Tutustuin internetissä tyttöön, jonka kanssa olemme keskustelleet nyt pari kuukautta. Olemme kiinnostuneet samoista asioista ja hän vaikuttaa mukavalta. Tapaaminen, tai "treffit" olisivat siis pian ajankohtainen asia. Minä vain en ole tähän ikään (23) mennessä ollut koskaan yhdilläkään treffeillä, joten pelkäänpä etten tiedä miten toimia. Olen kyllä tavannut aiemmin internetissä tapaamaani naispuolista henkilöä, mutta ennemminkin kaverimielessä, eli kyseessä ei ole ollut treffit. Jo sanat "treffit" tai "deitti" kalskahtavat korvaani pelottavilta. Vaikka en tiedä eroaako ensitreffit välttämättä paljoakaan kaverillisestä hengailusta? Olen melko arka ja kaikki vastapuolen kehuminen siltä seisomalta ja katsekontaktikin tuntuvat aroilta asioilta.
Minkälaisessa paikassa pitäisi tavata? Kahvilassa vai kävellä kaupungilla? Pitäisikö minun tarjota? Pyytää puhelinnumeroa lopuksi? Kaunko tapaamisen olisi kestettävä? jne.jne.
Hyvät ja rohkaisevat neuvot kelpaisivat. Kertokaa minulle kokemuksianne ja mistä treffailussa on ylipäätänsä kysymys
Kiitos
Elämäni ensimmäiset treffit
6
1550
Vastaukset
- Adverbi äikässä
Sinä miehenä tarjoat ehdottomasti ;). Osoita kiinnostuksesi häntä kohtaan, jos "sytyit" hänestä, ole halukas tapaamaan hänet uudelleen. Jos et pitänytkään hänestä ja tuntuu ettei tästä kehkeydy mitään vakavampaa, kehoitan olemaan rehellinen.
- wanhan liiton mies
"Olen melko arka ja kaikki vastapuolen kehuminen siltä seisomalta ja katsekontaktikin tuntuvat aroilta asioilta."
treffeillä _pitää_ katsoa silmiin. Ei siis tuijottaa kuin hullu murhaaja, mutta kyllä se katsekontakti pitää ainkain aina välillä hakea ja myös pitää jonkin aikaa. Suomessa ei ole tapana hirveästi kehua toista, joten jos tuntuu vaikealta niin ei tarvi eikä kannata. Jos haluat kehaista niin helppo on sanoa vaikka "kiva takki" tai "kiva paita", semmoisen pienen kohteliaisuudenhan voi heittää myös kaverille, joten ei ole paha.
"Minkälaisessa paikassa pitäisi tavata? Kahvilassa vai kävellä kaupungilla? Pitäisikö minun tarjota?"
Kahvila on hyvä, koska jos treffit menee poskelleen, kahvin loppuminen antaa hyvän tekosyyn lähte lipettiin. Jos olet pyytänyt treffeille niin sun pitäs tarjota, jos toinen pyytää niin sitten naisen. Otappa huomioon että nainen voi kuitenkin tarjoutua maksamaan omansa, silloin voit kohteliaasti vielä kerran tarjoutua maksamaan, mutta jos nainen pitää päänsä, anna hänen maksaa. On moukkamaista alkaa vänkkäämään "eiku minä maksan".
"Pyytää puhelinnumeroa lopuksi?"
"Kaunko tapaamisen olisi kestettävä? jne.jne."
Puolesta tunnista tuntiin on semmonen normi. Puoli tuntia on kohtelias aika, jonka jälkeen voi sitten hyvällä omallatunnolla liueta, jos toinen ei kiinnostanutkaan. Tunti sitten menee helposti jos yhteistä juttua löytyy ja puolitoistakin tuntia jos oikein juttu luistaa. Omasta mielestäni ekoja treffejä ei kannata venyttää liikoja.
Nämä hommat oppii vain tekemällä. tee profiili suomi24 ja lähde melkein mille tahansa treffeille jotka vain saat järkättyä, myös ei-kiinnostavien naisten kanssa. saat nopeasti vähäsen treffailukokemusta ja itsevarmuutta.- Kosmonautti87
Kiitos hyvistä vastauksista.
Toki pystyn sillointällöin katsomaan suoraan silmiin, mutta sellainen tauoton katsekontakti, mitä jotkut harrastavat, ei minulta luonnistu. Eli pitää kai pyrkiä katsomaan silmiin niin usein ja pitkään kuin kehtaan.
Tarjoamisesta vielä palikkamainen kysymys, mutta miten se on luontevinta tehdä? Kävelemme yhdessä tiskille ja sanon vasta kassalla, että voisin tarjota vai jo aiemmin? "Haluatko, että tarjoan?" vai "Minä voin tarjota" ?
Osaan ujoudestani huolimatta pitää keskustelua yllä vieraankin kanssa, mutta tapahtumana juuri nuo treffit tuovat vierautensa takia lisäpaineita. Ei varmaan vain pidä ajatella asiaa. Ehkä.
