joo semmone ongelma olis kun aloin laakereita puhistelemaan ja tyhmänä revin jokaisesta toisenpuolen mikälie seinän irti, ja näin jälkeenpäin huomasin että olisi ihan nätistikin saanut poistettua (osa tosin olikin vähän sisään taittuneita) eli onko tästä mitään haittaa että se toinen seinä uupuu kokonaan? meneekö uudet ostoon vai selviääkö vielä laittamalla sisäpuolelle seinättömät? paskaa luulisi ainakin enemmän keräävän
laakeri
7
541
Vastaukset
- ffrrdd
ei tuossa mitään vakavaa oo sattunut, laitat vaan paikalleen. Todennäköisesti paskottuu hiukka helpommin, mutta onpahan helpompi putsata ensi kerralla :)
- Aina noin
Ei mitään hätää, mää olen aina tahallani jättänyt toisen puolen pellit irti.
Laitat laakerit luistimeen vaan avoin puoli sisäänpäin, niin ei paskotu niin nopeasti.
Hyvin menee kesä, vaikka on sisältä kylki auki.- ...
Millä nuo sokat saa irti? Taitaapi olla melkoista temppuilua...
- sokat irti
... kirjoitti:
Millä nuo sokat saa irti? Taitaapi olla melkoista temppuilua...
Silmäneula kiinni pyyhekumiin tylpästä päästä niin on hyvä pitää kiinni. Sokan toinen pää irtoaa paremmin kuin toinen koska päät ovat viistetty eri suuntiin. Ainakin niissä sokissa joita itse olen irroitellut.
- ...
sokat irti kirjoitti:
Silmäneula kiinni pyyhekumiin tylpästä päästä niin on hyvä pitää kiinni. Sokan toinen pää irtoaa paremmin kuin toinen koska päät ovat viistetty eri suuntiin. Ainakin niissä sokissa joita itse olen irroitellut.
Sain yllättävän helposti sokat irti.. Heti kun olin kirjotanut kysymyksen:)
Nyt mietin että miten liotan noista kaiken paskan ja millä voitelen?
Noissa nyt näyttäs olevan jotain kirkasta vaseliinia vähän.. Mutta mitä sitte laitan tilalle.
Joku oli koittanut WD-40 mutta onko tuo nyt pitemmän päälle mikään hyvä aine?
Ja oikeesti; tippa-pari, voiko se muka riittää??? Kertokaapa nyt vinkkejä millä voitelen, en viitsi ostaa mitää kalliita noille kun ovat jo väljääntyneet.. Lähinnä opettelen tässä noitten kans:) - tällälailla
... kirjoitti:
Sain yllättävän helposti sokat irti.. Heti kun olin kirjotanut kysymyksen:)
Nyt mietin että miten liotan noista kaiken paskan ja millä voitelen?
Noissa nyt näyttäs olevan jotain kirkasta vaseliinia vähän.. Mutta mitä sitte laitan tilalle.
Joku oli koittanut WD-40 mutta onko tuo nyt pitemmän päälle mikään hyvä aine?
Ja oikeesti; tippa-pari, voiko se muka riittää??? Kertokaapa nyt vinkkejä millä voitelen, en viitsi ostaa mitää kalliita noille kun ovat jo väljääntyneet.. Lähinnä opettelen tässä noitten kans:)Hommaa jostain tyhjä muovinen senverran isosuinen puolen tai litran muovipullo ,esim ent, öljy,jarruneste, tai joku vastaava, huuhtele pullo ,ritten laakerit sisään ja pari desiä tinneriä, korkki kiinni vatkaa jonkun aikaa ja kaada tinneri toiseen astiaan ja ota puhtaat laakerit ja kuivaa, tinneriä voi käyttää uudelleen, tämän jälkeen puhtaisiin laakereihin kolmeen kohtaan esim meisselin kärjellä vähän vaseliinia, ja menoksi.
- Riatsu
Ensimmäisellä kerralla täysin onnistunut laakerihuolto:
- Pese laakerit ulkopuolelta. Havaitsin parhaaksi pesuaineeksi tärpätin.
- Laakerit on kiinni sokilla, sokat saa auki parhaiten keskikokoisella parsinneualla tai hakaneulalla joka tungetaan sinne suojaseinämän ja reunan väliin ja nostetaan sokan reunaa kunnes se napsahtaa irti.
- Poista sokat ja suojareunat omiin kasoihinsa. ja laakeripesät ja laakerikuulat laakeripitimissään omiin kasoihinsa.
- Käytä vanhaa hammasharjaa ja paria desiä tärpättiä jolla peset isoimmat paskat pois ensin kaikista osista, kaikki pienet hiekanmurut yms jää tässä pesussa sekä kaikki vanhat öljyt yms.
- Pese laakeripesät laakereineen ja kuulat pidikkeet uudestaan uudella tärpätillä. Tärpättiin ei pitäisi tulla juurikaan enää väriä tai mitään muuta kuin ihan hienoa pientä "hilsettä". Minulle tämä vaihe riittää.
- Poistin tärpätinjämät osista paistamalla niitä 150 asteen uunissa 10minuuttia.
- Kokosin yhden laakerin ja kokeilin voiteluaineetta, laakerin pitäisi pyöriä esteettä, tasaisesti ja pitkään kun pitää keskeltä kiinni. Se voi naukua hiukan.
- Sitten vaan kootaan ja voiteluainetta laakereihin. Jos haluaa mennä lujaa voi käyttää jotain ompelukoneöljyn tyylistä kevyttä helposti juoksevaa voiteluainetta mutta se ei suojele laakereita paskalta lainkaan (suositellaan puhdistus 2-3 kertaa kesässä) toisaalta jopa vaseliini toimii mutta se tekee laakereista aluksi kankeat ennenkuin ne lämpenevät kunnolla, mutta vaseliini sitten tukkiikin kaikki pienetkin reiät ja laakereita tarvii puhdistaa ehkä vuona 2030 seuraavan kerran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1597037Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334173Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1152211- 631968
- 831470
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1971458Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731101- 48989
Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225957