onko kellään kokemuksia näistä ns. kehyksettömistä silmälaseista, eli joissa on vaan linssit ja sangat, ei kehystä linssien ympärillä? Miten kestävät ja ovatko hyvät käytössä? Suositteletteko niiden ostoa? itselläni on niiden harkinta mielessä, epäilen vaan niiden kestävyyttä kun ne tuntuvat niin "heppoisilta".
Kiitos avusta jo etukäteen!
kehyksettömät silmälasit
4
7844
Vastaukset
- rilli
ittellä ei oo ollu sellasia (vaan haluaisin kyllä) tietysti ne menee helpommin rikki, kun "tavalliset"
vaan eipä ne hajoo jos niitä nätisti pitää.
en oikeestaan tiiä miks vastaan tähän, kun ei mulla kerta oo hengettömii..
*häipyy vähin äänin* - Kati
Hei. Minä ostin itselleni n. vuosi sitten kehyksettömät rillit, ja jouduin ostamaan normaalisangalliset heti kohta rinnalle. Minä en voinut pitää niitä työssäni ( hoitoala), kun ne eivät kestäneet kolhuja ja sanka katkesi.
Pidän kehyksettömiä rillejäni kotona ja riennoissa, sillä sen menon ne kyllä kestävät, vaikka lapseni ovatkin pieniä ja kolhuja tulee..
Eli kannattaa satsata laatuun ja ottaa sellaiset, joissa ei ole harottavia liitoksia tms. ja taivututtaa sangat hyvin, jotta lasit istuvat hyvin, eikä niitä joudu nostelemaan ja haromaan päähänsä. Kyllä ne normaalikäyttöä kestää. Ja onhan ne niin mukavammat ja huomaamattomammat käytössä... - ***
Minulla nyt jo toiset kehyksettömät. Olen tykännyt kovasti. Minun harrastukset ja käytön kestää ainakin ihan hyvin. Ainoa inhottavuus kehyksettömissä on se että laseja putsatessa ruuvien (siis nenäkappaleen kiinnittävät ruuvit että sangat kiinnittävät ruuvit) ympärille kerääntyy likaa ja talouspaperista jää helposti nukkaa ruuveihin. Ovat siis inhottavammat putsata kuin kehykselliset joissa ei ole itse linssissä kiinni mitään. Mutta jos on niin ahkera ja pesee vedellä ja pesuaineella rillit aina kun ne sitä vaativat, eikä pyyhkäise paperilla niin ongelmaahan ei silloin ole.
Oletko jo sovittanut jotain kehyksettömiä? Ota huomioon että jos ne jollekkin sopivat hyvin, eivät ne välttämättä sovi sinulle ollenkaan. En tiedä miksi mutta monet ovat sanoneet että ovat sovittaneet liikkeessä malleja sekä minun lasejani, ja ne näyttivät aivan kamalalle, jotenkin kummallisen kaljuille eikä kasvoihin sopiville. Mutta kokeilemalla tiedät :) Itse kyllä tykkään ja ne kaikkien mielestä sopivat kapeisiin kasvoihini hyvin. - zinna
Mulla on tuollaiset, ei sellaset megakevyet Air-Litet kuitenkaan, vaan vähnä tavallisemmat. Noi Air-Litet on sellaset joissa on parin gramman painoiset sangat, eli laseja ei edes tunne päässä. Näyttivät liian hepposilta, siksi valitsin muunlaiset.
Oon ollut tosi tyytyväinen, näyttävät keveiltä ja siroilta päässä. Tosi hyvin ovat kestäneet nyt melkein vuoden, ihan samalla lailla kuin tavalliset lasit, vaikka aluksi pelkäsin koko ajan että hajoavat tai naarmuuntuvat.
Otin näihin Instrun silmälasivakuutuksen, korvaa tarvittavan uuden osan vaikka itse näiden päälle istuisi! Maksoi n. 20 eur, mikä on kohtuullisesti siitä turvasta että jos jotain käy, saan lasit ennalleen! Kulumista ei korvata. Muistakin liikkeistä saa vakuutuksia.
Ainoo miinus, että mulla on näkö jotain -3.0 ja näiden sangattomien linssit eivät siis ole aivan ohuet. Jos näkö tästä kovasti huononee, on kai pakko hankkia sangalliset. Kannattaa valita liikkeessä ohennetut linssit, heijastamaton pinta ja muut herkut, eli mahd. kestävät linssit, koska muuten heti harmittaa että säästi väärässä paikassa.
Seuraavaksi voisin kokeilla joko tummia tavallisia sankoja tai Air-Liten tapaisia. Inhoan painavia sankoja, käytän usein piilareita joten silmälasillina päivinä sen heti tuntee onko lasit päässä vai ei. Jos käyttää vain laseja, niihin on niin tottunut ettei niitä sillä tavalla huomaa pitävänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722698
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232672Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072322- 341619
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401475- 281270
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181