Olen ostamassa rullaluistimia ja suojia. En ole ikinä luistellut ja pelkään aika varmasti kaatuilevani ainakin alkuun. Mitkä suojat kannattaa hankkia? Katsoin pakettia missä oli polvisuojat, kyynärsuojat ja sellaiset rannetuet. Riittääkö ne? Kypärän laitan tietysti myös. Käykö pyöräilykypärä vai hankinko jonkun erilaisen? Kertaalleen jo polkupyöräkolarin takia ei kovin kivassa hammasremontissa olleena mietin myös hammassuojaa tai suojia tai jotain leukasuojaa? Tarvitseeko? Kiitos kaikille jo etukäteen.
Suojat aloittajalle
7
1703
Vastaukset
- kaatuilija
Ranne-, kyynär- ja polvisuojat sekä kypärä, niillä pärjäät. Pyöräilykypärä käy mainiosti. Osta sopivat ja laadukkaat suojat, urheiluliikkeissä osataan varmasti neuvoa. Ja muista AINA käyttää suojia luistellessasi. Siis aina! Ilman suojia kaatuminen tekee aikas kipeetä. Rullaluistelusta saat tietoa Suomen luisteluliiton nettisivuilta www.luisteluliitto.fi . Ei kun harrastammaan.
- rullaveikko
...koska se ei suojaa takaraivoa, joka rullatessa kannattaa suojata. Vai oletko kuullut, että pyörällä on kaaduttu selälleen!
Osta rullaluistelu- tai skeittikypärä. - Nainen 28
rullaveikko kirjoitti:
...koska se ei suojaa takaraivoa, joka rullatessa kannattaa suojata. Vai oletko kuullut, että pyörällä on kaaduttu selälleen!
Osta rullaluistelu- tai skeittikypärä.Kiitos vinkeistä. Entä hammassuoja ja onko olemassa rullaluistelukypärää leukasuojalla?
Miten muuten kannattaa pukeutua asfaltti-ihottumaa välttääkseen? - heh
Nainen 28 kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Entä hammassuoja ja onko olemassa rullaluistelukypärää leukasuojalla?
Miten muuten kannattaa pukeutua asfaltti-ihottumaa välttääkseen?jos pieniä naarmuja ja kolhuja noin pelkää niin eiköhän kannattais vaan sitä juoksua, siinä kun on melko vaikeaa kaatua.
- Nainen 28
heh kirjoitti:
jos pieniä naarmuja ja kolhuja noin pelkää niin eiköhän kannattais vaan sitä juoksua, siinä kun on melko vaikeaa kaatua.
Johtuisikohan siitä että minulle on yhden polkupyöräkolarin jälkeen tehty jo kerran uudet etuhampaat! Iskin hampaani kovaa suoraan ohjaustankoon ja tuloksen voi jokainen arvata. En ihan heti uudestaan haluaisi käydä niitä pitkiä hoitosarjoja ja leikkauksia läpi!
Jos se että haluan suojata itseni kunnolla häiritsee jota kuta niin ihmettelen!! Ketään muuta en mitään suojia pakota käyttämään, jokainen saa teloa itseään niin paljon kuin haluaa, mutta ajattelin että täältä saattaisi löytyä myös fiksuja ihmisiä joille itsensä suojaaminen on tärkeää ja he voisivat neuvoa minua aloittelijana!
- Mai
Nuo mainitsemasi suojat pitäisi riittää. Itse olen taitava luistelija, mutta pidän suojat silti aina! Vahinkoja sattuu ja aina onnettomuudet ei ole itsestä kiinni. Kaupungissa kun luistelee (ei tietysti missään autoruuhkan keskellä) vaaroja syntyy kun ihmisiä pyöräilee ja kävelijät saattavat pomppia kaduilla miten sattuu. Paras suoja tällöin on tarkkavaisuus (tosin selässä ei ole silmiä). Tasan kerran olenkin sitten kaatunut (mutta tahallani jotta välttäisin pahemman onnettomuuden, vaihtoehtoja ei ollut)
- Peksi
Tosimiehet ei kuulemma suojia käytä! Onkohan ne kaatuneet muutaman kerran liikaa:0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan493202Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282919- 1212336
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111346
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802