jopo

punaisen haluaa

En löydä mistään tietoa, kuinka painava immeinen voisi Jopolla ajaa. Joskus valmistajan sivuilla muistaakseni oli tällaisia kilosuosituksia. Eli olisiko kellään tietoa?

25

2448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jopotski

kantaa varmaan 120-130 kg kuskin ihan tyylikkäästi ellei kovin pyri keulimaan ja hyppimään, mutta halvat kopiomallit kestää tuskin edes 80 kg kuskin alla.

Ja jopoiluhan on elämäntapa ja hyvää liikuntaa joten eikun jopotski alle ja kiloille kyytiä!

• jopo on romu

Jaa, että oikein elämäntapa. Jopo on tällä hetkellä kulttiesine, mutta muutaman vuoden päästä se ei enää ole muodissa, kuten ei moni muukaan jo pois muodista mennyt pyörätyyppi. Vanha peltijopo oli aikanaan järkevä ratkaisu vähän pyörää käyttäville ihmisille, mutta tämä nykyjopo on kertakaikkinen romu - eikä vähiten siksi, että sen runko on huono ja se tehdään Taiwanissa. Myöskään osat eivät vastaa enää oikean vanhan Jopon laatua.
        Ei se nyky jopon kanssa sotkeminen mikään elämäntapa ole, onpahan halpa pyörä kuitenkin hankkia. Ei siitä filosofiaa kannata vääntää.

Jos vaihteetonta pyörää hakee, niin Jopoa parempiakin ratkaisuja on, mm. ihan perus Akseli tai Jääkäri, jotka on sentään suunniteltu kunnollisiksi polkupyöriksi. Sinkulan saa tehtyä vaikka vanhasta maantiepyörästäkin.

Jokainen tietysti valitsee ihan itse millä haluaa painaa menemään, ei siinä mitään. Itsehän suhaan kaupungilla dirt-tyylisellä maastopyörällä jossa on slicksit kumit. Hyvin rullaa menemään. Näppärä käyttää ja löytyy sentään vaihteetkin.

• jepulistavaan
        jopo on romu kirjoitti:

Jaa, että oikein elämäntapa. Jopo on tällä hetkellä kulttiesine, mutta muutaman vuoden päästä se ei enää ole muodissa, kuten ei moni muukaan jo pois muodista mennyt pyörätyyppi. Vanha peltijopo oli aikanaan järkevä ratkaisu vähän pyörää käyttäville ihmisille, mutta tämä nykyjopo on kertakaikkinen romu - eikä vähiten siksi, että sen runko on huono ja se tehdään Taiwanissa. Myöskään osat eivät vastaa enää oikean vanhan Jopon laatua.
        Ei se nyky jopon kanssa sotkeminen mikään elämäntapa ole, onpahan halpa pyörä kuitenkin hankkia. Ei siitä filosofiaa kannata vääntää.

Jos vaihteetonta pyörää hakee, niin Jopoa parempiakin ratkaisuja on, mm. ihan perus Akseli tai Jääkäri, jotka on sentään suunniteltu kunnollisiksi polkupyöriksi. Sinkulan saa tehtyä vaikka vanhasta maantiepyörästäkin.

Jokainen tietysti valitsee ihan itse millä haluaa painaa menemään, ei siinä mitään. Itsehän suhaan kaupungilla dirt-tyylisellä maastopyörällä jossa on slicksit kumit. Hyvin rullaa menemään. Näppärä käyttää ja löytyy sentään vaihteetkin.

sehän on suht laadukkaista osista tehty, ainakin nopsasti katsottuna
        hintaha on naurettava, 350 vaihteettomasta terassipyörästä.
        mutta sehän ei ole hullu joka pyytää vaan se joka maks.....

• jopotytöt
        jepulistavaan kirjoitti:

sehän on suht laadukkaista osista tehty, ainakin nopsasti katsottuna
        hintaha on naurettava, 350 vaihteettomasta terassipyörästä.
        mutta sehän ei ole hullu joka pyytää vaan se joka maks.....

Kyllä jopo kestää.Me tytöt ajoimme jopolla neljä päällä ja hyvin meni.Kumit tosin olivat ihan litussa,mutta ei se haitannut.

• jepulistavaan
        jopotytöt kirjoitti:

Kyllä jopo kestää.Me tytöt ajoimme jopolla neljä päällä ja hyvin meni.Kumit tosin olivat ihan litussa,mutta ei se haitannut.

niin on ihan ...itussa se on se jopo, osiko nille rahoille parempaa käyttöä, sillä saa 3 edukasta fillaria

• jopotytöt
        jepulistavaan kirjoitti:

niin on ihan ...itussa se on se jopo, osiko nille rahoille parempaa käyttöä, sillä saa 3 edukasta fillaria

Varmaan niille rahoille olisi parempaakin käyttöä,mutta meillä olikin vanha jopo.Oli muuten kiva
        ajella neljä päällä.Kannattaa kokeilla,sillä meillä ainakin oli hauskaa.Kaksi istui tarakalla,yksi
        istui penkillä ja yksi polki seisoaltaan.Oletteko tytöt kokeilleet.Kun on tuollainen vanha jopo,
        niin ei haittaa vaikkakumit olivatkin litussa.Mentiin me tosin yhden kerran pusikkoon,mutta se
        ei haitannut.Uudestaan vaan jopon päälle.

• Kolme väsynyttä
        jopotytöt kirjoitti:

Varmaan niille rahoille olisi parempaakin käyttöä,mutta meillä olikin vanha jopo.Oli muuten kiva
        ajella neljä päällä.Kannattaa kokeilla,sillä meillä ainakin oli hauskaa.Kaksi istui tarakalla,yksi
        istui penkillä ja yksi polki seisoaltaan.Oletteko tytöt kokeilleet.Kun on tuollainen vanha jopo,
        niin ei haittaa vaikkakumit olivatkin litussa.Mentiin me tosin yhden kerran pusikkoon,mutta se
        ei haitannut.Uudestaan vaan jopon päälle.

Mekin ajettiin jopolla tosin "vain" kolme päällä.Meitä oli kolme tuttua tyttöä,jotka tapasimme
        sattumata ravintolassa.Minä olin tullut jopolla toiset olivat tulleet kävellen.Valomerkin jälkeen
        oli sitten kotiinlähdön aika.Asuimme samalle suunnalla.Meitä oli kolme ja vain yksi fillari.
        Eihän siinä muuta kuin kaikki saman jopon päälle.Minä menin,vaikkakin olin jopon omistaja,
        Sannan kanssa tarakalle ja Heli laitettiin polkemaan.Sitten me ajoimme läpi öisen kaupungin.
        Ihmiset huiskuttivat meille ja metakaisin.Me ajoimme noin neljä kilometriä,sitten Heli pääsikin perille.Minä siirryin polkemaan ja ja Sanna istui tarakalla.Nyt meitä olikin sitten kaksi jäljellä.Pari kilometriä vielä jatkoimme ja sitten olimme mekin kotona.Asuimme ihan naapureina.
        Meillä oli hauska matka.Kertokaa tytöt,onko teillä samanlaisia kokemuksia.Olisi kiva kuulla,edes jotain samantapaisia.

• Kyyditsijä mies
        Kolme väsynyttä kirjoitti:

Mekin ajettiin jopolla tosin "vain" kolme päällä.Meitä oli kolme tuttua tyttöä,jotka tapasimme
        sattumata ravintolassa.Minä olin tullut jopolla toiset olivat tulleet kävellen.Valomerkin jälkeen
        oli sitten kotiinlähdön aika.Asuimme samalle suunnalla.Meitä oli kolme ja vain yksi fillari.
        Eihän siinä muuta kuin kaikki saman jopon päälle.Minä menin,vaikkakin olin jopon omistaja,
        Sannan kanssa tarakalle ja Heli laitettiin polkemaan.Sitten me ajoimme läpi öisen kaupungin.
        Ihmiset huiskuttivat meille ja metakaisin.Me ajoimme noin neljä kilometriä,sitten Heli pääsikin perille.Minä siirryin polkemaan ja ja Sanna istui tarakalla.Nyt meitä olikin sitten kaksi jäljellä.Pari kilometriä vielä jatkoimme ja sitten olimme mekin kotona.Asuimme ihan naapureina.
        Meillä oli hauska matka.Kertokaa tytöt,onko teillä samanlaisia kokemuksia.Olisi kiva kuulla,edes jotain samantapaisia.

Jopon tarakka kelpaa ainakin naisille.Minulla on vanha jopo ja sillä tulee joskus lähdettyä
        viihteelle.Jos pääsee saatolle ja tarjoaa jopon kyytiä.kyllä varmasti kelpaa.Itse on tullut
        muutenkin tarjottua naisille jopon kyytiä ja koskaan ei ole kukaan kieltäytynyt.Onhan
        se tietenkin niin,että mukavampi sitä on kyytiin hypätä,kun kävellä ravintolasta kotiin.
        Onhan se itsellekin mukavampi kun on seuraa ajellessa.Eikähän siitä minulle mitään vaivaa ole muuta kuin ehkä vähän työläämpi polkea,mutta kyllä jopo kulkee hyvin kuitenkin.

• Kyydin saanut
        Kyyditsijä mies kirjoitti:

Jopon tarakka kelpaa ainakin naisille.Minulla on vanha jopo ja sillä tulee joskus lähdettyä
        viihteelle.Jos pääsee saatolle ja tarjoaa jopon kyytiä.kyllä varmasti kelpaa.Itse on tullut
        muutenkin tarjottua naisille jopon kyytiä ja koskaan ei ole kukaan kieltäytynyt.Onhan
        se tietenkin niin,että mukavampi sitä on kyytiin hypätä,kun kävellä ravintolasta kotiin.
        Onhan se itsellekin mukavampi kun on seuraa ajellessa.Eikähän siitä minulle mitään vaivaa ole muuta kuin ehkä vähän työläämpi polkea,mutta kyllä jopo kulkee hyvin kuitenkin.

Minä kuulun niihin naisiin,jotka on saanut jopon kyydin kävellessäni ravintolasta kotiin.
        Eräs todellinen herrasmies pysähtyi kohdalleni ja kysyi kelpaisiko kyyti.Kyllä varmasti
        kelpasi kun kävelymatkaa olisi ollut vielä lähes viisi kilometriä.Tämä tapahtui Lohjalla.
        Tuo pyörämatka oli koko illan pelastus ja oikeastaan koko päivän pelastus.On hienoa,
        että on tuollaisia herrasmiehiä ja minä säästin monta askelta,kun ei tarvinnut kävellä
        ja olin muutenkin väsynyt.Kyyti tuli kuin tilauksesta.Hänellä oli jopo ja sen tarakalla ol tosi
        mukava istua.Hänellä oli vielä pehmustekin siinä tarakalla joka painui sitten mukavasti minun alle.Muistelen vieläkin lämmöllä tuota miestä ja pyörämatkaa.Hän kertoi vielä ottaneensa
        paljonkin ravintolasta palaavia naisia tarakalleen.

• hello?
        Kyydin saanut kirjoitti:

Minä kuulun niihin naisiin,jotka on saanut jopon kyydin kävellessäni ravintolasta kotiin.
        Eräs todellinen herrasmies pysähtyi kohdalleni ja kysyi kelpaisiko kyyti.Kyllä varmasti
        kelpasi kun kävelymatkaa olisi ollut vielä lähes viisi kilometriä.Tämä tapahtui Lohjalla.
        Tuo pyörämatka oli koko illan pelastus ja oikeastaan koko päivän pelastus.On hienoa,
        että on tuollaisia herrasmiehiä ja minä säästin monta askelta,kun ei tarvinnut kävellä
        ja olin muutenkin väsynyt.Kyyti tuli kuin tilauksesta.Hänellä oli jopo ja sen tarakalla ol tosi
        mukava istua.Hänellä oli vielä pehmustekin siinä tarakalla joka painui sitten mukavasti minun alle.Muistelen vieläkin lämmöllä tuota miestä ja pyörämatkaa.Hän kertoi vielä ottaneensa
        paljonkin ravintolasta palaavia naisia tarakalleen.

Noi neljä ylempää pikkunovellia on kovin samantyylisiä. Esimerkiksi kappalejaot? Samalla kirjoittajalla ja neljä stooria eri nimimerkeillä?

• Joo, siis ei
        jepulistavaan kirjoitti:

Vaihteeton Jopo on ainoa alta tonnin pyörä, jota voi pitää täysjärkisenä hankintana.

• JoPoMaN

Morjens... mulla löytyy tuollattinen 2009 jopo ja en menisi väitttää hyväksi laaduksi ainakaan kumien suhteen olen näin äkkiseltään paikkannut renkaita 15 kertaa ja ihan normaalisti ajellut ja huolellisesti paikannut kumin. Muuten jopo on hyvä pyörä pääsee peijjakkaan ripeetä vauhtia eikä edes tunnu raskaalta polkea ylämäissä. Miinuksta on vaan ajo asento joka aiheuttaa raskaan polkemisen kovassa vasta tuulessa. Tarakka on hyvin hyödyllinen koska se on sen verran leveä niin hyvin istuu KOFF 24-pack :P. Niin juu ja JOPO= jokaisen polkupyörä on naisten ja miesten ja lasten ja aikuisten.

• jässikkä41

Täällä 110 kiloinen, ja hyvin kestää. Tyylikäs kauppapyörä, tosin ei se kyllä muuhun sovi. 5 kilsaa alkaa oleen maksimi tuolle pyörälle.(Toki voi ajaa pidempiäkin, mutta ei siitä enää silloin nauti) Itsellä kakkospyöränä kesät ja talvet, toinen kuntoilua varten.

Onhan se jopo kallis kun ajattelee. Täyttä rautaa eli painaa kuin synti ja suhteessa raskas pyörä. Etuna on helppo huoltoisuus. Uusissa Jopoissa on entistä suurempi takaritsi.

• Pedelecci

Kyllä Jopolla tosiaan hyvin kauppa ym. ravitsemusliikereissut hoituu.

Olihan syksyn Tour de Helsinki ajossakin mukana pari Jopoa. Toinen kuski polki Jopollaan sitkeästi koko 140 km lenkin ja vieläpä oikein hyvällä tuloksella, noin 5 tuntia. Lisäksi hänen Joponsa ei ollut ihan timmikunnossa, takapyörä viipotti ja hankasi aina välistä haarukkaan.

• nojooheimoi :)

moikka! jopo on ollut munki haaveena jo pitkään ja kesällä sitten ostin sen ite keräämilläni rahoilla! :)) se on ihanaa kub voi pyöräillä kaverin kanssa vaikkapa jätskillä hyvällä pyörällä! ennen mulla oli sellanen surkea pyörä D: nyt oon kuitenkin huomannyt että jopon laatu huononee joka käyttäkerralla kun sitä on käyttänyt yli puoli vuotta.... -.-

• Ei kestä jopot

Jopost levii vanteet heti;)

• velomies ben

Itsellä on noin vuonna 1972 hankittu oranssinvärinen 22 tuuman Jopo, ihan oikea alkuperäinen ja kotimainen ja vieläpä suhteellisen hyvin hoidettu.

Satula on uusittu ja renkaat on tarkoitus uusittu. Sekä sisä- että päällyskumit - nimenoman oikeankokoiset on hankittu ja ne on tarkoitus panna päälle samoin kuin on tarkoitus uusia ketjut heti, kun sopiva ajankohta tulee.

Pyöriä on omasta takaa useita ja on tullut harkitusi sen myyntiä. Onko tietoa, paljonko sellaisesta oltaisiin valmiita maksamaan?

• ihminen3

oikeest mun äiti on iha kakka!!! Se ei haluu ostaa mulle jopoo vaa six et se ei tykkää siit.En tiiä mist saisin rahaa siihe. olisko mitä ehdotuksii???

• jopotyttö

mul on samatilanne ihminen3

• huuhhuuuhu

eihän kukaan järkevä ihminen osta vaihteetonta peltipyörää 400 egellä
      missään päin maailmaa

• Garmin-12

Jopo on nykyään liki 100% suomalainen tuote sen jälkeen kun Helkama siirsi pari vuotta sitten valmistuksen Kiinasta takaisin kotimaahan ja sitä jälleen Ruukin putkesta alettiin Hangossa vääntämään ja muihin osiin alettiin jälleen käyttämään kotimaisia alihankkijoita tyyliin Procons Maalahdessa, joka tekee lokarit, aisat ja ritsin sekä Hermansi Pietarsaaressa, joka tekee ne muut pikkunippeöit kuten heijastimet, kädensijat, kellon jne.

Ne vanteet ja pinnatkin ovat ihan kohtapuolin kotimaisia, elleivät jo ole?

Eli, nostan kyllä hattua Helkama Veloxille Hangossa, kun siirsivät takaisin Kiinasta Jopon ja monen muunkin fillarinsa valmistuksen!

• Huono jopo

Mulla Jopossa ketjut vähä väliä löysällä ja sarvet löystyy.. En sanos että on ostamisen arvonen pyörä..

• Jukka Lammi

Sinä ja sinun sarvet...

Kannattaisko kiristää kunnolla mutterit ja ruuvit, ehkä ?

• jokunen96

Itselläni olu jopo jo vuoden ja voinsanoa että ei oo helppo hoitoinen vikoja joka viikko ja vaihteellisii helpompi korjata ja olen töissä pyörä korjaamossa

• Paljon??

Voisko pyörä paljoa helppohoitoisempi olla? Mulla on ollut Jopo viitisen vuotta ja eipä tuossa ole ollut juuri muuta kuin normaalia kulumista. Renkaita, ketjuja ja polkimet on pitänyt vaihtaa. Vioiksi voisi ehkä sanoa keskiön ja kampien löystymisen, mutta helppohan noi oli kiristää.

Niin juu, takalaakerit alkavat olla aika kuluneet. Olisiko jollakin tietoa tota Shimanoa paremmasta, jalkajarrullisesta, vaihteettomasta navasta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      89
      1027
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      722
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      604
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      546
    5. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      469
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      48
      468
    7. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    8. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      41
      429
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      421
    10. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      25
      418
    Aihe