Huonosti ranskaa puhuvalle töitä Ranskasta?

saraaaaaaaaaa

Mieheni sai Ranskasta työpaikan, elikkäs se tarkoittaa, että minäkin muutan Ranskaan.
En viitsisi olla aivan toimettomana siellä, joten osaako joku sanoa saako siellä miten helposti töitä, kun kielietaitoa on sen verran mitä olen lukiossa opiskellut. Eli osaan kaikki perus asiat vaan.
Työllä ei ole paljoa väliä, eikä varsinkaan palkalla, kunhan vaan olisi jotain tekemistä päivällä.
Ammatiltani olen juristi, mutta se ammatti nyt saa jäädä. Siitä koulutuksesta ei ole toisessa maassa paljoakaan hyötyä... :/
Olisin valmis menemään vaikka hampurilaisravintolaan jos ei vaan ole kielitaidottomuus esteenä, mutta kun on! :D
Osaatteko sanoa saako miten helposti töitä kun ei osaa kieltä kunnolla ja mistä töitä olisi mahdollista hakea tai etsiä?

Kiitos todella paljos jos autatte! :)

3

1950

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rskfleskdl
    • illanistuja

En suosittele kenellekään lähtemistä Ranskaan työnhakuun! Varsinkaan kielitaidottomana!

Mutta jos Sinä lähdet miehesi kanssa, niin ainakin on toimeentulo turvattuna, vaikka et itse olisi työssä.

Ei silti ole helppoa olla ulkomaankomennuksella puolisona. Olet siis oikeassa, tarvitaan jotakin tekemistä.

Yritä kaksikielisiä agentuureja, tosin kyllä nekin vaativat, että osaa ranskaa.

Dorothy Danahy on hyvä agentuuri, joka välittää sihteerinpaikkoja Pariisissa.

Onnea matkaan! Muista pitää yhteyttä muihin suomalaisiin!

• järkikäteen

Parasta on että aloitat ranskankielen intensiiviopinnot heti ja nyt.
      Valitettavasti minä ehdotan kuitenkin että asuisitte miehesi kanssa ensin vaikka puoli vuotta erillänne, hän Ranskassa ja sinä Suomessa. Sinulla on lakimiehen tutkinto ja heität sen hukkaan seuraamalla miestäsi Ranskaan. Lakimiehestä purilaisten paistajaksi..
      Puolessa vuodessa käyt Ranskan kursseilla ja vaikka pyydät seurata yliopiston ranskan tunteja ja sitten kun olet valmis, voit muuttaa Ranskaan ja hakea tutkintoasi vastaavia töitä. Muista myös tutustua Suomen ja Ranskan lakien välisiin eroihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4936
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3506
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2953
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2935
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2757
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2280
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      39
      1778
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1700
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1691
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16