Odinin olemassaoloa? Jos kukaan on lukenut eddaa niin käy selväksi että Odin puhalsi hengen hiekasta koottuun ihmispariin. Miehen nimeksi tuli Ask ja naisen nimeksi Embla.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ask_and_Embla
Esitänkin nyt että koska solu on liian monimutkainen niin sen on luonut Odin. Onko kreationismilla jotain tätä väitettäni vastaan?
Kiistääkö älykäs suunnittelu
6
230
Vastaukset
tästä olikin myös suomalainen linkki:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Askr_ja_Embla- KvasiKide
Älykäs suunnittelu ei ota kantaa Odinin olemassaoloon.
Entä Gaian olemassa oloon?
Kreikkalaisten mukaan ajan alussa oli Kaaos, pohjaton, mieletön kuilu, josta syntyi Gaia, Äiti maa, joka leijuu kuilussa. Gaia synnyttää Uranoksen, taivaan ja sen jälkeen Pontoksen, meren. Uranos makaa Gaian päällä ja siittää sitä sateellaan. Gaia ja Uranos saavat lapsia: kuusi titaania joista vanhin on Okeanos, maata kiertävä vyö ja nuorin Kronos, kolme kyklooppia Brontes, Steropes ja Arges, jotka ovat omistautuneet ukkoselle ja salamalle (he valmistavat myöhemmin Zeuksen käyttämän salaman) ja kolme satakätistä hirviötä, Cottos, Briaree ja Gyes, jotka myöhemmin ratkaisevat jumalten ja titaanien sodan.
Myöhemmin sitten syntyy Zeus joka luo Pandoran, maailman ensimmäisen naisen. Zeus käskee Pandoraa
olemaan avaamatta lipasta jonka hän antaa tälle(onko sukua JHWH:lle?). Myöhemmin kuitenkin Pandora avaa lippaan ja lippaan avauksen seurauksena kuolema ja sairaidet tulivat maailmaan.- KvasiKide
qfft kirjoitti:
Entä Gaian olemassa oloon?
Kreikkalaisten mukaan ajan alussa oli Kaaos, pohjaton, mieletön kuilu, josta syntyi Gaia, Äiti maa, joka leijuu kuilussa. Gaia synnyttää Uranoksen, taivaan ja sen jälkeen Pontoksen, meren. Uranos makaa Gaian päällä ja siittää sitä sateellaan. Gaia ja Uranos saavat lapsia: kuusi titaania joista vanhin on Okeanos, maata kiertävä vyö ja nuorin Kronos, kolme kyklooppia Brontes, Steropes ja Arges, jotka ovat omistautuneet ukkoselle ja salamalle (he valmistavat myöhemmin Zeuksen käyttämän salaman) ja kolme satakätistä hirviötä, Cottos, Briaree ja Gyes, jotka myöhemmin ratkaisevat jumalten ja titaanien sodan.
Myöhemmin sitten syntyy Zeus joka luo Pandoran, maailman ensimmäisen naisen. Zeus käskee Pandoraa
olemaan avaamatta lipasta jonka hän antaa tälle(onko sukua JHWH:lle?). Myöhemmin kuitenkin Pandora avaa lippaan ja lippaan avauksen seurauksena kuolema ja sairaidet tulivat maailmaan.Kaaos alussa kieltämättä kuulostaa fiksulta. Saattaapi hyvinkin olla vertaus siitä miten maailma sai alkunsa ja miten kuolema ja sairaudet tulivat maailmaan. Tietääkseni älykäs suunnittelu ei kuitenkaan ota kantaa tähänkään asiaan.
- gow3
qfft kirjoitti:
Entä Gaian olemassa oloon?
Kreikkalaisten mukaan ajan alussa oli Kaaos, pohjaton, mieletön kuilu, josta syntyi Gaia, Äiti maa, joka leijuu kuilussa. Gaia synnyttää Uranoksen, taivaan ja sen jälkeen Pontoksen, meren. Uranos makaa Gaian päällä ja siittää sitä sateellaan. Gaia ja Uranos saavat lapsia: kuusi titaania joista vanhin on Okeanos, maata kiertävä vyö ja nuorin Kronos, kolme kyklooppia Brontes, Steropes ja Arges, jotka ovat omistautuneet ukkoselle ja salamalle (he valmistavat myöhemmin Zeuksen käyttämän salaman) ja kolme satakätistä hirviötä, Cottos, Briaree ja Gyes, jotka myöhemmin ratkaisevat jumalten ja titaanien sodan.
Myöhemmin sitten syntyy Zeus joka luo Pandoran, maailman ensimmäisen naisen. Zeus käskee Pandoraa
olemaan avaamatta lipasta jonka hän antaa tälle(onko sukua JHWH:lle?). Myöhemmin kuitenkin Pandora avaa lippaan ja lippaan avauksen seurauksena kuolema ja sairaidet tulivat maailmaan.Sitten tuli kratos, ja tappoi kaikki... ;)
Kysymyksen voisi asetella toiseen muotoon:
-Mikä tekee juuri Raamatun luomiskertomuksesta kaikkia muita luomiskertomuksia todennäköisemmän selityksen maailman synnylle? Vai tekeekö mikään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251258
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89914- 94894
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede22828Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat283723- 93717
- 109636
- 33617
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet129550
