Miehet tunnetusti syttyvät tuosta nuin vaan, itsestään, kuin nappia painamalla.
Entäs naiset? Naiset tarvitsevat ensin lämpöä ja läheisyyttä, hierontaa, mukavaa juttelua, vähän viiniä, pitkiä esileikkejä... onko tämä miehiä kohtaan jotenkin väärin että he joutuvat tekemään näin ison työn ennenkuin nainen suostuu seksiin? Vai pitäisikö naisen hoidella ittensä märäksi ensin jotain novelleja lukemalla ja sitten mennä mihen luokse ja kuiskata: "mennäänks panemaan? mua haluttaa"
Tämä jälkimmäinenhän ois miesten mielestä varmasti tosi hyvä vaihtoehto!!!
Jos mies ei halua nähdä sitä vaivaa että lämmittelee naista ensin niin miten siinä voi alkaa
marisemaan siitä että nainen ei ikinä tee aloitetta???
Tämmöisessä tilanteessa meillä ollaan!! Ja olen siis nainen.
Voisi sanoa että HALUAISIN HALUTA SINUA, MUTTA KUN EI HALUTA, MITEN SYTYTÄN HALUNI?
kenen vastuulla on naisen himon syttyminen?
26
1509
Vastaukset
- eptioe
Jos halut on kateissa, niin se on hankalaa. Itse olen nainen ja minulla intohimon sytyttää miehen äly ja käytös. En tarvitse mitään erityisiä esileikkejä, vaan joka päivä ihmettelen, että miten minulla voi olla niin upea mies. Hän huomio minua käytöksellään, nautin hänen seurastaan ja sitä kautta rakastelu on vain upeaa jatkoa yhdessäololle. Emme ole vielä vanha pariskunta (4 vuotta yhdessä), mutta toivottavasti halut säilyy jatkossakin.
- yhsgtrgfh
Menin kananlihalle lukiessani tämän - aivan kuin omasta elämästäni, tuo 4 vuotta mukaan lukien!
Aiemmassa parisuhteessa en kokenut moista, siksi olenkin onnesta ymmyrkäisenä nykyään. Upea mies, jonka pelkkä hymy saa edelleen sukat pyörimään jaloissa ja lieskat leimuamaan :-) Siis että rakastelu on jatkoa läheisyydelle, eikä siis mikään spektaakkeli. Ei erityinen juttu tavallaan. Kun jos harrastaisi vain seksiä, niin silloin joko on seksiä tai ei ole. Halailu, hyväily ja rakastelu... Se on kaikki oikeastaan samaa. Mutta sitten kyllä haluttaa saada sitä seksiäkin, jos muutenkin on todella läheisiä. Ja paljon enemmän kuin mitä jossain puutteessa, jonka vois hoitaa käsinkin. Oikea "esileikki" tapahtuu ajatuspuolella, että haluaa juuri sitä yhtä. Se tapahtuu päivällä tai edellisenä päivänä... Ihastua uudelleen ja uudelleen puolisoon. Väärä puoliso ei jaksa kauaa innostaa.
Toivottavasti teillä jatkuu elo tuollaisena ja miksei jatkuisi. :)
- durrrrrr
miehen tehtävä on tehdä esim. noita asioita joita sanoit, ja naisen tehtävä on käyttäytyä niin, että leikki säilyy mielenkiintoisena miehelle, eikä miehen tarvi tehdä kaikkea työtä itse.
- kdjdfk
en ajattele koskaan oikeastaan seksiä enkä koskaan tajua et nyt panettais.
mut kun mun mies tulee likelle, pussaa ja hellästi koskettaa niin mulla menee jalat alta saman tien.
Mun mies saa mut kiimaiseksi aina ja noeasti vain parilla pikku tempulla. Eikä siis ole mikään mahottoman raskas urakka miehellä tulla vain suutelemaan ja koskettaa.
Et vain tunne vetoa omaan mieheesi. Se siinä mitä luultavimmin.- rakkautta janoava
No olen ihan varma että minunkin mieheni saisi minut erittäinkin nopeasti syttymään just tuommosella pikku tempulla, mutta ei! Ei se halua tehdä sitä ja nähdä sitä vaivaa, ja sittenhän se taas ois HÄNEN ALOITE ja hän haluaa että minä teen aloitteen...Vit*u että voi olla vaikeeta!!
Eikö sinun miehesi ikinä sitten valita siitä että hän joutuu aina tekemään aloitteen?? - happyppahh
rakkautta janoava kirjoitti:
No olen ihan varma että minunkin mieheni saisi minut erittäinkin nopeasti syttymään just tuommosella pikku tempulla, mutta ei! Ei se halua tehdä sitä ja nähdä sitä vaivaa, ja sittenhän se taas ois HÄNEN ALOITE ja hän haluaa että minä teen aloitteen...Vit*u että voi olla vaikeeta!!
Eikö sinun miehesi ikinä sitten valita siitä että hän joutuu aina tekemään aloitteen??Huhh, siis tarkoittaako suutelu ja halailu teillä aina aloitetta seksiin. Me hyväilemme ja hellimme toisiamme lähes päivittäin ja joskus se johtaa seksiin ja joskus kietoudutaan muuten vain toisiimme. Minulle olisi tuskaa, jos toista saisi koskettaa vain seksiä halutessa.
- no mies haluaa
rakkautta janoava kirjoitti:
Eikö sinun miehesi ikinä sitten valita siitä että hän joutuu aina tekemään aloitteen??seksiä enemmän kuin minä ja mies tietää sen eli jos hän haluaa seksiä hän tekee sitten sen aloitteen.
meillä mies myös tietää etten osaa tehdä aloitetta, ainakaan hyvin. Mies ei ole koskaan valittanut minulle mistään seksiin liittyvästä, mutta välillä hän osoittaa et haluais kai et tekisin aloitteen. Menee suihkun jälkeen makoileen sänkylle ja odottaa tai jotain sellaista, mut onkos sekin nyt miehen tekemä aloite sit kuitenkin. Joskus keikistelen miehelle alasti siis kun olen käynyt vaikka suihkussa tai menossa nukkumaan koska tiedän että mies tykkää siitä mut en tiedä voiko sitäkään laskea aloitteen tekemiseksi kun ei sekään usein seksiin johda.
ja kyllä me teemme tuota hellimistä, suutelua ja halailua useita kertoja päivässä ei vain seksin esileikkinä. mutta yleensä kun se johtaa seksiin se hellyys se on erilaista. Mies suutelee pidämpään ja koskettaa erilailla, välillä mies tekee sen ihan tahallaan et saa minut halukkaaksi, kaiketi kiusataaksen minua. happyppahh kirjoitti:
Huhh, siis tarkoittaako suutelu ja halailu teillä aina aloitetta seksiin. Me hyväilemme ja hellimme toisiamme lähes päivittäin ja joskus se johtaa seksiin ja joskus kietoudutaan muuten vain toisiimme. Minulle olisi tuskaa, jos toista saisi koskettaa vain seksiä halutessa.
Olen ihan samaa mieltä, että läheisyys kuuluu parisuhteeseen. Ja fyysisen läheisyyden lisäksi henkinen läheisyys on tärkeää. Aloittajalla tuntuisi jäävän kumpikin pois. Milloinkaan ei ole niin yksin kuin huonossa parisuhteessa. Sellaisessa, jossa ei läheisyyttä ole. Silloin ei voi oikein edes haaveilla muista.
- Brutukseni
Hyvät ihmiset, miksi kasaatte nimenomaan MIEHEN niskaan tuonlaiset paineet? Hänen tulee osata maagisesti sytyttää teidän halunne, maagisesti tyydyttää teidät täydellisesti ja vielä oikein ja oikeassa järjestyksessä?
Miltä tuntuisi, jos miehenne sanoisi teille, että te ette sytytä häntä?
Seksuaalisuus lähtee ihan eri kuopista ja monella ihmisellä ei ole enää sitä "yhteyttä" omaan kehoonsa ja omaan seksuaalisuuteensa. Aika on kortilla , yhteisön paineet ja työpaineet vievät mehut ja nostavat stressiä. Kuitenkin OMA seksuaalisuutensa pitäisi tuntea ja tietää ne asiat mitkä sytyttävät itsensä.
Monesti näissä tilanteissa päästään siihen, että nainen alkaa syyttelemään miestä ja vaatimaan jotain, mikä johtaa miehen vetäytymiseen omaan kuoreen ja omien kykyjen epäilemiseen. Mies ottaa harteilleen suuren taakan kantaa parisuhteen seksuaalinen onnistuminen ja tyydytys. Alkaa tuntua hankalalta ja todella "vaaralliselta" lähestyä toista, kun asiasta tulee monimutkainen ja suorituspainotteinen. Ei ole enää hauskaa.
