Näinkö?

Pelon seuraava aste on viha. Kun vihaat, niin myös pelkäät. Opi hyväksymään ja rakastamaan.

25

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika koomista

      että mies joka ei rakasta edes vaimoaan saarnaa rakastamisesta. Ja muutenkin tuo on paskapuhetta.

      • enkä mitään saarnannu. Sun mielestä paskapuhetta, ok.


      • Tietysti on,
        relaxed_eyes kirjoitti:

        enkä mitään saarnannu. Sun mielestä paskapuhetta, ok.

        kyllä mä ainakin vihaan ja pelkään ihan eri asioita. Osaan myös hyväksyä ja rakastaa. Ihmiset vain tarvii tuollaisia ihme sananlaskuja ollakseen jotenkin erityisiä.


    • Vihaat sitä mitä pelkäät, pelkäät sitä mitä vihaat. Mitä lopulta pelkäät ja vihaat?

      • ilmeisesti sitten. Jätti sellaisia.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        ilmeisesti sitten. Jätti sellaisia.

        miksi? Jättipeeniskateus?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        miksi? Jättipeeniskateus?

        ajattele jos sellainen työntyy väkisin sun takamukseen.

        Hyyyyiiiii..... AUTS!


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        ajattele jos sellainen työntyy väkisin sun takamukseen.

        Hyyyyiiiii..... AUTS!

        Emmä jaksa fantasioida sellaisista.


      • zusi
        relaxed_eyes kirjoitti:

        ajattele jos sellainen työntyy väkisin sun takamukseen.

        Hyyyyiiiii..... AUTS!

        miehistä tuollasia...vai onks sunkin Adobe Reader päivittymättä, et pääse syntisille sivuille?????


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Emmä jaksa fantasioida sellaisista.

        Pelko oli siis vihaa, mutta nytkö se on siis fantasiaaki?

        Ei perkele...


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Pelko oli siis vihaa, mutta nytkö se on siis fantasiaaki?

        Ei perkele...

        Enhän mä ollut se, joka niitä jättikyrpiä pelkäs ja perseeseensä kuvitteli niitä saavan. En omaani enkä muidenkaan...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Enhän mä ollut se, joka niitä jättikyrpiä pelkäs ja perseeseensä kuvitteli niitä saavan. En omaani enkä muidenkaan...

        Vaati rohkeutta kohdata pelkonsa. Lykkyä...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Vaati rohkeutta kohdata pelkonsa. Lykkyä...

        ei kaikki pelot oo tarkotettu kohdattavaksi.


    • zusi

      -asia on vieras
      -ei osaa luottaa
      -on opittu käyttäytymismalli lapsuudesta
      -pää sekasin
      -maailma vaan muuttuu liian nopeesti ympärillä, ei kykene muuttumaan
      -ei kykene oppimaan, siis on masentunut esim.

      Pelon voittamisessa ja hallinnassa on jokaisella varmaan kokemusta, eiköhän jokainen ole joskus pelännyt jotain. Itse elämän varrella useastikin. Ja aikoja, joillon elämän epävarmuus pelotti, taustalla. kyllä kaiken ydin on se oman elämän hallinta. Aina pitäs olla varasuunnitelma taskussa, että jos käy niin että ero tulee tai vaikka puoliso kuolee,,mitä sitten? Kuinka pärjään? Miten toimin? Tai talo palaa?
      Pelon tarkoitus on ainosataan hyvä, se auttaa meitä selviytymään vaikeasta tilanteesta, vereen erittyi muistaakseni adrenaliinia ja silloin sai lisävoimia "juosta karhua pakoon". Mut ei pelkoa ja vihaa voi suoraan yhdistää.

    • kirpela

      jos ei koe kerta kaikkiaan mitään, ei minkäänlaista, tunnetta? Toinen on täysin neutri, ystäviinkin on enemmän tunteita.

    • au-liskot

      jotain tuollaista mutsi sanoi joskus ollessaan kännissä.

      She on hänen pehmeä puolensa, tiedäthän.

    • tr. huvikses

      ja typerää tollainen. Rakastaminen & hyväksyminen ei ole sama kuin viha. Ikinä.

    • Zamion retku

      Maalaisamisviiksi lukenut teepussin etiketistä syvällisiä :O)))

      • ku luin facebookista.

        Ajattelin vaan kysellä täältä, ku täällä rakastetaan, pelätään ja vihataan yötäpäivää.


    • on hyvät kaverukset, viihtyvät samoissa kemuissa. Voi ne kai nähdä toistensa asteina. Mun mieleastä ne on kuitenkin kuin sisarukset, samaa perhettä.

      Opi hyväksymään ja rakastamaan on hyvä neuvo. Sillä ei kai koskaan ole vielä menetetty mitään, paitsi ne omat pelon ja vihan tunteet?

    • lollirock

      pelännyt, ja ne eivät kulje käsikädessä. Pelko on asia jota et ole kohdannut. Pelko on asia jota et ole käsitellyt. Pelko on asia josta et tiedä tarpeeksi. Pelon jälkeen ei seuraa viha, vaan ymmärrys.

      • '

        Isä lyö. Taas ja taas. Aina uudelleen. Tiedät sen. Taas. Aina uudelleen. Kohtaat sen joka kerta. Käsittelet. Tiedät, milloin se tulee. Tiedät, miltä se tuntuu. Pelkäätkö? Vihaatko? Ymmärrätkö?


      • lollirock
        ' kirjoitti:

        Isä lyö. Taas ja taas. Aina uudelleen. Tiedät sen. Taas. Aina uudelleen. Kohtaat sen joka kerta. Käsittelet. Tiedät, milloin se tulee. Tiedät, miltä se tuntuu. Pelkäätkö? Vihaatko? Ymmärrätkö?

        sinä silloin?

        Kierto itselläni
        luottamus
        pettymys
        pelko
        turtumus
        alistuminen
        hyväksyminen
        käsittely
        kapina
        pois pääsy voittaminen
        pinnallisuus
        viha
        käsittely
        hväksyminen
        sinut
        minän vahvistaminen
        itsenäisyys


    • lollirock

      vastakohta ole rakkaus. Saatika hyväksymisen vastakohta rakkaus. Voit hyväksyä lukuisia asioita rakastamatta niitä. Voit hyväksyä lukuisia asioita joita pelkäät, etkä silti ala niitä vihaamaan tai rakastamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe