Miehen lyhyydestä

Kiikku-Einari

Olen tässä 34 ikävuoden aikana huomannut, että vaikka mitä sanotaan niin onhan se niin että lyhyt mies ei kelpaa yleensä koskaan pitempi aikaiseen seurusteluun. Olen itse 169cm. Olen silti naimisiinkin päässy,sittemin eronnut. Mutta kun noita uusia tuttavuuksia tulee,niin menee viikko tai kaksi ja hommat menee puihin. Naista ei kiinnosta enempää. Ja ei ole luonteesta tai korvien välistä kiinni, näin vain AINA käy. Yksinkertaisesti naista häiritsee kun ei ole tarpeeksi pitkä.
Jos olisin esim. 180cm niin varmasti kelpaisin usemalle naiselle. Baareista turha mainitakaan,ei yleensä pääsee ees juttuihin kun nainen katsoo yli nenänsä. Se tekopyhyys ihmetyttää tälläkin palstalla,että ei olisi pituudesta kiinni vaan itsestä,korvien välistä. Paskat sanon minä. Tähän voi taas jotkut lässyttää jotain mutta kyllähän sen kaikki tietää että asia on näin. Pitäs olla luonteeltaan jotain täysin uskomatonta,jotta saisi "anteeksi" lyhyyden. Pitkä mies minun luonteella...ei olisi mitään vaikeuksia naisten kanssa. Alan totutella ajatukseen elämästä yksin...

38

1165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikea mies 180cm

toivottavasti et ole niitä pieniä pullistelijoita ;) rasittavia varmaan naistenkin mielestä.

• Lycklig

minun suurimmat ihastukseni ovat olleet noin 170 cm pitkiä. Mutta ehkä se on se ratkaiseva yksi sentti sitten joka koituu kohtaloksesi.

• kurppa=0

että ap tarkoitti nuorien ja kauniiden naisten mielipidettä.

• Lycklig
        kurppa=0 kirjoitti:

että ap tarkoitti nuorien ja kauniiden naisten mielipidettä.

voi että on toisella raskasta :-DDD

• 169myös

...sitä faktaa, että tilastollisesti lyhyillä miehillä ei naisten kanssa natsaa, pysty yksi tapaus kumoamaan.

Aiheesta tuli dokumenttikin tällä viikolla. Lyhyitä miehiä sorsitaan muillakin alueilla mm.työmarkkinoilla. Suurin ongelma silti on naiset. 1/700 naisesta kuulemma suostuu seurustelemaan itseään lyhyemmän miehen kanssa.

Mulle tuli dokumenttia seurattuani olo, että Suomessa tilanne on ehkä hieman parempi kuin muualla.

• Cranky_geek
        169myös kirjoitti:

...sitä faktaa, että tilastollisesti lyhyillä miehillä ei naisten kanssa natsaa, pysty yksi tapaus kumoamaan.

Aiheesta tuli dokumenttikin tällä viikolla. Lyhyitä miehiä sorsitaan muillakin alueilla mm.työmarkkinoilla. Suurin ongelma silti on naiset. 1/700 naisesta kuulemma suostuu seurustelemaan itseään lyhyemmän miehen kanssa.

Mulle tuli dokumenttia seurattuani olo, että Suomessa tilanne on ehkä hieman parempi kuin muualla.

mutta ei toi nyt kuitenkaan ihan niin toivoton tilanne oo. Pituuskin on vaan yksi asia muiden joukossa, eikä ihannepituuskaan mitään takaa. Tässä vähän poimintaa yhdestä kyselystä.

"Pitkän miehen viehätys onkin kenties pelkkä myytti, ainakin jos on uskominen Tyylitalon gallupia miesten ihannepituudesta. Keskipituinen, 180-185 -senttinen uros miellyttää silmää eniten, mutta toisin kuin usein luullaan, hongankolistajat eivät peittoa lyhyempiä, 170-175 -senttisiä kilpaveljiään. Yli 195-senttistä miestä piti ihanteellisimpana vain murto-osa vastaajista."

"Tyylitalon gallupiin vastasi 1094 lukijaa. Keskipituisen miehen valitsisi kainaloonsa suurin osa vastaajista.

- Eniten ääniä, 36,6 prosenttia, saivat 180-185 -senttiset miehet.
        - 175-180 - senttisten pitäessä hopeasijaa saaden 22,9 prosenttia äänistä.
        - Pitkät 185-190 -senttiset miehet miellyttivät melkein yhtä paljon, sillä tätä pituutta äänesti 22,7 prosenttia vastaajista.
        - Lyhyemmät 170-175 -senttiset miehet voittivat pitkät 195-200 cm miehet mennen tullen. Lyhyempiä miehiä äänesti 11,4 prosenttia vastaajista. Pitkille miehille antoi äänensä ainoastaan 3,2 prosenttia vastaajista."

http://www.mtv3.fi/helmi/kauneus/meikkivinkki/vinkit.shtml/vinkit_kauneus_on?742787

• Mies1985

Tätini avioitui ja sai monta lasta itseään selvästi lyhyemmän miehen kanssa. Siskoni seurustelee hiema keskivertoa lyhyemmän miehen kanssa. Serkkunaisistani muutama seurustelee joko itseään lyhyemmän tai enintään samanpituisen miehen kanssa. Kaukaisempiakin esimerkkejä tulisi mieleen.

• kolehmainen

on aika pieni. Huomautan, että on tehty kattava tilasto, joka kertoo karua todellisuutta. vain yksi 700:sta seurustelee itseään lyhyemmän kanssa keskimäärin.

• TooShoort
        kolehmainen kirjoitti:

on aika pieni. Huomautan, että on tehty kattava tilasto, joka kertoo karua todellisuutta. vain yksi 700:sta seurustelee itseään lyhyemmän kanssa keskimäärin.

tiesitkö, että se mihin keskittyy vaan lisääntyy. Sun naamassasi on leima "oon liian lyhyt omastakin mielestäni". Nyt vaan eri asenteella taistoon. Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä :-) Juu, enkä kehotuksestasi sitten kerro, että itse tykkään vähän lyhyemmistä miehistä, koska ne on useimmin sellaisia kompakteja pakkauksia. Ei mene niskat nurin kun on lähietäisyydellä.... Nauti kesästä mies! Niin minäkin teen, vaikken olekaan täydellinen  

• Mies1985
        kolehmainen kirjoitti:

Jotain kyselyä vai? Se mikä ei kelpaa paperilla mielikuvien kautta voi kelvata livenä.

• 160

Ettet nyt yrittäisi isketellä pelkästään niitä pitkiä mallinrotkuloita?

• 160

... ja vielä baarissa? Ei varmaan onnaa. Baarin mekkalassa vaikeaa on myön pitkällä miehellä, joka yrittää jututtaa lyhyempää naista - kumpikaan ei kuule.

• Ei ole kiinni lyhyydestä. Minä olen sen 180 cm, vaan enpä ole seurustellut kertaakaan, ja 32 vuotta on pian täynnä....

Sehän on niinkin, että itseään pidempiä kadehtii jossain vaiheessa vaikkei olisi edes lyhyt, en minä nyt enää aikuisena, mutta yläasteikäisenä vielä minäkin ajattelin niin että olisi mukava olla pidempi. Ehkä siksi, että oma ikäluokkani oli keskimäärin todella pitkää, ja siksi, että myös omat veljeni ovat minua pidempiä.

Ja koulussa olisin halunnut olla isompi ja ennen kaikkea vahvempi myös siksi, koska minulle vittuiltiin. Olisi voinut vetää turpiin.

Mutta aikuisena tämä pituusjuttu kadottaa merkityksensä. Lyhyt mies voi syyttää sitä lyhyyttä epäonnistumisista, mutta kyllä se syy on muualla. Tai sitten ne naiset on niin pinnallisia että miehen lyhyys kaataa kaiken.

• jee jeee

hommaa 150-160cm pitkä nainen.

• olen...

175 pitkä ja kaikki naiset yhtä poikkeusta lukuunottamatta ovat olleet yli 170 pitkiä, korot jalassa taatusti pidempiä. Ehkäpä sitten olen jonkun kriittisen rajan juuri ylittänyt.:)

• lyhyttyttö23

Miehen lyhyys ei vaikuta MINUUN henkilökohtaisesti. Olen itse lyhyt tyttö ja jo 180 senttinenkin mies tuntuu vierellä aivan liian pitkältä! Tunnen olevani NIIN pikkuinen, jo 177 senttisen kaverinikin vierellä. Edellinen poikaystäväni oli sinuakin lyhyempi. Suhde päättyi miehen pyynnöstä, joten hänen pituudestaan siinä tuskin oli kysymys. Itse tosiaan lyhyenä tyttönä haluan lyhyen miehen, tosin minuun verrattuna melkein kaikki ovat pitkiä! ;D

• zäbädäbä

Kaikki olennainen on kai sanottu. On olemasssa lyhyitä naisia joihin voit keskittyä, palstalaisilla on omia hyviä kokemuksia lyhyistä miehistä ja kyllä miehen oma asenne vaikuttaa paljon. Ite seurustelen miehen kanssa joka on pari senttiä mua lyhempi (166cm). Hänellä on upea kroppa jota on ihana halailla kun ollaan saman pitusia. Paljon mukavampaa kuin pidemmän miehen kanssa. Hänellä on valloittava luonne ja kasapäin itsevarmuutta joten voit arvatakkin että seuraavaksi kerron että hänen kimpussaan on aina parvi kauniita naisia (murrrr).

• tfkfktf

Olen 165 pitkä, ja ennemmin ottaisin suurinpiirtein samanpituisen miehen kuin todella pitkän. Olen tapaillutkin muutamaa suht samankokoista miestä, taisi olla yksi sentin minua lyhyempikin. Ja ne jutut kaatui kyllä ihan muuhun kuin miehen pituuteen. Miehen lyhyys ei niin häiritse, kunhan hän on miehen muotoinen eikä mikään luuviulu. Ei siis mikään lihaskimppu tarvitse olla muttaa massaa ja luuta sais olla enemmän kuin itselläni, muuten tulee sellainen olo että on jonkun pojanklopin kanssa.

• Yyteeäm

Keskimäärin kai pitkät miehet ovat halutumpia, mutta esim. moni maahanmuuttajamies on keskimääräistä suomalaismiestä lyhempi, ja silti menekkiä on.

Ihan tapit ovat kai asia erikseen, mutta muuten pituus ei taida olla iso este menestyä naisrintamalla... Pikemminkin liiallinen laihuus tai ylipaino ovat kai isompi ongelma...

• qthjjt46tssth

Olipa taas typerää tekstiä :D
      Totta kai pituudella on väliä mutta ei se todellakaan naisten kanssa ole ongelma.
      Yleensä ne ongelmat on ihan muualla, mm korvien välissä, ylipainossa, laihuudessa, jossain muussa ulkonäön seikassa tai hygienian puutteessa.

Lyhyille miehille on olemassa lyhyet naiset.

• Koolla väliä...

Joskus olen kuullut pitkien naisten valittavan, että lyhyet naiset saavat paremmin ja parempia miehiä... Kannattaisiko lyhyiden miesten yrittää enemmän noita pitempiä tyttöjä..?

• Kiikku-Einari
        Koolla väliä... kirjoitti:

Joskus olen kuullut pitkien naisten valittavan, että lyhyet naiset saavat paremmin ja parempia miehiä... Kannattaisiko lyhyiden miesten yrittää enemmän noita pitempiä tyttöjä..?

Olisko niin,että pidempien naisten kannattas antaa lyhyllekin miehelle "OIKEA" mahdollisuus? On niitä pidempiäkin tapailtu ja yritetty...

• Piiitkä
        Koolla väliä... kirjoitti:

Minä olen reilusti keskivertoa pitempi nainen ja olen vuosien varrella tuntenut monta pitkää naista, enkä ikinä ole kuullut kenenkään valittavan pituudestaan (paitsi samaan tyyliin kuin "ai että mulla on niin paksut hiukset, ettei helteellä millään jaksa olla, ja ripsetkin on niin pitkät, että ne raapii tuulilasia"). Varsinkaan tuota "paremmin ja parempia miehiä" saamista en ole kuuna päivänä kuullut kenenkään suusta. päinvastaista lähinnä.

Aika harvalla se pituus kuitenkaan on mikään ensisijainen kriteeri, ja kriteereistäkin voi tapauskohtaisesti tinkiä vaikka kuinka.

• ppsa

itse olen vähän yli 180cm pitkä NAINEN, joten se on syy miksi itse haluaisin mahd. pitkän jätkän. ei varmasti ole helppoa, mutta ei kyllä minullakaan, koska harva mies taas haluaa näin pitkän naisen!

• Pyh pyh

Varmaan ei paljon miehiä haittaa, jos olet pitkä. Usein kai pitkä tyttö kuvittelee, että ihmiset huvittuvat, mikäli hän kulkee itseään lyhemmän miehen kanssa...

Nämä ovat näitä aika tympeitä ulkonäöllisiä pilkunviilauksia...

• 9+15

Suuret puheet ja pitkä & voimallinen varsi (190cm). Tästä huolimatta olen sinkku. Oon vahvasti sitä mieltä että jos olisin edes hieman varakkaampi niin...

• 3+6

Ja iso mies, isot puheet ja pullea lompakko, eikä naista. Ihan saletti on, että jos olisi edes vähän isompi mu...

• Avoimin mielin

Minä näen miehen lyhyyden eräänlaisena kiehtovana lisäominaisuutena, jollaisena se on verrattavissa esim. vasenkätisyyteen, molempikätisyyteen, ulkomaalaisuuteen, silmien erikoiseen väriin, hiusten erikoiseen väriin, huomattavaan pituuteen (190- ) , taiteellisuuteen, jne. Se on ominaisuus, joka tekee muuten ok miehestä hiukan kiinnostavamman, mutta se ei ole vaatimus tai ehdottomasti kielletty asia.

• *Tutkija*

lyhyyttä voi kompensoida paksulla lompakolla. Oli sitten lyhyt,ruma ja läski mies, rikkaus tekee komeaksi naisten silmissä. Fakta juttu.

• 180cm kundi

kyllä tuo pinnallisuus on teissä käppänoissäkin, miksei kelpaa se läski muija vain sillä mitä löytyy korvien välissä on vain merkitystä? Mieti sitä pikkumies ennekuin tulet päästelee noita tekopyhiä aivotuhnuja!

• vastaanpa

Lyhyet miehet eivät lähesty läskejä naisia, koska läskit naiset vihaavat läskejään niin paljon, että tarvitsevat jonkun korston jonka vierellä voi "tuntea itsensä naiseksi".

• ei ne--
        vastaanpa kirjoitti:

Lyhyet miehet eivät lähesty läskejä naisia, koska läskit naiset vihaavat läskejään niin paljon, että tarvitsevat jonkun korston jonka vierellä voi "tuntea itsensä naiseksi".

läskit yksin vaan näimä n.s. läskit naiset ovat vartaloltaan myös juurikin niitä persjalkaisia juhosäkkejä.

• 180cm kundi
        vastaanpa kirjoitti:

Ei kukaan itseään arvostava ja edes keskiverron näköinen ota läskiä, joten läskille jää se käppänä kelvattavaksi ja kuka haluaisi olla yksin? Tuosta sen verran että ei tarvitse olla edes läski muija joka ottaisi lyhyen miehen, monelle riittää se itseään edes vähän pidempi! Joten tuo että ap ei saa naista johtuu ihan muista kuin pituudesta.

• vauhdilla villeksi

Olet siis ollut naimisissa? Miksikäs piti erota? Olet käytetty ja loppuun naitu tynkä. Miksi sinun pitäisi vielä saada joku? Et ole enää oikeutettu naiseen.

• Kiikku-Einari

Vai miks erosin,miksen? Ei kuulu sulle. Tuosta,että pitäs läski akka ottaa niin eihän sitä läskiä ruveta ottamaan. Pittää naisen olla kuitenkin nätti ja suhteellisen hoikka, ei läski. Eli niin sanotusti sellainen "oman tasoinen". Ulkonäöllisesti pitäisin kyllä muuten kelvata,koska kutsuttu Vin Dieselin näköseksi. Suht lihaksikas olen. Enkä kiihotu rumista ja läskistä naisista. Paska homma vaan ettei kelpaa näille "omankaan tasoisille" sen vuoksi, että on liian lyhyt.

On mulla juttuja ollu,n.80 panoa. Mut homma on siinä ettei kelpaa pitempi aikaiseen juttuun. Vain yksi nainen on koskaan halunnut enempää, ex-vaimo.
        Se on mahtavaa kun baarissa menee jutteleen naiselle ja nainen vilkaisee ja lähtee mitään sanomatta paikalta...

• boheemiN77

itse voisin ainakin seurustella pituisesi miehen kanssa vaikka olen yli 170 cm pitkä.

• Steden

188cm, rahaa ja ulkonäköä löytyy mutta silti en kelpaa kellekään.

• tumppiko?

Itse 168cm mies ja lähes koko ikäni saanut kuulla "vittuilua/vihjailuja" pituudesta.
      Varmaan esim. työkaverit ja muut luulee että tykkään kun vitsaillaan pituudesta.
      Todellisuudessa haluaisin vetää turpiin niin että tuntuu :-) ainakin välillä...
      Ja mitä naisiin tulee niin päät saan kyllä useimmiten kääntymään nimittäin poispäin.
      Eli kyllähän totuus voi olla kuten alempana mainitaan että n. 1/700:sta naisesta VOI olla hieman
      kiinnostunut lyhyestä miehestä.
      Tosin en kyllä itse tunne hirveän lyhyeksi itseäni mutta muille näyn jostain kumman syystä lyhyenä.

PS: olen kyllä seurustellutkin joskus vuosia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      76
      6775
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6503
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      380
      6292
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      364
      4092
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2492
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2399
    7. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      46
      2138
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      138
      1501
    9. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1462
    10. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      196
      1212
    Aihe