Palkkaluokkaani korotettiin

Omituista

Peruspalkka nousi jonkin verran, mutta samalla aikapalkkaosuus (apo) pieneni saman verran, joten lopputulos oli sama kuin ennen. Nyt siis kysyn asiantuntijoilta, onko tämä oikein? Työni on entistä vaativampaa. Kyse on metallin työehtosopimuksen alaisesta työpaikasta.

5

7472

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfew

Sua kusetetaan liity liittoon ja jos jo olet soita sinne.

• zgd

Juu. Näin se homma menee. Jos sinulla on apo:issa 0,70e ja esim hekoa korotetaan 0,70e niin se korotusosuus lähtee apoista ensin pois. Eli tuntipalkka ei muutu välttämättä yhtään. Jos työnantaja haluaa oikeasti korottaa jonkun palkkaa niin se korottaa myös apoja samalla.

• Anonyymi

Mulla korotettiin henkilökohtaista prosenttia ja työnvaatimusryhmää TVR, mutta tietysti aikapalkkaosuus apo söi korotuksen. Luuleeko työnantaja tällätavalla kannustavansa työntekijää. Vitutuskäyrä vaan kasvaa ja voin olla varma että tässä menettää enemmän työnantaja. Ollut firmassa jo pitkälti toistakymmentä vuotta ja kymmeneen vuoteen ei palkkaa ole nostaneet, vaan aina syovät apolla korotukset. Vielä valittaa työnantaja miksi ei saada työntekiöitä lisää, enpä ihmettele sitä kun on paskapalkan maksajan maineessa.

• Anonyymi

Ei. Nimenomaan noin se homma ei mene.

Joku toinen tuossa jo aiemmin sanoikin että liity liittoon niin saat sieltä apua. Kukaan tältä palstalta ei tule pitämään puoliasi palkkaneuvotteluissa jollet itse sitä osaa tehdä.

Tottakai työnantaja mielellään tekisi sellaisia korotuksia mitkä ei nosta palkkaa yhtään.

• Anonyymi

Höpöhöpö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      74
      1234
    2. 72
      1149
    3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      74
      999
    4. 95
      879
    5. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      796
    6. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      49
      757
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      27
      695
    8. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      54
      666
    9. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      72
      659
    10. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      40
      600
    Aihe