että EU hajoaisi, eikä tämä hajoaminen tapahtuisi väkivallattomasti tai ilman sotatoimia. Seuraisi jopa suuri EU sisällissota, niin mikä olisi reaktiosi? Mitä kuvittelisit tekeväsi? Ruottiinkaan ei oikein vois pakoon soutaa, kun se olis sotatoimialuetta.
Kukas sitä sanokaan, että se nykyinen uhka ei tule enää idästä, vaan sisältä? Sanokos sen joku tällä palstalla... vai oonkohan sen lukenu jostain muualta...
Jos kuvitellaan,
35
187
Vastaukset
- BlueNightSatin
Seuraisi jopa suuri EU sisällissota, niin mikä olisi reaktiosi? - voihan saakeli ja torrakkoa esiin
Mitä kuvittelisit tekeväsi? - no ettisin sen torrakon :)- kotiryssät
relaxed_eyes kirjoitti:
minä kans koittaisin kerätä porukan kasaan ja puolustaisin sitä mitä meillä on.
.
- kaikkikäy-
majatalossa tai navettasi ylisillä? Uunin pankolla? Perunakellarissa tms. maakuopassa?
EU:n sisällissota kuulostaa yhtä todennäköiseltä kuin Suomen sisällissota karjalaisten ja pohjanmaalaisen välillä. Mutta mitäkö tekisin? Lähtisin varmaan kotivävyksi Japaniin. ;-)
- wart
pitää kansa silmät ummessa.
- porhonen
Suomen koulumurhia, mutta näitkö sinä nekin kahvinporoista?
niin olen joskus ihmetellyt sitä, että miten sen valtavan varallisuuden hoito Suomesta käsin onnistuu paremmin kuin Japanista käsin? Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin suurin osa siitä Rva Ratikan varallisuudesta on siellä Japanissa.
En tiedä, jotenkin tuntuu hullulta, että asutaan tuhansien kilometrien päässä omaisuudesta ja vielä huonommissa olosuhteissa kuin mitä siellä lähempänä. Ainakin täällä pohojanmaalla mennään sen rikkaamman puoliskon sukua lähelle.
siinä olisi väkivaltanen ja ketä kohtaan? Ja miksi?
- ökyporho
hallituksia vastaan tietenkin.
ökyporho kirjoitti:
hallituksia vastaan tietenkin.
Jos hallitukset tahtoisivat hajottaa EU:n, niin raivostunut kansa ryntäisi hallitustensa kimppuun? Missä maassa näin EU-uskollista kansaa löytyy?
ja ketä vaan vastaan. Emminä tiedä, tämä on fiktiivinen tilanne. Mutta, luultavasti EU:n hajoamisessa syntyisi monia pieniä väkivaltaisia ryhmittymiä, jopa saman maan sisällä.
Ja miksi. Siksi koska tyytymättömyys läpi euroopan lisääntyy kasvavassa määrin.relaxed_eyes kirjoitti:
ja ketä vaan vastaan. Emminä tiedä, tämä on fiktiivinen tilanne. Mutta, luultavasti EU:n hajoamisessa syntyisi monia pieniä väkivaltaisia ryhmittymiä, jopa saman maan sisällä.
Ja miksi. Siksi koska tyytymättömyys läpi euroopan lisääntyy kasvavassa määrin.Kun kaikki tahtoisivat tappaa toisiaan tyhjän takia niin vaihtaisin varani kullaksi, hankkisin tarvikkeita ja häipyisin tärkeiden ihmisteni kanssa johonkin korpeen. Siellä on paljon kalaisia lampia. Kalasteltaisiin pahimman mylläkän yli...
- trust_mii
kultapieni mieti tuollaisia vaan keskity siihen pieneen vauvaasi :-)
Ei koko maailman huolet ole sun harteillasi.
lämmöllä:
Trust mii- trust_mii
relaxed_eyes kirjoitti:
se oli mukavasti sanottu.
susta sit muute monesti samalta kun mitä mun kaveri sano kun sil on pieni lapsi ettei aivoihin edes oikeastaan mahdu mitään ylimääräisiä ajatuksia et miettii vaan tyyliin et "pallo, katso tämä on pallo", "noniin, äiti vaihtaa vaipan" tai "sitä ei saa ottaa, ota pallo"...
Mietin et onko miehillä myös tällainen vaihe jos on paljon lapsen kanssa. Eihän siinä oik. voi ajatella muuta kun pitää keskittyä siihen lapseen...? trust_mii kirjoitti:
susta sit muute monesti samalta kun mitä mun kaveri sano kun sil on pieni lapsi ettei aivoihin edes oikeastaan mahdu mitään ylimääräisiä ajatuksia et miettii vaan tyyliin et "pallo, katso tämä on pallo", "noniin, äiti vaihtaa vaipan" tai "sitä ei saa ottaa, ota pallo"...
Mietin et onko miehillä myös tällainen vaihe jos on paljon lapsen kanssa. Eihän siinä oik. voi ajatella muuta kun pitää keskittyä siihen lapseen...?Ei jatkuvasti, mutta silloin kun vauvan kans on ja on läsnä siinä tilanteessa, niin kyllähän sitä sillo sössöttää ja sönköttää.
Toisaalta, mä oon siellä vauvan tasolla aina, oli vauvoja tahi ei.- trust_mii
relaxed_eyes kirjoitti:
Ei jatkuvasti, mutta silloin kun vauvan kans on ja on läsnä siinä tilanteessa, niin kyllähän sitä sillo sössöttää ja sönköttää.
Toisaalta, mä oon siellä vauvan tasolla aina, oli vauvoja tahi ei.no se ei varmaan ole ihan sama miehillä ja naisilla jos on sellaiset roolit että toinen kantaa päävastuun lapsesta ja herää yöllä, pitää huolta kaikesta pienestä ja toinen eli mies kantaa vaikka huolta taloudesta. Tuntuisi niin älyttömän isolta vastuulta olla 24/7 sönköttämässä pallojuttua...voiskohan siinä tulla hulluksi & aivot surkastuisi loppuiäksi. Sitä vaan mietin näin äitienpäivänä...
- kirpela
varmaankin isäni maita.
Tämähän tässä mielenkiintoista oikeastaan onkin. Kun Suomeen tulee joku, se vaan änkee tänne elintason perässä. Nyt pyöräytettiinkin asia toisin päin: minne olettaisit olevasi tervetullut.- ALKUSUOMI:::!!%#?+
.
jo ennen Ruotsin miehityswaltaa
Miehityswalta tietenkin tuhosi kaikki kirjalliset jäänteet siitä ja meidän etsittävä se alku-Suomi ja perustettava se uudestaan
. aloitusta tehdessäni itse ajattelin vain, että miten ihmiset suhtautuis systeemin totaaliseen romahtamiseen.
- kirpela
ALKUSUOMI:::!!%#?+ kirjoitti:
.
jo ennen Ruotsin miehityswaltaa
Miehityswalta tietenkin tuhosi kaikki kirjalliset jäänteet siitä ja meidän etsittävä se alku-Suomi ja perustettava se uudestaan
.olisi sinänsä ideaa,ensin vain pitäisi sisällissodanpistää kaikki matalaksi. Toisaalta, koska Satakunta on eu-aluetta, enjäisiodottelemaan sinnemenoa, vaan painuisin sinne isäni maille, ne kun eivät ole eu-aluetta, eivätkä siten sotatoimialuetta.
- kirpela
relaxed_eyes kirjoitti:
aloitusta tehdessäni itse ajattelin vain, että miten ihmiset suhtautuis systeemin totaaliseen romahtamiseen.
mun kummallisuudestani ollut jo tässä ketjua joku päivä :) joten voinhan siis ajatella tämänkin kummallisesti *eikös juu*
- Virkamies.
tietysti Suomen laillista valtiovaltaa, jolle olen vannonut sotilasvalan, ja joka maksaa myös palkkani. Jos se lopettaisi palkkani maksamisen, polttaisin tietysti Valtioneuvoston Linnan maan tasalle ja alkaisin aiheuttaa yleistä epäjärjestystä :)
- trust_mii
sisällissodassa sairaanhoitajana ilman ammatillista tutkintoa saati mitään kokemusta!
Joutuisitte minun käsiini - saattaisin tehdä vääriä ratkaisuja kuten amputoida jalkojanne turhaan tai ommella väärän puolen jalan jäärään paikkaan kiinni!
HÄHÄ!- DONT TRUST YOU
.
- trust_mii
DONT TRUST YOU kirjoitti:
.
en pääse? Oletko joku häirikkö kenties..
Sodassa nyt ei paljon papereita katsella suuntaan tahi toiseen joten voi voi amitsut.
Trust mii täti tulee ja omepelee.. :D - IMPLANTOIDA:::!!!%#?
trust_mii kirjoitti:
en pääse? Oletko joku häirikkö kenties..
Sodassa nyt ei paljon papereita katsella suuntaan tahi toiseen joten voi voi amitsut.
Trust mii täti tulee ja omepelee.. :D.
monelle kännykän tai kännykät suoraan poskeen kiinni
.
Mietitääns vaikka aluksi sitä moniko euromaa kuuluu Natoon ja moniko ei kuulu... Ja sitten mietitään siihen kontraten kuinka todennäköistä olisi laajamittaisempi sotiminen EU:n hajotessa... Ja sitten mietitään sen päälle vielä sitä kuinka paljon sisäisiä kiireesti ratkottavia ongelmia pelkkä EU:n hajoaminen aiheuttaisi kullekin yksittäiselle valtiolle... Mutta reaktioni olisi lähinnä tuskastunut kuvaamasi kauhuskenaarion toteutuessa. Ja totta mooses myös pelottaisi jos EU:n alueella oikeasti sotimaan ryhdyttäisiin.
temppuilija kirjoitti:
Sarajevon laukaukset, kolmikymmenvuotinen sota ... mitäs me pienistä.
Historia toistaa itseään, muttei identtisesti. Minkä maan kruununprinssin salamurhalla nyt saataisiin sota aikaiseksi? Maailma saattaa hiukan aikojen kuluessa muuttua. Suuntaan tai toiseen.
on sellanen hauska juttu, ettei siinä kukaan mieti mitään. Silloin toimitaan vaan ja yleensä päin persettä.
relaxed_eyes kirjoitti:
on sellanen hauska juttu, ettei siinä kukaan mieti mitään. Silloin toimitaan vaan ja yleensä päin persettä.
Tosin mietinkin nyt ennakkoon todennäköisyyttä sotimisille esittämässäsi yhteydessä. Ja kuitenkin kaaoksessa ensimmäiset reaktiot lienevät yleensä oman pesän (perseen) turvaamisessa, ei ehkä niinkään hyökkäämällä toisen kimppuun, vaan turvaamalla oman olemisen perustoja. Sisäisiä ongelmia harvemmin saa aisoihin puuttumalla ulkoisiin asioihin, joskin jenkit ilmeisesti ovat tätäkin kokeilleet. Ei silti, sota on aina mahdollinen uhka, mihinkäs koirat karvoistaan pääsisivät. En vain pidä tuossa yhteydessä sotaa kovinkaan todennäköisenä.
...näin että se on vain ajan kysymys, tosin en usko että se EU;n hajoamisesta alkaa.... =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291323
- 100841
- 75650
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m150422Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30397Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368
