miehekäs kehotyyppi: raamikas vai bodattu??

anti-skeleton

Siis olenko ymmärtänyt oikein, että valtaosa naisista pitää paremman näköisenä sellaista luonnostaan leveää, harteikasta, raamikasta kehoa- kuin bodattua kroppaa? Tämän ymmärtäisi, koska raamikas kehotyyppi on luonnollisemman näköinen kuin bodarin keho. Ja luonnollisuus on yleensä kaunista. Voiko mies olla liian raamikas eli harteikas? Ilmeisesti monen naisen mielestä ainakin lihakset voivat olla liian suuret=bodari.

Sitten vielä. Kuinka paljon lyhyt mies voi kompensoida lyhyyttään virittämällä kehonsa muuten komeaksi= hyväkuntoinen, vähän rasvaa, esteettinen lihaksisto...Onko normaalin kehonmuodon omaava 190 senttinen aina komeampi keholtaan kuin viritetty 170 senttinen??

Tällaisia kyselen, koska olen itse kovin romuluinen (ala-asteella liikunnanopettaja sanoi minua tällaiseksi eikä todellakaan tuntunut hyvältä, kun en tiennyt yhtään mitä se tarkoitti mutta kuulosti todella pahalta, niin kuin joltain taudilta/epämuodostumalta), raamikas, erittäin leveäharteinen. On mulla tosin lihasmassaakin (190 /110, rasvaa 10%).Tällainenhan voi vaikuttaa joidenkin mielestä- ei niin komealta- vaan jotensakin kömpelöltä ja rujoltakin (?). Liikun tosin pantterimaisesti ;). Joskus olo tuntuu vähän kuin olisi joku hirviö/kellonsoittaja kun varsinkin vanhemmat naiset jäykistyvät ja ovat niin kovin vakavia kommunikoidessaan kanssani.

34

6561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korsto

Lainatakseni vaimoani:kiva kun on leveät hartiat, mutta et oo mikään bodari. Heh, toisin sanoen, vissiin pitäs vähän laihduttaa kesää varten.

Ja kyllä, tervetuloa joukkoon, jota kohdellaan oudosti..itselläni on samoja tuntemuksia ollut, ihmiset tuntuvat pitävän suorastaan luonnonoikkuna, kun olet huomattavan vahva.

• Miia

Luonnostaan leveäharteinen olematta bodari ja vielä noin pitkä? Juuri tuollainen miehen pitääkin olla. Sääli, että moni kaltaisesi etsii pitkää naista, eikä tällaiseen 50/160-kokoiseen kirppuun vilkaisekaan.

Hartiat eivät siis luonnostaan voi olla liian leveät, ainoastaan liiat lihakset ovat kamalat. Kiinteä saa olla, mutta "sopivasti lihaksia" on paljon vähemmän, kuin miehet yleensä luulevat.

"Sitten vielä. Kuinka paljon lyhyt mies voi kompensoida lyhyyttään virittämällä kehonsa muuten komeaksi= hyväkuntoinen, vähän rasvaa, esteettinen lihaksisto...Onko normaalin kehonmuodon omaava 190 senttinen aina komeampi keholtaan kuin viritetty 170 senttinen?? "

Lyhyt on lyhyt, sitä ei kompensoida millään. Päinvastoin lyhyt mutta bodauksesta leveä mies on usein koominen näky.

"Joskus olo tuntuu vähän kuin olisi joku hirviö/kellonsoittaja kun varsinkin vanhemmat naiset jäykistyvät ja ovat niin kovin vakavia kommunikoidessaan kanssani. "

Jaa-a, kai sitä pahiten häkeltyy aina erittäin puoleensavetävän miehen seurassa:) Pitkissä ja rotevissa miehissä vain on sitä jotain... Monesti ollaan kavereiden kanssa mietitty, että monikin pitkä heppu voisi olla 170-senttisenä aika mitäänsanomattoman näköinen, mutta pitkänä kääntää päät. Joten itseluottamusta vaan!

• Kari

joo liian pienen naisen (sun kokonen) vierellä näyttää lähinnä koomiselta.

• Miia
        Kari kirjoitti:

joo liian pienen naisen (sun kokonen) vierellä näyttää lähinnä koomiselta.

Joidenkin mielestä koomiselta, joidenkin mielestä herttaiselta... Edellinen poikaystäväni oli 190 cm, ja me kuulemma oltiin tosi suloinen pari:) Mutta makunsa kullakin. Enhän mäkään tykkää lyhyistä miehistä.

• m30

"Lyhyt on lyhyt, sitä ei kompensoida millään".

Onneksi joku nainen uskaltaa pukea tämän tosiasian sanoiksi! Liittyhän kirjoitukseesi naisille tyypillistä "kokonaisuus on tärkein" -sontaa, silti mahtaa olla suht rehellinen kirjoitus aiheesta.

Itsekin ns. hukkapalana olen hyväksynyt tosiasiat ja lyönyt hanskat tiskiin elämänkumppanin etsimisen suhteen.

• Miia
        m30 kirjoitti:

Onneksi joku nainen uskaltaa pukea tämän tosiasian sanoiksi! Liittyhän kirjoitukseesi naisille tyypillistä "kokonaisuus on tärkein" -sontaa, silti mahtaa olla suht rehellinen kirjoitus aiheesta.

Itsekin ns. hukkapalana olen hyväksynyt tosiasiat ja lyönyt hanskat tiskiin elämänkumppanin etsimisen suhteen.

"Itsekin ns. hukkapalana olen hyväksynyt tosiasiat ja lyönyt hanskat tiskiin elämänkumppanin etsimisen suhteen. "

Noh, nyt kyllä kiirehdit asioiden edelle. Kaveripiiristäni löytyy enemmän naisia, joille miehen pituudella ei ole väliä, kuin minun laillani ajattelevia. Paras ystäväni seurustelee itseään lyhyemmän miehen kanssa. Joten ei mitään syytä luopua toivosta. Aurinkoista kevättä:)

• dfbd
        m30 kirjoitti:

Tota, onhan meitä lyhyitä naisiakin. Vai luuletko, että tälläinen 155-senttinen hukkapätkä haluaisi 190-senttisen miehen?

• m30
        Miia kirjoitti:

"Itsekin ns. hukkapalana olen hyväksynyt tosiasiat ja lyönyt hanskat tiskiin elämänkumppanin etsimisen suhteen. "

Noh, nyt kyllä kiirehdit asioiden edelle. Kaveripiiristäni löytyy enemmän naisia, joille miehen pituudella ei ole väliä, kuin minun laillani ajattelevia. Paras ystäväni seurustelee itseään lyhyemmän miehen kanssa. Joten ei mitään syytä luopua toivosta. Aurinkoista kevättä:)

Nyt sitten lipsahti "pääntaputtelu" osastolle! Juuri tuollaisia tekstejä en millään enää jaksa...

Kevättä myös sinulle.

• m30
        dfbd kirjoitti:

Tota, onhan meitä lyhyitä naisiakin. Vai luuletko, että tälläinen 155-senttinen hukkapätkä haluaisi 190-senttisen miehen?

...haluaisit 190-senttisen, jos vaihtoehtona on 163-senttinen!

• Kyllä vilkaisee

Taitaapa olla niin että turhien oletusten ja ujouden vuoksi jää monta hyvää juttua kokematta. Itse olen 190/85 ja minusta sellaiset pienehköt & hoikat naiset ovat niitä näteimpiä. Harmi vaan kun olen niin huono iskemään ja oletan ehkä liian helposti "tyttöjen" pitävän minua liian pitkänä.

• kohtalotoveri
        m30 kirjoitti:

...tuollainen asenne ei kannata! Puheet on mitä on, mutta mahtaako tuo pituus olla loppupeleissä kovinkaan tärkeä monellekaan naiselle?

Pidät vaan ittes miehenä ja pään pystyssä, niin kyllä se naisonni siitä joskus paranee.

Asennetta!

• Eila
        m30 kirjoitti:

...haluaisit 190-senttisen, jos vaihtoehtona on 163-senttinen!

Minä olen 162-senttinen ja mieheni on samanpituinen. Enkä vaihtaisi miestäni kymmeneen 190-senttiseen, olkoot miten komeita/raamikkaita hyvänsä. Piste.

• Miia
        m30 kirjoitti:

Nyt sitten lipsahti "pääntaputtelu" osastolle! Juuri tuollaisia tekstejä en millään enää jaksa...

Kevättä myös sinulle.

Lyhyyttä paljon pahempi ongelma onkin sitten elämälle katkera mielenlaatu.

• mimmi

on juuri tuollainen korsto kuin sinä, 190cm pitkä ja painaa sen 110kg, käy salilla mutta ei ole bodari. Hän on vaan harteikas ja isokokoinen.
      Minuun ja moneen muuhun naiseen tällä asialla on ollut iso vaikutus. Pari on jättänyt jopa pitkäaikaisen suhteen tämän nallekarhun takia, tosin kumpikaan ei ole häntä onnistunut itselleen saamaan. Monesti olen huomannut miten naiset häneen reagoi, katsovat silmät pyöreinä ja jähmettyvät. Minusta tuntuu että se johtuu ennemmin siitä voimasta mikä niin suuresta miehestä huokuu, se voi olla pelottavaa.
      Onneksi olen myös itse pitkä tyttö että en nyt ihan pikkuiseksi itseäni tunne.

• Ilona

En ole koskaan kuullut kenenkään naisen pitävän bodareita puoleensavetävinä. Itse en koskisi pitkällä tikullakaan. Luonnollinen rotevuus on kyllä hyvä. Mutta pituus, ei se minusta ole itseisarvo. Olen minä LIIAN pitkiäkin miehiä tavannut, tai liian pitkiä ja laihoja/raskastekoisia/kovaäänisiä/kömpelöitä tms. Rystyset maata viistäen ja leukaperät pitkällä mulkoileva moukarinheittäjä-tyyppi ei vetoa, olkoon varrella pituutta miten "komeasti" vaan. Pitkä ja pöljä on paha yhdistelmä.

Pitkä (sopivasti, 190 alkaa olla maksimi)ja poikamainen mies on kyllä kaunis katsella. Jos on vielä miehekäs ja fiksu ja kilttisilmäinen, niin aijai!

Ison miehen rinnalla nainen tuntee itsensä naiselliseksi. Halatessa on suloista painaa päänsä leveää rintaa vasten. Mutta miehen lyhyyskään ei estä hyvinkin romanttisten tunteiden kehittymistä. Kyllä minä noteeraan hyväkroppaiset 170-senttiset! Jos osaa katsoa intensiivisesti tuijottamatta, on naisia arvostavava ja muutenkin seksikäs, niin päihittää komeasti liudan isoja örmyjä. Tästä on minulla kokemusta, ja minä kuitenkin olen kaunis nainen, joka aina olen päässyt valitsemaan!

Puoleensavetävyys ei ole niin yksioikoinen asia. Kaiken a ja o on se, millaiseksi nainen itsensä miehen seurassa tuntee (myös henkisesti!!). Eroottisen vireen voi synnyttää hyvinkin epäennakoitava kombinaatio, tavallisella, itsestään liikoja luulemattomalla suomipojalla tuskin on monesti aavistustakaan, kuinka helläksi nainen hänen seurassaan olonsa tuntee...

• krista

~190 cm on just hyvä pituus, jos kroppa on muuten sopusuhtainen. Noin pitkillä miehillä tosin usein tuppaa olemaan huono ryhti, mikä on iso miinus.
        Minusta miehen ihanne kroppa on sopivasti treenattu; esim. uimareilla on yleensä aika hyvä kroppa.
        "Meloni-kainalot" ovat aika hassun näköisiä, mutta minun makuuni parempi sekin kuin pelkkää rasvaa... lihas on kuitenkin lihasta:)

170cm:n sopivasti treenattu vartalo on ehdottomasti parempi kuin 190cm:n ei yhtään treenattu. Mutta haluaisin todennäköisesti kuitenkin sen 190cm miehen, koska minulle itselleni tulee itsetunto kompleksi, jos mies on pienempi kuin minä. Ja vartaloahan saa aina treenattua:)

• 03W

Millainen mies on tuo kuvailemasi "poikamainen" ja "miehekäs" ? Eikös nuo ole hieman vastakohtaisia...

• Ilona
        03W kirjoitti:

Millainen mies on tuo kuvailemasi "poikamainen" ja "miehekäs" ? Eikös nuo ole hieman vastakohtaisia...

Hauska kysymys, naiset kyllä tietävät selittämättäkin mitä tarkoittaa kun miehekkäällä miehellä on poikamainen olemus. Miehekkyys on jämäkkyyttä, vastuullisuutta, vahvaa leukalinjaa ja jänteviä käsivarsia. Herättää turvallisuudentunnetta. Poikamaisuutta taas ennakkoluuloton mielenlaatu, varsamaiset vartalon mittasuhteet, kapea lantio, kiltti ja "lapsenomainen" katse. Vetoaa hoivaviettiin. Eivät ne sulje pois toisiaan, vaan joskus näitä ominaisuuksia kyllä yhdistyy samassakin persoonassa. Silloin on useimmiten kysymys vastuttamattomasta miehestä.

• mies
        Ilona kirjoitti:

Hauska kysymys, naiset kyllä tietävät selittämättäkin mitä tarkoittaa kun miehekkäällä miehellä on poikamainen olemus. Miehekkyys on jämäkkyyttä, vastuullisuutta, vahvaa leukalinjaa ja jänteviä käsivarsia. Herättää turvallisuudentunnetta. Poikamaisuutta taas ennakkoluuloton mielenlaatu, varsamaiset vartalon mittasuhteet, kapea lantio, kiltti ja "lapsenomainen" katse. Vetoaa hoivaviettiin. Eivät ne sulje pois toisiaan, vaan joskus näitä ominaisuuksia kyllä yhdistyy samassakin persoonassa. Silloin on useimmiten kysymys vastuttamattomasta miehestä.

Kun nyt minulla on vain keskinkertainen, eikä rasvaimetty Michael Douglas-leukalinja, pudonnen sitten naisten asteikolla ensisilmäyksellä vähintään tavis-luokkaan. Lisäksi kun olen luonteeltani hidas ja rauhallinen, saan lisäksi pelkurin ja hissukan leiman kun en juuri lähesty enää naisia (itse asiassa luulen, ettei minua huomata ollenkaan)? Näillä eväillä ei varmaankaan kaunottarien huomiota kerää, vai kuinka?

• m25

Muistaakseni jossain iltapäivälehdessä oli taannoin Ville Valo äänestetty yhdeksi Suomen seksikkäimmäksi mieheksi. Eikö Ville ole juuri vastakohta tuollaiselle raamikkaalle tai bodatulle. Miten naiset kommentoitte tuota?

• ..neiti

..minkälaiset teinit yleensä noihin äänestyksiin vastaavat?

• tytteli

on isokokoinen nallekarku..juuri sellainen
        on kihlattuni.reilu 190cm pitkä ja reilu 100kg.
        Vähän masua on mutta se ei haittaa, hartiat:)
        ja hauista löytyy(ei treenaa), peppu on priima.
        Hän kutuu minua kirpuksi(170cm ja 54kg)hän on vaalea ja minä tumma, eli lähes toistemme vastakohdat.

• dmjyumk

No minun ääntäni ei Ville saisi... Mielestäni todella outo tämä nykyaikainen "androgyyni" miesihanne... Että hyvä kun naisesta erottaa, siinä ja siinä. Enpä kyllä todellakaan huolisi kattoni alle moista luuviulua! Liian lihavakin on parempi kuin liian laiha mies. Ja meikit&kynsilakat eivät miehelle kuulu!!! Eivätkä pitsivaatteet! Tuskin naisten enemmistö kuitenkaan tuota mieltä on, että ville se seksikkäin olisi... Se nyt vaan on joku ajan trendi. Eiväthän kaikki miehetkään pidä Linda Lampeniuksesta.

• miklu
        dmjyumk kirjoitti:

No minun ääntäni ei Ville saisi... Mielestäni todella outo tämä nykyaikainen "androgyyni" miesihanne... Että hyvä kun naisesta erottaa, siinä ja siinä. Enpä kyllä todellakaan huolisi kattoni alle moista luuviulua! Liian lihavakin on parempi kuin liian laiha mies. Ja meikit&kynsilakat eivät miehelle kuulu!!! Eivätkä pitsivaatteet! Tuskin naisten enemmistö kuitenkaan tuota mieltä on, että ville se seksikkäin olisi... Se nyt vaan on joku ajan trendi. Eiväthän kaikki miehetkään pidä Linda Lampeniuksesta.

Näitä paria kokoon liittyvää keskustelua seuraamalla olenkin huomannut miksi saan tehdä tuplaten töitä naisten huomion saamiseen..

Elämäni olen viettänyt urheilun parissa. "senseitsemänkymmentä" lajia olen kokeillut ja vieläkin 23-vuotiaana liikun monipuolisesti (mm. punttisali). Silti painan "vain" n. 70kg 182cm varressa.

Massaa on vaikea saada näihin androgyyneihin geeneihin. Vaikka naamavärkki on kohtalaisen hyvännäköinen, tuntuu että kaverit vie joka kerta naiset nenän edestä... ja vielä ihmettelevät kun en saa mitään aikaan.

Kostoksi naissukupuolelle taidan ruveta vain meikkailemaan ja leikkimään epämiehekästä. Jollain tavalla minäkin luuviulu saan päteä...

• tdmutu

En minä ainakaan tykkää bodareista, hyh... Luonnollisella työllä saavutetut lihakset parhaat! Ei mitään viritettyjä missään tapauksessa! Ja laihoista miehistä en myöskään pidä, outo tämä nykyajan androgyyni-miesihanne...Mieluummin vaikka vähän ylimääräistä vatsaakin, ei haittaa todellakaan. Mutta bodarin lihakset, yöks. Näyttää ihan siltä, että jos tökkäisi nuppineulalla, niin mies poksahtaisi ja pihahtaisi pois. En tiedä mitä tapauksessasi tarkoittaa tuo romuluinen, mutta hyvältä kuulostaa. Jospa ne naiset vähän ujoutuvat, kookkaan miehekkään miehen edessä :-) Häntä pystyyn, jollekulle olet jokatapauksessa täydellinen!

• Neea

Tjaa... taitaa olla tämäkin vähän makuasia. Toiset tykkää lyhyistä, toiset pitkistä. Jotkut kammoksuu bodareita, toiset kuolaa niiden perään... jne. Etköhän sinäkin löydä jonkun joka pitää juuri sinusta. :)

Itse taidan olla vähän outo tässä suhteessa, kun minulla ei ole mitään "ihannemiehen" kuvaa päässäni. Joistain vain tykkään ja joistain en. Voivat olla hyvinkin erityyppisiä. Ehkä se on se henkinen yhteys... *naur*

• gatao`´(m)

jotkut pitää noiden kriteerien jutuist...se niill sallittakoon!...Toiset laskee älyn varaan, toiset käytökseen..! Ja jos lihaksia kasvatat, ell ota "lisäaineit"...pääss pehmenee..hih!
      Ja sitt oot enään kuin "nauris"..siis kasvis..heh!

• orchidé

Pitkät miehet on komeita! Tai siis ei tietenkään kaikki...ei voi yleistää, mutta usein kuitenkin...jos ei ole mikään kukka keppi ;)

Olen itse tällanen keskimittainen (170cm) neitonen ja en voisi kuvitellakaan seurustelevani itseni mittaisen tai lyhyemmän miehen kanssa. Kyllä se raja taitaa siinä 180cm:ssä mennä... mutt' eihän sitä ikinä tiedä, rakkaus kun on sokea ;) Miehen on kuitenkin parasta olla isompi kuin minä...se luo turvallisuuden tunnetta...

Pidän siitä, että miehillä on voimaa...ja leveät hartiat. En erityisesti bodatuista miehistä välitä, mutta eipä se haittaakaan, kunhan miehen elämä ei pyöri kuntosalin ja oman kehonsa ympärillä. Ja kyllä miehellä saa masuakin olla...ei tarvitse olla mikään trimmattu pakkaus. Mutta liika mahakin on aina liikaa...sellanen sopusuhtainen miekkonen on hyvä...tai siis paras ;)

• tytteli

• iso mies.

joo tuo on muuten pitkäin mies irvikuva jos mies on pitkä noin 2 metrinen ja kukkakeppi! myös me isot miehet meidän pitää osata käyttäytyä kuin herrasmiesten.emme saa haastaa riitaa eikä V..tuilla muille pienemmille ja tarpeen vaatiessa se isomies laittaa järjestykseen ne rähinöitsijät!
        ja ovat kohteliaita neitiille!olen itse 2 metrinen ja harteikas ja pitkä käsinen, kun levitän käteni on sormenpäiden väli jotain 2,20-2,30 cm leveä.en ole mikään bodari mutta kunnioitusta saan riittävästi kun liikun pubiissa ja rähisijä en ole . eli isomies kin voi olla herrasmies !terv. ISOMIES!

• ,,,,
        iso mies. kirjoitti:

joo tuo on muuten pitkäin mies irvikuva jos mies on pitkä noin 2 metrinen ja kukkakeppi! myös me isot miehet meidän pitää osata käyttäytyä kuin herrasmiesten.emme saa haastaa riitaa eikä V..tuilla muille pienemmille ja tarpeen vaatiessa se isomies laittaa järjestykseen ne rähinöitsijät!
        ja ovat kohteliaita neitiille!olen itse 2 metrinen ja harteikas ja pitkä käsinen, kun levitän käteni on sormenpäiden väli jotain 2,20-2,30 cm leveä.en ole mikään bodari mutta kunnioitusta saan riittävästi kun liikun pubiissa ja rähisijä en ole . eli isomies kin voi olla herrasmies !terv. ISOMIES!

Olet siis V Alekna??

• Tukeva Tuuhertaja

Minkä ikäisiä olivat ne tämän threadin naiset, jotka vastasivat pitävänsä rotevista, hiukan massuakin omaavista miehistä?

• ................

Itse ainakin tykkään luonnollisesta kropasta, huippuun trimmatut bodarit on ällöttävän näköisiä! Leveät hartiat, juu, kiva pylly ja hyvät jalat, ja vahvannäköiset kädet. Poikaystäväni on ex-futari ja se näkyy jaloissa ja pyllyssä, nami! Tavallisen näköinen mies on paras, kullallani on vähän kaljavatsan alkua, mutta ei se ainakaan mua haittaa :) Kukkakepit ja kuulamörssärin näköiset miehet ei sytytä ollenkaan.

Itse pidän vähän lyhyemmistä miehistä, 190-senttiset ei ole koskaan kiinnostaneet, jostain syystä.. Kaikki poikaystäväni ovat olleet 170-175-senttisiä. Nykyiseni on 175 ja itse olen 169.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe