Neuroosigalluppi

Terveellä ihmisellä on kuuleman mukaan vähintään 5-6 neuroosia. Minä laskin tuossa, niin en päässyt kuin neljään neuroosiin.

1. En selviä päivästä käymättä ML--palstalla, maikkarin netissä, facebookissa ja Kauppalehden sivuilla.

2. Tarkistan kanan kypsyyden moneen kertaan tarkasti.

3. Nenäkarvojen nyppimisneuroosi löytyy.

4. Tietoneuroosi. Pitäis olla kaikessa paras ja tietää kaikista asioista parhaiten.

Täytyy vielä miettiä, että löytyykö lisää, mutta huonolta se näyttää.

Mitä neurooseja sulta löytyy?

30

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensimmäisenä ja vahvimpana tulee mieleen hämähäkkiahdistus... Ja tähän samaan luetaan mukaan kaikki lentävät ja juoksevat epämääräiset ötökät, joita kohtaan sisätiloissa sekä hiiret, myyrät, rotat, käärmeet, ampiaiset ja... Joko tuli "vähintään" viisi ;) ?

No sitten mulla on neuroottinen pilkkusilmä, eli minun silmääni tarttuvat luetusta tekstistä kirjoitus- ja asiavirheet. - Tosin minua on "hyväksikäytetty" tämän ominaisuuteni takia oikolukijana aika monellakin taholla..

Lisäksi minulla on neuroottinen tarve puuttua ristiriitoihin. Yrittää sovitella niitä ja hakea kompromissejä. - Tähän liittyy se, että kärsin osapuolten välisestä provokaatiosta ja turhista "heitoista". - Tämä palstailu on ollut tähän ongelmaani hyvää siedätyshoitoa... ;)

Palstalla käyn yleensä päivittäin minäkin ja kaikissa sähköposteissani sekä facebookissa ja mesessä. - Jos en muuta, niin juttelemassa mesen kautta vaikka tyttäreni kanssa tuonne asunnon toiseen päähän, kuten äskenkin XD

Olisko tää jo terve :))) ?

• Jaahas mitähän niitä oikein löytys ?

1. vois olla kans jonkinlainen nettineuroosi, Facebook esim sekä pari muutakin sivua.

2. Jonkin asteinen terveellisyys neuroosi taitaa löytyä kanssa, paljon tulee satsattua omaan hyvinvointiin.

3. Pätevyysneuroosi löytyy myös, kaikessa tekemisessään ku tarvii olla mahdollisimman hyvä ellei paras.

Ens hätään ei tuu muuta mieleen.

• Dazu-Z

Nyt et varmaankaan ole terve, sulla on liian vähän neurooseja. Oletko varma, että haluat kuulla minun neurooseistani? :D

Myönnetään, että käyn vähintään kahdesti palstalla joka päivä ja yleensä kirjoitan vähintään yhden viestin joka käynnillä.

• vänksy

~ mustien ja paksujalkaisten hämähäkkien kammo silloin kun niitä on yllättävissä paikoissa, esim. sisätiloissa, kylppäreissä jne. Ulkona ne ei kammota eikä pelota. Myöskään lukit eivät aiheuta mitään kammoa, vaan ainoastaan vaan nää mustat, paksummat yksilöt.

Mä taidan olla tosi sairas, kun mulle ei tuu nyt niitä muita pakollisia neurooseja kyllä mieleen, ainakaan näin nopeesti mietittynä.:)

• loikoilevasi kaikessa rauhassa terassilla baden-badenissa aurinkoisena kesäpäivänä. - Sattumalta raotat silmiäsi ja aurinkolasien takaa näet, kuinka terassin katosta on laskeutumassa lukki kohti sun kasvojasi. - Meinaatko, ettei tule mitään äkkinäistä inhoreaktiota ;) ?

• vänksy
        xena-183 kirjoitti:

loikoilevasi kaikessa rauhassa terassilla baden-badenissa aurinkoisena kesäpäivänä. - Sattumalta raotat silmiäsi ja aurinkolasien takaa näet, kuinka terassin katosta on laskeutumassa lukki kohti sun kasvojasi. - Meinaatko, ettei tule mitään äkkinäistä inhoreaktiota ;) ?

saattaishan tuollaisessa tilanteessa hieman puistattaa, totta. Ei viitsi ees ajatella tollasia kylläkään :D

• Eipä löydy oikeastaan kuin yksi. Joku pakko laskea kaikkea; rakennusten ikkunoita, katukiviä, kirjoja hyllyssä jne. Johtuu luultavimmin vain tylsistymisestä.

• Dazu-Z

jo oikeasti OCD-oire. Kai nyt kiität minua tästä lausumasta jollain tapaa? :)

• Dazu-Z kirjoitti:

jo oikeasti OCD-oire. Kai nyt kiität minua tästä lausumasta jollain tapaa? :)

*halaa*

• Dazu-Z
        PlatosMorbidDust kirjoitti:

*halaa*

*Miehekäs hali* XD

• Dazu-Z
        Dazu-Z kirjoitti:

*Miehekäs hali* XD

*tarjoaa munakoisoa sämpylän väliin* 8P

*kehräystä*

• kirpela

-hygienia; jos mut saa lattialle niin onnittelut
      -puhtaus; liittyy edelliseenkin, mutta sellainen karkeampi roskaisuus
      -siisteys; "sekaista saa olla muttei pa*kasta"
      -meteli; ahistaa
      -tarkistelu; itse tekemieni asioden/sopimusten tsekkaus
      -sovitusta kiinni pitäminen
      -oikeaan aikaan paikalla oleminen; ei ennen eikä myöhässä

• Dazu-Z

tossa on pari hyvinkin neuroottista oiretta ja toisaalta pari ihan antineuroottista.

Ps. Ootko kotona?

• kirpela
        Dazu-Z kirjoitti:

tossa on pari hyvinkin neuroottista oiretta ja toisaalta pari ihan antineuroottista.

Ps. Ootko kotona?

kuin ni? Vähänkö oon muute viäkin kipee, melki kuolen portaissa :)

• Dazu-Z
        kirpela kirjoitti:

kuin ni? Vähänkö oon muute viäkin kipee, melki kuolen portaissa :)

kipeeksi toissa iltana? :) *sen siitä saa* Mulla on tosiaan ollu joku vatsataudin tapanen ja oon ihan älyttömän väsyny.

Ps. Täällä on muuten helvetin paskasta.

• kirpela
        Dazu-Z kirjoitti:

kipeeksi toissa iltana? :) *sen siitä saa* Mulla on tosiaan ollu joku vatsataudin tapanen ja oon ihan älyttömän väsyny.

Ps. Täällä on muuten helvetin paskasta.

siivoon, mut se menee sit kyllä ihan rahalla nykyään... ja joo, tai siis enempikin siitä päiväsestä maratonista. Ensin oli perä ja reiden taustat ihan sairaan kipeet, seuraavana aamuna oikeestaan vaan reidet, mut nyt joka lihas kun lihanuijalla mätkitty :( Peräkin on niin kipee etten muista :D Pururatailu teki vaan muita ihmejuttuja :) niinku huulet rohtu ihan täysin ja toinen kantapää hierty auki. Mut kivaa oli, eikun uusiks jos sama kouluttaja pitää.

• Kitty lowe

-Keräilen kaikenlaista aikomuksenani tehdä/valmistaa niistä jotakin.

-Siisteys. Likaisuus ja epäjärjestys "ottaa päähän"

- Luen ainakin sähköpostini päivittäin ja luen/katselen onko jotakin mielenkiintoista keskustelua. Luen päivänlehdet.

• Tri Löwenbraw

näennäistä siivoilua ja järjestlyä varten tunteksesi itsesi niin tärkeäksi, ettei edes oma panoksesi tunnu riittävältä, vaan maailma tarvitsisi välttämättä enemmä kaltaisiasi, varinkin miehet.

• >Keräilen kaikenlaista aikomuksenani tehdä/valmistaa niistä jotakin.

Viis täynnä! Olen näiltä osin terve mies! Mulla on kans tuo 'tätä saattaa tarvita joskus'-neuroosi.

(eikä sitä sitten kuitenkaan koskaan ikinä tarvi)

• DDRelax Marx
        relaxed_eyes kirjoitti:

>Keräilen kaikenlaista aikomuksenani tehdä/valmistaa niistä jotakin.

Viis täynnä! Olen näiltä osin terve mies! Mulla on kans tuo 'tätä saattaa tarvita joskus'-neuroosi.

(eikä sitä sitten kuitenkaan koskaan ikinä tarvi)

kapitalististen imperialistien tuhoksi

• kansalainen x

Minulla on vissiin neuroosi psykologeja vastaan. Psykologien mielestä lähes kaikkien olisi hyvä käydä keskustelemassa heidän kanssaan rahaa vastaan mahdollisista neurooseistaan ja traumoistaan.

Jokaisen ihmisen elämä on enemmän tai vähemmän traumaattista. Läheltä piti tilanteita sattuu, kavereita ja sukulaisia kuolee. Työt tai työttömyys voi ahdistaa aika ajoin. Juomat ja ruokakin vain maistua liikaa tai liian vähän. Ihmiset sairastuvat ja jotain on kiusattu jossain kerhossa 35 vuotta sitten, koska hänellä oli väärän väriset kurahousut.

Miksi en ruvennut psykologiksi nyökyttelemään päätäni ja kuuntelemaan mitä sanottavaa ihmisillä. Siinä sitten tuntipalkka olisi juossut ja lopuksi olisin voinut sanoa jotain näsäviisasta ja ympäripyöreää: "Aivan, aivan. Minusta tuntuu että nyt olet päässyt asioissa taas vähän eteenpäin ja pikkuhiljaa. Hienoa, tänään otettiin taas pieni askel eteenpäin. Niin ja esiviikolla nähdään samaan aikaan?"

• NEUROOSI::..!!%#?+

.

pakko kaivella varpaanvälejä ja napanöyhtää

Ei voi itselleen mitään

.

• relaksanttia ku sais

laskeskelevia on muitakin mielisairaita, kuin dazu ja relaxed-eyes.

• Enempää Kiinnostaa, eli EVVK-neuroosi.

• ...en tiedä onko tarve soittaa kitaraa neuroosi, vai mikä... =) Ei muuta...

• Parin viime vuoden aikana mulle on kehittynyt pakko palata kerran vielä varmistamaan että hella on pois päältä. Yksi kerta tosin riittää. Tämä "neuroosi" ilmaantui kun siirryin asumaan itsekseni.

En kestä sitä, jos patja roikkuu sängyn reunan yli :-o Tulen hulluksi enkä pysty nukkumaan ennen kuin asetellut sen kaikista reunoista tasan...

Muita ei tule mieleen, mutta onpahan ainakin alku.

• Kitty lowe

että minä palaan aina kotoa lähtiessäni varmistamaan että tulikohan se ulko-ovi varmasti lukkoon. Joskus on käynyt niin että ulko-ovi oli selällään kotiin tullessani.

• Dazu-Z

On varmaan pakonomainen tarve käydä joka päivä katsomassa Seinäjoen torille 100-vuotisen palstailusi kunniaksi pystytettävää Lumitaistelija-patsasta.

• SBERIASSA

.

• au-liskot

pitää olla vähintää 5x13 neuroosia, että ollaan terveitä !!1! Siitä tulee 65 neuroomaa. Saadaanko joku luettelo niin voidaan vaan ruksata, kun joudutaan muuten kirjoittamaan kauhean paljon !!1!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe