iPod Touch ja vain 6 GB?!

muistiongelma

Hei!
Sain eilen ensimmäisen ipodini, ipod touch 3rd gen. Luulin ostaneeni gigantista 8gb mallin, mutta itunes ja ipod itse väittävät, että laitteessa on vain 7 gb, kun taas tietokoneen resurssien hallinta kertoo 6 gb:stä. Tiedän kyllä, että muistikapasiteetit eivät ole tarkalleen sitä mitä luvataan, mutta voiko yhden tai kahden gigan heitto muka olla mahdollista? Kannattaako kysyä asiaa Applelta vai onko tämä tuttua muillekkin? Harmittaa kyllä, sen verran kallis laite ja muistia muutenkin niin vähän, että kyllä tuollainen heitto alkaa jo tuntua.
Kiitän todella paljon kaikkia jotka vastaavat!

5

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ______

Itselläni on iPod nano 8 gb ja iTunes näyttää, että 7,39 gb. Että näin minulla.

• ______

Resurssienhallinta näyttää mulla, että 7,38 gb.

• iPod Touch 16gb

Yleensä muisti heittää aina enemmän mitä enemmän muistia siinä on. Esim. itessälin on iTouch 16gb ja todellinen kapasitetti on 14,52gb... Sitten on 500gb ulkonen kiintolevy joka todellisuudessa sisältää vain
      466 gb.
      Tollasessa 8 gigan laitteessa ei hirveesti Gigaa isompaa heittoa pitäs olla, ja jos en nyt väärin muista niin kaverin 8gb iPodissa on 6,97GB, joten eiköhän tuo ihan normaalia ole.
      Toki tuollainen *ituttaa, kun eivät voi oikeata kapasiteettia ilmottaa.

• 1stMacFinn

Ensinnäkään Windows ei näytä näitä myyntigigoja (8) vaan formatoituja (eli se 7). Ja sitten siihen päälle se mitä siinä iPodissa on ostettaessa eli käyttis ja ne ohjelmat mitä tulee mukana.

• 654321

Ostin uuden Ipod touch 8gb 4G.n. Viitoseen päivityksen jälkeen itunes näytti laitteen muistiksi 6,35gb ja ohjelmistoja 0,2gb, eli vapaan muistin määräksi vain 6,15gb (ja tämä siis uudessa laitteessa johon ei ollut laitettu esim yhtään musiikkia). Aika paljon pienempi kuin pakkauksessa mainittu 8gb.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      308
      3044
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe