Mieheni sai Ranskasta työpaikan, elikkäs se tarkoittaa, että minäkin muutan Ranskaan.
En viitsisi olla aivan toimettomana siellä, joten osaako joku sanoa saako siellä miten helposti töitä, kun kielietaitoa on sen verran mitä olen lukiossa opiskellut. Eli osaan kaikki perus asiat vaan.
Työllä ei ole paljoa väliä, eikä varsinkaan palkalla, kunhan vaan olisi jotain tekemistä päivällä.
Ammatiltani olen juristi, mutta se ammatti nyt saa jäädä. Siitä koulutuksesta ei ole toisessa maassa paljoakaan hyötyä... :/
Olisin valmis menemään vaikka hampurilaisravintolaan jos ei vaan ole kielitaidottomuus esteenä, mutta kun on! :D
Osaatteko sanoa saako miten helposti töitä kun ei osaa kieltä kunnolla ja mistä töitä olisi mahdollista hakea tai etsiä?
Kiitos todella paljos jos autatte! :)
Huonosti ranskaa puhuvalle töitä Ranskasta?
3
1934
Vastaukset
- rskfleskdl
Tässä erään bloggaajan vinkkejä: http://stazzy.net/index.php/2010/on-taas-se-aika-vuodesta
- illanistuja
En suosittele kenellekään lähtemistä Ranskaan työnhakuun! Varsinkaan kielitaidottomana!
Mutta jos Sinä lähdet miehesi kanssa, niin ainakin on toimeentulo turvattuna, vaikka et itse olisi työssä.
Ei silti ole helppoa olla ulkomaankomennuksella puolisona. Olet siis oikeassa, tarvitaan jotakin tekemistä.
Yritä kaksikielisiä agentuureja, tosin kyllä nekin vaativat, että osaa ranskaa.
Dorothy Danahy on hyvä agentuuri, joka välittää sihteerinpaikkoja Pariisissa.
Onnea matkaan! Muista pitää yhteyttä muihin suomalaisiin! - järkikäteen
Parasta on että aloitat ranskankielen intensiiviopinnot heti ja nyt.
Valitettavasti minä ehdotan kuitenkin että asuisitte miehesi kanssa ensin vaikka puoli vuotta erillänne, hän Ranskassa ja sinä Suomessa. Sinulla on lakimiehen tutkinto ja heität sen hukkaan seuraamalla miestäsi Ranskaan. Lakimiehestä purilaisten paistajaksi..
Puolessa vuodessa käyt Ranskan kursseilla ja vaikka pyydät seurata yliopiston ranskan tunteja ja sitten kun olet valmis, voit muuttaa Ranskaan ja hakea tutkintoasi vastaavia töitä. Muista myös tutustua Suomen ja Ranskan lakien välisiin eroihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2416746Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664154Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1313165- 1562322
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181860Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701597- 821484
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o301461Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371379Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061