Pyöreän naisen vaatteet...

mekkomaakari

Mistä te kaikki muut pienet pyöreät naiset hankitte vaatteenne? Itse olen sellainen, mutta myös ammattiompelija, joten teen itse tietysti omat vaatteeni. Minä olen ajatellut perustaa pienen ompelimon, jossa keskittyisin nimenomaan kyseisen asiakaskunnan tarpeisiin. Mitä luulette, olisiko kysyntää? Olisiko mahdollista myydä esimerkiksi nettikaupassa tällaisia vaatteita? Olen itse sitä mieltä, että kaikkien, koosta riippumatta pitäisi saada pukeutua kauniisiin, persoonallisiin vaatteisiin.
Lisäksi toinen kysymys, mitä mieltä olette kierrätysmateriaalin käytöstä osana uniikkia, persoonallista vaatetta?

12

1212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isokokoinen

      Kauppa käy kunhan ilmoitat mitat sitten etkä vain pelkkää xxl-kokoa, eli vaatteen mitat selvästi näkyville.
      Toivottavasti osaisit valmistaa housuja jotka ovat kapeita reisien kohdalta, tietenkin valikoimassa tulisi olla leveämpi mallisia. Tunikamallisia yläosia, ja jotain kivaa jippoa niihin, vaikka kuviollisella kankaalla.
      Ja mikä ettei kierrätysmateriaalista yksittäisiä vaatteita.
      Toiveessa olisi myös jonkinlainen takki puuvillasta, kaikki kun nykyään ovat tuulta ja sadetta kestäviä...
      Kyllä puskaradio täällä sitten tiedottaa...

      • mekkomaakari

        ...vastauksestasi Isokokoinen!
        Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että vaatteessa pitää olla mitat selkeästi ilmoitettuna. Aikomuksenani onkin ilmoittaa vähintään rinnanympärys-, vyötärönympärys- sekä lantionympärysmitat. Yläosissa on tietysti hyvä olla myös vaatteen pituus olkapäältä mitattuna, sekä alaosissa vaatteen pituus vyötäröltä mitattuna. Meitä kun on todellakin niin monen sorttista, toinen tarvitsee väljyyttä toiseen kohtaan ja toinen sitten toiseen.
        Niin... nuo tunikat ovat todella mukavia, niillä saa hyvin peitettyä noita epäedullisempia kohtia, ainakin jos niitä sattuu kertymään tuohon keskivartalolle, kuten minulla.
        Kiitokset sinulle...tämä kannustaa kovasti minua kehittämään ajatustani pidemmälle... Ja tuo takki...sitä pitää miettiä minkähänlaista...


      • Pieni mutta iso
        mekkomaakari kirjoitti:

        ...vastauksestasi Isokokoinen!
        Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että vaatteessa pitää olla mitat selkeästi ilmoitettuna. Aikomuksenani onkin ilmoittaa vähintään rinnanympärys-, vyötärönympärys- sekä lantionympärysmitat. Yläosissa on tietysti hyvä olla myös vaatteen pituus olkapäältä mitattuna, sekä alaosissa vaatteen pituus vyötäröltä mitattuna. Meitä kun on todellakin niin monen sorttista, toinen tarvitsee väljyyttä toiseen kohtaan ja toinen sitten toiseen.
        Niin... nuo tunikat ovat todella mukavia, niillä saa hyvin peitettyä noita epäedullisempia kohtia, ainakin jos niitä sattuu kertymään tuohon keskivartalolle, kuten minulla.
        Kiitokset sinulle...tämä kannustaa kovasti minua kehittämään ajatustani pidemmälle... Ja tuo takki...sitä pitää miettiä minkähänlaista...

        Kyllä vain, tilausta on varmasti ideallesi. Itse 160 cm pituisena, vaatekokoa 46 käyttävänä, koen hyvinkin vaikeaksi löytää yksilöllisiä, trendikkäitä vaatteita. On toki valmisvaatteita mutta ovat usein täti-tyylisiä tai sitten pelkkiä säkkejä. Naisellisuus kunniaan myös pikkujättiläisille!