Luon suomi24:n profiilin jos tästä ei mitään tule, en halua vahingossakaan joutua tilanteeseen jossa loukkaan jotakuta. - wanhan liiton mies
Kosmonautti87 kirjoitti:
Toki pystyn sillointällöin katsomaan suoraan silmiin, mutta sellainen tauoton katsekontakti, mitä jotkut harrastavat, ei minulta luonnistu. Eli pitää kai pyrkiä katsomaan silmiin niin usein ja pitkään kuin kehtaan.
Tarjoamisesta vielä palikkamainen kysymys, mutta miten se on luontevinta tehdä? Kävelemme yhdessä tiskille ja sanon vasta kassalla, että voisin tarjota vai jo aiemmin? "Haluatko, että tarjoan?" vai "Minä voin tarjota" ?
Osaan ujoudestani huolimatta pitää keskustelua yllä vieraankin kanssa, mutta tapahtumana juuri nuo treffit tuovat vierautensa takia lisäpaineita. Ei varmaan vain pidä ajatella asiaa. Ehkä.
Luon suomi24:n profiilin jos tästä ei mitään tule, en halua vahingossakaan joutua tilanteeseen jossa loukkaan jotakuta."Toki pystyn sillointällöin katsomaan suoraan silmiin, mutta sellainen tauoton katsekontakti, mitä jotkut harrastavat, ei minulta luonnistu"
no ei tauoton katsekontakti kyllä ensitreffeillä ole minunkaan mieelstä se juttu. voit aivan hyvin katsella välillä vähän ympärille ja etenkin kun itse alat puhumaan, otat sen katsekontaktin. muista että näyttää ihan typerältä jos puhut ja katsot samalle jonnekin naapuripöytään. äläkä mumise.
"Tarjoamisesta vielä palikkamainen kysymys, mutta miten se on luontevinta tehdä? Kävelemme yhdessä tiskille ja sanon vasta kassalla, että voisin tarjota vai jo aiemmin? "Haluatko, että tarjoan?" vai "Minä voin tarjota" ?"
itse olen sanonut sitten maksuvaiheessa. riippuu tietenkin paikasta, mutta itse voit mennä vaikka edellä "johtajana" ja sanoa sitten kassalla että maksat kummatkin. tai jos se menee ensin niin menet sutena perässä ja sanot tiskillä että maksat kummatkin.
ei se ole niin tarkkaa, ei tuossa voi mokata.
"Luon suomi24:n profiilin jos tästä ei mitään tule, en halua vahingossakaan joutua tilanteeseen jossa loukkaan jotakuta."
tuo on kuule ihan väärä asenne. tuolla tyylillä jos törmäät kunnon narttuun, niin se polkee sut suohon ja vie tuhkatki pesästä. teet nyt vaan sen profiilin ja käyt harjoittelemassa samantien. kun sulla on jotain muutakin menossa niin et jännitä niin paljoa niitä sun treffejäs. - hho
Kosmonautti87 kirjoitti:
Luon suomi24:n profiilin jos tästä ei mitään tule, en halua vahingossakaan joutua tilanteeseen jossa loukkaan jotakuta."Toki pystyn sillointällöin katsomaan suoraan silmiin, mutta sellainen tauoton katsekontakti, mitä jotkut harrastavat, ei minulta luonnistu. Eli pitää kai pyrkiä katsomaan silmiin niin usein ja pitkään kuin kehtaan."
Ei missään nimessä kannata varsinkaan tuollaisen silmiin katsomisen kanssa yrittää jotain mikä on itselle luonnotonta, siitä saattaa tulla jotain toiselle aika friikin näköistä. Ei sun tarvitse sitä toista koko ajan suoraan silmiin tapittaa. Olet niinkuin on luontevaa sulle, äläkä stressaa tuollaisesta asiasta. Katsot silmiin silloin kun tervehdit, hyvästelet, kun kysyt jotain yms niinkuin normaalisti katsotaan, ja lisäksi silloin kun luontevalta tuntuu.
Yleensäkin, älä ajattele näitä treffeinä isolla T:llä, vaan juuri sellainen kaverillinen hengailu - asenne on mielestäni paras ensitapaaminen jos jännittää. Tietenkin taustalla on mahdollisuus että jutusta tulee jotain enemmänkin, mutta sinänsä se miten käyttäydytään ei niinkään eroa kaverihenkilön ensitapaamisesta. Tapaatte ja tutustutte, sehän on se tapaamisen pääidea, ei mikään sen kummempi. Kyllä niistä ne treffit tulee kuitenkin ihan sen takia että se on teillä perimmäisenä mielessä. Mutta jos rupeat takomaan päähäsi että menet treffeille, treffeille, treffeille, sitten kyllä jännittää enemmän.
Semmoinen peruskohteliaisuus ja toisen huomioonotto on kyllä treffien yksi peruspilari, ja varsinkin ns herrasmiesmäinen käytös antaa vaikutuksen. Oven toiselle avaaminen, kahvin maksaminen yms on juuri sellaista mukavaa toisen huomioon ottamista. Ei kannata yliampua, vaan tee se mikä tuntuu itselle luontevalta. Tuossa joku jo antoikin vinkkiä siitä kahvin maksamisesta. Tämmöiset jutut menevät aina tilanteen mukaan joten turha suunnitella liian tarkasti että miten se tulee käymään. Esim jos tyttö sattuu kahvilan ovelle ensin ja avaa oven itse niin sittenhän avaa.
Muista myös että nämä on sille toisellekin ekat treffit sun kanssa, joten varmasti häntäkin vähän jännittää. Tsemppiä :) - ther_o
hho kirjoitti:
"Toki pystyn sillointällöin katsomaan suoraan silmiin, mutta sellainen tauoton katsekontakti, mitä jotkut harrastavat, ei minulta luonnistu. Eli pitää kai pyrkiä katsomaan silmiin niin usein ja pitkään kuin kehtaan."
Ei missään nimessä kannata varsinkaan tuollaisen silmiin katsomisen kanssa yrittää jotain mikä on itselle luonnotonta, siitä saattaa tulla jotain toiselle aika friikin näköistä. Ei sun tarvitse sitä toista koko ajan suoraan silmiin tapittaa. Olet niinkuin on luontevaa sulle, äläkä stressaa tuollaisesta asiasta. Katsot silmiin silloin kun tervehdit, hyvästelet, kun kysyt jotain yms niinkuin normaalisti katsotaan, ja lisäksi silloin kun luontevalta tuntuu.
Yleensäkin, älä ajattele näitä treffeinä isolla T:llä, vaan juuri sellainen kaverillinen hengailu - asenne on mielestäni paras ensitapaaminen jos jännittää. Tietenkin taustalla on mahdollisuus että jutusta tulee jotain enemmänkin, mutta sinänsä se miten käyttäydytään ei niinkään eroa kaverihenkilön ensitapaamisesta. Tapaatte ja tutustutte, sehän on se tapaamisen pääidea, ei mikään sen kummempi. Kyllä niistä ne treffit tulee kuitenkin ihan sen takia että se on teillä perimmäisenä mielessä. Mutta jos rupeat takomaan päähäsi että menet treffeille, treffeille, treffeille, sitten kyllä jännittää enemmän.
Semmoinen peruskohteliaisuus ja toisen huomioonotto on kyllä treffien yksi peruspilari, ja varsinkin ns herrasmiesmäinen käytös antaa vaikutuksen. Oven toiselle avaaminen, kahvin maksaminen yms on juuri sellaista mukavaa toisen huomioon ottamista. Ei kannata yliampua, vaan tee se mikä tuntuu itselle luontevalta. Tuossa joku jo antoikin vinkkiä siitä kahvin maksamisesta. Tämmöiset jutut menevät aina tilanteen mukaan joten turha suunnitella liian tarkasti että miten se tulee käymään. Esim jos tyttö sattuu kahvilan ovelle ensin ja avaa oven itse niin sittenhän avaa.
Muista myös että nämä on sille toisellekin ekat treffit sun kanssa, joten varmasti häntäkin vähän jännittää. Tsemppiä :)Toi treffi/deitti sana on mullekkin kyllä vähän jotenkin outo sanonta silleen, en koskaan oo omasta mielestä ollu treffeillä, vaikka oon nähny vaik kuinka monta tyttöä just treffimielessä, kai se on vaa minä ku en käytä tota sanaa :D
Ja joo, monet sanoo aina että jätkä maksaa treffit, se antaa kyllä hyvän kuvan. Usein tytöt sanoo, ettei tarvii mä ite maksan (ainakin omalla kohdalla), mutta kannattaa vaa sanoa vahvasti takas että kyllä minä maksan. Antaa sellasen kuvan, että tietää mitä tekee ja on se "mies". Monesti oon tehny sen virheen, että en oo maksanu, ei oo aina niin hyvä teko, miinusta ainakin tulee :)
Silmiin katsominen ja toisen kuunteleminen on tärkeetä, tyttö huomaa että ainakin kuuntelet ja oot kiinnostunu ja uskallat katsoa silmiin. ja kannattaa yrittää ainakin katsoa vaikka olisi vähän epämukavaa aluksi, en itekkään aina tykkää, mut oon vaa rohkee ja yleensä se on se tyttö kuka ei enää uskalla kattoa mua pidempään silmiin, luulisin :D
Ja pitää muistaa, että tytötkin on ihmisiä vaan, monet niistäkin on epävarmoja, ujoja ja mitä vaan, mutta kaikkea ei näy heti päällepäin .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581189Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961048
- 63838
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6764- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690