Etelä-Karjalan Osuuskauppa painostaa työntekijöitään tulemaan töihin lakkopäivänä! Eekoo on päässyt tästä hyvästä PAMin mustalle listalle.
Aamun lehdessä Etelä-Saimaassa Tj Ahti Manninen vastasi kysymykseen miksi Eekoo ei kunnioita lakkoa että kaupat pidetään auki koska "työntekijät haluavat tulla töihin".
Eekoo painosti työntekijöitään
14
472
Vastaukset
- eekoolainen
Ja? Jos työntekijät haluavat tulla töihin, niin mikäs siinä? Lakkoonhan ei ketään voi pakottaa. Totuushan on, että Eekoossa on vain kyselty jokaiselta, haluaako tulla töihin perjantaina. Jos tämän tulkitsee painostamiseksi niin herkkä on nahka.
- gfert
Ja jos joku menee toivottavasti työkaverit sylkee päälle ja inhoo lopun elämäänsä moista loiseläjä kuvotus luuseria.
- loiseläjäkuvotusluus
gfert kirjoitti:
Ja jos joku menee toivottavasti työkaverit sylkee päälle ja inhoo lopun elämäänsä moista loiseläjä kuvotus luuseria.
60% kaupan alan jengistä kuitenkin tiettävästi menossa töihin huomenna joten voi suu kuivaa räkijöillä :-D
- asiakasomistaja2
painosti? Hänhän vain kertoi työntekijöiden enemmistön mielipiteen. Ei kai se ole eekoon vika, jos työntekijät eivät halua kuulua pamiin ja olla lakossa, vaan mieluiten haluavat olla töissä ja säilyttää oman työpaikkansa.
Pami saa pyyhkiä persettä sillä mustalla listallaan, koska kohta kyseisellä liitolla ei ole enää maksavia jäseniä ja ostaa liiton työntekijöille vessapaperia.- lkjhgfd
Toivotaan että rikkuriluuserille maksetaan 5€/h kun lakko on ohi.
- reilua eikö vaan
lkjhgfd kirjoitti:
kuittaa palkastaan meidän osa-aikaisten tuntien vähenemisen loppuvuonna?
- asiakasomistaja2
lkjhgfd kirjoitti:
Annetaan lomautuslappu käteen, missä lukee toistaiseksi, niin voidaan maksaa niille työssä käyville työhaluisille yli 5€/ h. Lakkolaiset, kun on vähemmistöä, niin jos jollekin suodaan mahdollisuus olla töissä, niin tunnit minimiin ja jaetaan nämä tunnit työhaluisille. Muistakaa että työnteko on työntekoa, eikä mitään vasemmistopolitiikkaa.
- asiakasomistaja3
asiakasomistaja2 kirjoitti:
Annetaan lomautuslappu käteen, missä lukee toistaiseksi, niin voidaan maksaa niille työssä käyville työhaluisille yli 5€/ h. Lakkolaiset, kun on vähemmistöä, niin jos jollekin suodaan mahdollisuus olla töissä, niin tunnit minimiin ja jaetaan nämä tunnit työhaluisille. Muistakaa että työnteko on työntekoa, eikä mitään vasemmistopolitiikkaa.
Tämä.
Määräaikaisia työsopimuksia uudistettaessa varmasti muistetaan kuka on lakkoillut, kuka tehnyt töitä. Vaikka sitten ihan vahingossa, pyytämättä ja yllättäen.
Kuitenkaan omistajuuteni ei (laki kai sen määrää) ole niin suurta, että ko puulaakin voitolla/tappiolla minulle mitään käytännön merkitystä olisi... - rtyjhg
asiakasomistaja3 kirjoitti:
Tämä.
Määräaikaisia työsopimuksia uudistettaessa varmasti muistetaan kuka on lakkoillut, kuka tehnyt töitä. Vaikka sitten ihan vahingossa, pyytämättä ja yllättäen.
Kuitenkaan omistajuuteni ei (laki kai sen määrää) ole niin suurta, että ko puulaakin voitolla/tappiolla minulle mitään käytännön merkitystä olisi...Saako kaupan myyjä mielestänne niin hyvää palkkaa ettei ole oikeutettu lisää pyytämään? Oletteko tosissanne?
- Työnantaja22
rtyjhg kirjoitti:
Saako kaupan myyjä mielestänne niin hyvää palkkaa ettei ole oikeutettu lisää pyytämään? Oletteko tosissanne?
Äkä nyt käsitä väärin. Tottakai jokainen on oikeutettu lisää pyytämään. Tarkoitin vain sitä, että "tolkku se pittää olla kerjäteskii", eli tietyillä aloilla työvoiman kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa, jolloin on (juuri nyt ko. alalla) työnantajan markkinat.
Itse olen työtä tajoavalla puolella (eri ala) ja itse arvostan tietyllä tapaa juurikin niitä työntekijöitäni, jotka tulevat oma-aloitteisesti pyytämään lisää liksaa eivätkä tyydy "markkinapalkkaan". - polemik
Työnantaja22 kirjoitti:
Äkä nyt käsitä väärin. Tottakai jokainen on oikeutettu lisää pyytämään. Tarkoitin vain sitä, että "tolkku se pittää olla kerjäteskii", eli tietyillä aloilla työvoiman kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa, jolloin on (juuri nyt ko. alalla) työnantajan markkinat.
Itse olen työtä tajoavalla puolella (eri ala) ja itse arvostan tietyllä tapaa juurikin niitä työntekijöitäni, jotka tulevat oma-aloitteisesti pyytämään lisää liksaa eivätkä tyydy "markkinapalkkaan".36 euroa on siis mielestäsi tolkuton pyyntö.Eikä ole kerjäämisestä kysymys,vaan palkkaneuvotteluista,joita kaupanalalla hoitaa PAM.Siitä olen samaa mieltä,että haarukka 10-36 ei ole lakon arvoinen,mutta lakko on kuitenkin sopimuksettomassa tilassa laillinen,ja siihen on täysi oikeus.Neuvotteluissa on kuitenkin kaksi osapuolta.Ja lakossa kaksi "syyllistä".Mutta toinen vain syytettynä.Ymmärrän,että kohtuuttomat vaatimukset ovat erikseen,mutta tämä kiista kertoo neuvottelijoiden ammattitaidottomuudesta,kenen en tiedä,kun en ollut mukana.Jos olisin sinun hommissasi,ja kun olet noin rohkaiseva,niin pyytelisin toki tämän tästä palkanlisää,mutta nämä,mistä neuvotteluissa väännetään ovat pohja,josta lähdetään.Jos näin ei olisi olisi lähtötaso puolet pienempi,jolloin "oma-aloitteista" pyytämistä olisi paljon enemmän.Nyt kun kuitenkin tämä lakko,joka ei yksipäiväisenä aiheuta konkurssiaaltoa(vuodessa yli 350 vapaata kauppapäivää)on päällä niin sitä on syytä noudattaa.Ja on valtavasti kaupassa asioivia,jotka pitävät myös tätä matalapalkkaisten lakkoa oikeutettuna.Ehkäpä he myös osaavat tehdä johtopäätöksen,että asioivat jatkossa niissä liikkeissä,jotka ovat ymmärtäneet pitää ovensa kiinni.(asia erikseen on jotkut pienet perhevoimin auki pidetyt kaupat)
- Jäs. 239072 (ent)
lkjhgfd kirjoitti:
gfert näyttäisi olevan yksi ja sama henkilö.
Lakkoa puolustaa ja aina haukkuu kaikki muut.
Eikös juuri tuollainen luuseriksi leimaaminen olekin sitä työpaikkakiusaamista jota esim. meillä luottamusmies on harjoittanut? - kassa9
Jäs. 239072 (ent) kirjoitti:
gfert näyttäisi olevan yksi ja sama henkilö.
Lakkoa puolustaa ja aina haukkuu kaikki muut.
Eikös juuri tuollainen luuseriksi leimaaminen olekin sitä työpaikkakiusaamista jota esim. meillä luottamusmies on harjoittanut?"Eekoossa on vain kyselty jokaiselta, haluaako tulla töihin perjantaina"
Jos nyt pyhässä kiimassa edes otettais selvää asioista.
EK just haluaa sinunlaisiasi "guruja" selvittämään asioita.
Mutta samalta kassalta ostat fileesi, eri asia millä ehdoilla. - sama eekoolainen
kassa9 kirjoitti:
"Eekoossa on vain kyselty jokaiselta, haluaako tulla töihin perjantaina"
Jos nyt pyhässä kiimassa edes otettais selvää asioista.
EK just haluaa sinunlaisiasi "guruja" selvittämään asioita.
Mutta samalta kassalta ostat fileesi, eri asia millä ehdoilla."Samalta kassalta ostat fileesi, eri asia millä ehdoilla."
No joo, tottahan se. Perjantaina kassalla vaan oli joku ei-myyjä muussa kuin vihreässä asussa, fileeni kuitenkin sain kuten muutkin viikonlopun antimet.
PAMilaisia oli ovella ja mielestäni työnantaja toimi ihan siististi kun antoi heidän siinä päivystää. Cittarissa oli näemmä häädetty pihalta pois kun siellä kävin. Lidlissä ei ollut havaintoakaan koko lakosta kuten odottaa saattoikin.
Mitä guruuteen tulee niin en meditoi, joten ehkä juuri siksi joudun täälläkin kirjoittelemaan näkemäni ja kuulemani perusteella - joskus se ei ilmeisesti ole sitten koko totuus kuitenkaan.
Ja pyhää kiimaakaan en tunnusta, ei tämä touhu minua niin paljon hetkauta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733