Eräällä toisella keskustelupalstalla oli kysymys, kuinka moni voisi ottaa omakseen saman sängyn joka on oman puolison ja entisensä vanha.
Kun yhteen muutto on ajankohtainen, kelpaisiko sinulle ilman muuta miehesi/naisesi vanha sänky joka on ollut käytössä vuosia hänellä ja hänen entisellä puolisollaan? Pillastuisitko jos puolisollesi ei kelpaisi sinun ja exäsi vanha sänky? Vai haluaisitko uuden sängyn joka on alusta asti vain sinun ja hänen yhteinen? Koko irtaimistoa en itse lähtisi uusimaan mutta sänky on ainakin minulle erityinen paikka, ja tuleehan siinä vietettyä parhaimmillaan kolmannes jokaisesta vuorokaudesta.
Entä miten suhtautuisit jos uusi puolisosi haluaisi pitää kirjahyllyssä esillä hänen ja entisen puolisonsa hääkuvaa teidän kahden yhteisessä kodissa? Jokaisella on menneisyytensä mutta olisitko sinut sen kanssa että se menneisyys on puolisolle niin tärkeä että kuvia pitää olla esillä vielä uuden suhteen aikanakin?
Seurusteluaika on ihan eri juttu, nyt on kyse yhteisestä kodista ja vakavasta parisuhteesta.
Vanha sänky uuteen suhteeseen?
16
1103
Vastaukset
- roope vaan
Se joka sen uuden sängyn haluaa niin olkoon myös valmis siitä maksamaan.
- 11
Itselleni sänky on pyhä ja siihen jokainen pari "kirjoittaa" oman tarinansa..
Niin eli, itse uudessa suhteessa ostaisin uuden, niin tyhmältä kuin se kuulostaakin :) - Lycklig
Ihan aikuisten oikeasti: voiko sänky olla jollekin ongelma? Kai siihen voi hankkia uudet petivaatteet, mutta ei ole ikimaailmassa tullut pieneen mieleenikään ajatella _sänkyä_ tuolla tavalla! Sehän on pala puuta tai jotain.. mistä ikinä se on tehtykin.
Oma sänkyni on sen verran vanha, että jos taloon muuttaisi elämänkumppani ja hän kokisi siinä nukkumisen ongelmaksi niin ihan mielellään saisi hankkia uuden. Mutta jos syynä olisi mustasukkaisuus _sängyn_ historiasta, niin saattaisi kyllä loppua loru siihen.
Hääkuvan esillä pitäminen taas on ihan outoa - miksi sen pitää olla näkyvillä? En haluaisi kuvaa yhteiseen kotiin, en senkään vuoksi että itse en ymmärrä ylipäänsä kuvien pitämistä kirjahyllyssä; kirjahylly on nimensä mukaisesti kirjoja varten. Valokuvien paikka on albumissa.- Uutta natisutettavaa
Sängystä patjat vaihtoon ja mitä helvettiä sen entisen kuvat siellä yhteisessä kämpässä enää tekee??
Uuniin vaan vanhat luurangot!
- nnainenn
kelpaa toisen vanha sänky, jos se vaan ei ole muuten niin huono (patjat huonot ym. vastaavaa). Se on vaan huonekalu.
Tosin omaa (mun mukana suhteeseen tullut) parisänkyäni en poismuuttaessani halunnut mukaan mistään hinnasta. Syynä oli se, että siihen liittyi todella paljon ja todella pahoja muistoja...Jokainen päätelkööt itse :(
Lasteni huoneissa on oma hääkuvani esillä, mutta se onkin lasen oma asia, siinä on heidän vanhempansa ja he joko pitävät sitä esillä tai sitten eivät, mutta olohuoneeseen (eli munkin reviirille!) sillä kuvalla ei ole mitään asiaa! - onnellinen edelleen
Minuun teki suuren vaikutuksen kun miesystäväni kävi "muina miehinä" ostamassa uuden sängyn kun aloimme seurustelemaan. Minusta se oli fiksu ele ja muistelen vieläkin monen vuoden takaista asiaa hyvillä mielin. Muut huonekalut eivät menneet uusiksi, mutta en voisi kuvitella katsovani vanhoja hääkuvia esillä kirjahyllyssä. Parisuhteessa on varmaan aika pitkälti kysymys toisen arvostamisesta ja jotkut osaavat sen taidon paremmin.
- pöh...
Tietenkin parisuhteessa on tärkeä toisen arvostaminen. Mutta ihmiset arvostavat eri asioita. Toisille tärkeää on maallinen mammona, uudet sängyt yms, toiset osaavat arvostaa enemmän ei-näkyviä asioita.
- juuri eronnut nainen
Jos sänky on hyväkuntoinen ja muutenkin kelpo kapistus, kyllä se mulle passaa. Minusta on ihan selvää, että molemmat tulevat suhteeseen oman historiansa kanssa, ja siitä jatketaan sitten yhdessä eteenpäin.
Itse asiassa olisi aivan mainiota laittaa molempien vanhat hääkuvat vierekkäin kirjahyllyyn muistuttamaan eletystä elämästä. Tämä tietysti sillä edellytyksellä, että ne edelliset suhteen on kokolailla loppuun käsitelty, eivätkä herätä mitään älyttömiä fiboja suuntaan tai toiseen. Ja sehän olisi juuri hyvä lähtökohta uudelle suhteelle, että vanhat on saatu kunnialla loppuun, ei vain lakaistu maton alle. - rghrthyty
hahahahha ei mulla ole käynyt edes mielessäkään tällainen.
siis herrajumala, voiko joku sänky olla toiselle ongelma? miksei sitten pistä koko puolisoa vaihtoon, kun onhan sekin "käytetty"?- ongelmia tehdään
Sänkyhän on vain tavara! Sänky ei menetä neitsyyttään tms. Niitähän ostetaankin myös käytettyinä tai otetaan käyttöön kierrätyskeskuksesta. Meillä sänkyjä on kierrätetty sisarusten kesken kun joku on tarvinnut huonekaluja ja toiselta on vapautunut. Useimmilla ihmisillä samassa sängyssä on "vieraillut" ainakin muutama seksikumppanikin.
Vai pitäisköhän hävittää myös nojatuoli ja ruokapöytä, asuntokin, jota exä on käyttänyt....
- ´¨å+p098ityfh
Riippuu vähän. Ei mulla ainakaan ole rahaa ostaa sänkyä, mun rahat on niin tiukilla. Mulle sänky on vaan sänky, ei mulle siinä mitään ole. Esineet on esineitä. Olen paneskellut exien sängyissä eikä tunnu missään. Mä en tossa kohtaa ole kovinkaan tunteellinen sitä sänkyä kohtaan :)
Mutta se kuva on toinen juttu. Kyllä kuvat voi ja pitääkin ehkä, säilyttää, muttei häääkuvaa kirjahyllyssä yhteisessä kodissa, haloo! Se ois jo naurettavaa, raivostuttavaa tai säälittävää, en oikein tiedä mitä. Mutta oikein se ei ole. Kyllä vanhan suhteen kuvat pakataan nätisti ja laitetaan albumiin, niitä voi sitten joskus katsoa, jos on pakko: harvoinpa tulee selailtua. Eikä siis vanhan suhteen tuollaisia kuvia ole edes seurustelun aikana esillä, jos suhteesta on oikeasti yli. piste.- ddddaddd
ite oon kaverin sängyllä harrastellu seksiä, ei siis kumminkaan sängyn omistajan kanssa. ainii, frendin vanhempien sängyl myös. siis kuka urpo ostaa uuen sängyn sen takia että uusi kumppani ei voi siinä muka olla, miksei voisi, ei sitä kumminkaa samoja petivaatteita tarvi käyttää tai miettiä et mitä siinä on tapahtunu. nukkumista vartenhan se on, nussia voi vaikka keittiön pöydällä ilman että sitäkää pitäs joskus vaihtaa, toki ei minua häiritse jos joku tämmöstä multa vaatis, pitäköön omana tietonaan ja rahoittakoon uuden
- Ollikolli
Nyt kun asiaa ajattelen, niin varmaan vaimoni ja hänen exänsä ovat lapsensakin tehneet sängyssä, jossa nykyisin vietän yöni. Mutta enpä taida viitsiä vaivata itseäni moisilla asioilla!
- Olen 28 vuotta M
Täytyy sanoa, etten ole edes ikinä ajatellut tuota sänkyjuttua. Ei haittaa minua vaikka olisi edellisen poikakaverin kanssa yhdessä ostettu sänky, minun kanssanihan hän nyt siinä nukkuu.
Tuo hääkuvajuttu ei käy. Toki saa pitää muistona kuvia ja niin pitääkin, onhan se hänen menneisyyttänsä, mutta en minä halua muistutusta joka päivä hänen entisestä poikakaveristaan ja elämästään. Lapset on eri juttu. - Just joo ;P
Entä olohuoneen sohva ja matto, keittiön pöytä, amme, suihku.. aktiivinen parihan harrastaa seksiä joka puolella.. entä se auto ja kesämökki, nekin vaihtoon? Hei haloo!! Historiasta ei pääse eroon.
- m,.,m.,.,m.,
ajatellut asiaa noin tarkasti. Olen kyllä tietoinen että nukun exän paikalla. Mutta ei voi mitään.
Mies on kyllä ehdottanut isomman sängyn hankintaa... -sitten joskus. Mukavuussyistä. Nukumme molemmat niin leveästi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693