Mitä nainen saa harrastaa?

vastauksia kiitti

Eli harrastuksista: mikä harrastus on ehdoton turn off, entä toisin päin?

Itse aloitin vastikään melko miehekkään lajin (ei mikään perinteinen karate tms) ja mietinkin mahtaakohan karkottaa monetkin miesehdokkaat, jos ehdotan treffejä lajin parissa, kun mukaan pystyy hyppäämään kylmiltäänkin (ja joskus naisihminen saattaa mukana tarvita henkivartijaakin :) ... Lajia en arvaa kuitenkaan teille nyt paljastaa.

Muut harrastukseni sitten ovatkin perinaisellisia käsillä touhuamista ristipistoista askarteluun - naurattaako nämä kolmekymppisen naisen tapauksessa?

17

937

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvuuttaja.

Jos ymmärsin oikein niin tarkoitit nyt jotain kamppailulajia? Jotkut kamppailulajit ehkä ovat vähän turhan maskuliinisia (vierastaisin esim. nyrkkeilyä / kickboxingia tai vapaapainia harrastavaa naista), mutta jos kyseessä olisi enemminkin joku aikidon tai jujutsun kaltanen itsepuolustuslaji niin en usko että on liian miesmäistä.

• Mikä teitä vaivaa

Kyllä kolmekymppisen naisen jo pitäisi olla sen verran varma itsestään, ettei kysele (miehiltä) lupia harrastuksiinsa. Tuntuu itse asiassa todella pelottavalta, että nainen voi siinäkin iässä kokea tarvetta varmistaa tekemisensä. Mikään ei näytä muuttuvan. Vai tuleeko teille mieleen, että joku mies kolmekymppisenä kyselisi, onko kamppailulaji naisille liikaa.

Tuntuu melkein siltä, että ap:n olisi parempi vaan paneutua kiltisti niissä ristipistoissaan, ettei joku mies vaan pidä häntä epänaisellisena. Etkä myöskään enää saa askarrella, sellaiset harrastukset olisi pitänyt heivata samantien jo ala-asteella. Koska onhan se parempi, että meillä on mahdollisimman tiukat lokerot kaikelle.

• kamppailija..
        Mikä teitä vaivaa kirjoitti:

Kyllä kolmekymppisen naisen jo pitäisi olla sen verran varma itsestään, ettei kysele (miehiltä) lupia harrastuksiinsa. Tuntuu itse asiassa todella pelottavalta, että nainen voi siinäkin iässä kokea tarvetta varmistaa tekemisensä. Mikään ei näytä muuttuvan. Vai tuleeko teille mieleen, että joku mies kolmekymppisenä kyselisi, onko kamppailulaji naisille liikaa.

Tuntuu melkein siltä, että ap:n olisi parempi vaan paneutua kiltisti niissä ristipistoissaan, ettei joku mies vaan pidä häntä epänaisellisena. Etkä myöskään enää saa askarrella, sellaiset harrastukset olisi pitänyt heivata samantien jo ala-asteella. Koska onhan se parempi, että meillä on mahdollisimman tiukat lokerot kaikelle.

"Kyllä kolmekymppisen naisen jo pitäisi olla sen verran varma itsestään, ettei kysele (miehiltä) lupia harrastuksiinsa."

kyllä minä olisin vähän huolissani noista harrastuksista, riippuen tietenkin harrastuksen vakavuudesta.

esimerkiksi nyrkkeily olisi minulle suuri miinus, etenkin jos aikoo kilpailla ja ihan vain sen takia, että nyrkkeilyssä hakataan naamaan ja rintakehtään. (kuntonyrkkeily on sitten asia erikseen)

täysin harrastemielessä treenattu potku/thainyrkkeilyä en katsoisi yhtään kieroon. vapaaottelusta, painista, brasilialainen jiu-jitsusta, lukkopainista ja judosta en myöskään oikein tykkäisi, koska en halua että tyttöystävän korvat muistuttavat kuivuneita luumuja (ehkä judossa kuitenkin kaikkein vähiten). muutenkin ajatus siitä että tyttöystävä äheltää hikisten miesten kanssa on ikävä, vaikkei siinä painimisessa mitään seksuaalista olekaan ja itsekin on tullut treeneissä joskus pakon edestä painittua naisten kanssa.

• vastauksia kiitti

Kyse ei ole kamppailulajista - ajattele jotain muuta miehekästä, vrt. metsästys/kalastus/perhosten keräily jne... (Ketään en kuitenkaan satuta!)

Ja siksi tosiaan kysyin kun tämä palsta todella on "Ihannenainen" - mitä ylipäätään toivot juuri sinun ihannenaisesi harrastavan?

Kai harrastuksiakin saa pohtia siinä missä ulkonäöllisiä seikkojakin? Kolmikymppinenkin?

• hakataaaaaa
        kamppailija.. kirjoitti:

"Kyllä kolmekymppisen naisen jo pitäisi olla sen verran varma itsestään, ettei kysele (miehiltä) lupia harrastuksiinsa."

kyllä minä olisin vähän huolissani noista harrastuksista, riippuen tietenkin harrastuksen vakavuudesta.

esimerkiksi nyrkkeily olisi minulle suuri miinus, etenkin jos aikoo kilpailla ja ihan vain sen takia, että nyrkkeilyssä hakataan naamaan ja rintakehtään. (kuntonyrkkeily on sitten asia erikseen)

täysin harrastemielessä treenattu potku/thainyrkkeilyä en katsoisi yhtään kieroon. vapaaottelusta, painista, brasilialainen jiu-jitsusta, lukkopainista ja judosta en myöskään oikein tykkäisi, koska en halua että tyttöystävän korvat muistuttavat kuivuneita luumuja (ehkä judossa kuitenkin kaikkein vähiten). muutenkin ajatus siitä että tyttöystävä äheltää hikisten miesten kanssa on ikävä, vaikkei siinä painimisessa mitään seksuaalista olekaan ja itsekin on tullut treeneissä joskus pakon edestä painittua naisten kanssa.

Itse siis treenaat kamppailulajia mutta naiselle et sitä soisi? Taidat olla niitä miehiä jotka pelkäävät häviävänsä naiselle, oli laji mikä tahansa :D Oletko saanut naiselta turpaasi?

• -repolainen-
        vastauksia kiitti kirjoitti:

Kyse ei ole kamppailulajista - ajattele jotain muuta miehekästä, vrt. metsästys/kalastus/perhosten keräily jne... (Ketään en kuitenkaan satuta!)

Ja siksi tosiaan kysyin kun tämä palsta todella on "Ihannenainen" - mitä ylipäätään toivot juuri sinun ihannenaisesi harrastavan?

Kai harrastuksiakin saa pohtia siinä missä ulkonäöllisiä seikkojakin? Kolmikymppinenkin?

se tässä eniten ihmetyttää, että olet kolmikymppinen etkä joku kymmenen vuotta nuorempi miisu, joka vasta ottaa ensiaskeleitaan aikuisten maailmassa ja varmistelee hyväksyntäänsä!

Mutta asiaan: jos meillä synkkaisi muuten, mutta sanoisin sinulle, että harrastuksesi on mielestäni vastenmielinen, lopettaisitko sen? Jos lopettaisit minun vuokseni, et olisi nainen minun makuuni! Naisella pitää olla ryhtiä pitää kiinni valinnoistaan, kun kyseessä ei ole kerran mikään "arvelluttava juttu"!
        Ei yhtäkkiä itselle tule mieleen mitään erityistä, mitä nainen ei saisi harrastaa. No johtuu varmaan siitä, että omat siskoni ovat aina käynteet kalassa ja olleet ulkoilmaihmisiä eikä heitä ole "jumppasaleilla" näkynyt, koska harrastavat erilaista liikuntaa. Perhosten keräily..??? Sorry, mutta alkaa naurattaa väkisin... Oletko aivan varma, että olet jo kolmekymppinen..??? Siis perhosten keräily "miehekästä"... Sitähän tehtiin jo keskenkasvuisina siskojen ja pikkuveljen kanssa!

