Postin jakelu

JUHO-4536

Meille on tullut noin 20 vuotta posti aikavälillä 11-14 jolloin se on aina ollut odottamassa, kun olen tullut ruokatunnille. Viime syksystä lähtien posti on kuitenkin alkanut tulemaan vasta 15-19 välillä vaikka eikös postilaki määrää, että jakelun pitää tapahtua ennen neljää. Tuntuu aivan käsittämättömältä, että posti on laatikossa vasta illalla vaikka siellä on väki töissä aamusta lähtien. Olen itse ollut aikoinani postipoikana ja silloin hommat hoituivat tehokkaasti eikä aikailuun ollut varaa. Onko väkeä sitten vähennetty niin paljon, että tietyt jakajat joutuvat uurastamaan aivan liian suuria alueita? Eikö kaupunkilaisten pitäisi puuttua tähän?

Näin siis Ounasrinteellä., miten muualla?

21

3089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+18

      Korkalovaarassa tulee joskus ennen puoltapäivää ja joskus vasta kello 16 jälkeen.

    • jooopppppps

      Itse asuttiin siellä Pöykkölän perällä, niin tosi myöhään tuli posti välillä, kerran tuli vasta illalla kello 18 ja muinakin päivinä usein vasta 16 jälkeen.
      En tiedä mitä tähän laki sanoo, mutta kun meillekin tulee sellaista yrityspostia, niin oli tosi hankala jos odotti jotain tiettyä, esim. postiennakkolappua ja se tulikin vasta iltasella...

      • jkjdpoffjp

        Tällä viikolla posti kolahti laatikkoon vasta 18:50! Aivan käsittämätöntä, että työntekijöitä vähennetään vaikka se kusee kuluttajaa näin pahasti silmille. Jotain olisi nyt tehtävä!


    • ounasrinteeläinen

      Posti tulee aikavälillä 11-18 riippuen jakajasta
      Ennen aina 14 .00 mennessä.
      Näin ounasrinteellä
      huonontunut on palvelu
      Ounasrinteeläinen

    • 10+1=11

      meille tulee 12 aikaan täällä keskustassa ja melkeen joka toinen päivä muittenkin postia sinä samassa vielä eri kerrostalo/katu että voipi vain miettiä mitä kaikkea meille jää tulematta..pitäs varmaan kohta postilta/itella palkkaa alkaa pyytään kun joutuu jakaan muitten postia

    • UseastiPostiton

      Viirinkankaalla myös sama ongelma! Posti tulee mihin aikaan sattuu! Pahimmillaan tuli kerran 19.30! Ja monta kertaa on mennyt hukkaan posteja! Oon kyllä miettiny, että pitäis jokin valitus tehdä..

    • oinkboinkoink

      Niin, pitää muistaa ettei se sitten ole sen jakajan syy!

    • 9+12=21

      jakan syy se on vai eikö osaa lukea että tässä asuu matti virtanen eikä matti meikäläinen

    • korkalovaara123

      eipä ole ikinä tullut mulle sellaista postia että siihen olisi pitänyt samana päivänä reagoida... yleensä jokaisen asian voit hoitaa seuraavanakin päivänä -> aivan sama mihin kellonaikaan se on jaettu.

      tietysti jos ei ole minkäänlaista elämää, on aikaa kytätä postintuloaikaa.

      väärin jaettu posti on tietysti eri asia.

    • simorantsulta

      Tänä kesänä varsinki postit on tullu ihan mihin kellon aikaan sattuu!! en nyt ole kello kaulassa joka päivä kattelemassa että koska se tullee mutta sen verran heittelee ne ajat että tosissaan jo häirittee!

    • mummolantie

      koskenkyläntie viimeksi posti tullut toissa perjantaina.

    • vladimirri

      Viirinkankaalle ei tule posti ollenkaan

    • katuva

      ei korkalovaaraan tule urheilusanomia ajallaan. lehti piti jakaa 23.6 torstaina. tulipa sitten viimein eilen!(28.6.) oli kiva lukea tulevien EM-Jalkapallo-otteluiden ennakkoanalyysejä kun pelit oli jo pelattu monta päivää sitten!!!

    • Hoomoilanen7

      Mäkirannan alueelle posti tullut koko kesäkuun miten sattuu, muutama päivä menee ettei tule ollenkaan, sitten kerralla monen päivän posti. Ne harvat laskut joita enää postin kautta tulee, tulevat myöhässä, eräpäivä mennyttä aikaa. Aikakausilehdet viikon verran myöhässä. Paketit seilaavat edes takas, käyvät jo Oulussa kunnes palaavat takas jonneki Pohjanmaalle. Mitähän virkaa on tuollaisella firmalla enää? Ei se posti kulje ilman työntekijöitä. Löytysköhän joku firma joka hoitaisi homman?

    • painukoonvittuun

      Meille tuli keskikaupungille viikon postit kerralla tiistaina. Eräässä laskussa oli eräpäivä merkitty maanantaille.

      Postinkantajat olivat ilmeisesti olleet laudoittamassa ulkoseinää jollekin vai joko heinänteko on alkanut?

    • postipaskkkkk

      Kemissä temppuillaan myös. Hesaria ei jaeta la-su, mutta nyt ei enää myöskään maanantaina, joten saamme tiistaina 4 lehteä! Eivät ole edes ilmoittaneet jakuluhäiriöstä Helsingin Sanomiin.

      • vituttaakunnolla

        minulle tuli tänään 25.07 te-keskuksen lähettämä työtarjous postilaatikkoon jossa oli viimeinen hakupäivä perjantai 22.07, no soitin te-keskukseen että mitä teen kun sain myöhässä kirjeen, vittumainen akka langan toisessä päässä antoi ymmärtää että on minun vika että en saanut työtarjousta ajoissa ja että karenssin uhka on mahdollinen!!!!!!!! eihän tämä näin voi mennä vai voiko??? virkailija sanoi että kirje on lähetetty sinulle jo yli viikko sitten ja sinä olet saanut sen jo viimeviikolla, no yritäppä sille selittää miten posti kulkee täällä rovaniemellä ja olen kyllä joka päivä tarkistanut postilaatikkoni sekä aamulla ja illalla kun posti jakaa nykyään postit mihinaikaan sattuu!!!!!!!!!!!!


    • kaikki-laskut-katosi

      Joopa joo. Outoa että juuri se työnvälityksen lähettämä posti viipyi, eikö vain? Laskuistakin voi selittää että olisikohan posti hukannut ne?

      MOL.fi on sivusto jossa pitää käydä tsekkaamassa joka viikko omia tietojaan. Siellä sinun kirjeesi olisi näkynyt sähköisesti jo aikaa sitten.

    • Anonyymi

      Meille ei tuu usein kun vasta 16:00

    • Anonyymi

      Meille ei tuu usein kun vasta 16:00

    • Anonyymi

      Postissa ei ole mitään vikaa. Yrityksen hallitus on tehtäviensä tasolla sekä tietysti toimari. Ketään ei kylmää 50 miljoonan euron tappiot ulkomaantoiminnoista ja tökerösti hoidetuista yrityskaupoista. Koko ajan tappiota tuottavat kuljetusyritykset sotkevat hinnoittelullaan myös yksityisten yrittäjien toiminnan. Mutta kansanedustajien mielestä asiat on ihan ok. Tämmöinen on Suomi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2180
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1701
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1577
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe