Rullaluistelun aloittaminen täysin aloittelijalle

Vasta-alkaja

Olen 26-vuotias ja haluaisin alkaa harrastamaan rullaluistelua. Ongelma on kuitenkin se, etten ole IKINÄ luistellut. En siis edes jäällä. En osaa luistella, joten mistä pitäisi aloittaa. Mieheni on alkanut opettaa rullaluistelua. 2x olen nyt pitänyt rulliksia jalassa ja yrittänyt ettiä tasapainoa, mutta kaikki tuntuu niin vaikeelta. Opettajana mieheni on todella hyvä ja löytyy kaikki asianmukaiset varusteetkin, mutta olen nyt alaknut miettimään, että olisikohan jossain päin HKI-TRE välillä, mieluiten Hämeenlinnan lähettyvillä jotain rullaluistelun peruskurssia tarjolla...ihan sellaisille jotka eivät todellakaan ole koskaan luistelleet? Itseäni pelottaa hirveesti jarrutukset, ylipäänsä luistelu jos kaadun (pelkään, että telon itseni pahasti) ja tarvitsisin apua ihan kaikessa. Lajiharrastuksen haluan kuitenkin aloittaa ja peloista olisi päästävä ja saatava alkeet tietoon. Tietääkö kukaan minkä hintaisia peruskurssit ovat ja missä päin niitä järjestettäisiin?

5

2049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikäloppuluistelija

      järjestää paikallinen seura kursseja http://www.skatingclubtampere.com/kurssit/peruskurssit/
      Mutta eiköhän niitä muualtakin löydy. Itse olin viime kesänä tuolla kurssilla ja voin varauksetta suositella. Siellä mennään tyvestä puuhun, ensin opetellaan kaatumaan ja sitten jarrutukset ja muut kommervenkit. Rohkeasti vain mukaan, sillä samanlaisia vasta-alkajia siellä kaikki muutkin ovat.Takuulla opit, sillä oppihan meikäläinenkin ja olen iältäni päälle kuusikymmentä.

    • Rullille tekis mieli

      Sama tilanne täällä. Eli minullakin on rullaluistimet kaapissa, mutta taidot puuttuvat tyystin. Pari kertaa olen luistimilla käynyt, potkinut muutaman vedon ja pelännyt milloin olen nenälläni tai pyllylläni. Oppia tarttesin minäkin, onko tietoa pääkaupunkiseudun tai kesk-uusimaan rullaluistelukursseista. Tuntuu että homma ei taida edetä ilman oppeja.

      • sama ikäloppu

      • Jussi (slow&scared)

      • Rullille tekis mieli
        Jussi (slow&scared) kirjoitti:

        Vielä lisää...

        http://www.helsinkiroller.fi/ohjattu_toiminta/

        Nyt alkaa homma luistamaan! Samalla kiitos myös toiselle vinkkaajalle. Nyt aurinkoa taivaalle, kypärä päähän, rullat alle, oppia korvien väliin ja menoks. Tosin voin tarvita useammankin oppitunnin, mutta eihän kukaan ole seppä syntyessään. Eikun rullille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe