onko tuo palkka riittävä? työ on sisätyötä, pelkkää aamuvuoroa. vai pitäiskö pyytää enemmän? mielipiteitä??
viittiikö 2850 euroa / kk tehdä
28
981
Vastaukset
- Hu ja Hah
Tuolla jo sisä vessoja raapis jarruraidoista mutta ÄLÄ menen ulkohuusseja kuuraamaan ainakaan pakkasella.
Kysy jäisen virtsan lisää ainakin. - huhheijaa
Kyllä mää ainakin oon tehnyt siistiä sisätyötä paljon pienemmällä palkalla - no ehkä se johtuu siitä et olen "vaan" nainen...
- Matti-3
Näkee että suhteelisuudentaju on mennyt työntekijöillä ja osa johdosta kuten "Lilius"
Kohta ollaan pahemmassa asemassa kuin Kreikka.
Mikäli tuo palkka herättää ihmetyksiä, niin on liian helppoa olla työtön Suomessa.
Siihen se johtaa ja kohta ei edes valtiolla ole varaa maksaa työtömyskorvauksia. - Duunari vainen
Olen itsekin tehnyt hommia nuorempana, joista ihmettelin miksi niistä tuolla kuvauksella maksettiin edes 1500e/kk ja miksi niitä varten oli edes tekijä... Suoraan sanoen tein turhaa työtä omastakin mielestäni, mutta säntillisesti kuitenkin. Vastaavasti olen aivan tuohon kuvaukseen sopivaa hommaa tehnyt määräaikaisena 3200e/kk ja kahden vuoden jälkeen oli vatsahaava, luulin etten selviä edes hengissä suunnilleen mutta kolme vuotta olin täyteen jotka paperilla sovittu. (Kieltämättä palkka motivoi).
Tälläkin hetkellä aivan tuohon sopivassa, mutta liksa 1950e/kk. Tosin työnkuva ja palkka tällä kertaa hyvässä sopusoinnussa keskenään.
Joten jos nyt aivan omakohtaisena kokemuksena sanoisin, että jos työ on leppoisaa ja itse pitää niin palkka on nykypäivän mittapuulla varmaan ihan ok. Mutta jos jo piakkoin joudut hakemaan uni, rytmihäiriö ja vatsan tasaamisnappeja, sekä alat kiinnittää alas istuessasi kotosalla, jotta ovatpa lapset taas kasvaneet sitten viime näkemän, niin ehkä tällöin jotain on epäsuhdassa paperilla ihan ok palkkaan nähden... Eli eivät ne paperilla olevat asiat pelkästään. - häpeä
Häpeä, että edes kysyt tuollaisia! Tuolla summalla töihin ja heti! Itse en ole koskaan tienannut noin paljoa, joten hyppisin onnesta, jos joku tarjoaisi noin kovaa palkkaa.
- ------
tuo palkka on alottelijan päiväuni. Kohta 20 vuotta ammatikseni ajaneena saan juuri 1600€:a käteen kuukaudessa (mikä on asuntovelalliselle helvetin pieni palkka).
- Liksa
Itse olen kiireisessä terveydenhuoltoalan työssä jossa saan saman verran mutta työ on 3-vuoro työtä. Olen hoitaja.
- juup...
Kyllä olisin tuohonkin ihan tyytyväinen, jollei nykysissä myyntihommissa kunnianhimoa olisi enempään.
Mulla on ton verran pohjapalkka, mutta teen kyllä siihen pari, kolme tonnia provikkaa vielä päälle.
Miksi sun pitäis enempää pyytää - eihän summan perusteella pysty mitään mielipidettä antamaan ?
Outo kysymys kaiken kaikkiaan...- puotipuksut hahaa
... ei ole myyjien palkka tuota tasoa, ja jos kirjoituksesi olisi totta, et täällä kirjoittelisi
- ...
puotipuksut hahaa kirjoitti:
... ei ole myyjien palkka tuota tasoa, ja jos kirjoituksesi olisi totta, et täällä kirjoittelisi
...suosittelisin avartamaan käsitystäsi "myyntityön" eri nimikkeistä ja sitä tekevistä.
Esim. pt-kaupan myyjä on aivan eri asia, kuin esim. b2b myynnissä miljoonakauppaa tekevä,
niinkuin allekirjoittanut tunnustautuu olevansa. Keskiansiot pyörivät viiden tonnin ympärillä - ainahan sitä voisi enemmänkin saada, mutta ihan ok korvaus menetetystä vapaa-ajasta. - lololol....
... kirjoitti:
...suosittelisin avartamaan käsitystäsi "myyntityön" eri nimikkeistä ja sitä tekevistä.
Esim. pt-kaupan myyjä on aivan eri asia, kuin esim. b2b myynnissä miljoonakauppaa tekevä,
niinkuin allekirjoittanut tunnustautuu olevansa. Keskiansiot pyörivät viiden tonnin ympärillä - ainahan sitä voisi enemmänkin saada, mutta ihan ok korvaus menetetystä vapaa-ajasta.olet köyhä. Ei sillä, että siinä mitään pahaa olisi, mutta köyhille on oma fooruminsa.
- lolko
lololol.... kirjoitti:
olet köyhä. Ei sillä, että siinä mitään pahaa olisi, mutta köyhille on oma fooruminsa.
...taitaa se köyhyys majailla ihan kuule siellä päässä, vaan mikä siinä viidessä tonnissa muka niin ihmeellistä on, ymmärrän jos se on esim. teikäläiselle vuoden märkä uni. Kyllä verottaja sen pari tonnia aina sivaltaa siitä pois...
- hihiiiiiiii
lolko kirjoitti:
...taitaa se köyhyys majailla ihan kuule siellä päässä, vaan mikä siinä viidessä tonnissa muka niin ihmeellistä on, ymmärrän jos se on esim. teikäläiselle vuoden märkä uni. Kyllä verottaja sen pari tonnia aina sivaltaa siitä pois...
hiihii oot tosi köyhilys... häpee varjoos köyhä....
- 777upupup
Mistä näitä kyselijöitä löytyy...
Eli "sisätyö, aamuvuoro" ei kerro yhtään mitään itse työstä joka voi olla kassalla istumista, asiantuntijan suunnittelutehtäviä, päällikön töitä, telemarkkinointia tai mitä vain siltä ja väliltä.
Jos kriteerisi on vain sisätyö ja aamuvuoro niin palkalle ei voi pistää mitään ala eikä ylärajaa koska suomalaisista varmaan 500.000 ihmistä vähintään tekee noilla kriteereillä duunia, taitaapi moni toimitusjohtaja ja poliitikkokin olla "sisätöissä aamuvuorossa"..
Pyydä toki enemmän, ainahan voi pyytää vaikka kuuta taivaalta - eri asia tippuuko se sieltä.
2850 egee on aikalailla keskipalkka nykyään vakituisille työntekijöille, joten et rikkaaksi tuolla itseäsi saa mutta kyllä sillä laskut maksaa ellet nyt aivan holtittomasti elä.- hölmöminä
"2850 egee on aikalailla keskipalkka nykyään vakituisille työntekijöille, joten et rikkaaksi tuolla itseäsi saa mutta kyllä sillä laskut maksaa ellet nyt aivan holtittomasti elä. "
Vaikka haluaisin väittää,että pienemmälläkin pärjää niin en voi. Mielestäni tuo on nykysuhdanteeseen verrattuna alkaa olemaan aika minimi palkka,työssä kuin työssä. Tai siis PITÄISI olla. Itsellä vak. työssä n. 2000e/kk. Tuosta verot pois ym. Ei paljoa rillutella tai tehdä oikeastaan mitään hankintoja. Ja alallani lähes kaikilla paermpi liksa,olen alipalkattu kyllä,kauaa en katsele enään kun vuosien kuluessa en ole saanut edes vihjettä korotuksesta.
- Kikke
....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................vielä tyhmempi ei mitään!
- fantasioija
1800 luvun olosuhteet ja pula/nälkävuosi.yhteiskunta romahtaisi. nähtäisinn kellä on rahkeita elää/elättää perhe.(ei voisi elää leWeästi ja leuhkia palkalla.)
- yrittäjä oon mä
Mä oon yrittäjä mun palkka netto 6700.Repikää siitä haha.
- ...enpä tekis
...Mä oon verokarhu, joka pistää sun puljus syyniin, koska sä taatusti vetelet tuolla maanteillä firman laskuun saabillas kilsoja sen 6700ekua kuussa. Tommonen toope ei varmasti tee mitään sellasta liiketoimintaa, jota vois kutsua kannattavaks.
Ammu ittes ?
- IT-ala...
Riippuu tietysti paljonko tulee henk.koht. lisiä, bonareita ja tulospalkkoita päälle. Joku 30% vähintään tuohon päälle, että kannattaa. Ja lounarit ja puhelin sekä auto plussaa.
Ei ole mikään palkka tänä päivänä. - paha sanoa
Jos työ/koulutus on lääkäri, ekonomi, diplomi-insinööri, ahtaaja tms. niin ei kannata lähteä.
Jos olet vasta valmistunu insinööri, niin tuohan on ihan ok aloituspalkka.
Opisto/AMK koulutusta heikommalle tuo on jo hyvä palkkka... Edellyttäen että kyse on todellakin palksata, eikä teoreettisesta mahdolllisuudesta ansioon esimerkiksi myynnin mukaan.- kortistossa ei kivaa
Nykyään. Ja ekonominkin kannattaa tehdä työtä tuolla palkalla, jos vaihtoehtona on lojua kortistossa.
- rtwqr
Itse olen opistotason koulutuksen omaava mies, ikää reilut 30v ja liksa samaa luokkaa aloittajan kanssa. Olen ihan tyytyväinen liksaani, toki vaatisin enemmän tai vaihtaisin duunia jos olisi parempi koulutus, mutta kun ei ole - niin ei ole tarvis.
Ja tuo liksa on uudelta uraltani/alalta, ensimmäiset 10 vuotta työelämästäni tein muita hommia. Jouduin oikeastaan aloittamaan palkan nousun uudelleen tämän nykyisen uran lähtötasolta jokunen vuosi sitten. Sinänsä voisi kuvitella että huono siirto, mutta sitä hommaa mitä tein ensimmäiset 10 vuotta, en olisi vieläkään tällä palkkatasolla, ehkä en vielä 10 vuoden päästäkään - joten nollaus kannatti.
- sain duunia
Sain neuvoteltua vielä palkkaan 50 lisää (2900 tasan brutto) ja osittaisen puhelinedun. Aloitan ensi maanantaina. Enempää ei kuulemma "pysty maksamaan". No, kyllähän tuolla nyt täytyy sitten pärjätä, onneksi saa pitää edes pitkät tauot (työkaveri valisti minua tässä ;) . Työaika on vähän huono kun joudun menemään jo seitsemäksi. Yritin sopia vasta yhdeksäksi,mutta ei mitään saumaa kuulemma. Oltava kuulemma samaan aikaan kuin aamuvuoro. Joudun opettelemaan myös lattianpesukoneella ajon. No herätään sitten aamuyöllä, ei kai tässä muukaan auta.
- fhshsh
Hieno homma! Itselläni myös sisätyö, pelkkää "aamuvuoroa". Tällä hetkellä on kyllä duunia niin paljon että joutuu välillä painamaan "iltavuoroakin". Puhelinetu mulla myös ja autoetu(ei vapaa, harmi), työajat liukuvat. En kyllä itse tekisi tätä hommaa alle 3500€:n. Jos joutuisin ajamaan vielä lattianpesukonettakin tässä oman työni ohessa niin en kyllä tiedä miten jaksaisin..
- hienoa..
...Mihin työhön hakeuduit ja mikä on toimenkuvasi - siivousta tms. ?
Taidat olla töissä miesvaltaisella teollisuudenalalla, vai kuinka? Kyllä kuule monella naisvaltaisella alalla saa vaan haaveilla tuollaisista palkoista, esim. omassa kahden-kolmen naisen työpaikassani ei firman toimitusjohtajakaan saa paljonkaan yli kahta tonnia kuukaudessa (brutto), ja mistään eduista saati sitten pitkistä tauoista ei tietoakaan... No, enpä jatka määräaikaista työsopimustani sen loppuessa ensi viikolla, vaikka jatkoa kyllä tarjottiinkin - eipä ollut palkkataso ja työn henkinen stressaavuus samalla tasolla... Eli varsinkin monen naisen on tässä maailmassa pärjättävä paljon vähemmälläkin, onpa kuulemma niitäkin jotka menevät töihin jo ennen seitsemää ;-)
- Joonas R.
Somalit ja muut sossutuilla makaavat mamuloiset saavat tuon ja yli makaamalla ja olemalla. Miksi tappaa itsensä duunilla tuon eteen?
Itse oon fattan ja työkkärin varassa, en taatusti lähde duuniin nykysillä tarjotuilla liksoilla. Mieluummin makaan, katon tv.tä ja naukkaan kossua.
Jos liksa alkaa nelosella, voi harkita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.182592Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162091931Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu591649Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021531Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491456Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2021313- 961226
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1521127Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks171025Rääkyvä nainen
Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil13907