Kysymys lapsia haluaville miehille: kuinka kauan sinun olisi tunnettava nainen ennen kun alkaisit yrittämään lapsentekoa?
a) ideaalitilanteessa
b) tilanteessa että nainen ei tule helposti raskaaksi ja vaatii enemmän yrityksiä
kuinka pian lapsi?
25
2105
Vastaukset
- nainen21v_
Kukaan mies tällä palstalla ei halua lapsia, ja toisekseen jos haluaisivat niin vastaus molempiin olisi n. 20 vuotta.. Pahoittelen.
- Peluri1980
Itse en halua lapsia, mutta vastaan oman tietämykseni mukaan
a) useimmiten 30v paikkeilla
b) vaihtelee paljon, en tunne montakaan tällaista tapausta mutta veikkaisin että on jossain siellä 25 kieppeillä viimeistään. - nainen21v_
Peluri1980 kirjoitti:
Itse en halua lapsia, mutta vastaan oman tietämykseni mukaan
a) useimmiten 30v paikkeilla
b) vaihtelee paljon, en tunne montakaan tällaista tapausta mutta veikkaisin että on jossain siellä 25 kieppeillä viimeistään.Kyllähän se 25-30 vuotta on tosiaan tunnettava miehen mielestä ennen lapsia.
- 17+8
nainen21v_ kirjoitti:
Kyllähän se 25-30 vuotta on tosiaan tunnettava miehen mielestä ennen lapsia.
Sanotaan että 40 vuotta. Ei tuu ikäviä yllätyksiä.
- Peluri1980
nainen21v_ kirjoitti:
Kyllähän se 25-30 vuotta on tosiaan tunnettava miehen mielestä ennen lapsia.
Anteeksi, luin kysymyksen väärin, jotenkin käsitin että iästä on kyse ja siksi vastasin että useimmiten 30v paikkeilla. Mutta siis kuinka kauan on tunnettava, niin luulisin että 4-5v on aika turvallinen, riippu pariskunnan iästä toki. Esim. 20-vuotiailla lienee enemmän kun tuo mainitsemani 3-6v.
- aviomies-2008
me alettiin vaimon kanssa suunnittelemaan lasta 1,5v seurustelun jälkeen, eli sovittiin että vuoden kuluttua aloitetaan yritys. kaikki meni suunnitelmien mukaan ja olimme olleet yhdessä 3 v kun saimme esikoisemme. eli 2v seurustelusta alettiin tekemään jäklikasvua.
- .....
Että 3-4 vuotta ja tietysti tämä edellyttää, että edelleen kaikki sujuisi loistavasti.
- nainen21v_
"Että 3-4 vuotta ja tietysti tämä edellyttää, että edelleen kaikki sujuisi loistavasti"
= Yksikin erimielisyys ja et saa niitä lapsia, nainen! - .......
nainen21v_ kirjoitti:
"Että 3-4 vuotta ja tietysti tämä edellyttää, että edelleen kaikki sujuisi loistavasti"
= Yksikin erimielisyys ja et saa niitä lapsia, nainen!Mutta sinun ikäluokkasi miehissä tuo luultavasti pitäisi hyvinkin paikkansa ellei sitten mies suostuisi lapseen jättämisen pelossa.:)
- nainen21v_
....... kirjoitti:
Mutta sinun ikäluokkasi miehissä tuo luultavasti pitäisi hyvinkin paikkansa ellei sitten mies suostuisi lapseen jättämisen pelossa.:)
Alle 35-vuotiaat miehet eivät todellakaan lapsia halua. Miehissä halu saada lapsia syntyy noin 40 ikävuoden tienoilla, kun naisissa taas parikymmentä vuotta aiemmin.
- Peluri1980
nainen21v_ kirjoitti:
Alle 35-vuotiaat miehet eivät todellakaan lapsia halua. Miehissä halu saada lapsia syntyy noin 40 ikävuoden tienoilla, kun naisissa taas parikymmentä vuotta aiemmin.
No nyt taidat vähän yleistää, vaikka kylläkin tossa jonkun verran perää on. Omasta kaveripiiristä löytyy pari miestä jotka ovat jo 22-24 vuotiaina esikoisensa saaneet. Mutta ei se nyt oman kokemukseni mukaan ihan 35v asti mene, useimmiten jo kolmenkympin rajamailla. Itse täytin tossa alkuvuodesta 30 mutta ei ole vielä kiinnostus lastentekoon noussut promilleakaan, tuskin koskaan aion lapsia hankkiakkaan. Moni tuntuu jotenkin ajattelevan että jos ei lapsia halua niin on joku syrjäytynyt erakko. Näin ei kyllä ole, minulla on paljon harrastuksia, kavereiden ja naisystäväni kanssa vietetään aikaa jne. Ei vain yksinkertaisesti löydy mielenkiintoa ja tarpeeksi halua tinkiä omista mukavuuksista lapsen takia.
- Peluri1980
Peluri1980 kirjoitti:
No nyt taidat vähän yleistää, vaikka kylläkin tossa jonkun verran perää on. Omasta kaveripiiristä löytyy pari miestä jotka ovat jo 22-24 vuotiaina esikoisensa saaneet. Mutta ei se nyt oman kokemukseni mukaan ihan 35v asti mene, useimmiten jo kolmenkympin rajamailla. Itse täytin tossa alkuvuodesta 30 mutta ei ole vielä kiinnostus lastentekoon noussut promilleakaan, tuskin koskaan aion lapsia hankkiakkaan. Moni tuntuu jotenkin ajattelevan että jos ei lapsia halua niin on joku syrjäytynyt erakko. Näin ei kyllä ole, minulla on paljon harrastuksia, kavereiden ja naisystäväni kanssa vietetään aikaa jne. Ei vain yksinkertaisesti löydy mielenkiintoa ja tarpeeksi halua tinkiä omista mukavuuksista lapsen takia.
Ja ennenkun rupeatte tivailemaan mitä teen sinkut palstalla jos minulla kerta on joku seurustelu meneillään, niin kyseessä on vielä sen verran tuore tapaus että uskallan laskea vielä itseni ainakin osittain sinkuksi :)
- Täplä-Tassu
nainen21v_ kirjoitti:
"Alle 35-vuotiaat miehet eivät todellakaan lapsia halua. Miehissä halu saada lapsia syntyy noin 40 ikävuoden tienoilla, kun naisissa taas parikymmentä vuotta aiemmin."
Kovin varmoja "totuuksia" kirjoittelet.
Varmaan moni nelikymppinen mies ottaisi osaa lasten tekemiseen ja perhe-elämään jo aikaisemmin. Ikävä kyllä, nykyisin on tainnut käydä niin, että niitä potentiaalisia kumppaneita ei joko ole osunut/osu kohdalle. Toinen vaihtoehto on se, että naisia kiinnostaa vain irtosuhteet ja biletys siihen asti, kunnes biologinen kello alkaa kilkattaa, ja tulee kauhea kiire lisääntyä, kun kaverikin tuli tiineeksi.
- Älymies23
Vaikka heti jos nainen on kaunis, nuori, järjissään ja päihdeongelmaton. Sitä en kuitenkaan lupaa että otan osaa lapsen kasvatukseen.
- BossMax
a) ideaalitilanteessa olen tutustunut naiseen noin 4-5 vuotta aiemmin, mennyt kihloihin ja muuttunut yhteen jossain tuossa 2-4 vuoden sisällä seurustelun aloittamisesta. Omakotitalo olisi jo valmis, tai ainakin suunnitelmat tehty ja naimisissa oltaisiin oltu ehkä se 0-2 vuotta ennen kuin lapsenteon aloittaisin.
b) Jos tämä asia on tiedossa, niin sitten voisin ehkä alkaa yrittämään jo tuossa vaiheessa kun on 3-4 vuotta seurustelua takanapäin. En kyllä ala tekemään lasta tarkoituksella kenenkään naisen kanssa jota en tunne tuntevani tarpeeksi hyvin, ja ainakin oman tähänastisen kokemukseni perusteella tuo toisen tunteminen vie minulta vähintään sen 3 vuotta. - kiintoinen
kysymys. Saako tähän vastata vaikka on lapsia jo?
Tekisin heti jos saadaan henki päälle. Hommiin pitää heittäytyä mukaan eikä miettiä 4 vuotta. Ja tenavat on parasta mitä on keksitty.
(heittäytyy jääkaapille) - Mies vastaa
Sillä kertaa aika oli noin puoli tuntia, nainen kysyi minulta suostuisinko hommaan ja vastasin että sopiihan se.
Hieman pomppasi ilmaan ja alkoi keksiä syitä miksi ei kuitenkaan.
Jos on muutenkin ongelmia lisääntymisessä niin en minäkään pysty ihmeitä tekemään, normaalinkin naisen raskaaksi tekeminen vaatinee puolisen vuotta. - Täplä-Tassu
Kun ollaan tutustuttu ja eletty riittävän kauan yhdessä, yhteiselo sujuu, ja molemmat ovat sitä mieltä, että nyt on aika tehdä jotain asioiden eteen :)
Toisin sanoin, ei ole olemassa mitään eksaktia aikaa, eikä pidä olla. Jokainen suhde on omanlaisensa.
Lapsi on yksi elämän suurimpia asioita ja samalla myös vähintään 20-vuoden yhteinen "projekti". Siksi en pitäisi turhaa kiirettä lasten hankinnan kanssa ainakaan kovin kevein perustein. Kumppanin ja suhteen on oltava sellainen, että lapselle on tiedossa turvallinen kasvuympäristö ja ennen kaikkea välittävät vanhemmat.
Pelkkä Wannabe-fiilistely tyyliin "perhe ja lapsi olis kiva juttu" ei vielä riitä, jos meno on keskenkasvuista ja vanhemmuuteen ei ole henkisiä valmiuksia. Vanhemmat ovat kuitenkin lapsen tärkeimmät ihmiset jo lapsuudesta lähtien, ja vastaavat myös lapsen toimeentulosta. - -
a) ei koskaan
b) ei koskaan - m30+
Pitäisi tuntea nainen enemmän aikaa kuin se puoli vuotta. Jos nainen on sopiva äidiksi, voisin leikkauttaa tiukan esinahkani ja alkaa isäksi. Esinahkani ansiosta en saa lapsia edes siis vahingossa.
- määääääääääääääääää
a) Riippuu tilanteesta ja suhteesta. Sitten kun (jos se ylipäänsä on mahdollista) uskoo, että haluaa toisen kanssa olla loppuelämän. Sitten kun se tuntuu oikealta. Voi mennä pitkäänkin, voi olla ettei, hitostako minä tiedän? Ei kuitenkaan ennen, kun oikeasti tuntee toista, mieluiten siis, kun suurin ensihuuma on laantunut, jos vielä sitten kiinnostaa.
b) Tuo ei vaikuttaisi mihinkään suuntaan, lapsi on kuitenkin iso asia. Tähän vaikuttaa se, että minulle on juuri noin käynyt. Nainen on kertonut asian noin ja olemme alkaneet yrittää lasta ennen kuin ehkä muuten olisin siihen ollut valmis ja kappas vaan, ensimmäinen mahdollisuus ja heti tärppäsi. Onneksi ei lapsi kaduta, on maailman ihanin, mutta tämän lapsen äiti voisi puolestani olla joku muukin:)- määäääääääääääääääää
Täytyy vielä lisätä, että tuota tämän lapsen äitiä kuitenkin joskus rakastin niin paljon, että olin tuon "riskin" valmis ottamaan, että on hänessä siis pakko olla jotain niin hyvääkin.
Muuten kyllä kylmää, kun joitain näitä vastauksia katsoo, ei ole kyllä ajatusta lapsesta rakkauden hedelmänä ja siksi ehdoitta rakastettuna, vaan aika itsekkäistä lähtökohdista itselle lasta oltaisiin tekemässä. Esim, ei pahalla eATMe, joka sanoo, että jos ei puolessa vuodessa onnistu, vaihtaisi naisen toiseen?? Ei jestas sentään. Ei ihme, jos huostaanottojen määrä Suomessa vain lisääntyy lisääntymistään. Pitää osata ajatella myös muita, ennenkuin on vanhemmaksi valmis!
Muistakaa nyt hyvät ihmiset, että lapsi tarvitsee vanhempiaan ja heidän pyyteetöntä huolenpitoaan ja muistakaa myös, että toista ihmistä, ei edes sitä omaa lasta, EI VOI OMISTAA! Se ei ole mikään näyte-esine tai lelu, vaan oikea, ajatteleva ihminen.
Tässä päivän valistus tuokio:)
- m29.
Jos kaikki olisi ideaalisti, ja olisin varma naisessa kaikesta, niin mun puolesta ehkäisy voitaisiin jättää pois jo 4-6 kuukauden kohdalla. Olettaen toki, että yhteistä kämppää etsitään jo kiivaasti.
Vähemmän ideaalissa tilanteessa 1- 1,5 vuotta. Käytännössä heti, kun olen varma ettei naiselle soittele exät ja vakipanot öisin, ja että nainen on yleisesti sitoutunut minuun, ja jossei nyt umpirakastunut, niin ainakin kokee jonkinlaista rakkautta ja kiintymystä minuun. - r3rr3r
a) en ikinä
b) en ikinä - -mies--
olen 31-vuotias mies ja olemme vaimon kanssa yrittämässä lasta. seurustelemaan alettiin 3v sitten.
nyrkkisääntönä voi pitää, että mitä nuorempi mies, sen pidempi aika ja mitä vanhempi, sen lyhyempi. naisenkin ikä tietenkin vaikuttaa, jos nainen on myös yli 30, aika lyhenee entisestään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172413
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42786
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694