FORD TRANSIT VM08 HUOLTO-OHJELMA

transitmies82

Osaisiko joku kertoa uuden transitin huolto-ohjelman? Onko todellakin niin että ihan perusöljyt kestävät 25tuhatta, ei tarvi longlifeä? Onko tossa transisitta jakopää hihnalla vai ketjulla? Jos hihnalla niin missä vaiheessa vaihto? Transit siis viedään huoltoon 25tonnin välein?

19

12069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ransu---------------

      et huoltoväli on 25tuhatta ja fordin huollos kerrottin et fordin perusöljy menee huoltovälin?itellä oli castrollin long life mut kone rupes syömään sitä joten vaihdoin mobilin fe perusöljyyn ja puolitin huoltovälin ja öljyn syönti loppu.ransun kone on ketjulla ja vaihtoväli 350 tuhatta

      • huolto=A ja O

        luvataan mitä luvataan ja seuraava pistää tietty huoltovälit vielä paremmiksi,mutta,mutta:ollaan Suomessa ja olosuhteet mitä on.Autolla kait tarkoitus ajaa enempi kuin parin öljynvaihdon verran?tokihan se aikansa kestää vaikkei vaihda mitään öljyjä tai huolla kummemmin.Keski euroopassa se riittää ja uutta peliä vaihdossa.Mikään taikaöljy ei kunnialla suoriudu 20-30tkm.Öljyt toki kehittyneet, vaan niin on moottorien vaatimustasokin!!Kertakäyttökulttuuri ihan samaa autoissa nykyään kuin muissakin laitteissa.Ei tarkoituskaan tekohengittää elinkaarta...paitsi Suomessa ja vastaavissa kalliin verotuksen maissa.Huomaahan tuon tänne laivatuista Saksan-seisojista ym euroopan tuliaisista(myös USA).Huolto ollut vähän sitä sun tätä vaihtelevasti ja omistajasta riippuen..Mehmed myy jobbarille=laivaan sekä osoitteeksi:Suomi-Funland!Siellä menee kaupan ja hyvään hintaan uusi Isäntä/Emäntä voipi aloitella korjaamokierrettä/osanmetsästystä, joihin osasyy usein juuri max huoltovälit Long Life Tyyliin...


    • Öljysormi

      Vaihdoin itse as-autoon Transit alustaiseen -08 malliin heti 700 km uudet öljytja sitten 9000 km ja huomasin että kun pohja proppua avasin niin kierteissa oli runsaasti jotakin töhnää (metalli jauhoa luulisin) ei meinannut paljain sormin löysättynynäkään kiertyä auki kiinni taas meni ihan kevyesti, 14 000km vaihdoin seuraavat öljyt, olen mielestäni ottant huomioon kovat pakkaset talvella ja n. 3500 kg ajopainon niin kuormaa tulee ihan riittävästi ja kesällä taas kuumuutta ja kohtalaisen pitkiä yhtäjaksoisia ajomatkoja..
      Että öljyn vaihdot käytön mukaan jos aikoo pitempään samaa autoa pitää.

      • 110 hv

        nykyöljyt ovat vaan jo niin hyviä ( ei mitään taikajuttuja), että kyllä ne kestää reilusti sen mitä luvataan
        suodatin vaan ei pelitä sen pidempään. itse vaihdan tuon 25000 välein mittarissa nyt kohta 15000
        -07 mallin transit 110 hv.


      • 110 hv
        110 hv kirjoitti:

        nykyöljyt ovat vaan jo niin hyviä ( ei mitään taikajuttuja), että kyllä ne kestää reilusti sen mitä luvataan
        suodatin vaan ei pelitä sen pidempään. itse vaihdan tuon 25000 välein mittarissa nyt kohta 15000
        -07 mallin transit 110 hv.

        siis 150000


      • 3,2l/200hv
        110 hv kirjoitti:

        siis 150000

        Ite vaihdoin 8000 km;n jälkeen ekat öljyt,ei mitään töhnää.Jatkossa max vaihtoväli pidetään noin 15tkm;paikkeilla -kova kuorma ja isokärry yleensä perässä.


      • jakasvaa
        3,2l/200hv kirjoitti:

        Ite vaihdoin 8000 km;n jälkeen ekat öljyt,ei mitään töhnää.Jatkossa max vaihtoväli pidetään noin 15tkm;paikkeilla -kova kuorma ja isokärry yleensä perässä.

        Viimevuoden mallin transiitin öljynvaihtoväli on 50000 km


      • dsfvisvaa
        jakasvaa kirjoitti:

        Viimevuoden mallin transiitin öljynvaihtoväli on 50000 km

        entä sen uuden Transitin?


      • ´työkalu´
        dsfvisvaa kirjoitti:

        entä sen uuden Transitin?

        50000 mainostavat. Millään automekillä ei kannattaisi ajella öljyjä vaihtamatta noin pitkiä pätkiä. 20000 on sopiva öljynvaihtoväli.

        Mitä Transitista pitää muuta huoltaa, kuin öljyt ja kuluvat osat? Huoltokirjassa ei mainintaa asiasta


    • Transitilla 40vuotta

      Kyllä Fordin öljyt kestää 25 000 km. Nyky Transiitti ei kuluta öljyä kovin paljon, mutta on hyvä lisätä loppupäässä, jolloin voiteluteho paranee. Se on muistettava, että öljy on oltava kunnon tavaraa, mieluummin Fordin suosittamaa.
      Mulla oli aikanaan -70 mallinen Transit Perkinsin koneella, öljynvaihtoväli 3000 km. Käytin Teboilin S sarjaa, mineraaliöljyä jota käytettiin suurissa koneissa, oli halpaa kun saippua.

    • reellupösösiyukka

      epähuomiossa oli yhet öljyt 40 000 yli sen ajan mitä piti, ja mustaa oli ei muuta ongelmaa- huom siis yli toi nelkyt.

      aina silloin tällöin on näin juuri ennen vetysähkön tuloa

    • 509gm

      Itellä on nyt neljä Transiittia. 2x85hp,1x115 ja 1x140 ja öljyt vaihdetaan aina 10 tkm kohdalla. Autoilla ajetaan kaupungissa mutta en silti venyttäisi vaihtoa yli 15 tkm.

    • Trigano

      Tyhmää keskustelua koska öljy on halpaa ja moottori toimii hyvin kun vaihtaa tai vaihdattaa 10 000 km välein. Järki käteen niille jotka suosii pitkiä vaihtovälejä.

      • hjkjhjkjhjkjhjkjhjkjhjkj

        Parempi panostaa öljyssä laatuun, niin voi ajaa 25 - 40 th, kuorma-autoilla ajetaan 60 - 100 th kilometriäkin. 10 th öljynvaihtoväli merkitsisi monelle öljynvaihtoa 12 kertaa vuodessa. Lyhyet öljynvaihtovälit on turhaa vaivaa ja uusiutumattomien luonnonvarojen törkeää haaskaamista.


    • OilManNilsiä

      Olen vuosia ajanut 40..42tkm öljynvaihtovälillä, moottorissa nyt 372 tkm, eikä mitään ongelmia, ei kuluta, ei kolise, suodatin vaihdettu samoilla kilometreillä !

      Jos moottori on savuava nokivasara, on öljyt vaihdettava useimmin lian takia.
      Nykyöljyt viskositeetteineen kestävät hyvinkin 100 tkm, mutta "nokiliima" on pahasta.
      Öljyn vaihtovälin määrää moottorin kunto, jos moottori on kunnossa ja päästöt oikein, voi öljynvaihtovälin nostaa vaikka 80 tkm.
      Louskuille 10 tkm vaihtovälikin on liikaa.....

      • Fordsonn

        Pitää olla hullu jos ajaa yli 25000km samoilla moottoriöljyillä ja aikoo pitää auton pidempään.

        Kuorma-autot on ihan eri asia kun niissä on kymmeniä litroja moottoriöljyjen tilavuus.


    • 2308

      jakohihnanvaito

    • transitmie

      öljyt o kaikki longlivejä en oo ikinä vaihtanu lisänny vaa ei kone niist hajoo jos vaihdolla saa kiksejä ni vaihtakaa vaa minä en seitsemäs transitti

    • rahtarii

      Itse ajan samoilla öljyillä 65000km,hyvin on transit kestänyt ei mitään ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe