Spagaati 33v mieshenkilöltä?

-spagattipoju-

Onnistuisko vielä? Miehellä on paljon isommat lihakset kohdissa joista venyy ollessaan spagaatis. onnistuisko yli 30 v tekeen vielä spagatin? tällä hetkellä olen siitä noin 20cm päässä

9

1831

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies1985

Itse lämmiteltyäni pääsen melko lähelle sivuttaisspagaattia. Vähän nuorempana vähän paremmin. Ei vain kestä kauaa venyttelyn jälkeen kun jäykkyys taas iskee ja olen päätellyt ettei sivuttaisspagaatti sovi lantioni rakenteelle ja on ajanhukkaa harjoitella sitä.

Tavallisesti sanotaan että spagaatti eteenpäin tehtynä eli toinen jalka edessä ja toinen takana olisi helpompi. Joillakin ihmisillä kuitenkin sivuttainen on selvästi helpompi. Kyse on ihan eri lihaksista ja en ole kuullut paljoa puhuttavan siitä voiko lonkan rakenne rajoittaa etuspagaattia vai ei. Etuspagaatia varten tulee venytellä lonkankoukistajia ja takareisiä. Itse etuspagaatin ährääminen voi olla ajanhukkaa koska venytys menee helposti väärään paikkaan tai ei tunnu ollenkaan joten suositeltavaa on tehdä eristäviä venytyksiä lonkankoukistajille ja takareisille (ohjeita löytyy netistä).

• dsfsdf

Mitä väliä iällä on tuossa?

• futari m

Iällä on väliä, kun vertaat esimerkiksi pientä lasta joka venyy spagaattiin melkeinpä luonnostaan ja taas aikuista, jolla spagaatin saaminen on pitkän venyttelyn takana. Venyvyyteen vaikuttaa moni asia, miten esim. murrosikää ennen ja sen aikana on venyttellyt, mutta ei se päälle kolmikymppiseltä mahdotonta ole. Venyttelee ahkerasti ja muistaa lämmitellä sitä ennen. Tulokset syntyy ajan kanssa, ja varmasti voi onnistuakin. :)

• osiris2
        futari m kirjoitti:

Iällä on väliä, kun vertaat esimerkiksi pientä lasta joka venyy spagaattiin melkeinpä luonnostaan ja taas aikuista, jolla spagaatin saaminen on pitkän venyttelyn takana. Venyvyyteen vaikuttaa moni asia, miten esim. murrosikää ennen ja sen aikana on venyttellyt, mutta ei se päälle kolmikymppiseltä mahdotonta ole. Venyttelee ahkerasti ja muistaa lämmitellä sitä ennen. Tulokset syntyy ajan kanssa, ja varmasti voi onnistuakin. :)

Venyminen ääriasentoihin on niin paljon geeneistä kiinni, että valtaosa (ehkä 99%) miehistä ei saa ikinä spagaatia, vaikka pyhittäisivät koko loppuelämänsä sen harjoituttamiseen Chuck Norrisin johdolla buddhalaisluostarissa. Ei tämä ole sen kummempaa kuin se, että suurin osa meistä ei juokse 3000 metriä Cooperissa tai nosta 100 kiloa penkistä, vaikka tekisivät mitä.

• pena.d
        osiris2 kirjoitti:

Venyminen ääriasentoihin on niin paljon geeneistä kiinni, että valtaosa (ehkä 99%) miehistä ei saa ikinä spagaatia, vaikka pyhittäisivät koko loppuelämänsä sen harjoituttamiseen Chuck Norrisin johdolla buddhalaisluostarissa. Ei tämä ole sen kummempaa kuin se, että suurin osa meistä ei juokse 3000 metriä Cooperissa tai nosta 100 kiloa penkistä, vaikka tekisivät mitä.

mitä? 99% miehistä ei ikinä veny spagaattiin? Lähteitä kiitos!(?) Olet kyllä väärässä, suurin osa venyy jos löytyy tahtoa ja tarpeeksi kärsivällisyyttä. Et varmaan ole isometrisesta venyttelystä kuullutkaan. Hyvin pienellä osalla se on kiinni rakennevioista.

En näe tämän järkevyyttä, naiset luotu onnistumaan spagaatissa, miehiltä ei luonnistu. Se on kuin naiset eivät muka kaljuuntuisi, samanlainen väite.

• naislla rasvaa

lihakset on ESTE

• 32t
        futari m kirjoitti:

ei auta venyttely mitään. rakenne vaikuttaa (lonkka jne) ja vielä enempi jos on lihasta liikaa.

• -spagattipoju-

Mä onnistuin! Mä sain sen tänään! Kuntosalilla jumppahuoneessa venytin ja niin napsahti peppu lattiaan. Olin spagaatis!

• Vanhaki venyy?

Miten _aikuisten_ kannattaa aloittaa venyttely ylipäänsä?
      Harjoitellaanko jalan ylösnastamista samoin kuinspagaatia?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe