Suojat aloittajalle

Nainen 28

Olen ostamassa rullaluistimia ja suojia. En ole ikinä luistellut ja pelkään aika varmasti kaatuilevani ainakin alkuun. Mitkä suojat kannattaa hankkia? Katsoin pakettia missä oli polvisuojat, kyynärsuojat ja sellaiset rannetuet. Riittääkö ne? Kypärän laitan tietysti myös. Käykö pyöräilykypärä vai hankinko jonkun erilaisen? Kertaalleen jo polkupyöräkolarin takia ei kovin kivassa hammasremontissa olleena mietin myös hammassuojaa tai suojia tai jotain leukasuojaa? Tarvitseeko? Kiitos kaikille jo etukäteen.

7

1706

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaatuilija

Ranne-, kyynär- ja polvisuojat sekä kypärä, niillä pärjäät. Pyöräilykypärä käy mainiosti. Osta sopivat ja laadukkaat suojat, urheiluliikkeissä osataan varmasti neuvoa. Ja muista AINA käyttää suojia luistellessasi. Siis aina! Ilman suojia kaatuminen tekee aikas kipeetä. Rullaluistelusta saat tietoa Suomen luisteluliiton nettisivuilta www.luisteluliitto.fi . Ei kun harrastammaan.

• rullaveikko

...koska se ei suojaa takaraivoa, joka rullatessa kannattaa suojata. Vai oletko kuullut, että pyörällä on kaaduttu selälleen!

Osta rullaluistelu- tai skeittikypärä.

• Nainen 28
        rullaveikko kirjoitti:

...koska se ei suojaa takaraivoa, joka rullatessa kannattaa suojata. Vai oletko kuullut, että pyörällä on kaaduttu selälleen!

Osta rullaluistelu- tai skeittikypärä.

Kiitos vinkeistä. Entä hammassuoja ja onko olemassa rullaluistelukypärää leukasuojalla?

Miten muuten kannattaa pukeutua asfaltti-ihottumaa välttääkseen?

• heh
        Nainen 28 kirjoitti:

Kiitos vinkeistä. Entä hammassuoja ja onko olemassa rullaluistelukypärää leukasuojalla?

Miten muuten kannattaa pukeutua asfaltti-ihottumaa välttääkseen?

jos pieniä naarmuja ja kolhuja noin pelkää niin eiköhän kannattais vaan sitä juoksua, siinä kun on melko vaikeaa kaatua.

• Nainen 28
        heh kirjoitti:

jos pieniä naarmuja ja kolhuja noin pelkää niin eiköhän kannattais vaan sitä juoksua, siinä kun on melko vaikeaa kaatua.

Johtuisikohan siitä että minulle on yhden polkupyöräkolarin jälkeen tehty jo kerran uudet etuhampaat! Iskin hampaani kovaa suoraan ohjaustankoon ja tuloksen voi jokainen arvata. En ihan heti uudestaan haluaisi käydä niitä pitkiä hoitosarjoja ja leikkauksia läpi!
        Jos se että haluan suojata itseni kunnolla häiritsee jota kuta niin ihmettelen!! Ketään muuta en mitään suojia pakota käyttämään, jokainen saa teloa itseään niin paljon kuin haluaa, mutta ajattelin että täältä saattaisi löytyä myös fiksuja ihmisiä joille itsensä suojaaminen on tärkeää ja he voisivat neuvoa minua aloittelijana!

• Mai

Nuo mainitsemasi suojat pitäisi riittää. Itse olen taitava luistelija, mutta pidän suojat silti aina! Vahinkoja sattuu ja aina onnettomuudet ei ole itsestä kiinni. Kaupungissa kun luistelee (ei tietysti missään autoruuhkan keskellä) vaaroja syntyy kun ihmisiä pyöräilee ja kävelijät saattavat pomppia kaduilla miten sattuu. Paras suoja tällöin on tarkkavaisuus (tosin selässä ei ole silmiä). Tasan kerran olenkin sitten kaatunut (mutta tahallani jotta välttäisin pahemman onnettomuuden, vaihtoehtoja ei ollut)

• Peksi

Tosimiehet ei kuulemma suojia käytä! Onkohan ne kaatuneet muutaman kerran liikaa:0

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7054
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3391
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe