Häirtseekö teitä muut naiset olla alasti yleisissä tiloissa? naisten suihkut, saunat jne?
Mun mielestä on ihan normaalia, että ei tykkää mennä yleisiin saunoihin ym, mutta poikaystävän mielestä olen tosi outo. En koskaan käy salilla suihkussa vaan tuun aina kotiin suihkuun. Uimahallissa kyllä käyn, mutta sielläkin puen ja riisun tosi nopeasti, en yhtään tykkää olla alasti muiden edessä. En ite ajattele, että tässä olisi mitään outoa, koska aina on kaikkien kavereiden kanssa vieroksuttu alasti olemista. Jo yläasteella uintitunneilla kaikki tytöt puki katse seinään päin pyyhkeen alla niin ettei nähnyt toisia. Edelleenkin olisi vaikea kuvitella, että juteltaisiin ja oltaisiin rennosti alasti eikä pidettäisi mitään kiirettä pukemisen kanssa.
Tutustuin töissä yhteen ikäiseenä (n.24 v.) naiseen, jonka sain houkuteltua kanssani salille. En suihkusta ollut mitään edes puhunut, kun hän sanoi, ettei sitten tule julkisiin suihkuihin vaan menee ennemmin kotiin. .Tämä taitaa siis olla aika yleistä naisilla? Toisaalta löytyy niitäkin naisia paljon, jotka puuhailee pukuhuoneissa alasti kaikenlaista, eikä yhtään välitä vaikka muut näkee.
En ole mitenkään ujo eikä minulla ole huono itsetunto. Poikaystävän kanssa voin hyvin olla alasti. Muiden naisten kanssa alastomuus vain on jotenkin kiusallista. Olenko siis oikeasti outo niinkuin poikaystäväni väittää, vai mitä mieltä muut naiset on?
Naiset yleisissä suihkuissa
15
3566
Vastaukset
- nainen...
Ei mua haittaa, mutta en mä nyt toisaalta pidä mitenkään outona sitä, että jotakuta haittaisi. Jokaisella on omat tapansa ja ajatuksensa, ja kyllähän me kaikki mahdutaan tähän samaan maailmaan.
- tubulus
Ei minua itseäni häiritse yhtään olla alastomana muiden alastomien naisten kanssa sauna- ja suihkutiloissa.
Uimahallireissuilla näkee näitä törkytiinoja jotka on pukeneet uimapuvun päälleen jo kotona ja sitten uimahallissa vaan marssivat ilman mitään peseytymistä suoraan altaille ja jotkut vielä käväisevät saunassa ottamassa vähän hikeä siihen uimapuvun pintaan. Joitakin kertoja olen nähnyt nuoren neitosen suihkuttelevan vettä uimapuvun kaula-aukosta - siinä oli ilmeisesti hänen käsityksensä peseytymisestä. Joskus olen mielessäni herkutellut ajatuksella, että naisten pesupuolella pitäisi olla sellainen parimetrinen sumopainija vahtimassa naisten peseytymistä. Jos joku ei suostuisi itse peseytymään, sumopainija antaisi vähän apua. Tällainen peseytymättä uimaan-meininki on sikamaista eikä perusteluksi riitä ujostelu. - Miramella
Mä käyn kyllä suihkussa ja saunassa vaikka miesten kanssa, ei häiritse yhtään. Ei häiritse oma eikä muitten alastomuus. Voisin vaikka appiukonkin kanssa mennä saunaan, no en ole mennyt, mutta ei ois ongelma mulle.
Mun mielestä alastomuudesta on tehty jotenkin seksuaalista eli siihen liittyisi muka aina jokin seksuaalinen viritys. Media sen on tehnyt. Mun mielestä alastomuudessa ei sitä varsinaisesti itsessään ole. Vertaa vaikka koira tai alaston lapsi, ihan sama mun mielestä aikuisilla. Ei ala himottaa alaston nainen tai mies ellei viristys ole tullut muualta eli henkisesti.