• nou tänks

Ei perhosten keräily ole miehekästä, vaan typerää, miks pitää tappaa kaunis olento? Samoin kalastus, huvikseen repiä terävällä koukulla eläviä olentoja järvestä ylös. Jättäisin tuollaisia puuhastelevan naisen väliin, varsinkin jos pitäisi treffeille lähteä tuota tekemään.

Muuten voi harrastaa ja toivottavaakin, miehekkäinä pidettyjä ja lajeja kuten moottoripyöräily, tarkkuusammunta, retkeily, autot, jne, eikä siihen ikä vaikuta.

• vastauksia kiitti
        -repolainen- kirjoitti:

se tässä eniten ihmetyttää, että olet kolmikymppinen etkä joku kymmenen vuotta nuorempi miisu, joka vasta ottaa ensiaskeleitaan aikuisten maailmassa ja varmistelee hyväksyntäänsä!

Mutta asiaan: jos meillä synkkaisi muuten, mutta sanoisin sinulle, että harrastuksesi on mielestäni vastenmielinen, lopettaisitko sen? Jos lopettaisit minun vuokseni, et olisi nainen minun makuuni! Naisella pitää olla ryhtiä pitää kiinni valinnoistaan, kun kyseessä ei ole kerran mikään "arvelluttava juttu"!
        Ei yhtäkkiä itselle tule mieleen mitään erityistä, mitä nainen ei saisi harrastaa. No johtuu varmaan siitä, että omat siskoni ovat aina käynteet kalassa ja olleet ulkoilmaihmisiä eikä heitä ole "jumppasaleilla" näkynyt, koska harrastavat erilaista liikuntaa. Perhosten keräily..??? Sorry, mutta alkaa naurattaa väkisin... Oletko aivan varma, että olet jo kolmekymppinen..??? Siis perhosten keräily "miehekästä"... Sitähän tehtiin jo keskenkasvuisina siskojen ja pikkuveljen kanssa!

Miten voit ymmärtää kysymykseni noin väärin? Tarkoituksenani oli kysyä onko joku harrastus erityisen turn off tai toisinpäin ja esimerkkinä kerroin omasta harrastuksestani ja pohdinkin, kehtaako ketään kylmiltään mukaan pyytää.

Lueskelet kyllä aika rivien välistä, jos kuvittelit että haen täällä hyväksyntää lajilleni (enhän ole sitä teille edes paljastanut!) tai itselleni - tuo treffijuttu tuli erityisesti siitä mieleen kun huomasin tarvitsevani joskus mukaan kookkaampaa ihmistä kuin minä, ja joskus jopa hengenvartijatyyppistä... kaikki paikat eivät ole turvallisia naisihmisen yksin kulkea.

Itse voisin suosiolla jättää väliin sellaiset miehet jotka harrastavat jotain carting/ralli/formula -hömpötystä, joka ei ole mielestäni muuta kuin polttoaineen ja ajan tuhlausta... Mutta tämä aihe taitaa kuulua tuonne Ihannemies -puolelle.

Miksei palstalla saada mielenkiintoista keskustelua aikaiseksi erilaisista harrastuksista, kun ulkonäöstä voidaan jaaritella sivukaupalla? Persoonallisuuteen vaikuttaa hyvinkin paljon mitä tekee ja millaisissa kuvioissa viihtyy ja harrastukset kertovat ihmisestä hyvin paljon.

• vastauksia kiitti
        -repolainen- kirjoitti:

Ja vielä kysymykseesi harrastuksen lopettamisesta: parisuhde vaatii aina kompromisseja, varsinkin harrastusten valitsemisessa jos on esimerkiksi niin onneton tilanne että mies kiertää joka viikonloppu ralli- tai suunnistustapahtumia (partiota tai jalkapalloleirejä - ihan mitä vaan mikä vie lähes koko viikonlopun) ja nainen taas joka arki-ilta harrastaa spinningiä tai mitä hyvänsä muutaman tunnin kestävää lajia, niin voidaankin pohtia miten voi tällaisella parisuhteella olla tulevaisuutta jos pariskunta näkee toisiaan harrastusten takia hyvinkin harvoin. Siinä joutuisivat molemmat omalta osaltaan harkitsemaan jostain luopumista, mutta toivottavaa tietenkin olisi että joku kiva yhteinen puuha löytyisi molempien makuun. Vai pitäisitkö itse kynsin hampain kiinni itsellesi perinteeksi muodostuneesta koko viikonlopun urheilutapahtumasta..?

• sivusta---

Miten voit ymmärtää kysymykseni noin väärin? Tarkoituksenani oli kysyä onko joku harrastus erityisen turn off tai toisinpäin ja esimerkkinä kerroin omasta harrastuksestani ja pohdinkin, kehtaako ketään kylmiltään mukaan pyytää.

Lueskelet kyllä aika rivien välistä, jos kuvittelit että haen täällä hyväksyntää lajilleni (enhän ole sitä teille edes paljastanut!) tai itselleni - tuo treffijuttu tuli erityisesti siitä mieleen kun huomasin tarvitsevani joskus mukaan kookkaampaa ihmistä kuin minä, ja joskus jopa hengenvartijatyyppistä... kaikki paikat eivät ole turvallisia naisihmisen yksin kulkea.

Itse voisin suosiolla jättää väliin sellaiset miehet jotka harrastavat jotain carting/ralli/formula -hömpötystä, joka ei ole mielestäni muuta kuin polttoaineen ja ajan tuhlausta... Mutta tämä aihe taitaa kuulua tuonne Ihannemies -puolelle.

Miksei palstalla saada mielenkiintoista keskustelua aikaiseksi erilaisista harrastuksista, kun ulkonäöstä voidaan jaaritella sivukaupalla? Persoonallisuuteen vaikuttaa hyvinkin paljon mitä tekee ja millaisissa kuvioissa viihtyy ja harrastukset kertovat ihmisestä hyvin paljon.

Moi, voit harrastaa ihan mitä "miehistä" lajia tahansa, sama mitä muut ajattelevat. Kun se oikea osuu kohdalle, niin harrastuksesi on osa sinua. Kokonaisuuteenhan ihminen ihastuu. Ja vaikket harrastaisi kyseistä lajia, niin jonkun mielestä olet kuitenkin jollain tasolla puutteellinen. Mutta vain yhden silmissähän sitä tarvitsee olla se "paras". Ei kai ihminen tee markkina-arvolla mitään kun vain yhden ihmisen kanssa voi olla kerrallaan?

BTW, ihmettelen aina tätä, että kun Suomessa on mahdollisuus keskustelupalstalla keskustella, niin keskustelut tuppaavat tyrehtymään kirjoittajien henkilökohtaiseen arvosteluun, eikä itse asiaan. Mielestäni voi aina pohtia asioita, varsinkin 3-kymppisenä, kun minäkuva alkaa hahmottua. Aina voi esittää kysymyksiä itselleen ja muille, silti kannattaa tehdä omat johtopäätökset.

• edellinen
        hakataaaaaa kirjoitti:

Itse siis treenaat kamppailulajia mutta naiselle et sitä soisi? Taidat olla niitä miehiä jotka pelkäävät häviävänsä naiselle, oli laji mikä tahansa :D Oletko saanut naiselta turpaasi?

o-hoi! luitko ollenkaan tekstiäni?

"Itse siis treenaat kamppailulajia mutta naiselle et sitä soisi?"

Jos vaikka lukisit uudelleen? kyse on lajista ja havereista mitä niissä voi sattua.

kuten sanoni "täysin harrastemielessä treenattu potku/thainyrkkeilyä en katsoisi yhtään kieroon."

unohdin mainita kokonaan "lakanalajit", eli karatet ja aikidot. niissä ei satu yhtään mitään joten ne kaiki ovat ok. mutta tosiaan noissa painilajeissa voi mennä korvat, ei se tarvi kuin kerran oikein hienosti osua kunnolla korvalehteen niin herkkäkorvaisella tulee ongelmia.

ja en antaisi oman pojan aloittaa tosimielessä nyrkkeilyharrastusta ihan vaan sen takia että siinä hakataan pääasiassa päähän.

"Taidat olla niitä miehiä jotka pelkäävät häviävänsä naiselle, oli laji mikä tahansa"

no tuo ei todellakaan pelota kamppaillessa, sillä vastaan ei ole tähän mennessä tullut ainuttakaan naista, jolla olisi ollut treeneissä kunnon vastusta.

• Mies1985

Ainakin lievä potentiaalinen turn-off on erilaiset kamppailulajit vaikkakaan kaikki ei tasa-arvoisia.

Noin yleissääntönä kamppailulajit ovat kehittäneet miehet toisten miehien lyömiseksi. Joku ero on kuitenkin siinä harjoitteleeko jotain 'herrasmieslajia' joita ovat erilaiset kamppailu-urheilulajit kuten nyrkkeily ja paini vai jotain itsepuolustuskeskeisempää lajia jossa on jopa tappamiseen tarkoitettuja liikkeitä. Joka tapauksessa minusta vähemmän epäviehättävä ajatus on nainen kilpailemassa paremmuudesta toisten naisten kanssa kehässä tai matolla kuin opettelemassa jotain miehen sukuelinten ruhjomista.

Toinen voisi olla autoharrastus. Siihen en vain osaa samaistua kun en itsekkään ole ikinä moottorikulkuneuvoista oikein perustanut.

Ei mikään ole sen hauskempaa kuin kaahata "kahva edellä" rallia.

• misu82

No nyt selvisi miksen saa seurustelukumppania! Harrastuksiini kun kuuluu salilla tankojen ja painojen kanssa ähräämisen lisäksi myös potkunyrkkeily ja tykkään seurata rallia ihan radan vierestä. Noista harrastuksista kun on vielä siunaantunut monta miespuolista kaveria niin miinuspisteitä ropisee tililleni yli oman tarpeen.

Ei siinä kiinteällä lihalla näemmä enää pelasteta mitään. Olen huvittunut.

• Beri

En nyt osannut ottaa tuota salilla käyntiä niin miehisenä. Oman kokemuksen perusteella saleilla taitaa jo olla kolmannes naisia. Ei tuo potkunyrkkeily ole mikään minusta mikään miinus voit sitten olla henkivartijana kahdelle. :) Tuota rallia en ole niin seurannut ,mutta voisi olla mielenkiintoista istua pikataipaleen varrella ja kuunnella kun kommentoit autojen jousituksia tai yliohjautuvuutta. Ei siitä ainakaan minun egoni kärsisi.
      Luulen että kaikkein eniten ehdokkaita karsii se olettamus että ennemmin ottaisit sellaisen jolla on samantyyppinen harrastus. Jos viet jonkun salilla käymättömän salille ja siellä moikkaat "mörssäreille" niin kyllä tulee orpo olo.
      Mutta noita lajeja. Äkkiseltään tulee mieleen laskuvarjohyppy tai vuorikiipeily. Aina saa jännittää aukeaako varjo tai pitääkö ote.
      Lisäksi harrastamisen taso, jos harrastaa vaikka pitkän matkan juoksua ja leireilee 3kk vuoristossa niin aika vaikeaa olisi. Tietysti voidaan miettiä onko se sitten harrastus, mutta ajatus varmaan tuli ymmärretyksi.

• q4twhrthjr

Kamppailulajit, kuntosali yms on vaan plussaa.
      Musta ois tosi jees ottaa turpaan joltain kimulilta kehässä :DDD

Itellä löytyy noita lajeja vähän turhanki paljon.

• Rumpali?

mutta kannattaako harrastustaan sitten lopettaa miehen takia? Kyllä se todellakin on niin, ettämies hyväksyy sinut harrastuksineen,jos oikeasti rakastaa.
      Itse alotin soittamaan rumpuja 4-kymppisenä ;o) Eikä ole mies ainakaan vielä viereltä kaikonnut. Innostui itsekin niitä paukutelemaan vaikkakaan ei ole kyllä kovin kivan kuuloista. Itse käyn tunneilla, ei onnistuis minultakaan ilman opetusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      93
      3514
    2. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      56
      2478
    3. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      14
      2394
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      63
      2254
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      16
      2128
    6. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      86
      1159
    7. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      567
      1087
    8. Uskon todistus

Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik
      Kaste
      261
      996
    9. Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko

Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K
      Luterilaisuus
      400
      995
    10. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      142
      949
    Aihe