      • mekkomaakari
        Pieni mutta iso kirjoitti:

        Kyllä vain, tilausta on varmasti ideallesi. Itse 160 cm pituisena, vaatekokoa 46 käyttävänä, koen hyvinkin vaikeaksi löytää yksilöllisiä, trendikkäitä vaatteita. On toki valmisvaatteita mutta ovat usein täti-tyylisiä tai sitten pelkkiä säkkejä. Naisellisuus kunniaan myös pikkujättiläisille!

        Pieni mutta iso!
        Kiitokset myös sinulle vastauksestasi! Minä itse olen lähestulkoon samanmittainen, mutta vaatekokoni on sinuakin suurempi. Toivon tosin sen lääkärin antamien ohjeiden myötä hieman pienenevän jossain vaiheessa. Mutta minäkään en halua niitä "säkkejä" päälleni pukea, vaan jotain kaunista, romanttista, ehkäpä jotain hieman satumaisen lumoavaa... Katsotaan mitä tästä kehkeytyy. Toivon lisää kommentteja...


      • tätitäti
        mekkomaakari kirjoitti:

        Pieni mutta iso!
        Kiitokset myös sinulle vastauksestasi! Minä itse olen lähestulkoon samanmittainen, mutta vaatekokoni on sinuakin suurempi. Toivon tosin sen lääkärin antamien ohjeiden myötä hieman pienenevän jossain vaiheessa. Mutta minäkään en halua niitä "säkkejä" päälleni pukea, vaan jotain kaunista, romanttista, ehkäpä jotain hieman satumaisen lumoavaa... Katsotaan mitä tästä kehkeytyy. Toivon lisää kommentteja...

        eli toi pituus- ja kokoerojuttu täytyy kyllä huomioida! on aivan eri olla 160cm ja painaa 70kg kuin 180cm ja painaa 160kg! eli kaiken mallisille isoille on tarvetta vaatteille. hihojen pituus, helman pituus., lahkeiden pituus, reisien paksuus, rintojen koko, vatsan malli (litteä vai pömppö, alaalla vai yläällä?) jne.


      • mekkomaakari
        tätitäti kirjoitti:

        eli toi pituus- ja kokoerojuttu täytyy kyllä huomioida! on aivan eri olla 160cm ja painaa 70kg kuin 180cm ja painaa 160kg! eli kaiken mallisille isoille on tarvetta vaatteille. hihojen pituus, helman pituus., lahkeiden pituus, reisien paksuus, rintojen koko, vatsan malli (litteä vai pömppö, alaalla vai yläällä?) jne.

        ...juuri tätitäti, olet aivan oikeassa. Siinäpä pulma, kun vyötärönmittaa ja pituutta onkin kertynyt runsaammanlaisesti. Tietysti voi tehdä saman malliston sekä pitkille, että lyhyille erikseen. Mutta sitten jos painoa on paljon, on myöskin ympärysmittaa enemmän. Mikä siihen sitten neuvoksi? Olisiko mahdoton ajatus semmoinen, että jos eivät malliston vaatteet sovi, ja samantyyppistä vaatetta kuitenkin haluaa, sen voisi tilata omilla mitoillaan?


      • tätitäti
        mekkomaakari kirjoitti:

        ...juuri tätitäti, olet aivan oikeassa. Siinäpä pulma, kun vyötärönmittaa ja pituutta onkin kertynyt runsaammanlaisesti. Tietysti voi tehdä saman malliston sekä pitkille, että lyhyille erikseen. Mutta sitten jos painoa on paljon, on myöskin ympärysmittaa enemmän. Mikä siihen sitten neuvoksi? Olisiko mahdoton ajatus semmoinen, että jos eivät malliston vaatteet sovi, ja samantyyppistä vaatetta kuitenkin haluaa, sen voisi tilata omilla mitoillaan?

        vaikka toimisitkin netissä, niin luulen että toi mittatilaustyönä tilauspohjaisesti tehty on paras idea. samaahan toteuttaa esim. englantilainen dawn french (juuri se näyttelijä!) perustamassaan vaatemallistossa/-kaupassa (http://www.sixteen47.com/), jossa siis on valmismallistoa, mutta voi myös tilata mittojen mukaan. oletko muuten käynyt tästä ideasta kertomassa tuolla isotkoot.com -sivustolla vai oletko jo jäsen? siellä meitä on varmasti paljon mahdollisia asiakkaita ;)