Ehkä mä oon outo, en teidä. Yhteissaunoja harrastetaan kaveri- ja harrastusporukassa, kaikki sekaisin. Joskus kesällä mennään naku-uinnille porukalla, kun ei ole muita rannalla pelästymässä. Musta naikuilu on jotenkin tosi vapauttavaa. Etenkin alastiuiminen on ihanaa. - Sarpp
Olen miettinyt tätä samaa asiaa, kun tuntuu niin vaivaannuttavalta käydä salilla suihkussa ja saunassa jos siellä on muita yhtäaikaa, että onkohan kukaan muu tällainen. Pyrin kyllä aina käymään siellä siitäkin huolimatta, koska on vaan niin paljon mukavampaa peseytyä heti kuin lampsia hikisenä kaupungin läpi kotiin. Ehkä sitä sitten vaan muutenkin ujona ihmisenä tuntee olonsa jotenkin liian paljaaksi alastomana. Ja ainahan sanotaan, että naiset vertailee itseään muitten vartaloihin (itse kylläkin vältän parhaani mukaan katsomasta toisia, ajattelen, että en halua heidän tuntevan oloaan epämukavaksi) ja en yleensäkään siedä kovin hyvin minkään tarkkailun alaisena olemista, joten tässä täytyy olla syy siihen miksi olo ei ole luonteva yleisissä saunoissa. Vaikka tuskinpa kukaan siellä oikeasti on niin kamalan kiinnostunut juuri minun kropastani, näin järjellä ajatellen. Sekasaunoissa en ole käynyt sitten lapsuuteni (paitsi mieheni kanssa) enkä varmasti koskaan menekään, koska se olisi varmaan tuo olo naisten saunassa potenssiin sata.
- ap
Huh kiva kuulla että joku ajattelee samalla tavalla. Ja aiemmin joku kommentoi näistä uimahallissa kävijöistä, jotka ei käy pesulla. Ite kyl käyn ihan alasti suihkussa, olishan se törkystä jos ei kävis. Tarkotin vaan, että on kiusallinen olo sillä hetkellä ja pukuhuoneessa yrittää sit mahdollisimman nopeesti saada vaatteet päälle.
- munamies
Tuollainen käytös on luonnotonta ja viittaa asenneongelmaan, joka useilla suomalaisilla tuntuu olevan. Olin itse nuorena samanlainen, mutta jossain vaiheessa aloin ärsyyntymään siitä, millaista nössöilyä ihmiset tuntuu harrastavan enkä missään nimessä halunnut olla samanlainen. Aloin ihannoimaan ihmisiä, joilla oli munaa tehdä asioita, joita muut eivät uskaltaneet tehdä.
Pyrin aina tekemään tekoja, jotka vaativat jonkinlaisen kynnyksen ylittämistä ja itsetuntoni alkoi vähitellen kasvaa. Nykyään saan suurta tyydytystä, kun aina tilaisuuden tullen voin näyttää, että minähän en ole mikään velliperse. - sgr897
sama homma. Miksi haluaisin nähdä muiden naisten alastoimia vartaloita? Mielummin kävisin miesten puolella kuin naisten puolella suihkussa.
- macmac--
Oma kokemukseni on, että Suomessa, joka on saunakulttuurin maa ja jossa olettaisi ihmisten menevän saunaan melkein kenen kanssa vaan, on paljon ihmisiä, jotka eivät mielellään esiinny alasti tuntemattomien tai puolituttujen edessä.
Minusta kyse on esim. perheen sisäisestä tapakulttuurista ja luonteesta. Meillä ei koskaan kotioloissakaan saunottu yhdessä, ja toisaalta saunomisesta tykkäsi vain isäni. Hän saunoi yksikseen. Molemmat vanhempani ovat olleet "häveliäitä", eivät ole tykänneet pomppia alasti ihmisten edessä.
Tällainen käytös on normaalia tapakulttuuria. Tietty häveliäisyys on kaikissa kulttuureissa yleistä. Ja tiettynä ikäkautena alastomuus voi tuntua jopa vastenmieliseltä, kuten murrosiän kynnyksellä, kun kroppa muuttuu.
Ihmisten pitäisi minusta enemmän kunnioittaa toistensa tapoja eikä vaatia alastomuutta, jos se ei tunnu hyvältä. Minulla on sukulaisia Amerikassa; he järkyttyvät joka kerta nähdessään suomalaisten saunovan kesämökeillään alasti...!- Ihan sama
kuulu sun poikaystävällekään, älä kysele äläkä selittele ja jätä lapselliset (voi liittyä itsetuntokysymyksiin, kun ei pysty tunnustamaan omia arkuuksiaan, ja toisaalta nolostelee kumppanin kaikkia - mielestään - yleisestä normista poikkeavia käytäntöjä) kummastelut omaan arvoonsa. Jos hän jatkaa niitä, se on pelkkää ärsyttelyä. Jatka vain niin kuin itsestä sopivalta tuntuu. Minusta yleisissä suihkutiloissa pitäisikin olla väliseinät ja verhot, ja siellä voisi sitten vaikka pukea vaatteetkin valmiiksi päälle. Mutta kotonakin asian voivat useimmat hoitaa, minä esim. en.
- muori xy
Ihan sama kirjoitti:
kuulu sun poikaystävällekään, älä kysele äläkä selittele ja jätä lapselliset (voi liittyä itsetuntokysymyksiin, kun ei pysty tunnustamaan omia arkuuksiaan, ja toisaalta nolostelee kumppanin kaikkia - mielestään - yleisestä normista poikkeavia käytäntöjä) kummastelut omaan arvoonsa. Jos hän jatkaa niitä, se on pelkkää ärsyttelyä. Jatka vain niin kuin itsestä sopivalta tuntuu. Minusta yleisissä suihkutiloissa pitäisikin olla väliseinät ja verhot, ja siellä voisi sitten vaikka pukea vaatteetkin valmiiksi päälle. Mutta kotonakin asian voivat useimmat hoitaa, minä esim. en.
Ja parhaassa tapauksessa kuntosalilla on sauna, jonka lauteilta voi sitten tuijotella suoraan suihkussa olijoita lasioven läpi ilman mitään näkösuojaa. Eipä ole ihme, että joskus jollain keskustelupalstalla sikisi pitkä keskustelu siitä, miten jotkut naiset eivät peseydy "kunnolla" yleisissä suihkuissa- eli taitaa naiset todellakin kyyläillä oikein urakalla toisiaan. En kyllä ymmärrä tällaista tilasuunnittelua ollenkaan, siinäkö on sitten mukava peseytyä muitten silmien alla? Ei asiassa mitään pahaa tietenkään sinällään ole, mutta ei siinä kyllä mitään mieltäylentävää saatika rentouttavaakaan ole treenien jälkeen. Mieluusti olisi aivan rauhassa muitten katseilta. Sermit olisivat todella hyvä idea noihin paikkoihin. Mutta eihän se käy, kun ollaan Suomessa ja paljastella vaan pitää, muuten on outo ihminen jolla on varmasti jotain salattavaa. Ajatella, miten näin sulkeutunut kansa on sitten yhdessä asiassa aivan toista ääripäätä.
- 17
Mua ainakin häiritsee tosi paljon. Naiset ovat todella kriittisiä toistensa kehoja kohtaan. Miehet yleensä suhtautuvat naiskehoon mukavasti, mutta naiset mulkoilevat toisiaan pahantahtoisesti.
Kauhumuistoja on yläasteelta, jossa luokan pahistytöt kyttäsivät muita suihkussa ja juorusivat heidän vartaloidensa yksityiskohdista. Yksi tyttö oli suuren naurun ja pilkan kohde, koska hän oli lihava ja hänellä eivät häpykarvat kasvaneet vielä 13-vuotiaana. Lisäksi naurettiin toisten alusvaatevalintoja ja rintojen muotoa.- lillililli
tuollainen käytös ole sen teini-iän jälkeen loppunut.
Naiset on kriittisiä omia kehojaan kohtaan ja siksi saattavat vertailun vuoksi katsoa toisten kehoa. Samalla tavalla kuin katsovat täysissä pukeissa olevia tai vaikka kuvissa olevia. Mutta mitä sillä loppujen lopuksi on väliä? Ei mua ainakaan häiritse jos joku ajattelee että mulla on pienemmät tai isommat tissit kuin sillä, tai kapeampi tai leveämpi perse tms. - errrer
lillililli kirjoitti:
tuollainen käytös ole sen teini-iän jälkeen loppunut.
Naiset on kriittisiä omia kehojaan kohtaan ja siksi saattavat vertailun vuoksi katsoa toisten kehoa. Samalla tavalla kuin katsovat täysissä pukeissa olevia tai vaikka kuvissa olevia. Mutta mitä sillä loppujen lopuksi on väliä? Ei mua ainakaan häiritse jos joku ajattelee että mulla on pienemmät tai isommat tissit kuin sillä, tai kapeampi tai leveämpi perse tms.Naisten ulkonäköpaineet ovat miehiä suuremmat. Lisäksi jos mies on normaalipainoinen, hän on alastomana käytännössä aina samantapainen vain peniksen koossa ja karvoituksen määrällä on vaihtelua, mutta esimerkiksi karvoituksen määrällä ei ole mitään väliä ja suurimmalla osalla miehistä penis on lähellä samaa kokoa velttona. Lisäksi jos miehet kyyläävät toistensa vartaloita, se tulee niiden toimeta ketkä ihannoivat lihaksikasta mieskroppaa ja treenaavat omaansakin päivittäin. Miesten onkin helppoa käydä keskenään pesulla verrattuna naisiin.
Naisella sen sijaan esiintyy jos minkälaisia eroavuuksia kropan suhteen, mitä ei näe vaatteet päällä: rintojen koko ja muoto vaihtelee, joillain ne voivat ilman liivejä olla riippuvat nahkaläpät ja joillakin piukeat ja kiinteät meloonit. Lisäksi joillakin hoikilla naisilla on pakaroissa luonnostaan muhkeat määrät selluliittia ja osalla taas sitä ei esiinny lainkaan. Lisäksi kun tähän lisätään naisten kriittisyys toisiaan kohtaan jne. niin ei ihme, että useimmat karttavat alastomuutta jopa yleisissä suihkuissa.
- nekkid
viittaa jonkinlaiseen ongelmaan.
Olen itse mies ja minulla oli myös ongelaa asian suhteen, siis olla suihkussa tai missä vaan alasti, missä on muita miehiä, mutta jossain vaiheessa aloin kelaamaan että mitä vitun väliä sillä on, miltä mä muiden mielestä näytän, kun mun tilanne ei siitä miksikään muutu. Että vaikka joku katsoisikin että olen ruma alasti, niin eipä sillä mun omaan elämään ole mitään vaikutusta. - Noona
nykyään ole ongelmia alastomuudessa, muutoin kun sen puolesta, että pidän itseni posliinina ja etenkin vanhemmat naiset saattavat tuijotella paheksuvina. Teininä minäkin piilottelin pyyhkeen alla. Nykyään, jos katselen muita naisia, katson yleensä kauniita kroppia, rumia en kehtaa jotenkin katsella.. Eli jos muutkin ihmiset ovat samanlaisia katselijoita kuin minä, niin silloin niistä katseista saisi olla vain ylpeä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841370Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82951
- 81945
- 39922
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66865Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61835Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5831