Ostin uudet pallot juuri 5 jalan pöytääni.
Miksi kivi on muita poolpalloja pienempi?
Onko tämä normaalia?
Kivi on muita pienempi
6
1296
Vastaukset
- Retaattori
Ei ...pallojen kuuluu olla samankokoisia ja painoisia
Joissain kolikkopöydissä (kaikissa?) kivi erotetaan muista palloista koon perusteella. Se tulee ulos muiden pallojen jäädessä sisään (mikä estää melkein kaikkien lajien pelaamisen :D).
Ei oole muuten normaalia, eikä saisi olla.- Retaattori
Yleinen harhaluulo on että kolikkopöydissä lyöntipallo erotetaan koon/painon mukaan.Tosiasiassa kolikkopöytiin toimitetaan erityiset pallosarjat ,joissa lyöntipalloon on seostettu metallijauhetta valmistus prosessissa ja pöydässä oleva magneettiportti erottaa siten lyöntipallon muista.
Suuremmat lyöntipallot on toimitettu baareihin yleisön pyynnöstä,koska "ei niin taitavat" pelaajat ilmeisesti kokevat pelaamisen helpommaksi suuremmalla ja painavammalla lyöntipallolla.
Halvoissa n. 20-40€ pallosarjoissa on suuria laatuvaihteluja pallojen koon ja muodon suhteen. Laadukkaat kilpailukäytössä olevat pallosarjat maksavat yleensä n. 150-200€ - poolguru
Retaattori kirjoitti:
Yleinen harhaluulo on että kolikkopöydissä lyöntipallo erotetaan koon/painon mukaan.Tosiasiassa kolikkopöytiin toimitetaan erityiset pallosarjat ,joissa lyöntipalloon on seostettu metallijauhetta valmistus prosessissa ja pöydässä oleva magneettiportti erottaa siten lyöntipallon muista.
Suuremmat lyöntipallot on toimitettu baareihin yleisön pyynnöstä,koska "ei niin taitavat" pelaajat ilmeisesti kokevat pelaamisen helpommaksi suuremmalla ja painavammalla lyöntipallolla.
Halvoissa n. 20-40€ pallosarjoissa on suuria laatuvaihteluja pallojen koon ja muodon suhteen. Laadukkaat kilpailukäytössä olevat pallosarjat maksavat yleensä n. 150-200€Ei ole harhaluulo lyöntipallon koon muuttaminen jotta se erottuisi kohdepalloista.
Kun pallot valuvat kolikkopöydän sivulla olevaan kouruun, on olemassa ohjureita joiden alta 57,2 mm pallo mahtuu mutta pari milliä isompi lyöntipallo ohjautuu pöydän toisessa päässä olevaan koteloon joka on lyöntipallolle tarkoitettu.
Tämä mekaaninen järjestelmä on paljon toimivampi kuin magneetilla toimiva, koska (tehtaalla asennettu)
magneetti ei aina jaksa imaista kiveä toiseen kouruun josta syystä baarinpitäjän hermo menee huonoon kuntoon hänen alinomaa aukoessaan pöydän sivussa olevaa luukkua pelastaakseen kiven väärästä paikasta.
On myös pöytiä joissa lyöntipallo on pienempi kuin kohdepallot, järjestelmiä on siis käytössä kolme erilaista. - Retaattori
poolguru kirjoitti:
Ei ole harhaluulo lyöntipallon koon muuttaminen jotta se erottuisi kohdepalloista.
Kun pallot valuvat kolikkopöydän sivulla olevaan kouruun, on olemassa ohjureita joiden alta 57,2 mm pallo mahtuu mutta pari milliä isompi lyöntipallo ohjautuu pöydän toisessa päässä olevaan koteloon joka on lyöntipallolle tarkoitettu.
Tämä mekaaninen järjestelmä on paljon toimivampi kuin magneetilla toimiva, koska (tehtaalla asennettu)
magneetti ei aina jaksa imaista kiveä toiseen kouruun josta syystä baarinpitäjän hermo menee huonoon kuntoon hänen alinomaa aukoessaan pöydän sivussa olevaa luukkua pelastaakseen kiven väärästä paikasta.
On myös pöytiä joissa lyöntipallo on pienempi kuin kohdepallot, järjestelmiä on siis käytössä kolme erilaista.Tätä ei voinut enään nauramatta lukea
"magneetti ei aina jaksa imaista kiveä toiseen kouruun" - poolguru
Retaattori kirjoitti:
Tätä ei voinut enään nauramatta lukea
"magneetti ei aina jaksa imaista kiveä toiseen kouruun"Niin, satun omistamaan kolikkopöytiä aika monta ja olen vaihtanut niihin voimakkaampia magneetteja kun niiden omat kolme pientä pilipalimagneettia eivät aina jaksa vetää kiveä sinne minne se kuuluu.
Jonkun "asiantuntijan" mielestä se saattaa hyvinkin olla niin hauska asia että oikein naurattaa. Mukavaa jos näin on. Nauru pidentää ikää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831459Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671245Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2191214Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021213Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041009Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134936Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65923- 79811
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123808