Elikkäs olen tavannut aivan ihanan tytön lukiossani, joka on minua vuotta nuorempi (16-vuotta). Pyysin tätä treffeille ja hän suostui! Olin aivan täpinöissäni, kunnes hoksasin että perhana, minne hänet kehtaisi viedä? Hän on melko ujo ja hiljainen, aivan niin kuin minäkin.
Treffipaikan valitseminen on pieni ongelma. Ensinnäkin, asun 15km päässä hänestä. Toiseksi, alueella, jolla asumme ei ole edes leffateatteria. Kahviloita ja sun muita ravintoloita löytyy. En keksi mihin veisin hänet. Ehdotuksia?
Sitten olisi vielä toinen ongelma.. Nimittäin en henkilökohtaisesti osaa puhua luontevasti kenellekään, paitsi kavereilleni jotka olen tuntenut väh. pari vuotta. Joudun uusien ihmisten kanssa ahtaalle. En keksi mitä sanoa tai mistä puhua. Osaisiko joku neuvoa hyviä puheenaiheita meidän ikäisille opiskelijoille? Opinnoista mietin, että voisi jotain puhua, mutta onkohan se jotenkin tylsää tms.
Vastatkaa pian, kiitos!
Minne viedä 16v tyttö treffeille?
16
7150
Vastaukset
- opiskelijatyttöinen
Kahvila voi olla vähän huono vaihtoehto, jos olette molemmat ujoja ettekä meinaa heti keksiä puhuttavaa. Saattaa olla ahdistavaa istua toista vastapäätä ja katsoa suoraan silmiin, jos keskustelu ei ala sujua heti luontevasti.
Itse tykkään kävely-treffeistä. Kuljeskelkaa kaupungilla tai ulkoilu-alueilla, menkää katsomaan jotakin kiinnostavaa paikkaa jne. Jos toisella on koira tai joku muu ulkoilutettava otus, ottakaa se mukaan. On myös helpompi jutella, kun rinnakkain kävellessä ei tarvitse katsoa koko ajan suoraan silmiin. Puhua voi niistä asioista, joita matkan varrella silmiin sattuu.
Lopuksi voitte sitten siirtyä kahvilaan tai vaikka toiseen kotiin, jos se tuntuu luontevalta.- Japppe
Hei.
Kiitos vastauksestasi. Ideasi on hyvä, ja luulen että hänkin voisi pitää kävelystä.
Vielä se, että mitä puheenaiheita voisi käyttää? - opiskelijatyttöinen
Japppe kirjoitti:
Hei.
Kiitos vastauksestasi. Ideasi on hyvä, ja luulen että hänkin voisi pitää kävelystä.
Vielä se, että mitä puheenaiheita voisi käyttää?Puhua nyt voi melkein mistä tahansa. Esim. juuri tuo opiskelu on ihan hyvä aihe, koska molemmilla on varmasti siitä jotakin sanottavaa. Voi myös kysellä, mitä toinen on tehnyt tänään/viime päivinä ja kertoa sitten samat asiat itsestään. Nämä ovat sellaisia aiheita, joista on helppo aloittaa keskustelu.
Muita tavallisia ja hyväksi havaittuja puheenaiheita ovat harrastukset, musiikki- ja elokuvamieltymykset, ulkomaanmatkustelut, tulevaisuudensuunnitelmat ym. Jonkin pienen yksityiskohdan, kuten esim. kenkien tai korvakorujen, kehuminen voi myös toimia. Sanoisin kuitenkin, ettei keskusteluita kannata kauheasti yrittää suunnitella, vaan sen sijasta mennä ihan fiiliksen mukaan, jos suinkin vain ujostelultaan siihen kykenee. - Hartsu
Pakko sanoo mut toi autto mua.. Kiits kovasti
- eeericah_
Voi kun kuulosti tuo sinun viestisi jotenkin niin kauhean tutulta... :)
Nyt olen jo yli kaksikymppinen nainen, mutta joskus muutama vuosi sitten kun oli ensimmäiset treffit (nykyisen exäni=kusipää kanssa) edessä olin aivan kauhean jännittynyt.
Itsekin mietin etukäteen kauheasti mitä ihmettä siellä sitten voi puhua tai kysellä.
Mietin kysymykset etukäteen valmiiksi ja muutkin puheenaiheet yms.
No meidän ensimmäiset treffit oli kyseisen kundin bemarissa (annoin hänen päättää mitä tehdään -.-)
Sitten kun "treffimme alkoi" en muistanut yhtään mitä olin suunnitellut kysyä tai muuten puhua. Itsekin olin tuolloin vielä todella ujo ja niin oli kyllä hänkin, mutta siinä kun ajeltiin kylänraittia edestakaisin alkoi juttu vaan luistaa koko ajan paremmin.
Jos olet jo uskaltanut pyytää tyttöä treffeille, enää ei pitäisi olla kauheasti mitään jännitettävää.
Ja itse olen jostain kuullut tällaisen jutun, että ei kannata jännittää uusien ihmisten seurassa vaan jutella aivan kuin olisi vanha tuttu, koska jos suhteesta tulee jotain, myöhemmin ei todellakaan enää harmita, mutta jos jutusta ei tule mitään voi kuitenkin olla tyytyväinen itseensä ja ajatella, että onneksi edes yritin, ettei jää vaivaamaan, että olisiko pitänyt, jos, mitäköhän...
Älä suotta jännitä yhtään mitään! (varmaan auttaakin tuo neuvo... ;D)
Tosiaankin on paljon helpompi tutustua jossain juuri vaikka lenkillä (tai auton kyydissä -.-") jossa katseet eivät koko aikaa kohtaa, niin ei tule mitään ahdistavia tilanteita, ettei tiedä minne katsoa.
Tsemppiä todella paljon ja muistat vain olla oma itsesi. Yritä kuvitella, että olet jonkun kaverisi kanssa jossain niin juttelu onnistuu huomattavan paljon paremmin. :)- invictus_fi
"Älä suotta jännitä yhtään mitään! (varmaan auttaakin tuo neuvo... ;D) "
Kun pyydät jota kuta olemaan jännittämättä, hänen mielensä alkaa automaattisesti ajatella sitä lisää. Joten kiit pirusti vaan. ;)
- invictus_fi
"Treffipaikan valitseminen on pieni ongelma. Ensinnäkin, asun 15km päässä hänestä. Toiseksi, alueella, jolla asumme ei ole edes leffateatteria. Kahviloita ja sun muita ravintoloita löytyy. En keksi mihin veisin hänet. Ehdotuksia? "
Hyvä puoli tilanteessasi on se, että vältät kaksi huonointa mahdollista treffipaikkaa, jotka ovat... elokuva ja ateria. Elokuva on huono siitä syystä, että sinulla ei ole juurikaan mahdollisuutta puhua kumppanisi kanssa. Ateria taas on huono kahdesta syystä. Ateriat kestävät todella pitkään, ja keskustelusta tulee helposti hyvin kiusallinen kun toljotatte toisianne kaksi tuntia yrittäen keksiä jotakin jutuntynkää. Oman mielipiteeni mukaan treffien ei koskaan pitäisi kestää tuntia kauempaa, ja niillä pitäisi olla selkeä loppu. Toinen aterian ongelma on siinä, että yhteiskuntamme on luonnut sille tietynlaisia odotuksia. Kun nuori pari menee lounaalle, yleinen uskomus on että sen pitäisi johtaa heti ja nyt johonkin. Ja jos tyttö on epävarma ja olettaa että hänen pitäisi päättää nyt, se johtaa helposti pakkeihin.
Parhaimpaan lopputulokseen pääset jos viet deittisi jonkinlaiseen aktiviteettiin. Lenkille, tanssikursille, piknikille, museoon, kalliokiipeilemään. Mikä tahansa käy. Sinulla varmastikin monia harrastuksia joista voit saada mielenkiintoisia aktiviteetteja aikaan. Ja yritä pitää treffit tunnin aikarajassa, jollei sitten teidän välillenne ala syntyä todellista säpinää.
Vielä lopuksi annan sinulle vihjeen joka menee raskaan manipuloinnin puolelle. Yritä sisällyttää treffeihin mahdollisimman monta paikkaa. En halua mennä liian tekniseksi, mutta ihmisen alitajunnalla ei ole minkäänlaista käsitystä ajasta tai sen kulusta. Se vertailee kaiken kokemansa aikaisempiin muistikuviin, ja rakentaa niiden kautta ihmisen nykyisen tunnetilan. Kun kuljetat naisen mahdollisimman monen paikan lävitse, alitajunta alkaa nähdä että olette olleet yhdessä jo hyvin pitkän aikaa (koska sillä on muistikuva sinusta monessa eri paikassa), ja lisää luonnostaan ystäväsi hyväksyntää sinua kohtaan. Tämän toteuttaminen voi kuulostaa vaikealta käytännössä, mutta sitä ei ole. Esimerkiksi voit pyytää ystäväsi tulemaan käymään teille treffien alussa, voitte käydä noutamassa jonkun juoman kaupasta, jne. - hipsulilaaaah
älä missään tapauksessa vie ainakaan syömään yms. hampurilaiset jotka leviävät sitten pitkin rinnuksia on huonoin mahdollinen vaihtoehto! huono vaihtoehto vaikka ois jo ollu jonkun aikaa yhdessä...
- moikkamoivaa
ulkojäälle luistelee:)))))))
kandee vaan pyytä ulos kävelylle .. helvetin helppoo ja halpaa :)
- aaaaaanfkrejkgwkej
kahville vaa! :)
- Lolled123
Uj
- 12+8
Nekrositte henkiin lähes kaksi vuotta vanhan viestin, joten aloittaja tuskin enää edes lukee tätä palstaa. -_-
- Leah66
Hän on vielä alaikäinen
- h6i7i7i7i
Voikun söpöä! Tulee ihan mieleen oma nuoruus ja samoissa ongelmissa itsekin pyörinyt. Nuo treffit nimeenomaan nuorena alle 18-vuotiaana ovat juuri parhaita, kun molemmat ovat vielä epävarmoja jne...
Nykyään kun sitä ikää on jo kolmisenkymmentä, niin treffit menee yleensä sitä rataa, että ekaks syömään ja sitten naimaan. Vanhempana se "temppuilu" katoaa...
Nauti nuoruudestasi! - Ideoita
vie jonnekin urheileen tai tekeen jotakin kivaa. Patikkamajalle paistamaan makkaraa. Kiipeileen. Keilaamaan. Kalastamaan. Golfia pelaamaan (kentillä on monesti lyhyt rata jonne pääsee ilman green cardia, soita ja kysy). Tai jotain.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.1994740Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2043410Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1212952Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1562932Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis442860Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat132297Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos522288Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien732186Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu552025En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa131995