Olen vasta nousemassa sohvan pohjalta eli aloittelemassa urheilua tässä kesän kynnyksellä. Mukavimpia lajeja ovat (ainakin kuvittelen) lenkkeily, rullaluistelu ja pyöräily. Minua kiinnostaisi miten huono kunto minulla todellisuudessa on, kun en ole urheillut oikeastaan koskaan. Onko esim. Vierumäen urheiluopistolla tai vastaavassa paikassa tehtävät kuntotestaukset kannattava sijoitus motivoinnin, tilanteen kartoituksen ja seurannan kannalta. Sain myös lahjaksi liikuntakeskuksen lahjakortin, joten jotain tietoa sieltäkin saan, vaikka jumpista en välitä pätkääkään. Onko kukaan teistä osallistunut tuollaiseen kuntokartoitukseen ja pidittekö sitä hyödyllisenä?
Kuntotesti kunnottomalle
3
313
Vastaukset
- eiNiinTreenannut
Pienessä pöhnässä täydet pisteet. Kannattaa kokeilla.
- jåå...
Liikunta josta hengästyy, tuottaa ongelmia jos on rapakunto. Olen aikaisemmin ylläpitänyt kuntoa pyöräilyllä ja satunnaisella uinnilla. Pari vuotta meni täysin sängyn pohjalla ja autossa mutta sain lopetettua tupakoinnin. Liikkumattomuuden huomaa kunnossa. Lihoinkin n. 10kg.
Nyt aloitin uudelleen pyöräilyn ja uinnin. Mielestäni ne sopii hyvin sellaiselle, joka ei ole aktiivisesti liikkunut. Ja tietysti kävely mutta siinä ei taho syke nousta kunnolla. Hölkkä teki omat polvet kipeiksi. Näillä mennään. Toivottavasti paino alkaa putoomaan. Inhoan vyötärelle ilmestynyttä "uimarengasta."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä18411640- 298164
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.586096Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1715046- 314817
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai404421Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1074323- 1113751
- 803300
- 481801