Äitienpäivä

Vain nainen ja vaimo

On se vaan ihmeellistä että moni mies ei ymmärrä äitienpäivän tärkeintä siis sitä että äidille ei ole paras lahja kallis vaan todella halpa. Äidit ovat usein väsyneitä arkeen ja heille on paras äitienpäivälahja kun saa levätä ja odottaa valmista ateriaa ja kahvia, viettää edes se äitienpäivä laiskotellen ja leväten. Onko se miehelle niin vaikeaa ymmärtää tai toteuttaa. Ja siinä on usein syy myös siihen miksi vaimo ei miestään halua, väsymisessä. Kun mies sen ymmärtäisi että vaimokin väsyy ja hemmottelisi joskus, tulisi liitostakin parempi.

10

505

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen äiti

Siis täysin mahdotonta ymmärtää. Pyysin jokaikisenä äitienpäivänä lahjaksi vapaapäivää, ikinä en saannut.

• HALOOOOOO!

Ja nämä miehet valittaa vaimoistaan salarakkailleen.....eikö järki pelaa?

• Eivaanymmärrä

Et sä ole miehesi äiti. Mies voi toki hemmotella ja huomioida muutenkin, mutta ei äitienpäivä sitä varten ole.

• äiti vaan,

niin eikö isä ole se joka näyttää mallia, miten äitiä/naista kohdellaan. Ja onhan sekin kunnianosoitus että vaimo on hoitanut lapset ja kodin ja ehkä ansaitsisi vähän hemmottelua.
        Olen kuullut monesti saman..en ole mieheni äiti...tosin ei hän kyllä omalle äidillekään lahjoja hanki...vaan arvaatkaapa kuka tekee lasten kanssa kotit ja ostaa kukat ym??

• relaa vähän

vastaan ettet ole miehesi äiti vaan lapsiesi. Olehan nyt rehellinen itsellesi: muistatko ja huomioitko itse miehesi isänpäivänä? Vietkö kahvit sänkyyn yms.? Itse en ollenkaan odota, että edes lapseni huomoisivat minut äitienpäivänä. Mikä velvollisuus heillä on niin tehdä? Tai miehellä? Itse vietin äitienpäivää juuri niinkuin normaalia sunnuntaita. Tein ruokaa perheelle, makailin ja lueskelin. Nautin elämästä juuri tässä ja nyt ilman mitään turhia hössötyksiä.
      Relatkaahan naiset vähän.

• Tätä tapahtuu

On vaimoja ja lasten äitejä jotka tekevät kaikille perheen jäsenille kakut ja huolehtivat lahjat merkkipäivinä, anopillekin, vaan ei oma poika edes yritä. Isänpäivänä perheen äiti juhlistaa isänpäivänkin. isälle. Ei ole paljon edes vaadittu jos kerran vuodessa perheen äitiä muistettaisiin, isät voi tehdä sen ihan hyvin. On äitejä joilla ei ole koskaan lepopäivää ja he uupuvat ! Mikä äidin tehtävä se on kaikesta aina yksin huolehtia?

• relaa vähän
        Tätä tapahtuu kirjoitti:

On vaimoja ja lasten äitejä jotka tekevät kaikille perheen jäsenille kakut ja huolehtivat lahjat merkkipäivinä, anopillekin, vaan ei oma poika edes yritä. Isänpäivänä perheen äiti juhlistaa isänpäivänkin. isälle. Ei ole paljon edes vaadittu jos kerran vuodessa perheen äitiä muistettaisiin, isät voi tehdä sen ihan hyvin. On äitejä joilla ei ole koskaan lepopäivää ja he uupuvat ! Mikä äidin tehtävä se on kaikesta aina yksin huolehtia?

pakko hössöttää jostain äitienpäivästä itsensä uuvuksiin? Mikä pakko sinunkin on anoppia muistaa äitienpäivänä, ei hän ole sinun äiti. Anteeksi jos loukkasin, mutta äitienpäivä on mielestäni naisten ylläpitämää turhaa vouhotusta. Se yksi päiväkö saa jaksamaan taas vuoden eteenpäin? Höpö höpö. Relaa oikeasti vähän.
        En itse meinannut koko äitienpäivää edes muistaa, kun sillä ei ole minulle mitään merkitystä. Lapset yllättivät iloisesti lahjalla, minä kaivoin pullaa pakastimesta ja sillä hyvä, kaikki olivat tyytyväisiä.
        Mutta kukin taaplaa tyylillään. Saapahan sitten taas kitistä vuoden, että kaikkeni tein äitienpäivänä ja mies ei edes muistanut. Ei hyvä.

• ajatella
        relaa vähän kirjoitti:

pakko hössöttää jostain äitienpäivästä itsensä uuvuksiin? Mikä pakko sinunkin on anoppia muistaa äitienpäivänä, ei hän ole sinun äiti. Anteeksi jos loukkasin, mutta äitienpäivä on mielestäni naisten ylläpitämää turhaa vouhotusta. Se yksi päiväkö saa jaksamaan taas vuoden eteenpäin? Höpö höpö. Relaa oikeasti vähän.
        En itse meinannut koko äitienpäivää edes muistaa, kun sillä ei ole minulle mitään merkitystä. Lapset yllättivät iloisesti lahjalla, minä kaivoin pullaa pakastimesta ja sillä hyvä, kaikki olivat tyytyväisiä.
        Mutta kukin taaplaa tyylillään. Saapahan sitten taas kitistä vuoden, että kaikkeni tein äitienpäivänä ja mies ei edes muistanut. Ei hyvä.

No onhan se hienoa kun jotkut miehet ostaa pienen lahjan tai antaa lomaa LASTENSA ÄIDILLE, siis vaimolleen/avopuolisolleen.

• _kainuu

lue OMAN ÄIDIN PÄIVÄ, vaan äitienpäivä, siis ihan kaikkien äitien. Ja kukas äiti sitä miestä lähinnä onkaan.... aivan se oma vaimo, joka on maailmaan saattanut ne miehenkin lapsukaiset. Eikö siis olisi oikeus ja kohtuus muistaa sitä omaa rakasta puolisoa, joka on myös äiti?? Kyllä minä ainakin isänpäivänä hemmottelen miestä, viemällä aamiaisen sänkyyn ja päivällä käydään ulkona syömässä, eikä kukaan ole vielä tullut päätään aukomaan, että sunhan kuuluisi hemmotella omaa isääsi :D Miksi siis äitienpäivä olisi vain oman äidin päivä, mutta isänpäivä kaikkien isien?

• Aikuisten äiti

Naurettava sanonta tuo "mies ei ole vaimonsa äiti". Eihän lastensa äidin huomioiminen tarkoita sitä!

Äitienpäivänä huomioidaan naisia, jotka ovat äitejä, ja tietysti erityishuomio kuuluu omien lasten äidille. En minäkään kaipaa lahjoja, mutta minut tekee onnelliseksi se kun mieheni muistaa kiittää minun osuuttani perheessä äitinä (ja tekee kakun). Äitienpäivää juhlitaan meillä vieläkin, vaikka lapset ovat aikuisia, ja juhlitaan kaksistaan, jos lapset eivät ehdi käymään. Aamukahvilla on kakkua, mies laittaa lipun salkoon, ja viettää sinä päivänä aikaa kanssani. Ehkä tehdään jotain yhdessä, ja ilmassa on juhlan tuntua, veikkei mitään sen erityisempää. En tunne olevani juhlittu mieheni äitinä, vaan yhteisen perheemme äitinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2313
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      236
      1739
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      307
      1267
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      925
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      34
      666
    Aihe