Suoraan kysymykseen kaipaisin suoria vastauksia :)
Eli kun puoliso on syntyperäinen suomalainen ja puoliso on jostain muualta, kuinka pitkä oli oleskelulupanne käsittelyaika tässä lähiaikoina? Tarkoitan tapausta jossa kaikki muu on ollut selvää ja oleskelulupahakemus on suomalaisen toimesta jätetty poliisille täällä Suomessa. Siis jos saman proseduurin kokeneita löytyy, voisitteko laittaa tähän jatkoksi:
a) Puolisonne kotimaa
b) Oleskelulupanne käsittelyaika ja päätöksentekovuosi
Suurkiitos jo etukäteen vastanneille!
Terv. Tietoja kaipaava
Oleskelulupien käsittelyaika?
66
2471
Vastaukset
- kenelää senäkee
täällä pysty antamaan sinulle kysymykseesi todenmukaista vastausta. Luvat käsitellään tapauskohtaisesti.
- Tiedonjanoinen_
En kysynyt aikaa MEIDÄN kohdallamme, kysyin ihmisten omia kokemuksia ;)
- eka vastaus
a) Puolisonne kotimaa: Kosovo
b) Oleskelulupanne käsittelyaika ja päätöksentekovuosi: 2 viikkoa, 2008 a) Kosovo
b) käsittelyaika: 8 kk, vuosi 2007- -_-
tavallisen ulkkismiehen ettäkä aina köyhän maan mierolaista ette joutuisi luparuljanssiin...
Vai eikö taso riitä? - suruvalittelut
-_- kirjoitti:
tavallisen ulkkismiehen ettäkä aina köyhän maan mierolaista ette joutuisi luparuljanssiin...
Vai eikö taso riitä?tasosi ei riitä edes siihen, eikä ilmeisesti tilin saldokaan, hakeaksesi morsiammen aasiasta... jos olisi, tuskin täällä kirjoittelisit tuollaista :D
- -_-
suruvalittelut kirjoitti:
tasosi ei riitä edes siihen, eikä ilmeisesti tilin saldokaan, hakeaksesi morsiammen aasiasta... jos olisi, tuskin täällä kirjoittelisit tuollaista :D
Entäs sinun?V
armaan pyöreä nolla koska toimitat retkumiehesi kanssa aina tiliotteet sossuun?
Varmaan sukanvarresta löytyy kuitenkin jonkun verran jota pimitätte sossutantoilta? - voi hyvät hyss..
-_- kirjoitti:
Entäs sinun?V
armaan pyöreä nolla koska toimitat retkumiehesi kanssa aina tiliotteet sossuun?
Varmaan sukanvarresta löytyy kuitenkin jonkun verran jota pimitätte sossutantoilta?Idiootti, kaksi vastausta Kosovosta, 2 viikkoa ja toinen oliko 8 kk, sama maa. Eli kyllä niitä thaiämmiä saa kanssa tänne jotkut odotella tosi pitkään ja joku saakin sitten nopeasti.
- voihan_
Minun mies tulee Euroopasta, Kosovo on Euroopassa. Watsonin kannattasi tutkia karttaa, ettei mokaa itseään täällä. Suomi on myös idempänä kuin Kosovo. Eli siis??? Thaimaa onkin toisella puolella maapalloa, samoin kun Brasilia. Minun mies samoin kun Nesslan mies tulee Euroopasta, mistäs maanaosasta mahtaakaan tulla teidän puolisot??? hehehe..hahaha..hihihiih..
- rakas holmes
Rakas Watson kirjoitti:
"Miksi ette hanki sita puolisoa maasta josta ei tarvitse hakea sita oleskelulupaa. Siis sellaisesta maasta josta tuleva puoliso automaattisesti sen saa.
Koska avasimme nyt taas taman luukun niin mennaan askel edemmaksi. Miksi ette hanki esimerkiksi Euroopasta VALKOISTA puolisoa? Sellaista miesta joka on etnisesti valkoinen? Eiko onnistu?"
Olen HANKKINUT huonekaluja, autoja ja muita tavaroita, mutta koskaan en tullut hankkineeksi puolisoa. rakas watson, oletko ikinä tullut ajatelleeksi, että ihmiset ihan oikeassa elämässä tutustuvat uusiin ihmisiin ja joskus jopa ihastuvat? joskus ihastus saattaa muuttua syvemmäksi ja silloin rakastutaan. rakastuneet ihmiset haluavat elää yhdessä ja menevät naimisiin.
omasta mielestäni musta ihonväri on kaunis. en halua VALKOISTA puolisoa, en varsinkaan suomalaista. jokainen voi rakastaa sen väristä ihmistä kuin haluaa, vaikka vihreää. - vaikeaa kellä
rakas holmes kirjoitti:
Rakas Watson kirjoitti:
"Miksi ette hanki sita puolisoa maasta josta ei tarvitse hakea sita oleskelulupaa. Siis sellaisesta maasta josta tuleva puoliso automaattisesti sen saa.
Koska avasimme nyt taas taman luukun niin mennaan askel edemmaksi. Miksi ette hanki esimerkiksi Euroopasta VALKOISTA puolisoa? Sellaista miesta joka on etnisesti valkoinen? Eiko onnistu?"
Olen HANKKINUT huonekaluja, autoja ja muita tavaroita, mutta koskaan en tullut hankkineeksi puolisoa. rakas watson, oletko ikinä tullut ajatelleeksi, että ihmiset ihan oikeassa elämässä tutustuvat uusiin ihmisiin ja joskus jopa ihastuvat? joskus ihastus saattaa muuttua syvemmäksi ja silloin rakastutaan. rakastuneet ihmiset haluavat elää yhdessä ja menevät naimisiin.
omasta mielestäni musta ihonväri on kaunis. en halua VALKOISTA puolisoa, en varsinkaan suomalaista. jokainen voi rakastaa sen väristä ihmistä kuin haluaa, vaikka vihreää.olethan hankkinut kehitysmaan kollille pääsylipun suomeeen.
- herää pahvi
Portugali on köyhä valtio, eli ei myös verrattavissa sinun listaasi: Iso-Britannia, Saksa, Ranska, Italia, Alankomaat, Belgia, Luxemburg, Sveitsi jne. Miksi et itse kyseistä valtiosta ole saanut kumppania??? Mitä tulee Kosovoon ja kosovolaisiin, niin et sinä heistä tiedä mitään, joten jauha sitä paskaasi jossain muualla.
- rakas holmes
vaikeaa kellä kirjoitti:
olethan hankkinut kehitysmaan kollille pääsylipun suomeeen.
missä lukee että olisin hankkinut pääsylipun?
lisää erivärisiä ja erillaisia ihmisiä suomeen! - Rakas Watson
herää pahvi kirjoitti:
Portugali on köyhä valtio, eli ei myös verrattavissa sinun listaasi: Iso-Britannia, Saksa, Ranska, Italia, Alankomaat, Belgia, Luxemburg, Sveitsi jne. Miksi et itse kyseistä valtiosta ole saanut kumppania??? Mitä tulee Kosovoon ja kosovolaisiin, niin et sinä heistä tiedä mitään, joten jauha sitä paskaasi jossain muualla.
Siis sanoin etta puolisollani on portugalin kansalaisuus. Han on tosin brasilialainen ja me asumme taalla Brasiliassa emmeka loisi Suomen sosiaaliturvan parissa kuten te ja musukuukerinne.
Sitapaitsi Kosovo on pelkka perselapi verrattuna Portugaliin. - Rakas Watson
pillereita maaratty enka tarvitse moisia.
Eika tarvitse menna Kosovoon tietaakseen etta kyseessa on perslapi. Aivan kuin muutkin alueen maat. Jos ei olisi, miksi ihmeessa se roskasakki sitten sielta niin epatoivoisesti pyrkii pois?
Oletko nahnyt YHTAKAAN brasilialaista tai portugalilaista sosiaalipummia. - kerro itte
Rakas Watson kirjoitti:
pillereita maaratty enka tarvitse moisia.
Eika tarvitse menna Kosovoon tietaakseen etta kyseessa on perslapi. Aivan kuin muutkin alueen maat. Jos ei olisi, miksi ihmeessa se roskasakki sitten sielta niin epatoivoisesti pyrkii pois?
Oletko nahnyt YHTAKAAN brasilialaista tai portugalilaista sosiaalipummia.Minun työmaalla on portugalialaisia, ja tekevät halvemmalla töitä kuin suomalaiset, eli näin ollen polkevat suomalaista työvoimaa alas, joka lisää työttömyyttä. Brasilialaisia ei pahemmin ole näkynyt, mutta tuskin heidän elämä niin ruusuista on jos on uutisiin tai dokumentteihin uskominen. Brassit taitaa enempi asua Usassa laittomana, näin ollen samaa kuin moni muu sinun valittamasi maa Suomessa.
Nyt voitkin sitten kertoa minulle kosovolaisista? Ei mitään mutujuttuja vaan ihan faktaa. - Rakas Watson
kerro itte kirjoitti:
Minun työmaalla on portugalialaisia, ja tekevät halvemmalla töitä kuin suomalaiset, eli näin ollen polkevat suomalaista työvoimaa alas, joka lisää työttömyyttä. Brasilialaisia ei pahemmin ole näkynyt, mutta tuskin heidän elämä niin ruusuista on jos on uutisiin tai dokumentteihin uskominen. Brassit taitaa enempi asua Usassa laittomana, näin ollen samaa kuin moni muu sinun valittamasi maa Suomessa.
Nyt voitkin sitten kertoa minulle kosovolaisista? Ei mitään mutujuttuja vaan ihan faktaa.sina ensin, mita ihmetta halvalla tyotatekevat portugalilaiset tai USAn laittomat brasseilla on tekemista kysymykseni kanssa?
Montako niita on pakoloisina Suomessa oli kysymys. Osoita minulle yksi ja mina osoitan sinulle 10 kosovolaista. - äly hoi
Rakas Watson kirjoitti:
sina ensin, mita ihmetta halvalla tyotatekevat portugalilaiset tai USAn laittomat brasseilla on tekemista kysymykseni kanssa?
Montako niita on pakoloisina Suomessa oli kysymys. Osoita minulle yksi ja mina osoitan sinulle 10 kosovolaista.Montako kosovolaista on laittomasti Suomessa ja kuinka monta brassia laittomasti Usassa??? Ihan sama vertauskuva, ei mitään eroavaisuutta. Etkö sinä ole huolissasi halvasta työvoimasta Suomessa??? Samalla kun joku elää sossun varassa on sama kun joku duunari tulee tekemään halpaa työtä ja vie suomalaisen työpaikan. Älä puhele vain miltä sinusta tuntuu vaan näe asia kokonaisuutena. Olet kuitenkin älyltäsi lasten tasolla, huomaa jo kielenkäytöstä.
- tietoa.
rakas holmes kirjoitti:
missä lukee että olisin hankkinut pääsylipun?
lisää erivärisiä ja erillaisia ihmisiä suomeen!Sinulla ei ole muuta kun vanha tietokone jossa nettitikku.
- Rakas Watson
äly hoi kirjoitti:
Montako kosovolaista on laittomasti Suomessa ja kuinka monta brassia laittomasti Usassa??? Ihan sama vertauskuva, ei mitään eroavaisuutta. Etkö sinä ole huolissasi halvasta työvoimasta Suomessa??? Samalla kun joku elää sossun varassa on sama kun joku duunari tulee tekemään halpaa työtä ja vie suomalaisen työpaikan. Älä puhele vain miltä sinusta tuntuu vaan näe asia kokonaisuutena. Olet kuitenkin älyltäsi lasten tasolla, huomaa jo kielenkäytöstä.
aikuisen oikeasti.
Keta kiinnostaa montako brassia on laittomasti USAssa? Mita se Suomeen liittyy?
Ja aivan satavarmasti ne sinun tyotatekevat kosovolaisesikin tekevat duunia halvemmalla kuin suomalaiset. Joten HSLV. - Rakas Watson
ihan tosissasi?
Siis Kosovo ja Albania eivat ole persaukisten maita? Sehan se ongelma onkin kun sinne Suomeen punkevat asumaan, sitten elelevat siivella.
Voi lapsi rukkaa kuinka olet harhainen. - hoi hoh hoijaa
Rakas Watson kirjoitti:
ihan tosissasi?
Siis Kosovo ja Albania eivat ole persaukisten maita? Sehan se ongelma onkin kun sinne Suomeen punkevat asumaan, sitten elelevat siivella.
Voi lapsi rukkaa kuinka olet harhainen.En ole enään lapsi ja minulla ei ole harhoja. En ole sanonut etteivät Kosovo ja Albania olisi köyhiä maita. Olen käynyt siellä monesti, tiedän mistä puhun! Sinun kanssa on vaikea puhua asiallisesti, ettet itse vaan olisi lapsi?
- Rakas Watson
hoi hoh hoijaa kirjoitti:
En ole enään lapsi ja minulla ei ole harhoja. En ole sanonut etteivät Kosovo ja Albania olisi köyhiä maita. Olen käynyt siellä monesti, tiedän mistä puhun! Sinun kanssa on vaikea puhua asiallisesti, ettet itse vaan olisi lapsi?
sina musukuukerinpatja olet saanut paahasi etta haluan puhua kanssasi asiallisesti? Ei voisi oikeasti vahempaa kiinnostaa mista kehitysmaasta olet loisesi hankkinut. Kunhan taas osoitin kuinka helppo teita lorttoja on vieda.
Miksi ette muuta sinne Kosovoon? Tai ei edes tarvitse vastata, silla sehan on se KELA joka teidat on ankkuroinut Suomeen.
No tulet sinakin laskitiinu huomaamaan etta kun silla kehitysmaalaisellasi on pysyva oleskelulupa niin se liukenee kuin varas yohon. - Rakas Watson
kysymasta, laakkeita en tarvitse ja lenkilla kavin jo.
Enka tosiaan istu netissa koko aikaa, tassa kun on vahan muutakin tekemista.
Mutta kerros miksi et voi muuttaa sinne Kosovoon? Taisi KELA tieto osua 110% kohdalleen. - hfhfhfg
äly hoi kirjoitti:
Montako kosovolaista on laittomasti Suomessa ja kuinka monta brassia laittomasti Usassa??? Ihan sama vertauskuva, ei mitään eroavaisuutta. Etkö sinä ole huolissasi halvasta työvoimasta Suomessa??? Samalla kun joku elää sossun varassa on sama kun joku duunari tulee tekemään halpaa työtä ja vie suomalaisen työpaikan. Älä puhele vain miltä sinusta tuntuu vaan näe asia kokonaisuutena. Olet kuitenkin älyltäsi lasten tasolla, huomaa jo kielenkäytöstä.
Kosovolaiset ei sentään näytä vievän suomalaisten työpaikkoja koska tilaston mukaan alle 20% heistä on työelämässä.
JA vaikkei töitä "löydykkään" kova hinku näyttää silti kosovolaisilla Suomeen olevan ainakin jos katsoo turvapaikkapäätöksiä ko. kansalaisten osalta:
Vuonna 2008 turvapaikkapäätöksiä 10 kpl. joista YHDELLE myönnettiin oleskelulupa. Loput saivat kielteisen päätöksen.
Vuonna 2009 turvapaikkapäätöksiä 83 kpl. joista YHDELLE myönnettiin oleskelulupa. Loput saivat kielteisen päätöksen.
Tänä vuonna turvapaikkapäätöksiä kosovolaisille on tehty huhtikuun loppuun mennessä 97 kappaletta joista kaikki kielteisiä.
Ihan varmasti myös jokainen kosovolainen "turvapaikanhakija" tietää tämän että ainut mahdollisuus saada oleskelulupa Suomeen on mennä naimisiin suomalaisen kanssa joten turvautuvat sitten tähän oljenkorteen eikä silloin ole enää aikaa valita puolisoa vaan pitää ottaa ensimmäinen jonka pystyy ympäri puhumaan. - Rakas Watson
hfhfhfg kirjoitti:
Kosovolaiset ei sentään näytä vievän suomalaisten työpaikkoja koska tilaston mukaan alle 20% heistä on työelämässä.
JA vaikkei töitä "löydykkään" kova hinku näyttää silti kosovolaisilla Suomeen olevan ainakin jos katsoo turvapaikkapäätöksiä ko. kansalaisten osalta:
Vuonna 2008 turvapaikkapäätöksiä 10 kpl. joista YHDELLE myönnettiin oleskelulupa. Loput saivat kielteisen päätöksen.
Vuonna 2009 turvapaikkapäätöksiä 83 kpl. joista YHDELLE myönnettiin oleskelulupa. Loput saivat kielteisen päätöksen.
Tänä vuonna turvapaikkapäätöksiä kosovolaisille on tehty huhtikuun loppuun mennessä 97 kappaletta joista kaikki kielteisiä.
Ihan varmasti myös jokainen kosovolainen "turvapaikanhakija" tietää tämän että ainut mahdollisuus saada oleskelulupa Suomeen on mennä naimisiin suomalaisen kanssa joten turvautuvat sitten tähän oljenkorteen eikä silloin ole enää aikaa valita puolisoa vaan pitää ottaa ensimmäinen jonka pystyy ympäri puhumaan.nain.
Ei mitaan lisattavaa. MOT. - gfghfghf
Siis sehän on ihan 100% varmaa että tänä päivänä jokainen Kosovosta Suomeen matkustava tietää jo etukäteen ettei turvapaikkaa Suomesta heru! Eivät hekään niin umpiossa elä etteivätkö tietäisi Suomen käytäntöjä.
