Jos kuvitellaan,

että EU hajoaisi, eikä tämä hajoaminen tapahtuisi väkivallattomasti tai ilman sotatoimia. Seuraisi jopa suuri EU sisällissota, niin mikä olisi reaktiosi? Mitä kuvittelisit tekeväsi? Ruottiinkaan ei oikein vois pakoon soutaa, kun se olis sotatoimialuetta.

Kukas sitä sanokaan, että se nykyinen uhka ei tule enää idästä, vaan sisältä? Sanokos sen joku tällä palstalla... vai oonkohan sen lukenu jostain muualta...

35

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BlueNightSatin

      Seuraisi jopa suuri EU sisällissota, niin mikä olisi reaktiosi? - voihan saakeli ja torrakkoa esiin


      Mitä kuvittelisit tekeväsi? - no ettisin sen torrakon :)

      • minä kans koittaisin kerätä porukan kasaan ja puolustaisin sitä mitä meillä on.


      • kotiryssät
        relaxed_eyes kirjoitti:

        minä kans koittaisin kerätä porukan kasaan ja puolustaisin sitä mitä meillä on.

        .


    • kaikkikäy-

      majatalossa tai navettasi ylisillä? Uunin pankolla? Perunakellarissa tms. maakuopassa?

    • EU:n sisällissota kuulostaa yhtä todennäköiseltä kuin Suomen sisällissota karjalaisten ja pohjanmaalaisen välillä. Mutta mitäkö tekisin? Lähtisin varmaan kotivävyksi Japaniin. ;-)

      • wart

        pitää kansa silmät ummessa.


      • porhonen

        Suomen koulumurhia, mutta näitkö sinä nekin kahvinporoista?


      • niin olen joskus ihmetellyt sitä, että miten sen valtavan varallisuuden hoito Suomesta käsin onnistuu paremmin kuin Japanista käsin? Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin suurin osa siitä Rva Ratikan varallisuudesta on siellä Japanissa.

        En tiedä, jotenkin tuntuu hullulta, että asutaan tuhansien kilometrien päässä omaisuudesta ja vielä huonommissa olosuhteissa kuin mitä siellä lähempänä. Ainakin täällä pohojanmaalla mennään sen rikkaamman puoliskon sukua lähelle.


    • siinä olisi väkivaltanen ja ketä kohtaan? Ja miksi?

      • ökyporho

        hallituksia vastaan tietenkin.


      • ökyporho kirjoitti:

        hallituksia vastaan tietenkin.

        Jos hallitukset tahtoisivat hajottaa EU:n, niin raivostunut kansa ryntäisi hallitustensa kimppuun? Missä maassa näin EU-uskollista kansaa löytyy?


      • ja ketä vaan vastaan. Emminä tiedä, tämä on fiktiivinen tilanne. Mutta, luultavasti EU:n hajoamisessa syntyisi monia pieniä väkivaltaisia ryhmittymiä, jopa saman maan sisällä.

        Ja miksi. Siksi koska tyytymättömyys läpi euroopan lisääntyy kasvavassa määrin.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        ja ketä vaan vastaan. Emminä tiedä, tämä on fiktiivinen tilanne. Mutta, luultavasti EU:n hajoamisessa syntyisi monia pieniä väkivaltaisia ryhmittymiä, jopa saman maan sisällä.

        Ja miksi. Siksi koska tyytymättömyys läpi euroopan lisääntyy kasvavassa määrin.

        Kun kaikki tahtoisivat tappaa toisiaan tyhjän takia niin vaihtaisin varani kullaksi, hankkisin tarvikkeita ja häipyisin tärkeiden ihmisteni kanssa johonkin korpeen. Siellä on paljon kalaisia lampia. Kalasteltaisiin pahimman mylläkän yli...


    • trust_mii

      kultapieni mieti tuollaisia vaan keskity siihen pieneen vauvaasi :-)

      Ei koko maailman huolet ole sun harteillasi.


      lämmöllä:
      Trust mii

      • se oli mukavasti sanottu.


      • trust_mii
        relaxed_eyes kirjoitti:

        se oli mukavasti sanottu.

        susta sit muute monesti samalta kun mitä mun kaveri sano kun sil on pieni lapsi ettei aivoihin edes oikeastaan mahdu mitään ylimääräisiä ajatuksia et miettii vaan tyyliin et "pallo, katso tämä on pallo", "noniin, äiti vaihtaa vaipan" tai "sitä ei saa ottaa, ota pallo"...

        Mietin et onko miehillä myös tällainen vaihe jos on paljon lapsen kanssa. Eihän siinä oik. voi ajatella muuta kun pitää keskittyä siihen lapseen...?


      • trust_mii kirjoitti:

        susta sit muute monesti samalta kun mitä mun kaveri sano kun sil on pieni lapsi ettei aivoihin edes oikeastaan mahdu mitään ylimääräisiä ajatuksia et miettii vaan tyyliin et "pallo, katso tämä on pallo", "noniin, äiti vaihtaa vaipan" tai "sitä ei saa ottaa, ota pallo"...

        Mietin et onko miehillä myös tällainen vaihe jos on paljon lapsen kanssa. Eihän siinä oik. voi ajatella muuta kun pitää keskittyä siihen lapseen...?

        Ei jatkuvasti, mutta silloin kun vauvan kans on ja on läsnä siinä tilanteessa, niin kyllähän sitä sillo sössöttää ja sönköttää.

        Toisaalta, mä oon siellä vauvan tasolla aina, oli vauvoja tahi ei.


      • trust_mii
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Ei jatkuvasti, mutta silloin kun vauvan kans on ja on läsnä siinä tilanteessa, niin kyllähän sitä sillo sössöttää ja sönköttää.

        Toisaalta, mä oon siellä vauvan tasolla aina, oli vauvoja tahi ei.

        no se ei varmaan ole ihan sama miehillä ja naisilla jos on sellaiset roolit että toinen kantaa päävastuun lapsesta ja herää yöllä, pitää huolta kaikesta pienestä ja toinen eli mies kantaa vaikka huolta taloudesta. Tuntuisi niin älyttömän isolta vastuulta olla 24/7 sönköttämässä pallojuttua...voiskohan siinä tulla hulluksi & aivot surkastuisi loppuiäksi. Sitä vaan mietin näin äitienpäivänä...


    • kirpela

      varmaankin isäni maita.

      Tämähän tässä mielenkiintoista oikeastaan onkin. Kun Suomeen tulee joku, se vaan änkee tänne elintason perässä. Nyt pyöräytettiinkin asia toisin päin: minne olettaisit olevasi tervetullut.

      • ALKUSUOMI:::!!%#?+

        .

        jo ennen Ruotsin miehityswaltaa

        Miehityswalta tietenkin tuhosi kaikki kirjalliset jäänteet siitä ja meidän etsittävä se alku-Suomi ja perustettava se uudestaan

        .


      • aloitusta tehdessäni itse ajattelin vain, että miten ihmiset suhtautuis systeemin totaaliseen romahtamiseen.


      • kirpela
        ALKUSUOMI:::!!%#?+ kirjoitti:

        .

        jo ennen Ruotsin miehityswaltaa

        Miehityswalta tietenkin tuhosi kaikki kirjalliset jäänteet siitä ja meidän etsittävä se alku-Suomi ja perustettava se uudestaan

        .

        olisi sinänsä ideaa,ensin vain pitäisi sisällissodanpistää kaikki matalaksi. Toisaalta, koska Satakunta on eu-aluetta, enjäisiodottelemaan sinnemenoa, vaan painuisin sinne isäni maille, ne kun eivät ole eu-aluetta, eivätkä siten sotatoimialuetta.


      • kirpela
        relaxed_eyes kirjoitti:

        aloitusta tehdessäni itse ajattelin vain, että miten ihmiset suhtautuis systeemin totaaliseen romahtamiseen.

        mun kummallisuudestani ollut jo tässä ketjua joku päivä :) joten voinhan siis ajatella tämänkin kummallisesti *eikös juu*


    • Virkamies.

      tietysti Suomen laillista valtiovaltaa, jolle olen vannonut sotilasvalan, ja joka maksaa myös palkkani. Jos se lopettaisi palkkani maksamisen, polttaisin tietysti Valtioneuvoston Linnan maan tasalle ja alkaisin aiheuttaa yleistä epäjärjestystä :)

    • trust_mii

      sisällissodassa sairaanhoitajana ilman ammatillista tutkintoa saati mitään kokemusta!

      Joutuisitte minun käsiini - saattaisin tehdä vääriä ratkaisuja kuten amputoida jalkojanne turhaan tai ommella väärän puolen jalan jäärään paikkaan kiinni!



      HÄHÄ!

      • DONT TRUST YOU

        .


      • trust_mii
        DONT TRUST YOU kirjoitti:

        .

        en pääse? Oletko joku häirikkö kenties..


        Sodassa nyt ei paljon papereita katsella suuntaan tahi toiseen joten voi voi amitsut.
        Trust mii täti tulee ja omepelee.. :D


      • IMPLANTOIDA:::!!!%#?
        trust_mii kirjoitti:

        en pääse? Oletko joku häirikkö kenties..


        Sodassa nyt ei paljon papereita katsella suuntaan tahi toiseen joten voi voi amitsut.
        Trust mii täti tulee ja omepelee.. :D

        .

        monelle kännykän tai kännykät suoraan poskeen kiinni

        .


    • Mietitääns vaikka aluksi sitä moniko euromaa kuuluu Natoon ja moniko ei kuulu... Ja sitten mietitään siihen kontraten kuinka todennäköistä olisi laajamittaisempi sotiminen EU:n hajotessa... Ja sitten mietitään sen päälle vielä sitä kuinka paljon sisäisiä kiireesti ratkottavia ongelmia pelkkä EU:n hajoaminen aiheuttaisi kullekin yksittäiselle valtiolle... Mutta reaktioni olisi lähinnä tuskastunut kuvaamasi kauhuskenaarion toteutuessa. Ja totta mooses myös pelottaisi jos EU:n alueella oikeasti sotimaan ryhdyttäisiin.

      • Sarajevon laukaukset, kolmikymmenvuotinen sota ... mitäs me pienistä.


      • temppuilija kirjoitti:

        Sarajevon laukaukset, kolmikymmenvuotinen sota ... mitäs me pienistä.

        Historia toistaa itseään, muttei identtisesti. Minkä maan kruununprinssin salamurhalla nyt saataisiin sota aikaiseksi? Maailma saattaa hiukan aikojen kuluessa muuttua. Suuntaan tai toiseen.


      • on sellanen hauska juttu, ettei siinä kukaan mieti mitään. Silloin toimitaan vaan ja yleensä päin persettä.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        on sellanen hauska juttu, ettei siinä kukaan mieti mitään. Silloin toimitaan vaan ja yleensä päin persettä.

        Tosin mietinkin nyt ennakkoon todennäköisyyttä sotimisille esittämässäsi yhteydessä. Ja kuitenkin kaaoksessa ensimmäiset reaktiot lienevät yleensä oman pesän (perseen) turvaamisessa, ei ehkä niinkään hyökkäämällä toisen kimppuun, vaan turvaamalla oman olemisen perustoja. Sisäisiä ongelmia harvemmin saa aisoihin puuttumalla ulkoisiin asioihin, joskin jenkit ilmeisesti ovat tätäkin kokeilleet. Ei silti, sota on aina mahdollinen uhka, mihinkäs koirat karvoistaan pääsisivät. En vain pidä tuossa yhteydessä sotaa kovinkaan todennäköisenä.


    • ...näin että se on vain ajan kysymys, tosin en usko että se EU;n hajoamisesta alkaa.... =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe