Surkeat palkinnot

Kisasuunnistaja

Suunnistus on aivan upea urheilulaji. Yksi negatiivinen juttu siinä kuitenkin on, nimittäin syvään juurtunut tapa jakaa aivan onnettoman SURKEITA palkintoja kansallisissa kilpailuissa. Kaikenlaista rihkamaa jaetaan.
Mallia voisi ottaa vaikkapa hiihdosta jossa kansallisissa kisoissa on yleeensä aina komeat pokaalit.
Osallistumismaksuilla ostaa kyllä pokaalit helposti.

Kisasuunnistaja

5

1391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sudin

      Joo, ei palkintojen takia todellakaan kannata aloittaa suunnistamaan.

      Todellinen pohjanoteeraus on Kainuun Rastiviikko jossa todella kalliit osanottomaksut, osallistujia 40-60 kpl per sarja mutta silti jaetaan vain lahjoituksina saatua rihkamaa palkinnoiksi. Jos hyvin käy niin saatat saada sarjan kolmossijasta 10 euron arvoisen termospullon.. Tai retkeilyyyn makuu-alustan. Heikkoa on taso.
      En ymmärrä mihin kerätyt rahat menee, varmaan jokin Kreikka efekti ?

    • Anonyymi

      Huippusuunnistuksessakin palkinto saattaa olla voitosta 500€ ja MM-kisoissa 1000€. Ainoa josta saa kunnolla rahaa on O-ringenin pääsarjan voitto. Jos taas verrataan hiihtoon palkinto summat ovat aivan naurettavia. Puhumattakaan ampumahiihtoon vertaamisesta.

    • Anonyymi

      "Mallia voisi ottaa vaikkapa hiihdosta jossa kansallisissa kisoissa on yleeensä aina komeat pokaalit. Osallistumismaksuilla ostaa kyllä pokaalit helposti."
      Ai että pokaali olis hyvä palkinto? Ennemmin arvostan esim. jonkun S-ryhmän lahjakorttia joilla jokainen voi ostaa haluamansa palkinnon olkoot se vaikka sen pari kymppiä!

    • Anonyymi

      Mun mielestä lapsille ja junioreille pitäisi jakaa pokaaleja ja kunnon palkintoja, koska sellainen tekee suuren vaikutuksen ja kannustaa jatkamaan.

      Vanhemmat suunnistajat taas eivät halua täyttää kotiaan muutaman euron hintaisilla kullankiiltävillä pysteillä. Kirppikselläkään eivät mene kaupaksi.

      Ammattilaiset saavat rahansa sponsoreilta ja sieltä tulee myös hyvästä sijoituksesta maksettava bonus ikään kuin palkinnoksi.

      • Anonyymi

        Joo, mutta ei sieltäkään juurikaan rahaa tipu vaikka voittaisit pää sarjan suomenmestaruuden


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe