Kiistääkö älykäs suunnittelu

Odinin olemassaoloa? Jos kukaan on lukenut eddaa niin käy selväksi että Odin puhalsi hengen hiekasta koottuun ihmispariin. Miehen nimeksi tuli Ask ja naisen nimeksi Embla.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ask_and_Embla

Esitänkin nyt että koska solu on liian monimutkainen niin sen on luonut Odin. Onko kreationismilla jotain tätä väitettäni vastaan?

6

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KvasiKide

      Älykäs suunnittelu ei ota kantaa Odinin olemassaoloon.

      • Entä Gaian olemassa oloon?

        Kreikkalaisten mukaan ajan alussa oli Kaaos, pohjaton, mieletön kuilu, josta syntyi Gaia, Äiti maa, joka leijuu kuilussa. Gaia synnyttää Uranoksen, taivaan ja sen jälkeen Pontoksen, meren. Uranos makaa Gaian päällä ja siittää sitä sateellaan. Gaia ja Uranos saavat lapsia: kuusi titaania joista vanhin on Okeanos, maata kiertävä vyö ja nuorin Kronos, kolme kyklooppia Brontes, Steropes ja Arges, jotka ovat omistautuneet ukkoselle ja salamalle (he valmistavat myöhemmin Zeuksen käyttämän salaman) ja kolme satakätistä hirviötä, Cottos, Briaree ja Gyes, jotka myöhemmin ratkaisevat jumalten ja titaanien sodan.

        Myöhemmin sitten syntyy Zeus joka luo Pandoran, maailman ensimmäisen naisen. Zeus käskee Pandoraa
        olemaan avaamatta lipasta jonka hän antaa tälle(onko sukua JHWH:lle?). Myöhemmin kuitenkin Pandora avaa lippaan ja lippaan avauksen seurauksena kuolema ja sairaidet tulivat maailmaan.


      • KvasiKide
        qfft kirjoitti:

        Entä Gaian olemassa oloon?

        Kreikkalaisten mukaan ajan alussa oli Kaaos, pohjaton, mieletön kuilu, josta syntyi Gaia, Äiti maa, joka leijuu kuilussa. Gaia synnyttää Uranoksen, taivaan ja sen jälkeen Pontoksen, meren. Uranos makaa Gaian päällä ja siittää sitä sateellaan. Gaia ja Uranos saavat lapsia: kuusi titaania joista vanhin on Okeanos, maata kiertävä vyö ja nuorin Kronos, kolme kyklooppia Brontes, Steropes ja Arges, jotka ovat omistautuneet ukkoselle ja salamalle (he valmistavat myöhemmin Zeuksen käyttämän salaman) ja kolme satakätistä hirviötä, Cottos, Briaree ja Gyes, jotka myöhemmin ratkaisevat jumalten ja titaanien sodan.

        Myöhemmin sitten syntyy Zeus joka luo Pandoran, maailman ensimmäisen naisen. Zeus käskee Pandoraa
        olemaan avaamatta lipasta jonka hän antaa tälle(onko sukua JHWH:lle?). Myöhemmin kuitenkin Pandora avaa lippaan ja lippaan avauksen seurauksena kuolema ja sairaidet tulivat maailmaan.

        Kaaos alussa kieltämättä kuulostaa fiksulta. Saattaapi hyvinkin olla vertaus siitä miten maailma sai alkunsa ja miten kuolema ja sairaudet tulivat maailmaan. Tietääkseni älykäs suunnittelu ei kuitenkaan ota kantaa tähänkään asiaan.


      • gow3
        qfft kirjoitti:

        Entä Gaian olemassa oloon?

        Kreikkalaisten mukaan ajan alussa oli Kaaos, pohjaton, mieletön kuilu, josta syntyi Gaia, Äiti maa, joka leijuu kuilussa. Gaia synnyttää Uranoksen, taivaan ja sen jälkeen Pontoksen, meren. Uranos makaa Gaian päällä ja siittää sitä sateellaan. Gaia ja Uranos saavat lapsia: kuusi titaania joista vanhin on Okeanos, maata kiertävä vyö ja nuorin Kronos, kolme kyklooppia Brontes, Steropes ja Arges, jotka ovat omistautuneet ukkoselle ja salamalle (he valmistavat myöhemmin Zeuksen käyttämän salaman) ja kolme satakätistä hirviötä, Cottos, Briaree ja Gyes, jotka myöhemmin ratkaisevat jumalten ja titaanien sodan.

        Myöhemmin sitten syntyy Zeus joka luo Pandoran, maailman ensimmäisen naisen. Zeus käskee Pandoraa
        olemaan avaamatta lipasta jonka hän antaa tälle(onko sukua JHWH:lle?). Myöhemmin kuitenkin Pandora avaa lippaan ja lippaan avauksen seurauksena kuolema ja sairaidet tulivat maailmaan.

        Sitten tuli kratos, ja tappoi kaikki... ;)


    • Kysymyksen voisi asetella toiseen muotoon:
      -Mikä tekee juuri Raamatun luomiskertomuksesta kaikkia muita luomiskertomuksia todennäköisemmän selityksen maailman synnylle? Vai tekeekö mikään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe