Kaksi vuotta sitten pääsin viimein muuttamaan omaan asuntooni opiskelujeni ajaksi, mutta nyt tilanne on se, että nykyisen asuntoni vuokraisäntä ja samalla omistaja, joka on muuten isoveljeni, on joutunut naisystävänsä kanssa joihinkin erimielisyyksiin, eikä voi enää asua hänen luonaan. Nyt hän on häätämässä minut pois tästä asunnosta muuttaakseen itse tänne seuraavien kahden viikon aikana. Ainoa vaihtoehtoni on muuttaa näin lyhyellä varoitusajalla takaisin vanhempieni kotiin.
Ei siinä muuten mitään, koska siinä säästyy vuokra ja kesätöitäkin on, mutta vanhempani tuppaavat usein kinastelemaan pikkuveljeni kanssa, joka yhä asuu heidän luonaan, ja toisinaan siitä seuraa se, että minä jään ristituleen tai he purkavat kiukkuaan myös minuun. Eikä muutenkaan oikein huvittaisi muuttaa heidän luokseen, kun olen pitkän ajan odotuksen jälkeen päässyt sieltä omaan itsenäisyyteeni. Kun palaan sinne, tulee väkisinkin taas sellainen rajoittunut ja ahdistunut olo...
Onko vastaavanlaisia tunteita/kokemuksia tullut vastaan?
Muutto takaisin vanhempien luo ei miellytä
7
966
Vastaukset
- kertoja ...
Useita kertoja vanhempani ovat ajaneet minut pois omistusasunnostani luokseen, jotta molemmat pikkuveljeni pääsevät asumaan minun asuntooni ilmaiseksi. Varoitusaika on ollut suunnilleen yhtä lyhyt. Henkinen alamäki alkoi välittömästi, kun jouduin haluamattani vanhempien luo.
Samasta syystä, itsenäisyyden menettäminen, minäkin vastustin paluumuuttoa vanhempien luo. Tunsin ahdistuneisuutta koko ajan asuessani jälleen vanhempien luona, joten olemme kohtalotovereita.
Isoveljesi ei tiedä vuokralaisen oikeuksia. Useimmissa ehdoissahan mainitaan, että on oikeus asua vielä 1-2 kk sen jälkeen, kun on saanut tiedon (vuokranantajakohtaista).- hermot riekaleina
Riippuu vuokrasopimuksesta. Epäilen jotain ... hm... jolloin ei ole mihin vedota.
Mutta pääkysymykseen: Ei missään nimessä takaisin kotiin. Aikuinen ihminen jatkaa matkaa. - aikuisten äiti
hermot riekaleina kirjoitti:
Riippuu vuokrasopimuksesta. Epäilen jotain ... hm... jolloin ei ole mihin vedota.
Mutta pääkysymykseen: Ei missään nimessä takaisin kotiin. Aikuinen ihminen jatkaa matkaa.edellistä; ei aikuinen lapsi enää lapsuudenkotiin asumaan!
- paikkakuntaa
hermot riekaleina kirjoitti:
Mutta pääkysymykseen: Ei missään nimessä takaisin kotiin. Aikuinen ihminen jatkaa matkaa.Kun muutin eri paikkakunnalle, vanhemmat eivät ole ajaneet minua pois kotoa. Tosin he eivät ole vielä oppineet rikoslain kohtaa Kotirauhan rikkominen, mutta se ei kuulu tähän keskusteluun.
Mainitsemasi "Ei missään nimessä takaisin kotiin. Aikuinen ihminen jatkaa matkaa " pitää paikkansa kirjaimellisesti. Kunpa kaikki äidit ymmärtäisivät asian yhtä hyvin kuin sinä.
- Anonyymi00005
Aikuinen eli yli 18v. Eläkööt omillaan, jos ei työ ja koulu maistu menköhöt sillan alle asumahan. Ei kenenkään kuulu otta täysi ikäistä laiskamatoa kotiinsa kantakoot itte jokainen vastuunsa. Ei ne vanhemmat ole sosiaalitoimistoja
- Anonyymi00006
Normaaleja asioita mu siitä on etunsa kun asut isin ja äitin luona ei tarvi itse huolehtia mistään jos et itse halua ja menot on pient mitä itse baareihin ja vaatteisiin kulutat
- Anonyymi00007
Ei tämä ole asuntotoimisto. Tämä on pöljien ihmisten palsta. Tv. Yks pöljä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2304136Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122611Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382335Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1121372- 481159
- 761059
- 59933
- 45916
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58911