Siispä he tietävät jo lähtiessään että heidän on löydettävä suomalainen puoliso lähes välittömästi jottei kielteinen päätös kerkeää ennen avioliittoa migristä tulla.
Tämäkö on sinun mielestäsi sitä "todellista rakkautta ja aitoja tunteita" näiden liittojen osalta?
Tai onhan se useimmiten juuri sitä suomalaisen (naisen) osalta, mutta kosovolaisen motiivit ovatkin lähes aina ihan toiset. - ...
kirjoittaa niin, ettei sinua tunnisteta? Arvaa mitä, mä tiedän kuka sä olet. Ja usko pois, sua tulee vituttamaan vielä katkerasti, kun hommaan sut edesvastuuseen siitä, mitä virkasi varjolla teet.
- Rakas Watson
... kirjoitti:
kirjoittaa niin, ettei sinua tunnisteta? Arvaa mitä, mä tiedän kuka sä olet. Ja usko pois, sua tulee vituttamaan vielä katkerasti, kun hommaan sut edesvastuuseen siitä, mitä virkasi varjolla teet.
Anna tulla vaan.
- katso uutiset
Rakas Watson kirjoitti:
kysymasta, laakkeita en tarvitse ja lenkilla kavin jo.
Enka tosiaan istu netissa koko aikaa, tassa kun on vahan muutakin tekemista.
Mutta kerros miksi et voi muuttaa sinne Kosovoon? Taisi KELA tieto osua 110% kohdalleen.Katso uutisia mitä kertoo Portugalista, hehehheeh.... persaukisten maa!!!
- Rakas Watson
katso uutiset kirjoitti:
Katso uutisia mitä kertoo Portugalista, hehehheeh.... persaukisten maa!!!
mitaan muuta vaittanytkaan.
Kysymys kuului:
Montako portugalilaista on loisimassa Suomessa? Nayta yksi ja naytan 10 kosovolaista. - Rakas Watson
oikeassa, sinun asumisesi ei kuulu minulle mutta musukuukeriloisesi asumiset kuuluu. Suksikaa vittuun Suomesta.
- Rakas Watson
aivan niinkaan.
Olette siella missa viranomaiset nyt sattuvat antaa teidan olla. Kun rikolliselta kosovolaiselta lahee oleskelulupa niin lennatte KELAn piikista kuin leppakeihas. - menkää itteenne hauk
Millälailla Rakas Waston on muka sairas . Onko tutuus muka sairautta .
- ostinko vaimon?
Rakas Watson kirjoitti:
Siis sanoin etta puolisollani on portugalin kansalaisuus. Han on tosin brasilialainen ja me asumme taalla Brasiliassa emmeka loisi Suomen sosiaaliturvan parissa kuten te ja musukuukerinne.
Sitapaitsi Kosovo on pelkka perselapi verrattuna Portugaliin.Kaikki brasilialaiset, joihin olen tutustunut, ovat olleet todella ihania ihmisiä.
Todella harnillista, että yksi heistä on saanut tuollaisen suomalaisen häpeyden vaivoikseen, joka kiusaa suomalaisia naisia suomi24 keskustelupalstoilla rasistisilla kommeinteillaan.
Kun nyt asut siellä Brasiliassa, niin olet varmasti myös tietoinen, kuinka brasilialaisten naisten elämän tarkoitus on löytää mies ja päästä naimisiin. Vielä parempi, jos mies löytyy Euroopasta, se tarkoittaa parempaa elintasoa. Tiedetysti naisten urakeskeisyys ei ole kovinkaan suurta Brasiliassa. Joten se onkin loistavaa, että olet niin hyvätuloinen mies, että voit tarjota rakkaallesi ihanan elämän.
Suomessa se on kela, josta voi pyytää apua hankalaan elämäntilanteeseen. Brasiliassa se on Euroopan miehet, sama kai se on mistä sen turvan saa :D.
Portugali on oiva paikka brasilialaisten tulla, yhteinen historia helpottaa oleskeluluvan saamisen. Kuuden vuoden kuluttua saa jo kansalaisuuden ja pääsee sosiaaliturvan piiriin, joka on minipalkkaa reilun satasen suurempi. Kyllä Lissabonissa ainakin pärjää jo hyvin 650 eurolla kuukaudessa:).
Eikö se ole onni, että sinulla on rahaa ja ihana brasilialainen puoliso. Eikö se tee oloasi hyväksi?! Luulisi, kun noin hyvin on asiat, että sitä ei jaksaisi myrkyttää maailmaa ympärillään. Vai onko se juureton olo siellä kaukana kotoa ja pieni pelko perseessä tehneet sinusta katkeran ja surullisen?
Uskon siihen, että voi rakastua ihmiseen oli hän mistä maasta ja kulttuurista tahansa. Mutta uskon myös, että maailmassa on paljon väkevämpiäkin motiiveja kuin rakkaus, raha on yksi niistä. Kannustan kuuntelemaan sydäntään, mutta samalla olemaan kriittinen tilanteen kanssa. Meillä kun Suomessa on paljon rahaa ja hyvinvointia, mutta liian vähän rakkautta. Brasiliassa taasen on paljon rakkautta ja huolenpitoa, mutta vähemmän rahaa.
Ja jälkimmäinen lause kuvaa myös muita elintasoltaan köyhempia maita.
Onko meistä kukaan sitten kuitenkaan mitään tuomitsemaan toisiamme ja toimimaan "totuuden torvena"?! Kuka sitä loppujen lopuksi koko totuutta tietää kuitenkaan.
Itse asun avoliitossa brasilialaisen miehen kanssa Lissabonissa, meillä kummallakin on hyvät työpaikat täällä ja elämä on aurinkoista ilman suurempia rasistisia kommentteja. Ollaan mietitty josko muutettaisiin hetkeksi Suomeen, ja siksi aloin etsimään tietoa oleskeluluvista. Jotenkin järkytyin Rakkaan Watsonin ajatuksen juoksusta, mutta toisaalta on hyvä saada mielikuva siitä, millaisia idiootteja puolisoni voi kohdata minun kotimaassani.
On surullista, että tuollaisella "apinan raivolla" kirjoitat tänne mielipiteitäsi. Mutta on myös surullista, että kaikista vahvin motiivi Suomeen tuloon ei aina ole rakkaus.
Järjen ja sivistyneisyyden käyttö on sallittua.
Kiitos.
- Ensimmäisen
oleskeluvan käsittelyyn meni vuonna 2004 vähän vajaa 6 kk, puoliso on Intiasta.
- moona....
Turkista.
Käsittelyyn meni vuonna 2008 reilu 2 viikkoa. - .
Käsittelyaika 8kk, vuosi 2009.
vaihtelevia aikoja ja vaihtelevasti samasta maastakin.
Minun tunisialaiseni 1. lupa kesti 6,5kk ja toista lupaa käskettiin anoa 4kk ennen 1. loppua, mutta sekään ei riittänyt, vaan ruuhkaa on, käsittelevät kun joutavat.- tunatina
Onko miehesi jo oppinut suomenkieltä, kun on niinkin kauan täällä ollut. Varmaankin jo jonkinlaista työtäkin saanut, otaksuisin. Minun tunisialainen mieheni työllistyi kolmen kuukauden päästä Suomeen tultuaan.
- ei tarvita
Rakas Watson sanoo asiat vähän rumasti,mutta kuulen että suurinosa suomalaisia on samaamieltä.Vois hyvin tulla suomeen asioita hoitamaaan.E i kehitysmaan miehiä Suomessa tarvita.
- Rakas Watson
tasmalleen samaa mielta.
Tehkaa se rikosilmoitus, tehkaa tutkintapyynto.
Nyt kun asia on selva, niin turvat tukkoon.
- Africanwife
a) Puolisonne kotimaa Nigeria
b) Oleskelulupanne käsittelyaika ja päätöksentekovuosi
6kk v.2009 - yks vaan
Oleskelulupa-anomus jätettiin Kiinassa Suomen suurlähetystöön ja migri soitti 10 päivän kuluttua että oleskelulupa on ok ja voimme käydä passin kanssa suurlähetystössä hakemassa oleskelulupa-tarran passiin.
Viime vuonna sitten haettiin jatkolupaa Suomessa ulkomaalaispoliisilta kuukautta ennen kuin edellinen lupa loppui mutta virkailija sanoi että koska tapaus on selvä niin hän merkkaa vain kalenteriinsa että printtaa uudet tarrat vanhan luvan päättyessä. Me voisimme sitten käväistä passin kanssa ulkomaalaispoliisissa hakemassa uuden tarran silloin kun meillä on sopivaa aikaa toimistossa pistäytyä.
Eli kaikki riippuu teidän taustoista kuinka kauan olette seurustelleet ja asuneet yhdessä ennen avioliittoa sekä sen jälkeen, kuinka hyvin hallitsette yhteisen kielen miltä puolisonne motiivit Suomeen tuloon ulkomaalaispoliisista tai migrin virkailijoista näyttää jne jne. eli mitään yleispätevää aikahaarukkaa ei ole olemassakaan.- laitos!
Jatkolupaa hakiessa on pakko täyttää hakemus, eli tuskin sitä tarraa noin vaan haetaan. Pelkkää paskanjauhantaa täällä. Tai kerro se poliisilaitos niin otan yhteyttä virkavirheestä!!
- Yks vaan
laitos! kirjoitti:
Jatkolupaa hakiessa on pakko täyttää hakemus, eli tuskin sitä tarraa noin vaan haetaan. Pelkkää paskanjauhantaa täällä. Tai kerro se poliisilaitos niin otan yhteyttä virkavirheestä!!
Voi pyhä yksinkertaisuus!
Jatkolupaa kuten ensimmäistäkin oleskelulupaa haetaan juuri siten että täytetään oleskelulupahakemus ja tämä sitten toimitetaan joko paikalliselle poliisilaitokselle tai ulkomaalaispoliisille täällä Suomessa, tai jos asut ulkomailla niin hakemus toimitetaan lähimpään Suomen suurlähetystöön!
Mikä ihme tuossa on niin vaikeaa käsittää? Olisiko minun pitänyt kertoa millä kulkuneuvolla matkustettiin ulkomaalaispoliisin luo ja mitä papereita meillä oli mukana ja kenties vielä sekin paljonko kello oli kun jätettiin hakemus jotta olisit ymmärtänyt? - Yks vaan
Yks vaan kirjoitti:
Jatkolupaa kuten ensimmäistäkin oleskelulupaa haetaan juuri siten että täytetään oleskelulupahakemus ja tämä sitten toimitetaan joko paikalliselle poliisilaitokselle tai ulkomaalaispoliisille täällä Suomessa, tai jos asut ulkomailla niin hakemus toimitetaan lähimpään Suomen suurlähetystöön!
Mikä ihme tuossa on niin vaikeaa käsittää? Olisiko minun pitänyt kertoa millä kulkuneuvolla matkustettiin ulkomaalaispoliisin luo ja mitä papereita meillä oli mukana ja kenties vielä sekin paljonko kello oli kun jätettiin hakemus jotta olisit ymmärtänyt?Ihan siltä varalta että täällä olisi muitakin epäilijöitä niin kerronpa hieman taustaa:
Minä olin pitkällä työkomennuksella Kiinassa (n. 2v). Olimme menneet Kiinassa naimisiin ja asuneetkin siellä yhteisessä kodissa lähes vuoden ennenkuin työnantaja ilmoitti että komennus päättyy 3kk:n kuluttua.
Tällöin jätimme vaimoni oleskelu-lupahakemuksen johon liitin mukaan työnantajan ilmoituksen työkomennuksen päättymisestä ja minun töiden jatkumisesta Suomessa.
Miksi migrin olisi edes pitänyt viivytellä vaimoni suomeen tuloa tässä tapauksessa?
3kk on kuitenkin lyhyt aika kaikkien muuton takia eteen tulevien asioiden hoitoon kuten esim. asunnon myyntiin jne. joten erittäin ymmärrettävää että ensimmäinen lupa tuli nopeasti. - laitos?
Yks vaan kirjoitti:
Mikä ihme tuossa on niin vaikeaa käsittää? Olisiko minun pitänyt kertoa millä kulkuneuvolla matkustettiin ulkomaalaispoliisin luo ja mitä papereita meillä oli mukana ja kenties vielä sekin paljonko kello oli kun jätettiin hakemus jotta olisit ymmärtänyt?Viime vuonna sitten haettiin jatkolupaa Suomessa ulkomaalaispoliisilta kuukautta ennen kuin edellinen lupa loppui mutta virkailija sanoi että koska tapaus on selvä niin hän merkkaa vain kalenteriinsa että printtaa uudet tarrat vanhan luvan päättyessä. Me voisimme sitten käväistä passin kanssa ulkomaalaispoliisissa hakemassa uuden tarran silloin kun meillä on sopivaa aikaa toimistossa pistäytyä.
Ensin laitetaan hakemus, joka on sama kuin ensimmäisellä kerralla, puuttuu vain se hakemus missä kysytään missä tapasi jne. Hakemus maksaa 100 euroa tällä hetkellä. Meille jatkolupa kesti 2 viikkoa, hakemus sisään, maksu ja päivä jolloin passi on valmis. Virkailijan tehtävä ei ole selitellä mikä on niin selvä tapaus ja mikä ei. Virkailijan tehtävä on ottaa hakeumus ja maksu, kertoa päivä milloin valmis. Puolisollani meni passi umpeen ja vaihtoi uuteen, tarvitsi luvan uuteen passiin. 6 viikkoa olikin nyt odotusaika, ja se odotusaika on kaikille sama. Sanoi että hakemuksia on niin paljon lisääntynyt että odotusaika on venynyt 2 viikosta 6 viikkoon. Ei siinä katsella mikä on selvä tapaus ja mikä ei. Passin pitää jättää poliisille, vai onko teidän poliisilaitos vähän outo??? Virkailijalla ei ole oikeutta sanoa onko tapaus selvä vai onko lumeliitto. Kirjoitat ihan kuin olisit jotenkin parempi kuin muut, on ne muutkin luvan saaneet nopeasti, turhaa siinä leveilet ja pidät teidän liittoa jotenkin aitona. Olet luultavasti näsäviisas, todellisuudessa olet pelkkä ylimielinen paskanjauhaja! - Meriami
laitos? kirjoitti:
Viime vuonna sitten haettiin jatkolupaa Suomessa ulkomaalaispoliisilta kuukautta ennen kuin edellinen lupa loppui mutta virkailija sanoi että koska tapaus on selvä niin hän merkkaa vain kalenteriinsa että printtaa uudet tarrat vanhan luvan päättyessä. Me voisimme sitten käväistä passin kanssa ulkomaalaispoliisissa hakemassa uuden tarran silloin kun meillä on sopivaa aikaa toimistossa pistäytyä.
Ensin laitetaan hakemus, joka on sama kuin ensimmäisellä kerralla, puuttuu vain se hakemus missä kysytään missä tapasi jne. Hakemus maksaa 100 euroa tällä hetkellä. Meille jatkolupa kesti 2 viikkoa, hakemus sisään, maksu ja päivä jolloin passi on valmis. Virkailijan tehtävä ei ole selitellä mikä on niin selvä tapaus ja mikä ei. Virkailijan tehtävä on ottaa hakeumus ja maksu, kertoa päivä milloin valmis. Puolisollani meni passi umpeen ja vaihtoi uuteen, tarvitsi luvan uuteen passiin. 6 viikkoa olikin nyt odotusaika, ja se odotusaika on kaikille sama. Sanoi että hakemuksia on niin paljon lisääntynyt että odotusaika on venynyt 2 viikosta 6 viikkoon. Ei siinä katsella mikä on selvä tapaus ja mikä ei. Passin pitää jättää poliisille, vai onko teidän poliisilaitos vähän outo??? Virkailijalla ei ole oikeutta sanoa onko tapaus selvä vai onko lumeliitto. Kirjoitat ihan kuin olisit jotenkin parempi kuin muut, on ne muutkin luvan saaneet nopeasti, turhaa siinä leveilet ja pidät teidän liittoa jotenkin aitona. Olet luultavasti näsäviisas, todellisuudessa olet pelkkä ylimielinen paskanjauhaja!Ei sitä passia aina pyydetä jättämään poliisille, ei minunkaan miestäni pyydetty. En tiedä millä perusteella poliisi sitten valintansa tekee. Samalla poliisilaitoksella asioineilta tuttavilta on joskus pyydetty passi, tosin en tiedä mitään tilastoja siitä, kumpi on yleisempää, kun ei aihe ole useinkaan tullut puheeksi.
- Yks vaan
laitos? kirjoitti:
Ensin laitetaan hakemus, joka on sama kuin ensimmäisellä kerralla, puuttuu vain se hakemus missä kysytään missä tapasi jne. Hakemus maksaa 100 euroa tällä hetkellä. Meille jatkolupa kesti 2 viikkoa, hakemus sisään, maksu ja päivä jolloin passi on valmis. Virkailijan tehtävä ei ole selitellä mikä on niin selvä tapaus ja mikä ei. Virkailijan tehtävä on ottaa hakeumus ja maksu, kertoa päivä milloin valmis. Puolisollani meni passi umpeen ja vaihtoi uuteen, tarvitsi luvan uuteen passiin. 6 viikkoa olikin nyt odotusaika, ja se odotusaika on kaikille sama. Sanoi että hakemuksia on niin paljon lisääntynyt että odotusaika on venynyt 2 viikosta 6 viikkoon. Ei siinä katsella mikä on selvä tapaus ja mikä ei. Passin pitää jättää poliisille, vai onko teidän poliisilaitos vähän outo??? Virkailijalla ei ole oikeutta sanoa onko tapaus selvä vai onko lumeliitto. Kirjoitat ihan kuin olisit jotenkin parempi kuin muut, on ne muutkin luvan saaneet nopeasti, turhaa siinä leveilet ja pidät teidän liittoa jotenkin aitona. Olet luultavasti näsäviisas, todellisuudessa olet pelkkä ylimielinen paskanjauhaja!No totta kai oleskelulupa-hakemuksesta pitää maksaa. Minä vain oletin että normaalilla järjenjuoksulla varustettu ihminen tajuaa tuon ilman että sitä pitäisi edes erikseen mainita!
"Passin pitää jättää poliisille, vai onko teidän poliisilaitos vähän outo??? "
En tiedä mikä on outoa ja mikä ei mutta virkailija meni vain passin kanssa kopiokoneelle ja kopioi siitä joitain sivuja jonka jälkeen luovutti passin takaisin meille.
Ja miksi heidän yleensäkkään olisi pitänyt ottaa passi pois kun migrillekkään ei tarvinnut toimittaa kuin kopio passin nimilehdestä ja itse passin sai pitää itsellään?
Ja vielä kerran että oleskeluluvan käsittelyaika ei ole missään nimessä kaikille sama koska toiset tapaukset ovat selviä ja toiset taas vähemmän selviä joten jokainen voi ihan itse miettiä kumpaan kastiin kuuluu ja sen mukaan pohtia kuinka kauan käsittely saattaa kestää.
Saihan minunkin puolisoni ensimmäisen oleskeluluvan migristä 10 päivässä vaikka silloin migrissä taisi olla keskimääräinen käsittelyaika 6kk! - täällä ainakin
Meriami kirjoitti:
Ei sitä passia aina pyydetä jättämään poliisille, ei minunkaan miestäni pyydetty. En tiedä millä perusteella poliisi sitten valintansa tekee. Samalla poliisilaitoksella asioineilta tuttavilta on joskus pyydetty passi, tosin en tiedä mitään tilastoja siitä, kumpi on yleisempää, kun ei aihe ole useinkaan tullut puheeksi.
Miten se tarra sitten tulee passiin jos ei tarvitse jättää passia poiliisille? Sinäkö sen sitten itse liimat tarran vai? Kyllä täällä päin ainakin kaikki ovat jättäneet passin poliisille jatkoluvan tarraa varten.
- fghfghhjhj
Meriami kirjoitti:
Ei sitä passia aina pyydetä jättämään poliisille, ei minunkaan miestäni pyydetty. En tiedä millä perusteella poliisi sitten valintansa tekee. Samalla poliisilaitoksella asioineilta tuttavilta on joskus pyydetty passi, tosin en tiedä mitään tilastoja siitä, kumpi on yleisempää, kun ei aihe ole useinkaan tullut puheeksi.
Mä kyl luulen et passi pitää jättää poliisille vaan sillon jos ne haluu tsekata et passi ei oo väärennetty.
Muutenha se on ihan sama et onks lupapaprujen välissä oikee passi vai pelkkä kopio.
Mitä mä tiiän niin aika harvon on pitäny passi jättää sinne ja yleensä pelkkä kopio on riittäny. - Passia EI
täällä ainakin kirjoitti:
Miten se tarra sitten tulee passiin jos ei tarvitse jättää passia poiliisille? Sinäkö sen sitten itse liimat tarran vai? Kyllä täällä päin ainakin kaikki ovat jättäneet passin poliisille jatkoluvan tarraa varten.
tarvitse jättää poliisin haltuun. Virkailija tiedustelee, haluaako jättää passin vai ei. Jos ei jätä, niin siinä vaiheessa kun lupa on käsitelty, ko henkilöön otetaan yhteyttä, passi toimitetaan poliisille ja sen saa takaisin muutaman päivän kuluttua.
Kaikkihan eivät voi jättää passiaan kuukausitolkuksi poliisin huostaan: se saattaa olla joillekin ainoa hlö-todistus, passia saattaa tarvita matkustamista varten jne. Poliisin antama todistushan passin hallussapidosta ei kelpaa matkustusasiakirjana. - näin täällä
fghfghhjhj kirjoitti:
Mä kyl luulen et passi pitää jättää poliisille vaan sillon jos ne haluu tsekata et passi ei oo väärennetty.
Muutenha se on ihan sama et onks lupapaprujen välissä oikee passi vai pelkkä kopio.
Mitä mä tiiän niin aika harvon on pitäny passi jättää sinne ja yleensä pelkkä kopio on riittäny.Jatkolupaa hakiessa passi täytyy jättää poliisille, jotta laittavat tarran. Ei sillä ole mitään tekemistä onko paria epäilty lumeliitosta aikasemmin vai ei, jatkolupaa laitetaan hakemus ja maksetaan. Virkailija katsoo koneelta onko tehnyt rikoksia. Jos kaikki kunnossa, kaikilla on sama käytäntö, ei siinä muuta. Jos ongelmia niin silloin voivat lähettää hakemuksen migriin. Virkailijat siellä mitään sano pariskunnille, onko selvä tapaus. Kaikki ovat selviä tapauksia jos ei ole tehnyt rikoksia.
- et silleen
Yks vaan kirjoitti:
No totta kai oleskelulupa-hakemuksesta pitää maksaa. Minä vain oletin että normaalilla järjenjuoksulla varustettu ihminen tajuaa tuon ilman että sitä pitäisi edes erikseen mainita!
"Passin pitää jättää poliisille, vai onko teidän poliisilaitos vähän outo??? "
En tiedä mikä on outoa ja mikä ei mutta virkailija meni vain passin kanssa kopiokoneelle ja kopioi siitä joitain sivuja jonka jälkeen luovutti passin takaisin meille.
Ja miksi heidän yleensäkkään olisi pitänyt ottaa passi pois kun migrillekkään ei tarvinnut toimittaa kuin kopio passin nimilehdestä ja itse passin sai pitää itsellään?
Ja vielä kerran että oleskeluluvan käsittelyaika ei ole missään nimessä kaikille sama koska toiset tapaukset ovat selviä ja toiset taas vähemmän selviä joten jokainen voi ihan itse miettiä kumpaan kastiin kuuluu ja sen mukaan pohtia kuinka kauan käsittely saattaa kestää.
Saihan minunkin puolisoni ensimmäisen oleskeluluvan migristä 10 päivässä vaikka silloin migrissä taisi olla keskimääräinen käsittelyaika 6kk!Älä ole liian ylimielinen, kirjoitat täällä kun olisit joku parempikin ollessasi Kiinassa töissä. Kaikilla ei ole mahdollisuuksia asua samassa maassa seurusteluaikana.
- näin täällä
Passia EI kirjoitti:
tarvitse jättää poliisin haltuun. Virkailija tiedustelee, haluaako jättää passin vai ei. Jos ei jätä, niin siinä vaiheessa kun lupa on käsitelty, ko henkilöön otetaan yhteyttä, passi toimitetaan poliisille ja sen saa takaisin muutaman päivän kuluttua.
Kaikkihan eivät voi jättää passiaan kuukausitolkuksi poliisin huostaan: se saattaa olla joillekin ainoa hlö-todistus, passia saattaa tarvita matkustamista varten jne. Poliisin antama todistushan passin hallussapidosta ei kelpaa matkustusasiakirjana.Jatkolupaa hakiessa, ainakin minun kotikaupungissa on 6 viikkoa käsittelyaika. Ennen oli 2 viikkoa. Saa passin mukaan jos on tarvetta. Kaikilla on kuitenkin sama aika, jos on erityistarve saada nopeasti passi vaikka matkaa varten, niin kiirehtivät.
Eiköhän ulkomaalaisen olisii hyvä hankkia suomalainen id-kortti tai ajokortti, ainakin selvempää Suomessa todistaa henkilöllisyys. Passia on aika ikävä kuljettaa mukana koko aika. - Meriami
täällä ainakin kirjoitti:
Ei se tarran liimaaminen ainakaan täälläpäin kestä viikkokausia, passin kanssa voi mennä hakemaan tarransa.
- kaupungista
Meriami kirjoitti:
Ei se tarran liimaaminen ainakaan täälläpäin kestä viikkokausia, passin kanssa voi mennä hakemaan tarransa.
Riippuu vähän kaupungista, jossain saa nopeammin. Olen kyllä kuullut että pääkaupunkiseudulla on ainakin monen kuukauden jonot, en sitten tiedä.
- Yks vaan
Passia EI kirjoitti:
Kaikkihan eivät voi jättää passiaan kuukausitolkuksi poliisin huostaan: se saattaa olla joillekin ainoa hlö-todistus, passia saattaa tarvita matkustamista varten jne. Poliisin antama todistushan passin hallussapidosta ei kelpaa matkustusasiakirjana.Vai siellä päin virkailija tarvitsee muutaman päivän aikaa yhden tarran liimaamista varten?
Eikös osaa irroittaa taustapaperia vai missäköhän ongelma piilee?
Meidän kaupungissa ainakin on sen verran ammattitaitoisia virkailijoita ettei heiltä tuon tarran liimaamiseen montaa sekuntia mene, vaan tekevät sen välittömästi kun ojennat passin heille jos kerran oleskelulupa on jo valmiiksi myönnetty. - legenda....
Yks vaan kirjoitti:
Vai siellä päin virkailija tarvitsee muutaman päivän aikaa yhden tarran liimaamista varten?
Eikös osaa irroittaa taustapaperia vai missäköhän ongelma piilee?
Meidän kaupungissa ainakin on sen verran ammattitaitoisia virkailijoita ettei heiltä tuon tarran liimaamiseen montaa sekuntia mene, vaan tekevät sen välittömästi kun ojennat passin heille jos kerran oleskelulupa on jo valmiiksi myönnetty.Siis, kun olet antanut hakemuksen ja maksanut, niin samalla virkailija jo liimaa tarran vain? Taidat heittää legendaa!
- jhjghk
legenda.... kirjoitti:
Siis, kun olet antanut hakemuksen ja maksanut, niin samalla virkailija jo liimaa tarran vain? Taidat heittää legendaa!
SIIS OPETTELE LUKEMAAN ennenkuin ees yrität kommentoida!
"tekevät sen välittömästi kun ojennat passin heille jos kerran oleskelulupa on jo valmiiksi myönnetty" - haloo ittelles
jhjghk kirjoitti:
SIIS OPETTELE LUKEMAAN ennenkuin ees yrität kommentoida!
"tekevät sen välittömästi kun ojennat passin heille jos kerran oleskelulupa on jo valmiiksi myönnetty"Haloo, se lupa tulee heti kun annat rahan, hakemuksen. Virkailija katsoo koneelta heti onko ongelmia, jos ei, niin.... Virkailija ottaa passin ja kertoo milloin tarra on passissa. Meneekö sitten viikko tai kuukausi, onkin sitten ihan kaupungista kiinni.
- sitten taas
Olehakemus toimitettiin paikallispoliisille, joka taas toimitti sen Migriin. Käsittelyaika 8 kk, siis v. 07 -08. Jatko-oleskelulupahakemuksen käsittely kesti lähes 9 kk, eli jätettiin 09 ja käsiteltiin 10. Ja vaimo on kiinalainen.
Olin tehnyt pari hiukan yli kuukauden reissua, joista toisella kerralla menimme naimisiin.
Ensimmäisen olen viiveen vielä ymmärsi joten kuten, mutta se toinen...
- Taiah
a) Tunisia
b) 1vko, 2010- Tedue
a) Kosovo
b) 4kk 2010
- iwndihedh
pysykööt omassa maassa
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006494
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303883törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283280Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3781783- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471033Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879