Kuinka usin vaihdat kännykkäsi?

Ostatko uuden vain entisen hajottua, uusien ominaisuuksien vuoksi vai onko sinulla työnantajasi luuri?
45291
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 45

Vanhimmat

Enkä ole tainnut ostaa itelleni kuin yhden uuden luurin. Mä saan aina jämät eli mukuloille, lähinnä pojalle, kun tulee ostettua uusi, niin sitten menee puhelimet vaihtoon.

Mä saan aina sen vanhimman.

Mä en tarvi puhelimessa muuta kuin että sillä voi soittaa ja lähettää tekstiviestejä. Nytkin on vaikka mitä ominaisuutta mitä en ole ikinä käyttänyt. Kameraa ja videokuvaa olen varmaan kerran kokeillut, eli mitään tarvetta ei ole millekkään ylimääräiselle hömpötykselle.

Äänestä
  • Aloittaja

No millä perusteilla ja miten usein ostat pojallesi uuden?

Jos käyttäisin omaa kännykkää, minulla olisi varmaan vieläkin käytössä ensimmäinen kännykkäni Nokian 8110i vuodelta 1997 tai 1998, ellei se olisi hajonnut vuosien varrella. Tosin lainasin sitä yhdelle kaverille vuosituhannen vaihteessa ja se jäi sille tielleen.

http://www.sota1.ru/images/models/large/nokia_8110-1.jpeg

Äänestä

• ratikkakuski kirjoitti:

Jos käyttäisin omaa kännykkää, minulla olisi varmaan vieläkin käytössä ensimmäinen kännykkäni Nokian 8110i vuodelta 1997 tai 1998, ellei se olisi hajonnut vuosien varrella. Tosin lainasin sitä yhdelle kaverille vuosituhannen vaihteessa ja se jäi sille tielleen.

paremmaksi :) Mun eka känny oli se viiden kilon kanisteri...Mobira tais olla. Faija osti nykyaikaisemman ja mä käytin kanisterin loppuun. Se kestikin vissiin yli kymmenen vuotta yhteensä ja kuuluvuus oli täydellinen mistä skutsista tahansa :) Ainoo ongelma oli paino :)

Äänestä

• old_profile_29828 kirjoitti:

paremmaksi :) Mun eka känny oli se viiden kilon kanisteri...Mobira tais olla. Faija osti nykyaikaisemman ja mä käytin kanisterin loppuun. Se kestikin vissiin yli kymmenen vuotta yhteensä ja kuuluvuus oli täydellinen mistä skutsista tahansa :) Ainoo ongelma oli paino :)

matkapuhelinhan se on eikä mikään känny :)

Äänestä

• ratikkakuski kirjoitti:

Muistan ton luurin. Eksällä oli tommonen aikoinaan :)

Ostan pojalle, kun se on aikansa vinkunut uutta enkä enää jaksa kuunnella. Tais parhaimmillaan kerran vuodessa vaihtua sillä luuri, aina uus joululahjaksi, ja vain yksi meni rikki joten sitä ei voinut kierrättää. Se oli joku Nokian N-Gage pelipuhelin.. ihan outo härveli, en olis halunnutkaan sitä. Viimeisin puhelin jonka ostin oli joku Nokian N80 tms. maksoi, perskeles, n.700ekua. Mulla on vieläkin käytössä se minkä tossa kaupassa sain vaihdossa. Pojalla on jo uus ja toi N80 taitaapi jo olla kiertänyt vanhemman tyttären kautta nuoremmalle tyttärelle. Tytöt ei edes vingu uutta kännyä ellei edellinen hajoa. Pojalla taas oli selvästi syynä se uudet ominaisuudet yms. ja halu pysyä kehityksen kärjessä. Sama juttu sillä on pelikoneissa, tietsikassa yms. Kaikki pitää olla uusinta, tehokkainta, suurinta ja hienointa.

Nyt poikakulta saa ostella ite puhelimensa. Ostakoot vaikka puolen vuoden välein uuden.. jos kykenee :DD

Äänestä

• Aloittaja

old_profile_29828 kirjoitti:

Lähes jokaisella kaverillani oli kännykkä jo ennen minua. Töissä oli ensimmänen kännykkä Nokian nmt vuonna 1992, mikä sentään takin povitaskuun jo mahtui. Meni kuitenkin lähes vuosikymmen, että töistä alettiin kännykkää kotiinkin tyrkyttää.

Äänestä

• old_profile_53222 kirjoitti:

Ostan pojalle, kun se on aikansa vinkunut uutta enkä enää jaksa kuunnella. Tais parhaimmillaan kerran vuodessa vaihtua sillä luuri, aina uus joululahjaksi, ja vain yksi meni rikki joten sitä ei voinut kierrättää. Se oli joku Nokian N-Gage pelipuhelin.. ihan outo härveli, en olis halunnutkaan sitä. Viimeisin puhelin jonka ostin oli joku Nokian N80 tms. maksoi, perskeles, n.700ekua. Mulla on vieläkin käytössä se minkä tossa kaupassa sain vaihdossa. Pojalla on jo uus ja toi N80 taitaapi jo olla kiertänyt vanhemman tyttären kautta nuoremmalle tyttärelle. Tytöt ei edes vingu uutta kännyä ellei edellinen hajoa. Pojalla taas oli selvästi syynä se uudet ominaisuudet yms. ja halu pysyä kehityksen kärjessä. Sama juttu sillä on pelikoneissa, tietsikassa yms. Kaikki pitää olla uusinta, tehokkainta, suurinta ja hienointa.

Nyt poikakulta saa ostella ite puhelimensa. Ostakoot vaikka puolen vuoden välein uuden.. jos kykenee :DD

Perheessäsi tulee hyvin esiin sukupuolten väliset erot. Miehet aina valittavat, kuinka naiset ovat tuhlaavaisia, kun vaatteisiin ja kenkiin menee niin paljon rahaa, ja aina pitää saada uutta. Poikasi tavoin, muutkin miehet ovat ihan yhtä tuhlaavaisia, kun teknologisista vempaimista on kyse.

(Perun puheitani sen verran, että kaikki miehet eivät tuhlaile, mutta eivät sitä tee kaikki naisetkaan.)

Äänestä

• old_profile_53222 kirjoitti:

joka valittaa palstalla köyhyyttä, niin ei taida ostella 700 euron puhelimia lahjaksi.

Äänestä

• lahja valhe kirjoitti:

joka valittaa palstalla köyhyyttä, niin ei taida ostella 700 euron puhelimia lahjaksi.

Jaa-a, sun pitää kysyä siltä jota tarkoitat.

Mä olen kyllä ostanut.

Äänestä

kesäkuussa 2008 ku hajos kesken puhelun, ikävää ku jää rakastajataren kanssa jutut kesken puhelimen hajoamisen takia.
no lähin liike jossa myydään kännyköitä oli onneksi 300 metrin päässä, heti sinne ja uus kapula mukaan

Äänestä

entinen ei toimi enää ollenkaan. Pikkuviat ei haittaa mua missään elektroniikassa vaan uusin kamat vasta sitten kun ne on ihan paskana. Mulla on itseasiassa edellisen työnantajan luuri, sain pitää sen kun vaihdoin duunia. Sit mul on nykyisen työnantajan luuri erikseen.

Äänestä

entisen hajottua, mut on varaluuri olemassa.

Äänestä

ollut vain 4 ja nykyinenkin ääspress riittänee pitkälle.

Äänestä

on kännykkä vaihtunut aina, kun olen vaihtanut TYÖNANTAJAA!

Äänestä
  • kun sinä vaihdat työnantajaa eikä toisin päin.

Äänestä

• ,,.,.,.,, kirjoitti:

kun sinä vaihdat työnantajaa eikä toisin päin.

Jos on riittävästi arvokasta AMMATTITAITOA!, voi valita oman työnantajansa.

Äänestä

Vain silloin kun entinen hajoaa. Nykynen kännykkä on ollut käytössä 4 vuotta. Siinä ei toimi tekstiviestit, mutta hoitelen vähät privaattitekstailut työnantajan kännykästä.
Tekstiviestien puuttuminen vähän harmittaa, joten uuden hankintä on vireillä - ollut jo puolitoista vuotta.

Äänestä

keskimäärin vuoden. Joten kerran vuodessa se tulee vaihdettua. Ennen ostin aina uusinta uutta, mutta niitä meni sitten kaks vuoteen, kun eihän ne lelut kestä todellisuutta. Nykyään ostan sitten vain perusmalleja, kunhan vaan 3g ominaisuudet löytyy, koska käytän kännyä myös mokkulana. Ja tavallaan työnantaja maksaa, koska virman puhelin.

Äänestä
  • vähän aikaa kestää? Mul ei oo ikinä hajonnu vuodessa vaikka nää nykymallit ei kauheen montaa vuotta enää kestäkään.

Äänestä

• old_profile_29828 kirjoitti:

vähän aikaa kestää? Mul ei oo ikinä hajonnu vuodessa vaikka nää nykymallit ei kauheen montaa vuotta enää kestäkään.

rapamonttuun tippuu, trukin alle jää, kaivinkoneen telan alle jää, lentää seinään....etc. Sillee...

Äänestä

...uusi puhelin entisen hajottua, eli puhelin vaihtui 2-3 vuoden välein. Nyt viime vuosina on puhelin vaihtunut aika tiheään n. puolen vuoden välein kun suhteilla oon saanut ns uusinta uutta lähes ilmaiseksi. Tämän hetkiseen puhelimeen oon sen verran mieltynyt, että ihan heti ei varmaankaan tule vaihdettua....ellei sitten N900:sta joku ala tyrkkäämään ilmaiseksi.

Äänestä

vaihtuu vuoden tai parin välein kun hajoaa käsiin.

Äänestä

Sillonkun on pakko. Nyt pitäs hommaa uus akku.

Äänestä

loppui akku ja 45,- € akun tilalle ostin 65,- €:n uuden, mikä sitten parin vuoden päästä sekosi aina välillä ja akun lataus kesti pari päivää, joten ostin uuden ja olen tyytyväinen siihen.
Seuraavan ostan kun nykyinen hajoaa.

Molemmat entiset sinänsä toimivat, ensimmäinen tosin pitää kytkeä lataukseen jotta voi käyttää.

Äänestä

Kännykkä menossa (no nämä kunnolliset eivät vain mene rikki, 9 vuotta vanha jo).

Äänestä

Mulla on tainnut olla 5 kännykkää kaiken kaikkiaan. Uuden olen hankkinut edellisen hajottua tai lähestyessä hajoamispistettä. Esim. nykyistä edellinen oli Siemens, josta tippui vähitellen napit, se oli sellainen lätkänpelaajan näköinen. Nyt on sekä oma että työnantajan luuri, aika perusmalleja molemmat. Eli kännykkä ei ole mulle statusesine tai jokin masturbaation kohde, vaan pelkkä puhelin. Eka kännykkäni oli kyllä hieno, se oli Motorolan Micro-Tac 90-luvun alussa, maailman pienin puhelin silloin ja maksoi aika paljon. Mä luin joskus vanhaa lehteä jossa sen hinta oli 20 000 mk. Ihan tajutonta!

Äänestä

iPhonen marraskuussa ja sain sen joulukuun alussa. Sitä edellinen kännykkä ehti korkeaan 10 kuukauden ikään. Luulen, että iPhone pysyy mulla niin kauan kuin se ikinä vaan toimii. Ensinnäkin se oli sairaan kallis yli 600 euroa ja toisekseen se on ihana  

Äänestä

vaihtelin ihan huvikseni ja uuden kännyn kaipuussa. Nykysin vain jos on pakko eli hajoo.

Äänestä

hommasin musan takia. Kannatti...

Mut kyllä mä ne loppuun ajan.

Äänestä
  • työnantajan kännykkää en suostuisi edes vastaan ottamaan. Vittu, sitä pirinää ei jaksais...

Äänestä

• Aloittaja

old_profile_48636 kirjoitti:

työnantajan kännykkää en suostuisi edes vastaan ottamaan. Vittu, sitä pirinää ei jaksais...

Edellisessä hommassa maksettiin päivystämisestä 25% palkasta, eikä puhelin usein soinut, joten taisin netota satoja euroja per vastattu puhelu. Nykyisessä hommassa en edes muista, milloin puhelin olisi soinut työajan ulkopuolella. Sitäpaitsi pakko ei ole vastata ja puhelimen saa äänettömälle. Elämän valintojahan nämä.

Äänestä

entisen hajottua ja nyt en enää viimeisen kolmen vuoden aikana ole luurei ostellut, koska tämä ikivanha kännykkä joka on joskus toiminut varapuhelimenani muiden hajotessa, toimii vieläkin.

http://static.iltalehti.fi/digi/3310U_du.jpg

Miksi vaihtaa toimivaa?

Äänestä
  • kännykät olleet ja on merkkiä nokia 3310, Helsingin kaupunki ei meinaa pihistele *hymy*

Äänestä

rikki vielä ainoatakaan kännykkää, mutta olen ostanut uuden 3 kertaa. Ensimmäisen vaihdoin uuteen vanhan mallin takia ja nyt tämän viimeisen ostin kameran takia. Ensimmäisen lahjoitin sukulaiselle ja toinen on tuolla jossakin varalta jos sattuu jotakin ongelmia tämän nykyisen kanssa.

Äänestä

jo kohta 4 vuotta, ja on toiminut. Tarkoitus olisi ostaa uusi lähinnä siksi koska nykyinen Nokia on aika isokokoinen, joten pienempi puhelin tulisi kysymykseen.

Äänestä

jos on hajonnut eli yhden kerran olen vaihtanut. Sain ekan kännyn 2002 muistaakseni, sekin oli toisen ihmisen vanha :D Mutta mulla on kaveri, joka on vielä enemmän dinosaurus, se hommas pari vuotta myöhemmin ekan. Mutta nyt _harkitsen_ että voisin hommata uuden, ja parempien ominaisuuksien perusteella. Nykyinen on halpa perusmalli.

Äänestä

uuden yleensä Mannerheimintien kohdalla kun ollaan tultu ylös metrosta. Naisten käsilaukuissa on ihan kivoja kännyköitä.

He eivät vaan koskaan jätä yhteystietoja eli emme voi palauttaa puhelimia !11!! Meillä on jo 223 kännykkää, Komentoora laski. Niistä 28 toimii vielä mainiosti.

Äänestä

saan niin sen myös loppuun asti pidän ellei kerkiä hajota tai kadota. harmittaa vieläki ku 2 parhainta pöllittiin ja kolmas samaan kategoriaan kuuluva tippui lattialle ja näyttö pimeni, muuten toimii jos päälle laittaa.. ja siis jos siitä näytöstä painaa niin näyttö muuttuu kokonaan valkoiseksi (simpukkamalli) ja sitte ku päästää irti niin taas pimeä, joku piuha sielä tais jotenki vinksahtaa. sen siitä saa ku ostaa netistä ilman vakuutusta ja korjaamisella maksais kokonaan uuden..

nykyisestä pidän kyllä kynsinhampain kii, jos ei muuta paikkaa ja hukkaan menemisen vaara suuri niin tungen vaikka pöksyihin mutta jos silti häviää niin sitte ollaan ilman. :P

Äänestä

Niin kauan kuin kestää.

Viime vuonna luulin jo kadottaneeni sen ja kävin kyselemässä kaupasta uutta...
Myyjällä ei ollut tarjota yhtä hyvää tilalle.

Äänestä

uuden kahden-kolmen vuoden välein. Ihan vain siksi kun alkaa ulkokuori olla jo niin ruma, kulunut ja toisinaan saattaa vähän tipahtaa jotain maaliakin puhelimen päälle. Entisen kännyn annan aina jollekkin tai pistän kaappiin tai roskiin. En osta mitään hienouksia vaan ihan karvahattumalleja. Työnantajan luurikin löytyy. Uuden ostin nyt ihan vasta kun tipautin vanhan puhelimen vahingossa kovetinaine purkkiin :) vahinkoja sattuu.

Äänestä
  • Eka oli nokian 3510i jota tuli käytettyä yli 7 vuotta, hyvin pelitti mutta sit alko rasittaa kun ei tahtonut kuulla esim autoa ajaesssa. Nyt sitten Sonim vuorossa, eiköhän tämäkin tovin kestä. :D

Äänestä

mutta kyllä yhdellä tuommosen neljä vuotta hyvin puhuu, ellei mene rikki ennen sitä. Yks meni rikki kahden vuoden käytön jälkeen, toinen neljän vuoden jälkeen. Nykyinen ollut reilu 2 vuotta.

Äänestä

eli kun ei kuule tai puhe toimi 8)

Äänestä

.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

ratikkakuski kirjoitti:

Ostatko uuden vain entisen hajottua, uusien ominaisuuksien vuoksi vai onko sinulla työnantajasi luuri?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu