Parturi pilasi hiukset (taas)

:/

Kävin torstaina parturissa ja otin mallinmuutoksen.Minulla oli aika pitkät etuhiukset ja latvat 'pitkiä'kerroksia..sitten menin parturiin ja näytin parturille kuvaa jossa oli lyhemmät otsikset kuin minulla on ja sanoin että vois laittaa viel vähä kerroksittain.
Lopputulos: etuhiukset oli paljon lyhyemmät kuin kuvassa,niistä tuli todella ruman lyhyet ja minun mielestä muotokaan ei ole samanlainen sitten hän kerrosti reilusti minun hiuksiani.Kerrokset ovat n.5 cm pitkiä ja hiusteni pituudestakin oli lähtenyt todella paljon :/ onneksi perjantaina ei ollut töitä
Miten saan nuo 5 sentin kerrokset näyttämään hyvältä kun niitä ei voi tupeerata samalla tavalla kuin entisiä kerroksiani?

Ja kun parturit aina tekevät minulle huonon tyylin niin voisinko alkaa leikkaamaan kuivat hiukset pois kotona? ja otsiksen voisi kasvattaa pitkäksi niin ja miten kerroksia voi tehdä kotona?

7

1902

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oh-hoh-hoh

Olet kai tyttö? Miksi et mene kampaajalle? Eihän parturi osaa pitkäähiusta leikata!

• :/

Minusta parturilla ja kampaajalla ei ole eroa,mutta nyt tiedän että niillä on.

• DingelidongeliJee
        :/ kirjoitti:

Minusta parturilla ja kampaajalla ei ole eroa,mutta nyt tiedän että niillä on.

Muista käyttää kondomia, muuten tulee pistelapsia.

Niillä ole mitään eroa, piste. Itse valmistuin parturikampaajaksi vuosia sitten ja ihan kampaajanimeä ajattelin käyttää vaikka miestenkin hiuksia leikkelen.
        Kampaajalla on entisessä puhekielessä tarkoitettu naisten hiusten muotoilijaa ja parturilla miesten hiustenleikkuuta/parranajoa. Nykyään ole paskankaan väliä tuolla, kuka käyttää mitäkin nimikettä.

Jos sinulla on usein parturin kanssa ongelmia, kerro se heti kättelyssä: on mukavampi kuulla suoraan jos kampaus on mennyt pilalle. Itse ainakin korjaan sen veloituksetta jos ei ole mieleinen ollut, tai jos asiakas ei korjausta halua niin miinustan sitten loppusummasta hyvitystä. Tosin jos asiakas tulee ja sanoo: "jotain tuoretta", niin ei tule kyllä korvauksella jos leikkaus ei ole mieleinen. Mutta jos ihan valokuva on niin kyllä sitten korvaus on minusta kohtuullinen jos samanlaista ei ole tullut. Ja jos sinulla ei ole samanlaista tullut, niin korvaus olisi hyvä olla.
        Jos saman kampaajan kanssa useasti ollut sama ongelma, miksi et vaihda paikkaa?

Tupeeraamalla et välttämättä hiuksia nyt saa koholle, mutta geelit, lakat ja muotovaahdot kohottavat kyllä tyveä. Itse kohotan aina hiukseni jos tarve on (on kerroksittain leikattu, tosin nykyään hyvinkin lyhyenä, ennen oli sellaiset persepitkät kerrokset) niin suoristusraudalla ja kyseiseen toimenpiteeseen tarkoitetulla lakalla. Lakka hiuksiin ja rauta hiuksiin, lakka kuivuu lämmön alla ja jättää hiukset pöyheiksi, ilmaviksi ja tuuheiksi. Teen tämän vaan alimmille kerroksille, päällinkerroksen kampaan sitten vaan sileäksi päälle niin ei näy lakkakerrokset päällepäin.

Kanssa voit yrittää paplareita, näitä ''vanhojen mammojen'' kohotuskonsteja. Itsellä toimi teini-iässä mm. etuhiusten kanssa kun halusin vähän irti otsasta saada noita hiuksia. Mitä isomman paplarin laitat, sitä korkeammalle otsahiukset nousevat. Itse pidin aina yön yli, aamulla sai sitten kammattua sopivalle kohdalle joko ihan kammalla tai sitten kammalla ja vedellä jos liian ylös oli kohonnut.

Aina saa hiukset laitettua, sitä vain pitää testailla erilaisia keinoja ja opetella laittamaan! Jollet ole kalju, silloin on vähän hankalaa jos ei peruukkeja käytä...
        Mutta tsemppiä, testaile vähän niin kyllä se siitä kohoaa. Ja hiukset kasvavat aina takaisin (:

• IidaPoika
        DingelidongeliJee kirjoitti:

Muista käyttää kondomia, muuten tulee pistelapsia.

Niillä ole mitään eroa, piste. Itse valmistuin parturikampaajaksi vuosia sitten ja ihan kampaajanimeä ajattelin käyttää vaikka miestenkin hiuksia leikkelen.
        Kampaajalla on entisessä puhekielessä tarkoitettu naisten hiusten muotoilijaa ja parturilla miesten hiustenleikkuuta/parranajoa. Nykyään ole paskankaan väliä tuolla, kuka käyttää mitäkin nimikettä.

Jos sinulla on usein parturin kanssa ongelmia, kerro se heti kättelyssä: on mukavampi kuulla suoraan jos kampaus on mennyt pilalle. Itse ainakin korjaan sen veloituksetta jos ei ole mieleinen ollut, tai jos asiakas ei korjausta halua niin miinustan sitten loppusummasta hyvitystä. Tosin jos asiakas tulee ja sanoo: "jotain tuoretta", niin ei tule kyllä korvauksella jos leikkaus ei ole mieleinen. Mutta jos ihan valokuva on niin kyllä sitten korvaus on minusta kohtuullinen jos samanlaista ei ole tullut. Ja jos sinulla ei ole samanlaista tullut, niin korvaus olisi hyvä olla.
        Jos saman kampaajan kanssa useasti ollut sama ongelma, miksi et vaihda paikkaa?

Tupeeraamalla et välttämättä hiuksia nyt saa koholle, mutta geelit, lakat ja muotovaahdot kohottavat kyllä tyveä. Itse kohotan aina hiukseni jos tarve on (on kerroksittain leikattu, tosin nykyään hyvinkin lyhyenä, ennen oli sellaiset persepitkät kerrokset) niin suoristusraudalla ja kyseiseen toimenpiteeseen tarkoitetulla lakalla. Lakka hiuksiin ja rauta hiuksiin, lakka kuivuu lämmön alla ja jättää hiukset pöyheiksi, ilmaviksi ja tuuheiksi. Teen tämän vaan alimmille kerroksille, päällinkerroksen kampaan sitten vaan sileäksi päälle niin ei näy lakkakerrokset päällepäin.

Kanssa voit yrittää paplareita, näitä ''vanhojen mammojen'' kohotuskonsteja. Itsellä toimi teini-iässä mm. etuhiusten kanssa kun halusin vähän irti otsasta saada noita hiuksia. Mitä isomman paplarin laitat, sitä korkeammalle otsahiukset nousevat. Itse pidin aina yön yli, aamulla sai sitten kammattua sopivalle kohdalle joko ihan kammalla tai sitten kammalla ja vedellä jos liian ylös oli kohonnut.

Aina saa hiukset laitettua, sitä vain pitää testailla erilaisia keinoja ja opetella laittamaan! Jollet ole kalju, silloin on vähän hankalaa jos ei peruukkeja käytä...
        Mutta tsemppiä, testaile vähän niin kyllä se siitä kohoaa. Ja hiukset kasvavat aina takaisin (:

Jos olet kampaaja voisitko kertoa miten tupeerataan?:)

• KatiAnne

Oliko mahdollisesti harjoittelija?

• Anonyymi

Minun parturini satutti kätensä saksiin ja tuli HIUSRAJAAN yltävä EPÄTASAINEN otsatukka kaiken lisäksi hän pilasi vaaleat tasaiset napaan asti olevat hiukseni TODELLA epätasaisiksi että lyhyin kohta oli niskasn ja pisin oli alaselkään. Hän päätti korjata asian laittamalla kaksi lettiä ja Hiuslakkaa.
      Kun tästä oli kulunut vuosi ja minulla oli olkapäihin yltävät hiukset ja olin kasvattamassa otsista pois, olin silloin 12. Päätin mennä kampaajalle ja hänen värjäys epäonnistui. Piti blondata, kun vanhat ns tummentuivat. Noh siitä tuli sitten sinivihreät HOMEHIUKSET. Hän hädissään sitten lisäsi väriä ja teki KOLME VÄRINPOISTOA. Sitten saatiin samanlainen lopputulos kuin oma värini oli. Illalla hiukseni olivat pilalla ja kun kävin suihkussa, ne putosivat!😖 Hukkaan meni 100€! Ajeltiin siinä sitten siiliksi ja tästäkin on kulunut kaksi vuotta, eikä hiukseni ole kasvaneet melkein yhtään. Ja hiukset kasvoivat lähes tummiksi ja huonokuntoisiksi. Harmittaa kun sirosta nätistä tytöstä tuli lihava pullukka, jolla on poikatukka!:(

• Anonyymi

Olisit käynyt kampaajalla ,etkä barber shopissa eli parturissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      20
      2664
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1291
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      947
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      138
      925
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      881
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      842
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      806
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      795
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      165
      776
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      134
      725
    Aihe