Voiko avioliitto kestää miehen masennuksen?

13

403

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

Se kun mies sairastuu masennuskeen on vähän kuin kodin viihdekeskuksesta menis dvd-soitin rikki.

Hankitaan uus.

• kirpela

en tiedä, avon tiän.

• eräs N40+

avio ja avoliittokin voi kestää miehen tai naisen masennuksen... toki se rankkaa on.

Mutta itse ajatelisin niin jos parisuhde on silleen muutoin ollut ja on kunnossa , tunteet olleet kokoajan lämpöiset puolin ja toisin sekä elämäntilanne ( talous yms.) hallussa , kyllä sitä silloin jaksaa olla tukena ja auttaa kaikin tavoin masentunuttakin puolisoa, se rakkaus ja välittäminen , tunteistaan puhuminen pahan olon purkaminen, liikunta ja yhdessä tekeminen , ulkona käyminen auttaa todella paljon.

Itse tiedän myös niitä pareja joissa nainen on ollut masentunut ja mies lähtenyt... mutta myös toisinpäinkin.

Elämä ei aina ole ruusuilla tanssimista , yhteiseen elämän polkuun kuulluu kaikenlaista... onneksi on ammatti-ihmiset joilta saa sitten tietoa ja tukea sekä vertaisryhmät... ystävät ja tuttavat. Kaikki tuki on tarpeen.

Tsemppiä vaan ja aurinkoista kevättä toivottelen kaikille masennuksen kanssa taisteleville...
      sekä heidän läheisillee paljon voimia ja ymmärrystä , eikä saa unohtaa lapsia .

• skitsoskeptis

Puhutaan mistä tahansa asiasta, niin aina löytyy vähintään yksi, joka tietää tai tuntee ihmisiä, joille on käynyt niin tai näin aiheen tiimoilta.

Kuka muu tietää pareja, joissa toinen osapuoli on ollut masentunut? Nyt hei kaikki jakamaan omia, tosielämään perustuvia kokemuksia! Tottahan jokainen tuntee ainakin yhden aiheen mukaisen pariskunnan, on se masennus niin yleistä sentään.

• Olematta alan asiantuntija, minun on vaikeaa uskoa, että sukupuolten välillä olisi paljon eroa tässä asiassa.

Noin muuten ymmärrän kyllä, että mielenterveysongelmien kanssa painiskelevan kumppanin kanssa on vieläkin vaikeampaa kuin fyysisten ongelmien kanssa. Minusta homman ydinkysymys olisi sairastuneen halu yrittää parantua sairaudestaan. Mutta jos masentunut ei sairaudeltaan jaksa edes syödä lääkkeitään tai mennä hoitoon, niin onhan tilanne karmea. En minä ainakaan uskaltaisi lyödä vetoa, että jaksaisin, vaikka haluaisin yrittääkin.

• ...........

Et sä jaksais, koska elämä ei oliskaan ainaista uppia ja jokin uhkaa mystistä onnikokemusta sä juoksisit kiljuen metsään piiloon kuin pikkutyttö sutta.

Ei, et sä HALUA. Sä haluat että elämä on iisiä ja sulle mukavaa ja sun mielestä on voivoi jos kumppani ei sitä edistä sairautensa takia. Siksi sä pistät kumppanin vaihtoon.

• ........... kirjoitti:

Et sä jaksais, koska elämä ei oliskaan ainaista uppia ja jokin uhkaa mystistä onnikokemusta sä juoksisit kiljuen metsään piiloon kuin pikkutyttö sutta.

Ei, et sä HALUA. Sä haluat että elämä on iisiä ja sulle mukavaa ja sun mielestä on voivoi jos kumppani ei sitä edistä sairautensa takia. Siksi sä pistät kumppanin vaihtoon.

En minä kaipaakaan kenenkään kurjaa elämää. Narsku mikä narsku.

• trust mii

huhhuh,en tiedä onko hölmöä vai törkeetä vielä sanoa toi perusteluksi jättämiselle.

• Softcore

No sen myöntäminen saattaa vaatia vähän... Mutta on se sen verran raskas paikka, että kyllä sitä vähän osaa ymmärtääkkin. Läheiset tapaa tarttea apua välillä melkein yhtä paljon kuin itse sairaskin.

• scale

Olisko niin, että naisilla on avioliitossa naama norsunvitulla masennus, tai ei, joten äijät ei huomaa eroa?

• On noit tarinoit

"Mies jätti minut lapsen syntymän jälkeen. Kai siksikin kun olin niin masentunut enkä voinut harrastaa seksiä..."

Yhden vaan poimin, tuolta googlen tuloksien alta niistä lyhyistä pätkistä. Kyllä noita tarinoita varmaan löytyisi.

Se myytti että miehet vaihtavat vaimoa päivitettyyn versioon on kyllä jostain toisesta aikakaudesta ja on totta että naiset tyytymättöminä vaihtavat herkemmin, pitkänkin suhteen jälkeen. Tod.näk. siksi että heillä uuden hankkiminen tapaa olla helpompaa. Ja naiset nyt vaan ovat vaihtavampaa sorttia. Että joo olen siinä mielessä samalla linjalla, että nainen se on todennäköisempi jättäjä ainakin jos ei ikää ole vielä 50 .

• Mä tiedän

viisi naista, jotka on jätetty heidän sairastuttuaan syöpään. En tunne yhtään masentunutta naista, joten siitä en osaa sanoa.

• ...

Kyllä se voi sen masennuksen ajan kestää, mutta kun olo alkaa helpottaa, mies uudessa elämänilossaan haluaa hakea uutta seuraa. Vaimo onkin jo siinä vaiheessa liian uupunut ja masentunut. Samoin se menee toisinkin päin. Ihmiselle on raskasta toisen tukeminen ja nostaminen, ei meistä kukaan mitään jeesuksia olla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      138
      887
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      44
      657
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      588
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      563
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      532
    6. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      58
      513
    8. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      488
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      476
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      24
      445
    Aihe