      • mekkomaakari
        tätitäti kirjoitti:

        vaikka toimisitkin netissä, niin luulen että toi mittatilaustyönä tilauspohjaisesti tehty on paras idea. samaahan toteuttaa esim. englantilainen dawn french (juuri se näyttelijä!) perustamassaan vaatemallistossa/-kaupassa (http://www.sixteen47.com/), jossa siis on valmismallistoa, mutta voi myös tilata mittojen mukaan. oletko muuten käynyt tästä ideasta kertomassa tuolla isotkoot.com -sivustolla vai oletko jo jäsen? siellä meitä on varmasti paljon mahdollisia asiakkaita ;)

        ...tätitäti! Tuo oli minulle uusi tieto,että sellainen vaatemallisto on jo olemassakin. Valitettavasti en osannut löytää, kaiketi huonon englannin taitoni ansiosta, kovin paljon tietoa tästä mallistosta ja mittatilausmallistosta. Mutta hyvältä näytti...hmmm...no, ehkä jotain tekisin toisin...
        Tuohon isotkoot.comiin olen ilmeisesti törmännyt täällä netissä seilatessani aikaisemminkin, sen verran tutulle näytti nuo sivut. En ole aikaisemmin kuitenkaan pysähtynyt sinne sen kummemmin. En tiennyt, että sinne voi myös liittyä. Ja tosi ihania vaatteita oli blogin pitäjä päällensä löytänyt. Ne sopivat hänelle todella hyvin.
        Tämä ajatus käyttää ompelutaitoani laajemminkin hyväksi on kytenyt minun sisälläni jo siihen pisteeseen, että kaikkien teidän muiden isoja kokoja käyttävien kannustuksella ja muutamia malleja jo suunnitelleena, taidankin aloittaa pikkuhiljaa protojen tekemisen.


      • mekkomaakari
        mekkomaakari kirjoitti:

        ...tätitäti! Tuo oli minulle uusi tieto,että sellainen vaatemallisto on jo olemassakin. Valitettavasti en osannut löytää, kaiketi huonon englannin taitoni ansiosta, kovin paljon tietoa tästä mallistosta ja mittatilausmallistosta. Mutta hyvältä näytti...hmmm...no, ehkä jotain tekisin toisin...
        Tuohon isotkoot.comiin olen ilmeisesti törmännyt täällä netissä seilatessani aikaisemminkin, sen verran tutulle näytti nuo sivut. En ole aikaisemmin kuitenkaan pysähtynyt sinne sen kummemmin. En tiennyt, että sinne voi myös liittyä. Ja tosi ihania vaatteita oli blogin pitäjä päällensä löytänyt. Ne sopivat hänelle todella hyvin.
        Tämä ajatus käyttää ompelutaitoani laajemminkin hyväksi on kytenyt minun sisälläni jo siihen pisteeseen, että kaikkien teidän muiden isoja kokoja käyttävien kannustuksella ja muutamia malleja jo suunnitelleena, taidankin aloittaa pikkuhiljaa protojen tekemisen.

        ... taisin erehtyä sivusta. Löysin siis isotkoot.com keskustelupalstan vasta nyt!


      • hauista on
        mekkomaakari kirjoitti:

        ...tätitäti! Tuo oli minulle uusi tieto,että sellainen vaatemallisto on jo olemassakin. Valitettavasti en osannut löytää, kaiketi huonon englannin taitoni ansiosta, kovin paljon tietoa tästä mallistosta ja mittatilausmallistosta. Mutta hyvältä näytti...hmmm...no, ehkä jotain tekisin toisin...
        Tuohon isotkoot.comiin olen ilmeisesti törmännyt täällä netissä seilatessani aikaisemminkin, sen verran tutulle näytti nuo sivut. En ole aikaisemmin kuitenkaan pysähtynyt sinne sen kummemmin. En tiennyt, että sinne voi myös liittyä. Ja tosi ihania vaatteita oli blogin pitäjä päällensä löytänyt. Ne sopivat hänelle todella hyvin.
        Tämä ajatus käyttää ompelutaitoani laajemminkin hyväksi on kytenyt minun sisälläni jo siihen pisteeseen, että kaikkien teidän muiden isoja kokoja käyttävien kannustuksella ja muutamia malleja jo suunnitelleena, taidankin aloittaa pikkuhiljaa protojen tekemisen.

        ongelmana fyysisen työn tekemisessä kasvaneet lihakset, vaikka olen vain hieman ylipainoinen (164 pitkä ja painan 67 kg) niin sopivien vaatteiden löytäminen on ongelma kun 46 kokokaan ei riitä selän osalta kaikissa malleissa. Alaosa on sitten valtava kun massa on keskittynyt yläselkään ja hartioihin sekä hauiksiin. Miksihän niin monessa puserossa on niin pienet hihansuut, olen joutunut muuten sopivasta mallista ratkomaan hihansuun auki ja jättämään sen halkioksi kun se ei mahdu.


      • Tuleva tilaaja
        hauista on kirjoitti:

        ongelmana fyysisen työn tekemisessä kasvaneet lihakset, vaikka olen vain hieman ylipainoinen (164 pitkä ja painan 67 kg) niin sopivien vaatteiden löytäminen on ongelma kun 46 kokokaan ei riitä selän osalta kaikissa malleissa. Alaosa on sitten valtava kun massa on keskittynyt yläselkään ja hartioihin sekä hauiksiin. Miksihän niin monessa puserossa on niin pienet hihansuut, olen joutunut muuten sopivasta mallista ratkomaan hihansuun auki ja jättämään sen halkioksi kun se ei mahdu.

        Kuvatulle palvelulle on ehdottomasti kysyntää!

        Kuvat mallivaihtoehdoista sivuille, kangasvaihtoehdot ja kaaviokuva mitattavista paikoista. Ja tietysti hinnat myös.

        Valmisvaatteissa olen kuin pilakuva lihavasta ihmisestä. Jotkin mitat ovat aina saman pituisia kokonumerosta riippumatta. Itselläni hihat ja lahkeet jäävät aina liian lyhyiksi, lisäksi selästä kiristää. Ja itse en osaa kunnollista jälkeä ommella.

        Laita tänne www-osoite, kun palvelu on perustettu! :)


      • mekkomaakari
        Tuleva tilaaja kirjoitti:

        Kuvatulle palvelulle on ehdottomasti kysyntää!

        Kuvat mallivaihtoehdoista sivuille, kangasvaihtoehdot ja kaaviokuva mitattavista paikoista. Ja tietysti hinnat myös.

        Valmisvaatteissa olen kuin pilakuva lihavasta ihmisestä. Jotkin mitat ovat aina saman pituisia kokonumerosta riippumatta. Itselläni hihat ja lahkeet jäävät aina liian lyhyiksi, lisäksi selästä kiristää. Ja itse en osaa kunnollista jälkeä ommella.

        Laita tänne www-osoite, kun palvelu on perustettu! :)

        Kiitokset sinulle vastauksestasi!
        Olen avannut blogin nimeltä Rosa Amalia http://rosaamaliafashion.blogspot.com/
        Siellä on minulla tällä hetkellä näin alkuunsa muutamia malleja näytillä, ja sinne voi kommentoida ja antaa hyviä uusia ideoita, joita otan ilolla vastaan. Tervetuloa sinne vain katsomaan. Päivittelen sinne mahdollisimman useasti uusia tuotteita.
        Huom! Homma on ihan alussa vasta, ja jotta pystyisin toimittamaan tuotteita kohtuu ajassa, en tietysti voi ihan mitä tahansa malleja tehdä. Käytän tuotteissani mahdollisuuksien mukaan kierrätysmateriaalia uuden ohella. Kerro mitä mieltä sinä olet siitä asiasta.
        Kaikki tuotteet ovat uniikkeja, kahta täysin samanlaista en pysty tekemään, enkä oikeastaan haluakaan. Kaikki on käsityönä tehty, ja pyrin käyttämään vaatteissani paljon myöskin pieniä kauniita yksityiskohtia, kuten pitsejä, kirjontaa applikaatiota jne. Hintoja ei ole vielä näkyvillä, mutta laitan ne sinne piakkoin. Ota yhteyttä blogissa näkyvään sähköpostiosoitteeseen ja kerro tarkemmin mitä toivot.
        Ovatko sinun mielestäsi mitat ilmoitettu oikein, onnistuisiko esim. sinulla vaatteen tilaaminen antamillani tiedoilla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2810
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1808
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1502
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1261
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      249
      1117
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      963
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      882
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      760
    Aihe