Olen 26-vuotias ja haluaisin alkaa harrastamaan rullaluistelua. Ongelma on kuitenkin se, etten ole IKINÄ luistellut. En siis edes jäällä. En osaa luistella, joten mistä pitäisi aloittaa. Mieheni on alkanut opettaa rullaluistelua. 2x olen nyt pitänyt rulliksia jalassa ja yrittänyt ettiä tasapainoa, mutta kaikki tuntuu niin vaikeelta. Opettajana mieheni on todella hyvä ja löytyy kaikki asianmukaiset varusteetkin, mutta olen nyt alaknut miettimään, että olisikohan jossain päin HKI-TRE välillä, mieluiten Hämeenlinnan lähettyvillä jotain rullaluistelun peruskurssia tarjolla...ihan sellaisille jotka eivät todellakaan ole koskaan luistelleet? Itseäni pelottaa hirveesti jarrutukset, ylipäänsä luistelu jos kaadun (pelkään, että telon itseni pahasti) ja tarvitsisin apua ihan kaikessa. Lajiharrastuksen haluan kuitenkin aloittaa ja peloista olisi päästävä ja saatava alkeet tietoon. Tietääkö kukaan minkä hintaisia peruskurssit ovat ja missä päin niitä järjestettäisiin?
Rullaluistelun aloittaminen täysin aloittelijalle
5
2062
Vastaukset
- ikäloppuluistelija
järjestää paikallinen seura kursseja http://www.skatingclubtampere.com/kurssit/peruskurssit/
Mutta eiköhän niitä muualtakin löydy. Itse olin viime kesänä tuolla kurssilla ja voin varauksetta suositella. Siellä mennään tyvestä puuhun, ensin opetellaan kaatumaan ja sitten jarrutukset ja muut kommervenkit. Rohkeasti vain mukaan, sillä samanlaisia vasta-alkajia siellä kaikki muutkin ovat.Takuulla opit, sillä oppihan meikäläinenkin ja olen iältäni päälle kuusikymmentä. - Rullille tekis mieli
Sama tilanne täällä. Eli minullakin on rullaluistimet kaapissa, mutta taidot puuttuvat tyystin. Pari kertaa olen luistimilla käynyt, potkinut muutaman vedon ja pelännyt milloin olen nenälläni tai pyllylläni. Oppia tarttesin minäkin, onko tietoa pääkaupunkiseudun tai kesk-uusimaan rullaluistelukursseista. Tuntuu että homma ei taida edetä ilman oppeja.
- Rullille tekis mieli
Jussi (slow&scared) kirjoitti:
Vielä lisää...
http://www.helsinkiroller.fi/ohjattu_toiminta/Nyt alkaa homma luistamaan! Samalla kiitos myös toiselle vinkkaajalle. Nyt aurinkoa taivaalle, kypärä päähän, rullat alle, oppia korvien väliin ja menoks. Tosin voin tarvita useammankin oppitunnin, mutta eihän kukaan ole seppä syntyessään. Eikun rullille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1586967Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334063Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142102- 621936
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1941447Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947