Tilanteita ja parisuhteita on laidasta laitaan, mutta monesti nähdään naisen näkökulmasta helpompana sysätä vastuu asiasta miehelle. Oikea tapa ajatella olisi , miten herätän omat haluni ensin ja siirrän sitten huomion mieheen. Tätä kautta otat vastuun myös teidän seksielämästä ja naisen lähelle on hyvä tulla antamaan hellyyttä, kun hellyyden ei tarvitse kantaa tätä "pakollista" ja "vaatimuksen" taakkaa.
Oletetaan toisen tekevän kaiken ja olevan innostunut. Itse vain korjaa "potin"
Kaikki miehetkin tietävät(nykyyän ainakin , luulisin) , että nainen syttyy hitaammin kuin mies. Mutta osa naisista on "seksuaalisesti latautuneita" lähtökohtaisesti, mistähän tämä johtuu? Miettikää? Läheisyyttä pitää osata antaa toiselle ilman vastavaateita myös, mutta kun suhteen tasapaino järkkyy, se tulee vaikeaksi ja hankalaksi, joten miehen reaktio on kiertää sitä aluetta. Hormonit jyllää ja keho huutaa kumppania seksuaalisesti, mutta aivot ja monimutkaisuus taistelevat vastaan.
Miksei mies sitten tee niinkuin sanon? Siksi että suurin myytti on se, että miehen seksuaalisuus on erittäin yksinkertainen , mitä se ei ole. Mies monesti haluaakin tehdä "aloitteen", mutta se mitä mies tarkoittaa naisen tekemänä aloitteena on naisen KIINNOSTUS seksiin ja sen haluaminen. Sellainen , että "Ole kerrankin hurmioissasi ja huuda nimeäni ja voihki kanssani- " on se mitä mies tarkoittaa neisen tekemänä aloitteena. Että todella HALUATTE rakastella, ja uskaltaa antaa kaikkensa. Mies vaan fokusoi sen aloitteen tekemiseen, koska olettaa sinun silloin haluavan hantä tuolla tavalla, koska viitsit kerrankin tehdä aloitteen.
Vastaisitko edelliseen kysymykseesi? Heh. Vastaan , että mies ei tee niinkuin sinä sanot, koska silloin jos mennään niinkuin sinä olet päättänyt, häntä ei haluta. Aina pitää ja voi ehdotella asioita. Jos tehdään selväksi, että "tee näin tai muuten en pidä rakastelusta" , nousee kapina ja pitää tehdä jotain toisin, että saadaan se "oma minä" näkymään. On tylsää. Myös tuo taakka tekemisistä painaa.
Tuosta kuopasta nouseminen on kummankin vastuulla, mutta mies näkee seksissä asiat eri tavalla kuin nainen ja toimii eri tavalla havaintojensa pohjalta. Asioihin voi todellakin vaikuttaa, osa korjaantuu itsestään seksielämän elpymisen myötä, mutta toki se vaatii mieheltäkin hommia.
Ei ole tarkoitus kasata NAISEN päällekään tätä asiaa, mutta halusin vain tuoda muutaman asian esille, jotka on hyvä tiedostaa. Ja ottaa myös sitä vastuuta tekemisistään ja omasta kehostaan sekä seksuaalisuudestaan.- spelaaja
Juuri näin.
Joskus tuntuu kuin pelaisi speden spelejä, kun valot vilkkuu ja pitää painella oikeassa järjestyksessä. Sitten kun kerran painat väärästä napista hommaa loppuu kuin seinään.
- 25v
Lue tuo ketju otsikolla "mies on tunnemuumio". Siellä on myös minun vastaukseni, joka koskee samantyylistä ongelmaa! :)
- ........
jaa olen kai sitten poikkeus. olen nainen ja minua aina panettaa. sytyn yhtä nopeasti kuin miehetkin, enkä tykkää esileikeistä.
- gvbfjhL_K
jaa, olet poikkeus.
- Jorma leveä
"Miehet tunnetusti syttyvät tuosta nuin vaan, itsestään, kuin nappia painamalla."...näinhän sitä voisi kuvitella, mutta älä kuvittele, että asia on noin selkeä. Miehetkin ovat erilaisia. Ja jossain vaiheessa mies,
jonka oletetaan aina tekevän aloitteen, kyllästyy. Ottaahan se varmasti nuppiin kerjätä joka kerta. VARSINKIN KUN TIEDETÄÄN, että aloitteenteko ei välttämättä johda seksiin.
"Jos mies ei halua nähdä sitä vaivaa että lämmittelee naista ensin"...ei varmaan halua, jos kyse on aina
tuosta, että mies näkee vaivaa, ja nainen määrittelee, milloin on nähty tarpeeksi vaivaa.
"onko tämä miehiä kohtaan jotenkin väärin että he joutuvat tekemään näin ison työn ennenkuin nainen suostuu seksiin?"...itse asiassa on. Sen saamarin "reiän" takia tuhannet, ja taas tuhannet miehet kiroavat maalatessaan kesämökin seinää tänäkin kesänä.- Ei ei
Älä puhu pötyä. Ne maalaa sitä seinää, kun tietävät miten miehekkään haluttavilta näyttävät sitä tehdessään.
- 87r6eydthg
Juttu on mun mielestä kaksipiippuinen. Siis tietenkin toinenkin haluaa aloitteita, koska molemat haluaa tulla halutuiksi. Jossain kohtaa suhteessa se alkaa vaatia tahtoa. Alkuhuumassa molemmat yleensä ovat seksin alettua ja luottamuksen toimiessa (ihan ihan alussa, seksissä saattaa olla enemmän arastelua ja tutustumista), intoutuneita tekemään aloitteita ja esileikkejä ja muuta. Siis toivottavasti, jos jollain ei ole tällaista edes alusssa, kannattaa unohtaa koko suhde ;)
Kun se alkaa vaatia tahtoa hieman ja silloin tällöin, on arki astunut kuvioihin, mutta se on mahdollista voittaa!
No, mutta! Naiset eivät aina tarvitse noita luettelemiasi asioita, ehkä tarkoititkin, että ei siis juuri ennen, että elämä olisi romanttista elokuvaa, mutta ihmiset aina yleensä voivat paremmin, kun toinen pitkin matkaa kohtelee hyvin. Tätä miehet eivät tajua, mutta eipä tajua naisetkaan. Periaate parisuhteessa saisi olla, että jos sunnuntaina aijot saada, aloita lämmittelyt jo maanantaina. Eli sitä, että huomioidaan se toinen arjessa ja elämässä ilman seksiäkin. Miehesi ei tätä ilmeisestikään tee... Mutta teetkö itsekään? Tuskin. Ehkä miehestäkin olisi kivaa saada pitkä hieronta, läheisyyttä, lähentelyä, suutelua ja vaikka suuseksiä tai kädellä hyvilyäkin ennen yhdyntää... Ei ne miehetkään aina vaan halua että mennään suoraan asiaan ja seksiä aina samalla tavalla: ja jos ne ei tiedä sitä, sen voi niille opettaa näyttämällä mallia. Tee itse ja sitten sano, lempeästi, että tätä mä tarkoitin ja haluaisin itsekin enemmän.
Miehetkään eivät syty itsestään ja nappia painamalla, kuten miehesi yrittää nyt osoittaa. Sinä et tee koskaan aloitetta vaan passiivisena odotat halua ulkopuolelta, ja hän haluaisi aloitteita ja eleitä ja haluamista.
Okei, no, sä et halua, mutta heität itseasiassa vitsinä oikean jutun: "Vai pitäisikö naisen hoidella ittensä märäksi ensin jotain novelleja lukemalla ja sitten mennä mihen luokse ja kuiskata: "mennäänks panemaan? mua haluttaa""
Kyllä kannattaisi. Mä luen eroottisia novelleja, harrastan sooloseksiä, joskus fantasioin esim. miehen ollessa muualla niin paljon seksistä, että kun se tulee kotiin, todellakin kysyn että mennäänkö panemaan. Kyllä mä joskus vaan haluan seksiä ja toivon hartaasti että se suostuu ja "antaa mulle", teen alotteita ihan suoraankin jne. Ja todellakin olen märkä jo etukäteen ja todellakin ihan itse pitänyt huolta omasta himostani ja halustani. Avain on mielikuvitus: jos seksuaalisuuttaan ei ruoki mitenkään, se saattaa kuolla. Kyllä siis jokainen on myös itse omasta halustaan ja himostaan vastuussa. Ei kukaan ole mikään ehtymätön kikkojen ja intohimon lähde, joka aina antaa sen ulkopuolelta, vaan seksuaalista voimaansa pitää vaalia, ja himojaan pitää hereillä myös itse: juuri koska haluaa haluta.
Mutta, enivei. Ala fantasioimaan seksistä, ala lukemaan seksistä, katso seksuaalisia kuvia (valitse itsellesi sopivimmat) ala keksimään, mitä itse haluaisit tehdä, miten voisit itse miellyttää ja luoda esileikkejä, miten voisit tehdä aloitteen ja ohjata miehen silti esileikkeihin... -> Siis voithan sä sanoa, että haluat, hyväillä sitä, ja ohjata sen kädet oikeaan paikkaan ja sanoa, mitä haluat. Voittehan te yhdessäkin tehdä esileikit.
Joten, seksuaalisuutesi on SINUN, joten se on sinun vastuullasi. Parisuhde on TEIDÄN, joten se on teidän vastuullanne. Yksilöllisesti sinun pitää alkaa keksimään, miten haluat enemmän, parisuhteessa teidän pitää alkaa toimimaan enemmän yhdessä. Älä murehdi, se ei ole vaikeaa, vaan todella kivaa, kun pääset vauhtiin, tulet saamaan itsenäisyyttä ja rohkeutta, ja seksuaalisuuden omaankin haltuusi. Luonto opettaa kyllä ja sinä osaat ja todellakin, seksi on matka. Ihana sellainen. Sinä opit kyllä haluamaan ja saat vauhtia haluihisi, aloita jo nyt: tulet kokemaan kaikkea ihanaa :)
Tsemppiä!- Brutukseni
Juurikin näin. Lue myös tosiaan kirjoitukseni, josta selviää myös lisää.
- aina valmis
Brutukseni kirjoitti:
Juurikin näin. Lue myös tosiaan kirjoitukseni, josta selviää myös lisää.
Mä en tajua noita juttuja et kysytään että voidaanko paneskella.. En ole ikinä kuullut miehekkeeltäni näiden lähemmäs 4-vuoden aikana, että sekstailtaisko. Se vaan tulee itsestään kun jompikumpi alkaa koskettelemaan, ei siihen sanoja tarvita että haluatko vai et...
- :) jhiltl787i
aina valmis kirjoitti:
Mä en tajua noita juttuja et kysytään että voidaanko paneskella.. En ole ikinä kuullut miehekkeeltäni näiden lähemmäs 4-vuoden aikana, että sekstailtaisko. Se vaan tulee itsestään kun jompikumpi alkaa koskettelemaan, ei siihen sanoja tarvita että haluatko vai et...
Tylsää kun fan, "aletaan vaan koskettelemaan ja se tapahtuu" just, no, kuule, siis mulle toi ois ihan s-tanan tylsää, ettei koskaan kuule, että toinen haluaa, tai ettei toinen yllättäen kysy tai muuta. Lisäksi teillä vissiin kaikki koskettelu johtaa aina seksiin eikä kiihkeitä ja yllättäviä sessioita koskaan tule, kesken muun (kos jos edes yrität väittää, että te aina luette toistenne ajatuksia, tietää, että muukin on täyttä valetta. Mutta jos tulee treeneistä ja ilmoittaa meneväsä suihkuun, toinen toteaa että joo, ja siihen itse lisää, että tuutsä? Ja se toinen sanoo "JOO!", niin se on vähän eri juttu, kun "kosketellaan sopivalla hetkellä" aina ja ikuisesti amen. Tylsää). Että jos sun mielestä on ihmeellistä, että joku kysyy voidaanko, tai sanoo, että haluaa sua, niin mun mielestä voi olla ihmeellistä, että joku se jaksaa aina sitä vihjailevaa lääppimistä ja "se tulee itsestään"... Voi pössy sentään.
Kyllä seksiin aika moni tarvii sanoja ja haluaa sanoja. Todella tylsää toi teidän kanssakäyminen. Mutta sopii varmaan teille.
Noin, voit lakata ihmettelemästä.
- ....
Mä haluan miestä ilman että tarvin pitkiä esileikkejä. Joskus jos ei itteä nyt ihan niin kauheesti sillä hetkellä huvita niin voi tarvia pidemmän lämmittelyn, mutta toisinaan taas yksikin vihjaus seksiin saa mut iha valmiiks :) Ja mikä saa mut haluamaan miestä on se kun mies kohtelee mua hyvin.
- iloinen antaja
Silloin kun kemiat kohtaa, ei ole väliä aloitteen tekijällä eikä sillä kuka jatkaa. Toisen lähelläolo on jo pelkästään sytyttävää, kun on oikea ihminen kysymyksessä. Joskus haluttaa (panettaa) niin täysillä, ettei ehdi riisua . En ole juurikaan tullut torjutuksi, koska oikean tilanteen tietää vaistomaisesti ja silloin odottaa. Jo katse kertoo halun ja yhteisen tavoitteen. Voi luoja , että tuo mies on lahja minulle....
Turhat koukerot ja keinotekoiset temput pois, aitous ja avoimuus tilanne, panen itseni likoon.
- sexually85
No meillä seurusteltu vasta vähän päälle 1 vuosi, mutta silti... oma miesystävä vaan on niin kuuma pakkaus omalla viehättävällä tavallaan. Näen hänet vain sen verran salaperäisenä, ulkonäkökin suht komea, ei kohtele minua koskaan kaltoin eikä valita ja vonkaa. Kun saa pienenpieniä huomionosoituksia pitkin päivää niin kyllähän se saa hyvälle tuulelle ja tuntee itsensä haluttavaksi. Ja ne seksikkäät lämpöiset kiltit suklaasilmät...ne saa jalat horjumaan alta. Ah, kun vain kosketamme toisiamme niin se toisen tuttu tuoksu ja pehmeä lämmin iho... saa tuntemaan itseni niin onnekkaaksi. Siihen ei paljoa tarvitse kun minut saa sänkyyn, tai minne ikinä ennätämmekään mennä ennenkuin on ihan pakko saada. Vielä kun lisää sen että miehen väline on hieman keskikokoa suurempi ja välillä sen tuntee sisällään...
Itse kiihotun pelkästä ajatuksestakin että saan olla lähekkäin, kiinni toiseen tarrautuneena ja hän upottautuu syvälle kehoni sisään. Välillä nousee iho kanan lihalle kun vain ajattelenkin sitä kiihkoa.
En ole ikinä saanut seksin aikana orgasmia, mutta silti se läheisyys ja salaperäisyys joka aina vain säilyy, saa minut kiimaan muutamissa sekunneissa. Tietenkin mitä pidempi esileikki, sen kiihkeämpää yleensä.
Vaikuttaa minusta vaan siltä, että olet kyllästynyt mieheesi seksuaalisesti. Mies ei kenties osaa yllättää, etkä tunne hänen kosketustaan mitenkään erityisen merkityksellisesti. En tiedä voiko sitä kiinnostusta lisätä, ei varmaankaan ainakaan pysyvästi. Seksileluilla saattaa saada lyhytaikaista jännitystä, mutta entä sitten kun niihinkin tympääntyy...
Kai teidän vain on hyväksyttävä tilanne, tai mentävä seksiterapeutille.- fjdkslaä
Meillä homma menee useimmiten näin: kun minä haluan seksiä, menen kiehnäämään miehen viereen, hyväilen ja kiusoittelen, josta sitten kohta jatkan suuseksiin (ja loppu meneekin sitten omalla painollaan).
Kun mies haluaa seksiä, hän ottaa minut viereensä, ottaa käsistäni kiinni ja alkaa kuljettamaan ja ohjaamaan niitä vartaloaan pitkin ja odottaa että saa suuseksiä. Tässä tilanteessa tuntuu siltä että "no joo, voin mä nyt vähä hyväillä ja ottaa suihin mut mieluummin kattoisin kyllä telkkaria".
Ideaalitilanne: Se, joka haluaa seksiä, tekee aloitteen ja yrittää saada toisenkin haluamaan sitä. Nimittäin jos toinen on pitkin päivää halunnut seksiä ja ajatellut ja virittäytynyt tunnelmaan ja toinen on vain ollut töissä eikä ole suonut ajatustakaan ko. toiminnalle, niin miten sitä voisi haluta yhtäkkiä? Kyllä se halu pitää herättää. Eikä siihen herättämiseen mene tuntia. Pieni hetki riittää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1303089EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje392949- 1051331
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1351057Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621047Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661037- 60977
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373949- 41777
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22753