Carina Räihä

yjktrkutuk

Suomalainen nainen on saavuttanut ensimmäistä kertaa Mount Everestin huipun.

Vuorikiipeilijä Carina Räihä kiipesi vuoren huipulle tänään aamuyöllä, kertoo viestintätoimisto Republic of Communications. Hän aloitti kiipeilytaipaleensa huhtikuun alussa.

Räihä kertoo tehneensä viime vuonna täydellisen elämänmuutoksen.

Tuolloin hän jätti pankkiuransa, jotta voisi toteuttaa haaveensa Mount Everestin valloittamisesta.
STT

Eli siis ei voinut edetä uralla kun oli lasikatto päällä ja otti raskaasta työstä lopputilin kun suku on muutenkin jo rikas. Nyt kiipeilee maailmalla ja on wanna-be-idoli nuorille naisille. Ja sitten tästä vielä uutisoidaan. Olis vaan suoraan lukiosta tai peruskoulusta aloittanut hengaamisen kuten esim osa nuorisoa Helsingin Itäkeskuksessa, taloudellinen mahdollisuus olisi ollut jo silloin.

23

3714

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herrasmies.

Eiköhän sillä ollut joukko miehiä mukana. Jotka meinas heittää sen vähän väliä alas kun kyllästyivät sen kotkotukseen.

• oikeastaan.

Kiinnostaa Räihän vuorikiipeilyt? Kautta aikojen on kiipeilty vuorille ja kukkuloille,ei mitn uutta auringon alla. Olisi tämäkin nainen tehnyt jotain merkityksellisempää,kun on niin kova pätemisen tarve.

• earnmoneytopaypal
        oikeastaan. kirjoitti:

Kiinnostaa Räihän vuorikiipeilyt? Kautta aikojen on kiipeilty vuorille ja kukkuloille,ei mitn uutta auringon alla. Olisi tämäkin nainen tehnyt jotain merkityksellisempää,kun on niin kova pätemisen tarve.

No kylläpä on uskomatonta!!

Tää seuraava toimii on kokemusta ja videokin löyyy youtubesta:

EARNMONEYTOPAYPAL.TK

Oon testaillu ja oon saanu jo dollarin parissa päivässä hankittua Paypaliin!! Uskomaton sivu siis!

• rahakone
        earnmoneytopaypal kirjoitti:

No kylläpä on uskomatonta!!

Tää seuraava toimii on kokemusta ja videokin löyyy youtubesta:

EARNMONEYTOPAYPAL.TK

Oon testaillu ja oon saanu jo dollarin parissa päivässä hankittua Paypaliin!! Uskomaton sivu siis!

Sehän on aivan USKOMATONTA!!

• Snifff!!!

Haistan katkeruutta...Hänelle varmaan henkilökohtainen saavutus, silti ainut vuorikiipeilijä, jolle voisi tunnustusta antaa on tietysti Veikka Gustafsson...Kumminkin tehnyt erittäin hyvän historian vuorikiipeilyssä.

Enemmän tunnustusta olisi saanut, jos olisi kiivennyt K2 huipulle...Tunnetusti paljon vaikeampi vuori räpiköidä ylös.

Mutta onnea hänelle kiipeilyn johdosta.

• arlington_beech

Hieno suoritus, ei voi kuin ihailla

• Vituttaako?

Ettekö te saatana tajua kuinka monimutkaista ja raskasta vuorikiipeily on? Täällä taas Suomi24:n palstojen parhaimmistoa kommentoimassa

• .

sen vuoksi jotta näen kuinka miehet taas haukkuvat ja aliarvioivat sekä vähättelevät hienosti suoriutunutta naista. heti oli joku poju tilittämässä suunnilleen näin: miehet sen sinne kantoivat! :D Naurettavia tyyppejä palstalla!

• jeesusRippisalaisuus

Jonka seurueessa oli kolme miestä. Lue uutiset. Ensimmäinen nainen kulki Grönlannin läpi. Erillisessä kappaleessa ohimennen kerrottiin, että miehiä oli kolme mukana. Tästä voi päätellä kuka mitäkin.

• Pax885
        jeesusRippisalaisuus kirjoitti:

Jonka seurueessa oli kolme miestä. Lue uutiset. Ensimmäinen nainen kulki Grönlannin läpi. Erillisessä kappaleessa ohimennen kerrottiin, että miehiä oli kolme mukana. Tästä voi päätellä kuka mitäkin.

Ihan samalla tavalla voidaan todeta joka ikisestä miespuolisesta yritysjohtajasta, joka saavuttaa yhtään mitään, että "vaimo se hoiti kotona lapset ja silitti paidat". Eli menestyneen miehen seurueessa on aina vähintään yksi nainen. Näin on ollut kautta historian. Mies tarvitsee aisalleen kannattajan, aina.

• Hanszzzz
        Pax885 kirjoitti:

Ihan samalla tavalla voidaan todeta joka ikisestä miespuolisesta yritysjohtajasta, joka saavuttaa yhtään mitään, että "vaimo se hoiti kotona lapset ja silitti paidat". Eli menestyneen miehen seurueessa on aina vähintään yksi nainen. Näin on ollut kautta historian. Mies tarvitsee aisalleen kannattajan, aina.

"Runsas vuosi sitten Räihä luopui johtavista tehtävistä amerikkalaisessa rahoitusalan jättiläisessä Citigroupissa. Räihän piti irtisanoa joku alaisistaan, mutta hän ehdottikin irtisanottavaksi itseään."

Siinä katkerille kateellisille faktaa pöytään. Kova mimmi!

• Hanszzzz
        Hanszzzz kirjoitti:

"Runsas vuosi sitten Räihä luopui johtavista tehtävistä amerikkalaisessa rahoitusalan jättiläisessä Citigroupissa. Räihän piti irtisanoa joku alaisistaan, mutta hän ehdottikin irtisanottavaksi itseään."

Siinä katkerille kateellisille faktaa pöytään. Kova mimmi!

Alkoi kiinnostaa tää tyyppi, kun näin tämän keskustelun, tässä lisää tietoa.

Täytyy sanoa, että itse miehenä arvostan. Panettelijoille sanoisin, että tehkää perässä:

"Tehnyt vapaaehtoistöitä WWF:n öljyntorjuntajoukkojen ryhmänjohtajana ja valokuvaamalla Greenpeacelle. Testamentannut omaisuutensa eläinoikeusjärjestö Animalialle ja Animals Asia Foundationille."

• ghhdsdhg
        Hanszzzz kirjoitti:

Alkoi kiinnostaa tää tyyppi, kun näin tämän keskustelun, tässä lisää tietoa.

Täytyy sanoa, että itse miehenä arvostan. Panettelijoille sanoisin, että tehkää perässä:

"Tehnyt vapaaehtoistöitä WWF:n öljyntorjuntajoukkojen ryhmänjohtajana ja valokuvaamalla Greenpeacelle. Testamentannut omaisuutensa eläinoikeusjärjestö Animalialle ja Animals Asia Foundationille."

Mitä sitten kuvittelit varallisuuden käytölle kuoleman jälkeen? Suomen valtio? Ajatteletko sinäkään oikeasti itsenäisesti?

• Matti Viikate
      • Josef Mengele

Meistä YHDESTÄKÄÄN jätkästä,jotka täällä "epäileee"suoritusta sanoisin,että taitaa olla kova "akka"ja on kans".

• Kova suoritus sukupuoleen katsomatta. Tarvitseeko tuossa edes sukupuolta mainita. Kyllähän se nainen kiipeää vuorelle kuin vuorelle siinä missä mieskin. Miehiä on lajin parissa varmaan moniverroin enemmän kuin naisia. Täytyy kyllä nostaa hattua moiselle suoritukselle.

• Itse fanitan

Katkerana oravanpyörästä huutelet kun et itse uskalla. Hienoa tuollainen oman tiensä kulkeminen ja omat ratkaisut. Monet painaa pitkää päivää ja tekee "uraa" ja kuvittelee olevansa niin tärkeitä business-ihmisiä kunnes huomaa että on monon kuva perseessä tai eläke ja hauta kutsuu. Kaikki ei vaan uskalla elää. Onnittelut Carinalle!

• "oman tien.." hoh ho

Jos on massia tarpeeksi, niin on ihan helppo "kulkea omia teitään"... vai mitä se nyt oli.

Tuskin vitussa lähtisin nyt rämpimään jonnekin vuoren rinteelle ja lähettelemään raportteja lehdille ja pätemään kovasti. Matkustelisin toki, mutta se ei kuuluisi mitenkään muille kuin korkeintaan perheelle.

• Itse fanitan
        "oman tien.." hoh ho kirjoitti:

Jos on massia tarpeeksi, niin on ihan helppo "kulkea omia teitään"... vai mitä se nyt oli.

Tuskin vitussa lähtisin nyt rämpimään jonnekin vuoren rinteelle ja lähettelemään raportteja lehdille ja pätemään kovasti. Matkustelisin toki, mutta se ei kuuluisi mitenkään muille kuin korkeintaan perheelle.

Jos itse tekisit toisin, miksi sinua häiritsee niin paljon että toinen haluaa tehdä eri tavalla? Aina löytyy näitä "minun elämäni olisi täydellistä jos..." Itse jokainen elämänsä rakentaa. Varallisuus määrittää hieman, mutta elämäntapaa se ei määritä. On vain niin helppo sokeana painaa pitkää päivää ja uhrata nuoruutensa, terveytensä ja aikansa työlle ja perustella se "välttämättömyydellä" vaikka tosiasiassa kyse olisi pelkuruudesta. Se uraorientoituneisuus on aivan ok, jotkut se varmaan tekee onnelliseksi, mutten usko näiden katkerien hyökkääjien kuuluvan niihin.

• vuonna 1953

kiipesi ensimmäisenä Mt.Everestille paikalliset serba-oppaat seurassaan.

• Miramella

Ne kuuluisat miestutkimusmatkailijat ovat aina ottaneet mukaan sen 10 paikallista oppaaksi ja avuksi. On se kamalaa jos nainenkin sellaisia käyttää :) Kova mimmi se on jo työkokemuksen puolesta. Katkerat ruikuttaa.

• spruit consulting

ja seuraavaksi hän sitten alkaa kierrellä liikkenjohdon konsulltina luennoimassa haukottelevalle yleisölle siitä miten haasteita voitetaan ja diipadaapa...

• uninen matti

Joo, maksetaan sarasvuon firman kautta, että mennään haukottelemaan luennolle. Näin se menee. Lapsi valloitti Mount Everestin. Mutta voihan meille tulla luennoimaan, että miten otetaan loparit niin, että elintaso säilyy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      63
      3204
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2437
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      2150
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1790
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1397
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81