iPod Touch ja vain 6 GB?!

muistiongelma

Hei!
Sain eilen ensimmäisen ipodini, ipod touch 3rd gen. Luulin ostaneeni gigantista 8gb mallin, mutta itunes ja ipod itse väittävät, että laitteessa on vain 7 gb, kun taas tietokoneen resurssien hallinta kertoo 6 gb:stä. Tiedän kyllä, että muistikapasiteetit eivät ole tarkalleen sitä mitä luvataan, mutta voiko yhden tai kahden gigan heitto muka olla mahdollista? Kannattaako kysyä asiaa Applelta vai onko tämä tuttua muillekkin? Harmittaa kyllä, sen verran kallis laite ja muistia muutenkin niin vähän, että kyllä tuollainen heitto alkaa jo tuntua.
Kiitän todella paljon kaikkia jotka vastaavat!

5

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ______

      Itselläni on iPod nano 8 gb ja iTunes näyttää, että 7,39 gb. Että näin minulla.

      • ______

        Resurssienhallinta näyttää mulla, että 7,38 gb.


    • iPod Touch 16gb

      Yleensä muisti heittää aina enemmän mitä enemmän muistia siinä on. Esim. itessälin on iTouch 16gb ja todellinen kapasitetti on 14,52gb... Sitten on 500gb ulkonen kiintolevy joka todellisuudessa sisältää vain
      466 gb.
      Tollasessa 8 gigan laitteessa ei hirveesti Gigaa isompaa heittoa pitäs olla, ja jos en nyt väärin muista niin kaverin 8gb iPodissa on 6,97GB, joten eiköhän tuo ihan normaalia ole.
      Toki tuollainen *ituttaa, kun eivät voi oikeata kapasiteettia ilmottaa.

    • 1stMacFinn

      Ensinnäkään Windows ei näytä näitä myyntigigoja (8) vaan formatoituja (eli se 7). Ja sitten siihen päälle se mitä siinä iPodissa on ostettaessa eli käyttis ja ne ohjelmat mitä tulee mukana.

    • 654321

      Ostin uuden Ipod touch 8gb 4G.n. Viitoseen päivityksen jälkeen itunes näytti laitteen muistiksi 6,35gb ja ohjelmistoja 0,2gb, eli vapaan muistin määräksi vain 6,15gb (ja tämä siis uudessa laitteessa johon ei ollut laitettu esim yhtään musiikkia). Aika paljon pienempi kuin pakkauksessa mainittu 8gb.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe