kalkkunoita, jotka oikeasti yrittävät olla säälittävästi rock. Ketjut ja punk housut, ne on niin täynnä ittestään, otsassa lukee OMG olen rock.

        Ja lopettakaa ton aidon rokkari jutun kanssa. Miten voitte sanoa että joku pukeutuu noin vaa koska se haluu olla. Mä en sano itteni aidoksi rokkariksi, kunhan saan kuunnella 80 luvun Alice Cooperia ja muuta kasaria kaikki on ok. Ihan sama muista.




        KU KUUNTELET 70-90LUVUN HEAVY/HARDROCK MUSAA SE TEKEE SINUSTA AIDON ROKKARIN EI TYYLIÄ! MUTTA KU IHASTUU TYYLIN NI ALKAA PUKEUTUU SIIHEN ILMAN ETTÄ EDES HUOMAA!!


        Suomalaisilla on jonkilainen trauma. En ymmärrä heti ku personaallinen tyyppi kävelee kadulla heti ollaan haukumassa mitä toi luulee olevansa. Samalla elätte semmosessa yhteiskunnassa missä kunnioitetaan vain itsekyyttä, ilkeys ja kaksinaamaisuus. Must tuntuu siltä että jotkut haukkuu meidät vain sen takia koska ollaan aina omaa itemme. Varmaan masentaa olla kopio, ni täytyy sit pakosti matkia meidän tyylimme :)


        Must tuntuu siltä että jos aletaan kopioida esim. somalien huivi tyyliä tai intialaisten Saria. Ni ei ne varmana tykkää. Minusta se on moraalisesti väärin pukeutua tai suorastaan matkia jotain arvokasta vanhaa kulttuuria ilman että olisi edes kiinnostunut.


    • Eräs lukija

      Rasittavaa se on vasta siinä vaiheessa, kun ko. muotivillitys menee ohi, ja trendipellet, pissikset yms. tulevat aukomaan "siis daaaaa, etsä niinku tiiä et toi ei oo enää muotii, tsihihii...". Osa noista pissiksistä on myös pesiytynyt rock-baareihin, kuuntelevat rajuja bändejä kuten Negative ja viettävät puolet ajastaan vessassa tupeeraten hiuksiaan ja katsovat kuin halpaa makkaraa kun kävelee ohi. Etenkin jos et ole pukeutunut erityisen rock-tyylisesti (jonka suhteen he toki ovat mitä suurimpia "asiantuntijoita") juuri tuolloin. Itkeäkö vai nauraa... kas siinäpä vasta pulma. :-)

      • .ulla...

        Onko sulle joku oikeasti tullut aukomaan tuolla tavalla? Ettet vain itse olisi päättänyt inhota tiettyjä ihmisiä ulkonäön perusteella (esmes niitä tukkaansa tupeeraavia "pissiksiä")?

        Itse en ymmärrä tällaisia teinien identiteettikriiseilyjä, mitä kukin saa kuunnella, miltä saa näyttää, kuinka usein saa käydä vessassa meikkaamassa ollakseen vielä uskottava rock-baari asiakas, jne.Turhamaisuus ja pinnallisuus ovat aivan eri asioita. Monet pinnallisuutta kritisoivat kuitenkin sortuvat siihen itse antaessaan ulkoisen olemuksen määritellä ihmisen kokonaisuudessaan.

        Siinä vaiheessa, jos nuo "pissikset" oikeasti luulevat olevansa muita uskottavampia "rokkareita" vaatteidensa perusteella, he ovat naiiveja sekä pinnallisia. Mutta jos kyseessä on pelkästään turhamaisuus, niin mitäs sitten? Koska eipä se ulkonäön perusteella inhoaminenkaan toisaalta niin fiksua ole.


      • niinnnon
        .ulla... kirjoitti:

        Onko sulle joku oikeasti tullut aukomaan tuolla tavalla? Ettet vain itse olisi päättänyt inhota tiettyjä ihmisiä ulkonäön perusteella (esmes niitä tukkaansa tupeeraavia "pissiksiä")?

        Itse en ymmärrä tällaisia teinien identiteettikriiseilyjä, mitä kukin saa kuunnella, miltä saa näyttää, kuinka usein saa käydä vessassa meikkaamassa ollakseen vielä uskottava rock-baari asiakas, jne.Turhamaisuus ja pinnallisuus ovat aivan eri asioita. Monet pinnallisuutta kritisoivat kuitenkin sortuvat siihen itse antaessaan ulkoisen olemuksen määritellä ihmisen kokonaisuudessaan.

        Siinä vaiheessa, jos nuo "pissikset" oikeasti luulevat olevansa muita uskottavampia "rokkareita" vaatteidensa perusteella, he ovat naiiveja sekä pinnallisia. Mutta jos kyseessä on pelkästään turhamaisuus, niin mitäs sitten? Koska eipä se ulkonäön perusteella inhoaminenkaan toisaalta niin fiksua ole.

        Hienoa että tänne on tullut muitakin ihmisiä juttelemaan kuinka naurettavaa tämä rock muoti on. Tai siis se miten muoti ihmiset ottavat niitti/nahka tyylin pakkopullana.

        Todella pinnallista! tässä taas on hieno esimerkki että vähemmistö on fiksumpi. 50 vuotta yhteikunta on taistellut meitä vastaan. Ja nyt vuonna 2010 päätettiin että otetaan vielä niiten tyyli. Se on mielestäni lapsellista. Eli yhteiskunta on hyökkäävät ja lapsellinen.



        Miten te sitten selitätte tätä? 2 tapaus:

        Lissut jotka pukeutuvat rock vaikutteisesti pelkävät rokkareita. Kaverini joka istui baarissa huomasi miten pari 20v lissua jolla oli vain nahkaa ja niittejä katsoivat kierosti tätä heavy baaria sekä hevarit, he vaihtoi kadun toiseelle puolelle ja olivat ihan pelästyneitä.


        Toinen tapaus:
        Jo 5 kertaa ihmiset on kertonut että jotkut lissut on tullut anomaan heiltä että " tehkää minusta rokkarin, että pääseen rock porukkaan" Yksi oli valmis lahjomaan yhtä rokkaria 5 röökiaskilla, jos tämä olisi tehnyt sille muodon muutoksen.

        Voitte vähä katsoa minkalaisia teinejä te kasvatatte. Se että pelkää olla omaa ittensä on vakava asia.


      • ndnjdf
        niinnnon kirjoitti:

        Hienoa että tänne on tullut muitakin ihmisiä juttelemaan kuinka naurettavaa tämä rock muoti on. Tai siis se miten muoti ihmiset ottavat niitti/nahka tyylin pakkopullana.

        Todella pinnallista! tässä taas on hieno esimerkki että vähemmistö on fiksumpi. 50 vuotta yhteikunta on taistellut meitä vastaan. Ja nyt vuonna 2010 päätettiin että otetaan vielä niiten tyyli. Se on mielestäni lapsellista. Eli yhteiskunta on hyökkäävät ja lapsellinen.



        Miten te sitten selitätte tätä? 2 tapaus:

        Lissut jotka pukeutuvat rock vaikutteisesti pelkävät rokkareita. Kaverini joka istui baarissa huomasi miten pari 20v lissua jolla oli vain nahkaa ja niittejä katsoivat kierosti tätä heavy baaria sekä hevarit, he vaihtoi kadun toiseelle puolelle ja olivat ihan pelästyneitä.


        Toinen tapaus:
        Jo 5 kertaa ihmiset on kertonut että jotkut lissut on tullut anomaan heiltä että " tehkää minusta rokkarin, että pääseen rock porukkaan" Yksi oli valmis lahjomaan yhtä rokkaria 5 röökiaskilla, jos tämä olisi tehnyt sille muodon muutoksen.

        Voitte vähä katsoa minkalaisia teinejä te kasvatatte. Se että pelkää olla omaa ittensä on vakava asia.

        tätä en ymmärrä, ku teineillä on kauhee identiteetti kriisi. Miksi ei saa olla sitä mitä oikeasti on? Sit mulle tullaan tänne aukoo päätä että olen lapsellinen, säälittävä ja että mulla on ongelmia. huh huh ja tosiaan olen kyllä 21. Jostain syystä haukutaan lapselliseksi kaikki jotka kuuntelee rock musaa jostain syystä. Jopa 50 vuotiaat prätkä ukot.

        Tätä mä just yritän selittää teille, että mikä ihmisiä vaivaa ku täytyy ihan pakosti ja vakavasti olla katu uskottava olipa trendikäs tai rokkari.

        Mä nyt vaa satun olemaan tän näköinen, enkä yritä mitään. Harmittaa vaa nähdä ku kaikki kopioi.


      • ukkko
        ndnjdf kirjoitti:

        tätä en ymmärrä, ku teineillä on kauhee identiteetti kriisi. Miksi ei saa olla sitä mitä oikeasti on? Sit mulle tullaan tänne aukoo päätä että olen lapsellinen, säälittävä ja että mulla on ongelmia. huh huh ja tosiaan olen kyllä 21. Jostain syystä haukutaan lapselliseksi kaikki jotka kuuntelee rock musaa jostain syystä. Jopa 50 vuotiaat prätkä ukot.

        Tätä mä just yritän selittää teille, että mikä ihmisiä vaivaa ku täytyy ihan pakosti ja vakavasti olla katu uskottava olipa trendikäs tai rokkari.

        Mä nyt vaa satun olemaan tän näköinen, enkä yritä mitään. Harmittaa vaa nähdä ku kaikki kopioi.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9005278

        Tossa on vastaus. Nainen on saakelin säälittävä olento. Ei voi muuta ajatella ku vain se että miten se aikoo valloittaa maailman ja varastaa muilta tyylin.


      • .ulla....
        ndnjdf kirjoitti:

        tätä en ymmärrä, ku teineillä on kauhee identiteetti kriisi. Miksi ei saa olla sitä mitä oikeasti on? Sit mulle tullaan tänne aukoo päätä että olen lapsellinen, säälittävä ja että mulla on ongelmia. huh huh ja tosiaan olen kyllä 21. Jostain syystä haukutaan lapselliseksi kaikki jotka kuuntelee rock musaa jostain syystä. Jopa 50 vuotiaat prätkä ukot.

        Tätä mä just yritän selittää teille, että mikä ihmisiä vaivaa ku täytyy ihan pakosti ja vakavasti olla katu uskottava olipa trendikäs tai rokkari.

        Mä nyt vaa satun olemaan tän näköinen, enkä yritä mitään. Harmittaa vaa nähdä ku kaikki kopioi.

        Hankala on vieläkään uskoa että olet päässyt edes lähelle 20 ikävuotta, ainakin aivot seuraavat monta vuotta jäljessä:)

        Pukeutuipa ihminen aivan miten tahansa ja käyttipä ulkonäöstään huolehtimiseen aikaa miten paljon tahansa, niin niin kauan kuin ulkonäkö on hänelle "vain" ulkonäkö, kaikki on ok. Juoskoot itseisarvoisesti muodin perässä tai olkoon juoksematta, pitäkööt rokkivaatteita tahi olkoon pitämättä, huolehtikoon 99 % ajastaan ulkonäöstään tai olkoon vaikka kokonaan huolehtimatta, niin kauan kuin ulkonäkö on hänelle _vain_ ulkonäkö, kyseessä ei ole sen pinnallisempi ihminen kuin kukaan muukaan. Jos pitää rock-henkisiä vaatteita koska ne ovat nyt in tai että ne muuten ovat kivan oloisia, kyseessä on puhtaasti turhamaisuus. Eikä sitä tarvitse ottaa vakavasti.

        Jos taasen luulee olevansa rokkari pelkkien vaatteiden perusteella, alkaa touhu olla aika pinnallista. Pinnalliselta, yksinkertaiselta ja rajoittuneelta kuulostaa myös oma ajatusmaailmasi: vaatteet ovat sinulle aivan kaikki kaikessa ja jopa jonkinlainen minuuden perusta sekä ainoa persoonaa määrittävä seikka. Ymmärrän kyllä, että jos olet luonut omanlaisesi tyylin ja siitä tuleekin muoti-ilmiö, niin et enää erotu massasta ja se harmittaa. Mutta ihminen on niin paljon enemmänkin kuin pelkät vaatteensa tai ulkonäkönsä. Ja vaikka olisimme kaikki aivan identtisen näköisiä, olemme silti jokainen erilaisia ja uniikkeja persoonia. Näiden seikkojen perusteella sinun tulisi arvostaa tai arvostella ihmisiä, ei heidän vaatteidensa tai ulkonäkönsä takia. Vaikka oma maailmasi pyörisi puhtaasti ulkonäössä, kaikille ulkonäkö ei ole niin tärkeä. Enpä usko, että kukaan oikeasti juoksentelee toista karkuun vaatteiden perusteella tai että tietty vaatetyyli yhdistettynä tiettyyn musamakuun tekee kenestäkään sen "kapinallisempaa".

        Itse asiassa kuulostat hyvin tyypilliseltä teini-iän hormonimyrskyssä ja identiteettikriisissä painiskelevalta teiniltä, kyllä sinäkin vielä heräät ymmärtämään miten monimuotoinen maailma on. Ehdotan, että tulostat nämä mielipiteesi, voit sitten kymmenen vuoden päästä vähän aikuisempana muistella naureskelleen omia teinikriisejäsi:)


    • Anonyymi

      Painu vittuu haukkumasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      816
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe