Tytär tulee poikaa kalliimmaksi

"Tutkimuksen mukaan vanhemmat käyttävät vuosittain keskimäärin 2468 euroa pienen tyttärensä vaatteisiin, kenkiin, lahjoihin ja harrastuksiin. Tämä tekee noin 33 000 euroa tyttären 5-vuotispäivistä tämän 18-vuotissyntymäpäivään mennessä."

http://www.iltalehti.fi/perhe/2010052411722007_pr.shtml

Miä oon aatellukin, että se on kumma ku kokoajan on perse auki, vaikka tässä jotain tienaakin. Ei oo heleppoa kolmen tyttären isänä.... Onkohan tuossa tutkimuksessa otettu huomioon hevoset ja koirat sun muut ilmaiset harrastukset...

28

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4D kamelikauppias

yhtä helvettiä. Tosin jo kolmetoistavuotiaasta tyttärestä (jos ei ole susiruma) saa jossain päin maailmaa jopa 30 kamelia.

"Se on aika vähän särkyneestä sydämestä."

• En käsitä miten pystyvät luopumaan tyttäristään tollai.

Mutta, ei kai niillä oo oikein muuta mahdollisuutta siellä. Ja ne kertsathan on sielläpäin töissä pienestä pitäen.

• Kamelikauppiaalle piti mennä.

• Elatusvelvollisten liitto esittää sivuillaan tilastoja eri ikäisten lasten keskimääräisistä kuluista. Vaikka tilastot ovat vanhahkoja, voisi suurpiirteisesti arvioida, että lapsen elatus maksaa noin 500€/kk iästä tietysti riippuen. Tämä ei oikein täsmää tuon amerikkalaisen tutkimusken kanssa, koska yhteiskunnissa on melkoisia eroja.

Tai sitten lähes puolet lapsen kuluista on vaatteita, kenkiä, lahjoja ja harrastuksia. Taitaa ruoka, asuminen ja muut välttämättömyydet olla tosi halpoja nykyisin. Siksi toisekseen linkkisi artikkeli ei puhunut mitään poikien harrastusten hinnoista. Haiskahtaa vähän tarkoitushakuiselta...

• kirpela

lätkä ja futis urheiluleireineen on ihan halpoja...

• mutta ei sillä ole oikeasti merkitystä. Pojat kuluttaa vaatteita myös aika paljon, nimenomaan kuluttaa, tytöillä ne(yleensä melko kalliit) vaatteet menee kaappiin.

Eikä myöskään kysymys ole mistää suurista summista, joten se on ihan sama. Vaikka mul menis se kuus tonnia enemmän kolmentoista vuoden aikana, niin se ei ole mitään. Jotkut pistää baariin vastaavana ajankohtana moninkertaisen määrän.

>Taitaa ruoka, asuminen ja muut välttämättömyydet olla tosi halpoja nykyisin.

Siis, ne on tosi halpoja nykyään, nimenomaan harrastuksiin ja muuhun vapaa-ajan viettoon verrattuna. Olettaen, että vanhempien täytyy muutenkin asua asunnossa, eikä pelkkä teltta riitä.

>Siksi toisekseen linkkisi artikkeli ei puhunut mitään poikien harrastusten hinnoista.

Linkkini ei puhunut mitään tyttöjenkään harrastuksista, se oli vain oma pohdintani.

• perusteluista - vanhemmat joutuu ja tytöt rakastavat muotia. Mä olen kans ihan pakotettu juomaan viinaa ja rakastamaan sitä - kyllä evoluutio on julma.

• 4D tähti

elintason ja teknologian tuomaa murhetta. Lapsia ei tarvita mihinkään ja niillä ei ole muuta tekemistä kuin vaatia aikuisia viihdyttämään niitä. Vähemmästäkin tulee syömishäiriöt ja muut.

• 4D tähti kirjoitti:

elintason ja teknologian tuomaa murhetta. Lapsia ei tarvita mihinkään ja niillä ei ole muuta tekemistä kuin vaatia aikuisia viihdyttämään niitä. Vähemmästäkin tulee syömishäiriöt ja muut.

lapsellani ei ole kännykkää - mitähän sille mahtaa sattua? Tai voiko ilman kunnollista tietokoneluokkaa kasvaa muita kuin syrjäytyneitä.

• täytyy myös ottaa huomioon, että amerikkalaiset on maailman pinnallisin kansa ja myös ainoa kansakunta maailmassa joka oikein tosissaan kuluttaa.

• kirpela

no vaatteita ja muuta saa kyllä ihan hyväkuntoisina myös kirppareilta, kun viitsii vähän nähdä vaivaa.

• poikien vaatteet ei kestä kirpparille saakka. Mutta, mun teini-ikäisille tytölle ei kyllä kirpparivaatteet enää kelpaisi.

• ...

"pela"? Viittaaks toi sun amiksen sukunimeen, kenties? Mä en tunne ketään sen nimistä, mutta mä olen kuullut, että mulla olisi sukulaisia jossakin vi*un pikkukaupungissa, missä käyn tyyliin korkeintaan sen seven kertaa vuodessa piipahtamassa.

Sinulla ilmeisesti on jotakin minua sinua tuntematonta vastaan, kuten myös junttiketjunaloittaja-kaverillasi. Miksi? Mielestäni olette epämiellyttäviä häiriköitä ja valehtelijoita, mutta nyt vedän intuitiolla. Mikäli omilla naamoillanne toimitte, ok., mutta fiksumpianne ette toimettomat häiritse. Onko selvä?

• 4D kamelikauppias
        relaxed_eyes kirjoitti:

poikien vaatteet ei kestä kirpparille saakka. Mutta, mun teini-ikäisille tytölle ei kyllä kirpparivaatteet enää kelpaisi.

sitten oikeastaan ihmettele että jotkut opiskelijaneitoset "joutuu" myymään persettä, kun niukempi elintaso ei kelpaa.

• kirpela
        relaxed_eyes kirjoitti:

poikien vaatteet ei kestä kirpparille saakka. Mutta, mun teini-ikäisille tytölle ei kyllä kirpparivaatteet enää kelpaisi.

kyllä ite myyn säännöllisesti omien muksujen, niin poikien kun tyttöjen, kuteita eteenpäin ihan hyväkuntoisina, ja muksut on mukana kirpparilla ettimässä mieleisiään, kaikki esikoisesta kuopukseen.

• kirpela
        ... kirjoitti:

"pela"? Viittaaks toi sun amiksen sukunimeen, kenties? Mä en tunne ketään sen nimistä, mutta mä olen kuullut, että mulla olisi sukulaisia jossakin vi*un pikkukaupungissa, missä käyn tyyliin korkeintaan sen seven kertaa vuodessa piipahtamassa.

Sinulla ilmeisesti on jotakin minua sinua tuntematonta vastaan, kuten myös junttiketjunaloittaja-kaverillasi. Miksi? Mielestäni olette epämiellyttäviä häiriköitä ja valehtelijoita, mutta nyt vedän intuitiolla. Mikäli omilla naamoillanne toimitte, ok., mutta fiksumpianne ette toimettomat häiritse. Onko selvä?

ja en ole toimeton vaan vapaalla.

• ...
        ... kirjoitti:

Lisäystä edeltävään omaan viestiini sen verran, että toki mulla kolmikymppisellä naisella on siinä em. mainitsemassani pikkukaupungissa oma sukulähipiirini, jotka varmasti tiedän. Ehkä kuitenkin muitakin ja sukuhistoriikki on saatavissa. Ihanaa kuitenkin, että mulla on ollut niin hieno suku, että jokainen tätini soittaa mulle puhelimella. Ja tässä ei ole mistään romanidraamasta, esim., kyse, vaan siitä, että mulle verraten nuorelle naiselle kateelliset ja identiteettini mahdollisesti myös valheella tietoisuutensa saaneet, mulle tyystin tuntemattomat, näemmä härskisti solvaa mua internetin julkisella keskustelupalstalla. Mitä lienevätkään, en tiedä. Siat.

• ...
        kirpela kirjoitti:

ja en ole toimeton vaan vapaalla.

Ahaa. No se näkyy. Älä kuitenkaan änkäse puolustuskyvyttömän kimppuun, kiitos! Minä en ota vastuuta siitä, että jos joku hullu on niin pervon kiinnostunut esimerkiksi minun persoonastani, että haluaa asiattomasti mustamaalata sitä keskustelupalstalla sinun tyyppiselläsi tavalla, mikä sitten lienetkin ( en tiedä).

• ... kirjoitti:

Ahaa. No se näkyy. Älä kuitenkaan änkäse puolustuskyvyttömän kimppuun, kiitos! Minä en ota vastuuta siitä, että jos joku hullu on niin pervon kiinnostunut esimerkiksi minun persoonastani, että haluaa asiattomasti mustamaalata sitä keskustelupalstalla sinun tyyppiselläsi tavalla, mikä sitten lienetkin ( en tiedä).

Nyt taas uhriutumasta siinä.
        (ikävää trollausta, sanoisin)

• ...
        buddy-love kirjoitti:

Nyt taas uhriutumasta siinä.
        (ikävää trollausta, sanoisin)

Ei välttämättä. On nimitttäin niin, että miltä koneelta minä nimimerkitön ikinä kirjoittaisin, aina näyt sinä asiattomuuksinesi löytävän juuri minut. Lähinnä kahta konetta olen käyttänyt tälle saitille tai keskustelupalastalle kirjoittaessani: vanhempieni luona käydessäni heidän konettaan ja muutoin omaa läppäriäni.

• eewari
        ... kirjoitti:

Ei välttämättä. On nimitttäin niin, että miltä koneelta minä nimimerkitön ikinä kirjoittaisin, aina näyt sinä asiattomuuksinesi löytävän juuri minut. Lähinnä kahta konetta olen käyttänyt tälle saitille tai keskustelupalastalle kirjoittaessani: vanhempieni luona käydessäni heidän konettaan ja muutoin omaa läppäriäni.

.

• EEWARI
        ... kirjoitti:

Lisäystä edeltävään omaan viestiini sen verran, että toki mulla kolmikymppisellä naisella on siinä em. mainitsemassani pikkukaupungissa oma sukulähipiirini, jotka varmasti tiedän. Ehkä kuitenkin muitakin ja sukuhistoriikki on saatavissa. Ihanaa kuitenkin, että mulla on ollut niin hieno suku, että jokainen tätini soittaa mulle puhelimella. Ja tässä ei ole mistään romanidraamasta, esim., kyse, vaan siitä, että mulle verraten nuorelle naiselle kateelliset ja identiteettini mahdollisesti myös valheella tietoisuutensa saaneet, mulle tyystin tuntemattomat, näemmä härskisti solvaa mua internetin julkisella keskustelupalstalla. Mitä lienevätkään, en tiedä. Siat.

http://naurunappula.com/507095

• ...
        eewari kirjoitti:

.

Aika vittumaista mun keskustelupalstakävijän kimpussa roikkumista muuten toi ja minä en tiedä mitään noista asioista, joista puhut. Mene muualle siitä.

• ...

Vähän epäilen kaikkea, mitä sanot. Et herätä luottamusta. Hirvittävän kiinnostunut sinä olet kyllä kyselemään!

Se varmaan vähän riippuu? Jos poika on duunari, luulen, sillä että pitää sillä olla 18- vuotiaana auto, siihen kivat erikoisvanteet, viimeisen muodin mukainen musiikkitekniikka ja muu. Mahdollisesti myös fyrkat formulakisoissa ja ralleissa käymiseen. Samaten varmasti siinä tapauksessa, jos halutaan pojasta joku pörssikuningas tms. muu ääriylivelkaantnut pelle ilman perustetta.

Sun lukus on ihan sikaa jorinaa. Typerä. Kuten muutenkin epäilen sua feikkariksi, sori. Kieltämättä se on totta, että naisen eläminen peruselintasrvikkeineen vaatii enemmän rahaa, kuin useinkaan miehen: miesten ei ole pakko ajaa kainalokarvojaan, jottei tulisi dissatuiksi, miehillä ei ole kuukautisia (menstruaatio) ja tyttöjen sekä naisten kengät vaatteet maksaa todella paljon enemmän, kuin miesten: miehet eivät tarvitse esimerkiksi käsilaukkuja, eivät rintauloketta peittäviä erillisiä liivejä, eivätkä myöskään kampaamoa siinä määrin, kuin naiset. Joku niskakarvanvanuttajakin ehkä voidaan määritellä palveluissa mieheksi, vaikkei olisi esimerkiksi vuoteenkaan käynyt parturissa, mutta jos joku nainen toimisi samoin, niin arvaa miten sellaista katseltaisiin.

Jännä, että miten nimimerkkisi murrekin vaihtelee. Feikkari!!

• shopparin uhri

muuten miesten palkkaa vaatisi, vaikka yhden miehen palkan jo shoppailevatkin

• ...

Mä olen samaa mieltä: varmasti "muija" tulee kalliiksi ja teistä duuunareista monilla onkin tällä keskustelupalstalla näemmä oikein tapana puhutella naisia siten alentavasti. Kuka hullu suostuisi elämään jonkun amis- vamman kanssa, joka puhuttelee naisia yleisesti "muijaksi"? Pakko olla masokisti sellaisen. Onneksi en itse tunne ketään em. puhuttelua viljelevää ( yäk!).

• eewari
        ... kirjoitti:

Mä olen samaa mieltä: varmasti "muija" tulee kalliiksi ja teistä duuunareista monilla onkin tällä keskustelupalstalla näemmä oikein tapana puhutella naisia siten alentavasti. Kuka hullu suostuisi elämään jonkun amis- vamman kanssa, joka puhuttelee naisia yleisesti "muijaksi"? Pakko olla masokisti sellaisen. Onneksi en itse tunne ketään em. puhuttelua viljelevää ( yäk!).

.

• poetfree

siitä se alkaa ku ensin pitää pyntätä tytär äitin omaksi pikku prinsessaksi miniminkkiturkkeineen ja pian tulevat jo kalliit piano, tennis ja ratsastusharjoitukset, muotivaatteet, meikit jne..

Pojat taas alkavat kuluttaa myöhemmin mutta vaativatkin sitten hinnakkaampia vermeitä kuten hifistelylaitteita, soittimia ja mopoja yms.

Eihän lapsi ala kunnolla kuluttaa kuin vasta n. 14- vuotiaana kun nämä kalliita harrastukset ja ajanvietteet (laskettelureissut yms.) viimeistään alkavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      61
      1189
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      891
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      332
      664
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      651
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      626
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      618
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    8. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      600
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      75