Mitä jokaisen miehen tulisi osata?

Arska98

Tällä palstalla on usein keskusteltu ulkonäöstä ja älykkyydestä, mutta kyllähän nyt jotain hommiakin pitää osata tehdä. Eli millaisia taitoja jokaisella miehellä tulisi olla? Ei mitään pitkiä luetteloja vaan tosiaan ne tärkeimmät (esim. taulujen ripustus, auton renkaiden vaihto, jotain kokkailua jne jne?)

22

2338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,

Pitää osata hyppiä hyppynarulla ja tehä korttitalo.
      Eli ei oikeestaan mitään. Kaikki perusjutut oppii lapsena ja ruuanlaittoon saa ohjeita. Pitäs osata iskee nainen, mut sitä ei moni osaa.

• Ap.

Eli nainen katsoo vierestä kun mies laiskottelee taulun kiinnityksen kanssa: "en mä tätä osaa, kysyn joltai kaverilta".

Eiih, kai ny jotai perushommia miehen pitää osata? Vai onko tämä maailma menossa siihen suuntaan että kaiken saa valmiina?

• tv. akkas
        Ap. kirjoitti:

Eli nainen katsoo vierestä kun mies laiskottelee taulun kiinnityksen kanssa: "en mä tätä osaa, kysyn joltai kaverilta".

Eiih, kai ny jotai perushommia miehen pitää osata? Vai onko tämä maailma menossa siihen suuntaan että kaiken saa valmiina?

Ja joo kyllä ne muutkin perus jutu pitäs hanskata.

• huhoh
        tv. akkas kirjoitti:

Ja joo kyllä ne muutkin perus jutu pitäs hanskata.

ja teen ite ''miehen tehtävät''. naiset voi ihan hyvi esim vaihtaa renkaat autost, ei se oo vaan miesten osa-alue.

• siinä..

sytyttää nainen, olla herkkä ja hienovarainen.

Mitäs muuta, no miehekkäitä juttuja vois osata. Se on plussaa. Kuten nyt auton korjaukset. Ettei mee sormi suuhun, jos autossa pientä vikaa. Lamppujen kiinnitykset kattoon, pesukoneen roudaaminen, tietokonetta olis kans hyvä osata käsitellä.

• n24_

Tästä listasta vois tulla aika pitkä jos käyn kaikki asiat luettelemaan. Mä oon aika perinteinen ihminen ja toivon, että mies osaa tehdä ainakin suurimman osan miesten jutuista, koska ite en ole niistä hirveän kiinnostunut. Se ei tietysti haittaa, jos nyt ei jotain yhtä asiaa osaa, jos muuten on miehekäs ja tietää miesten jutut.

esimerkiksi:
      -osaa vaihtaa auton renkaat, tehä autoon jotain pientä huoltoa (tarkistaa ilmat renkaista,öljyt, lisätä pissapojan nestettä jne)
      - osaa nikkaroida/rakentaa jotain pieniä juttuja, esim. linnunpönttö, hylly, terassi ja tehä jotain pientä remonttia esim. maalata
      - osaa huoltaa jotain laitteita ja asioita, esim. polkupyörää
      - Osaa ajaa autoa mis on peräkärry perässä
      - Osaa hakata halkoja
      - Osaa perata kalan

Näitä olikin yllättävän vaikea keksiä, mutta tossa nyt jotain:)

• Ap.

juuri tälläista listaa odottelinkin :). Nuo ovat tärkeitä asioita jokapäiväisessä elämässä.

• Korni Kalle
        Ap. kirjoitti:

juuri tälläista listaa odottelinkin :). Nuo ovat tärkeitä asioita jokapäiväisessä elämässä.

Osaan myös vaihtaa akun autoon, homma mitä eräs naikkonen minulta aikoinaan penäsi, helpolla näitä naisia toisinaan voi miellyttää, toki pissapoika täyttyy kanssa, tankkaaminenkin luonnistaa, jopa traileriakin perässä vedellään sen mahdollisen muijan lisäksi.

• haluan kokin!

Mmm... ois hienoa jos mies osais laittaa jotain ruokaakin, esim:

- lohi- / lihakeitto
      - lasagne
      - kalaruoat
      - täytekakut ja leivonnaiset

• yx Huoltomies

Vielä kun naiset osaisivat jotain mitä mies ei nykyään jo itse osaa niin oltaisiin tasoissa.

Kotityöt jaetaan mutta miehen hommat kuuluu miehelle. Se on sitä tasa-arvoa!

Ei saa oottaa että nainen olisi joka kodin yleiskone, kunhan muistaa että mies on sitten se autonkorjaaja, huoltomies, yleismies jantunen sekä remonttireiska.

• yx kotirouva

meillä kyllä mies huoltaa auton, hoitaa pihatyöt, huoltaa taloon liittyvät asiat ym. Minä naisena pesen ja silitän pyykit, ruokahuolto kuuluu myös mulle, siivous, lemmikkien hoito (tosin lapset auttaa siinä)), ompelen ja neulon vaatteita ja kaikki vaatehuoltohommat ym. mun juttuja. Miksi kaikki täytyisi tehdä aina tasan? Kyllä minäkin osaan tarvittasessa vaihtaa lampun tai naulata sen taulunpaikan seinälle, hakata halkoja jne. mutta muut huoltotyöt jäisi kyllä tekemättä. Samoin kyllä miehenikin osaa jotain ruokia laittaa mutta en pakottaisi häntä leipomaan tai pesemään pyykkiä, neulomaan tmv. kun se ei vaan suju niin hyvin ja tuskin hänkään nauttisi noista puuhista.

