Olen vasta nousemassa sohvan pohjalta eli aloittelemassa urheilua tässä kesän kynnyksellä. Mukavimpia lajeja ovat (ainakin kuvittelen) lenkkeily, rullaluistelu ja pyöräily. Minua kiinnostaisi miten huono kunto minulla todellisuudessa on, kun en ole urheillut oikeastaan koskaan. Onko esim. Vierumäen urheiluopistolla tai vastaavassa paikassa tehtävät kuntotestaukset kannattava sijoitus motivoinnin, tilanteen kartoituksen ja seurannan kannalta. Sain myös lahjaksi liikuntakeskuksen lahjakortin, joten jotain tietoa sieltäkin saan, vaikka jumpista en välitä pätkääkään. Onko kukaan teistä osallistunut tuollaiseen kuntokartoitukseen ja pidittekö sitä hyödyllisenä?
Kuntotesti kunnottomalle
3
294
Vastaukset
- eiNiinTreenannut
Pienessä pöhnässä täydet pisteet. Kannattaa kokeilla.
- jåå...
Liikunta josta hengästyy, tuottaa ongelmia jos on rapakunto. Olen aikaisemmin ylläpitänyt kuntoa pyöräilyllä ja satunnaisella uinnilla. Pari vuotta meni täysin sängyn pohjalla ja autossa mutta sain lopetettua tupakoinnin. Liikkumattomuuden huomaa kunnossa. Lihoinkin n. 10kg.
Nyt aloitin uudelleen pyöräilyn ja uinnin. Mielestäni ne sopii hyvin sellaiselle, joka ei ole aktiivisesti liikkunut. Ja tietysti kävely mutta siinä ei taho syke nousta kunnolla. Hölkkä teki omat polvet kipeiksi. Näillä mennään. Toivottavasti paino alkaa putoomaan. Inhoan vyötärelle ilmestynyttä "uimarengasta."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971978- 881390
- 1101163
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 48817
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48771- 33713