• äippäliini

mun mielestä miehen täytyy osata jotain remppahommia jos kotona niihin tarvis, hoitaa autoon liittyvät jutut, osata koota esim. hylly, ite olen ihan avuton niiden kanssa..ja yksi erittäin tärkee kriteeri on että auttaa kotitöissä, siivouksessa jne.sillä tästä tulee iso plussa miehelle:)

• Öhöps

Mitäs sinä sitten teet tai osaat mitä mies ei osaa?

• a___
        Öhöps kirjoitti:

En ole edellinen, mutta itse ainakin muun muassa hoidan pyykkihuollon (mies korkeintaan laittaa pyykit kuivamaan narulle), korjaan vaatteet, leivon, hoidan huonekasvit ja puutarhaa (mies tosin esim. leikkaa ruohon/karsii puiden oksat), sisustan.

Mies tekee ns. miehiset hommat, kuten korjaa auton, kasaa tarvittaessa huonekalut (jossa voin tietty auttaa), korjaa muutkin laitteet. Ajaa autoa, moottoripyörää (mulla ei edes korttia) tai venettä. Perkaa kalat.

Siivoamisen yleensä jaamme tasapuolisesti.

Uskon, että kun ja jos joskus saamme lapsen, minä hoidan pääsääntöisesti vaipanvaihdot ym.

• äippäliini
        Öhöps kirjoitti:

kaikki kotityöt ja hoidin lapset ja pihatyöt kun olin aviossa, mies hoiti autoon ja pieniin korjauksiin liittyvät jutut,siksipä nyt onkin noussut arvoon arvaamattomaan mies joka osallistuu kotitöihin yhdessä minun kanssani.

• Pitää osata

pitää huolta itsestään eli siis laittaa ruokaa, siivota, pestä pyykkiä, jne.

• debi-pete

Joopajoo... Kyllä noita naisia alkaa kiinnostaa sellainen mies, joka taitaa muunkin kuin kaljan juonnin & tietokoneella pelaamisen & harrasteajoneuvon rassaamisen, kun on tajunnut ettei sitä nurkissa pyörivää äijää voi mitenkään muuttaa. Sitten alkaa kunnon miehetkin kelvata, sellaiset jotka eivät täynnä itseään ja itsetuntoaan. Puhuu ja pussaa, pyykkää ja siivoaa. Harmi vaan, meitä kun ei kiinnosta jonkin toisen vahinkojen maksumieheksi ryhtyminen. Onneksi löytyy vielä nuorista naisista sellaisia, jotka tietävät mitä haluavat eivätkä haksahda pelimiehiin. Tsemppiä meille kunnon miehille, pulla heti uuniin ni kyllä se siitä!

• Zinner

Kyllä mä osaan ripustaa omat tauluni ja vaihtaa renkaani! Jos mies osais kokata niin täytyy myöntää, että se olisi kyllä sellainen sytyttäjä.. Mutta ei kyllä mikään pakollinen taito, senkin osaan kyllä ihan itse.

Avutonhan miehen ei tartte olla vaikka ite ne renkaat vaihtaisinkin..
      Keskustelutaito on semmonen mitä arvostan, että osataan jutella muutakin kuin päivän säästä. Ja tietenin ylipäätänsä se, että pään sisässä tapahtuu sitä aivosolujen liikehdintää.

Täytyy rehellisesti sanoa, ettei mulla mitään tommosia kriteereitä ole siitä, mitä miehen pitäis osata. Oon tottunu ihan itsekseni asumaan, joten kaiken tarpeellisen opettelen myös itse. En halua olla riippuvainen kestään, mutta ei mieskään saa olla riippuvainen minusta (paitsi henkisesti :))

• urpo harva

Ei noista kannata stressiä repiä. Jos nainen nalkuttaa asioista joita et osaa tehdä, olet silloin kiinnostunut väärästä naisesta. Yksinkertaista.

• Beri

taito on tajuta mitä osaa tehdä, mitä kannattaa opetella ja minkä ulkoistaa.
      Esim. auton huolto. Tankkauksen lisäksi kannattaisi osata renkaanvaihto, polttimoiden ja akun vaihto ja nesteiden tarkistus yms. Öljyn vaihto alkaa olla siinä rajoilla. Itse en sitä tee koska minulla ei ole kunnon paikkaa ja ammatti-ihmiset tekevät sen parillakympillä ilman ajanvarausta. Nykyautot alkavat olla jo niin täynä elektroniikkaa ettei siellä juuri pysty mitään tekemään.
      Samoin tapetointi, maalaus, laudoitushommat onnistuvat, mutta en varmasti tee kylpyhuoneremonttia. Siinä tee se itse- virheet maksavat todella paljon.
      Ruuantekoa voi aina opetella ja kehittyä, siinä nyt ei suurta vahinkoa pääse syntymään.

• zser67

Osata ja tehdä liittyy toki toisiinsa, valitettavan moni osaa, muttei tee.... ja siitähän sitä sanomista sitten herkästi tulee.
      Arkielämän osaamiset on useimmiten pikkujuttuja, omien jälkien siivous ehkä tärkein; pyykit koppaan, astiat koneeseen jne. Jos huomaa jotain korjattavaa, niin korjaa sen, eikä vaan sano, että tuokin pitäis korjata. Kokata osaa jokainen, joka osaa lukea, simppeleitä ohjeita kun on netti puolillaan. Sama pätee moneen muuhunkin askareeseen. Minä henk. koht. annan pojot jo pelkästä hyvästä yrityksestä :)

• operetta

osaa keskustella, tanssia ja viedä sekä vietellä. lisäksi osaa arkisia asioita joita minä en osaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe